mielipiteitä kaivattaisiin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apila-84
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
kaipa tuokin on pikkasen mielipidejuttu... ite asuttiin 60 m2:n kaksiossa esikon syntyessä, siitä mentiin neliöön kun kakkonen syntyi... nii ja nyt tilaa semmoset 250m2 ja kolmosta odotellaan :heart:

Mä ainakin vaihtaisin neliöön..jos olisin samassa tilanteessa.Voi, kun on onni isommasta asunnosta potkaisisi meitäkin =) Asutaan 61 m2 kaksiossa kolmisteen ja aargh..tilaaa lissää!!

Me asutaan kolmestaan 56m2 kaksiossa :| . Kyllä on alkanut sitä kolmatta huonetta kaipailemaan, kun on tullut viime aikoina nukuttua sohvalla, koska nukahtaminen ja nukkuminen on tosi vaikeaa välillä, koska herään jokaiseen inahdukseen minkä poika päästää :headwall: . Isi kyllä ei herää vaikka pommi räjähtäis :D .

Mutta juu... kyllä mä voisin suositella neliötä, jos tuntuu että nykysen neliöt ei riitä! J a tulevaisuuttakin ajatellen, varmasti omat huoneet lapsille (ja vanhemmille ;) ) ovat jossain vaiheessa tarpeelliset.

niin onhan se tosi vaikee yrittää nukkua kun vauva päästelee niitä "inahduksiaan",äidinvaisto pakottaa tarkistamaan että kaikki on kunnossa.meillä kans mies nukkuu kuin tukki,itse herkkäuninen ilman äidinvaistoakin.:/ ja onhan se paljon kivempi parisuhdettakin jo ajatellen kun ei se vauva ole siin vieressä kuulemassa/näkemässä mitä vanhemmat touhuaa.. :whistle: kiitoksia mielipiteistänne,toivottavasti nyt sitten piakkoin saataisiin se isompi asunto.

Itse ajattelin että kolmio...vois asua ihan hyvin kahden pienen lapsen kanssa siinä, ja sitku lapsista tulee murkkuikäsiä ni jos on varaa niin hankkia isompi kämppä. Jos varaa jollakin on isompaan,niin toki,siitä vaan.

Meitä on parhaillaan 2 aikuista + 2 lasta (3v5kk ja 1v2kk) 68 neliön kämpässä ja hyvin mahdutaan. Tässä on kaksi huonetta ja sitten avoin keittiö+olohuone-yhdistelmä, eikä meillä ainakaan vielä oo ahdasta. Me KAIKKI jopa nukutaan samassa makkarissa ja tämä toinen näistä kahdesta huoneesta toimii tietokonehuoneena ja miehen työhuoneena. Kolmas laspi on tulossa loppuvuodesta ja tässä aiotaan asua ainakin niin kauan, kunnes tuleva lapsi täyttää vuoden ja sitten harkitaan isompaa asuntoa.
Eikä se vauva (tai jo hiukka isompikin lapsi) ymmärrä niitä ääniä tms, mitä isä ja äiti keskenään päästelee sängyssä. Kyllä meillä ainakin nämä hommat on sängyssä hoidettu, vaikka lapset siinä lähellä ovatkin =)

Meillä on 82,5 neliöö (3h+keittiö ). Perheessämme 4 lasta ja 2 aikuista. Pojat on yhdessä makkarissa. Tytöt toisessa. Minä ja mies nukutaan vuodesohvalla olohuoneessa. Hyvin mahdutaan. Joten minun mielestä kolmio on ap:lle oikein hyvän kokoinen asunto. =)

Joo eihän se lapsi välttämättä ymmärräkään mitä äiti ja isi siellä tekee mutta saattaahan se näyttää/kuulostaa pelottavalta kun ei ymmärrä mistä kyse..ja itsestä ainenki kivempi kun saadaan makkarissa kahdestaan olla.mutta jokainen tallaa tavallaan.kyllähän tähänkin asuntoon varmasti mahdutettua sais toisen sängyn,hoitopöydän,vaatekaapin yms.mutta ahdistaa asua liian ahtaasti.

Kyllä me tässä etsitään rivaria tai halpaa omakotitaloa vuokralle. Esikoinen 9kk toinen tulossa huhtikuussa ja iso koira. Kiikarissa olis omakotitalo tuttujen kautta, halpa olis vuokra, se olis 3h keittiö.
Paljon tietysti vaikuttaa se minkämalliset huoneet on ja ehdottomasti ikkunan paikat. Tuleekin aina toivottua että ikkunat olis sellaiset et niitä vois itse liikuttaa, kun ei tuota telkkaria oikein viitsi ikkunan eteen laittaa... :D

... asuttiin esikoisen syntyessä 59m2: kaksiossa, ja hyvin mahduttiin. Kerrostalossa, missä ei ollut hissiä ja ylimmässä kerroksessa! Paikkakunnan vaihdoksen myötä sitten ostettiin 82m2:n kolmio, joka taas kahden vuoden asumisen jälkeen vaihtui ok-taloon, asumispinta-ala 133m2, kokonaispinta-ala pikkusen vajaa 190m2. Ja meitä on edelleen kolme henkeä + isompi ja pienempi koira. Enkä enää kuvittelisikaan muuttavani pienempään /rivi-, tai kerrostaloon. =)

jos ihan vuokralle meinaatte muuttaa, ni sit suosittelisin varmaan sitä kolmiota ennemmin..säästyy rahaa ku on pienempi vuokra..ja sit ku ei ton ikäset kuitenkaan molemmat omaa huonetta tarvii vielä..eikä välttämättä sittenkään vielä kun kouluun menevät..tekee niille sitten vaan omat nurkkaukset, ehkä hiukka erilaiset..jakaa sen huoneen niinku kahtia..
mut jos ostaa meinaatte ni sit tietty ehdottomasti neliö.koska jos kauan meinaa asua ni samalla muuttaa sit isompaan :)
tässä tää mun mielipide :)

niin siis vuokralle joo meinattiin ja tarkoitus olisi siinä sitten asua ihan pidemmän aikaa.eikä olla omaa asuntoa ajateltu ostaa..on vaan jotenkin helpompi vuokralla asua.ei huolia putkirempoista tai mistään muustakaan mikä jos sattuis hajoamaan kun ei itse tarvitse niitä ostaa.ja muutenkin..tää nykyinen asunto tosi kiva mutta liian pienet huoneet.ei pystyis esim.lily07 ehdottamalla tavalla huonetta jakamaan :/

no just jos tarkotus on asuu pidempään ni sit tietty..ja voihan sen neliön kans tehä vaiks niin et ekaks käyttää lapsil vaan yhtä huonet ni on "vierashuone" tai työhuonekki olemas ja sit ko lapset kasvaa ni sit ottaa käyttöön molemmille omat huoneet :)

..kyllä mää ainakin sen isomman kämpän ottasin ja jos ei edes kovasti vuokrakaan nouse niin oispahan ainakin jo ennakkoon tilaa.. :) Ainoo huono puoli isommassa kämpässä on se, että on enempi siivottavaa :) Mut mie kyl tykkään tilasta, että kyllä mie ainakin kestän sen vaivan :D Me ite muutettiin tossa parisen vuotta sitten 62m2:stä ---> 100m2:öön ja voi tätä ihanuutta kun on tilaa! :D Suosittelen!

2+2

Yhteistyössä