Mielipiteitä kiitos

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kisi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kisi

Vieras
Olin lapseni (15v) sekä hänen kummitätinsä kanssa paikallisessa Pizzeriassa. Poikani ei ole koskaan pitänyt pitzan reunoista, mutta muuten pitää paljon kyseisestä ruokalajista ja on usein nähty vieras kaupunkimme Pizzeriassa kavereidensa kanssa ja joskus minunkin.

No, myöhemmin kun poika istui jo autossa, kummitäti sanoi hyvinkin suorasanaisesti, että miten voin antaa lapsen syödä noin. Että hänestä pojan pitäisi sitten olla syömättä kokonaan pitsansa, jos aina jättää reunarenkulan lautaselleen ja että ei hän siihen kuolisi, vaikka söisikin sen reunuksenkin. Sanoi pojan olevan huonosti kasvatettu ja tuossa asiassa vailla tapoja.

Mielipiteenne asiasta on?

Ymmärtäisin, jos kyse olisi hienosta ravintolasta ja hienosta ruokalajista, että on epäkohteliasta jättää ruokaa lautaselle (mitä täti tässä nyt haki), mutte hei pitseria on vähän eri asia. Pitsat ensinnäkin ihan julmetun kokoisia ja toiseksi, miksi täyttää vatsansa reunoista, kun voi nauttia itse pitsaa??

[QUOTE="vieras";23513347]Älä välitä kummitädin puheista,ne reunathan on ihan kuivia ja mauttomia,kuka niitä syö??[/QUOTE]
Meidän koira. Koira saa aina pitsan reunat...siis kun haetaan pitsaa kotiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23513381:
Meidän koira. Koira saa aina pitsan reunat...siis kun haetaan pitsaa kotiin.

Meillä kanssa koira saa reunat. Mut jää ne kyl syömättä jos jossain muuallakin kuin kotona syödään.

Alkuperäinen kirjoittaja outo täti;23513379:
Ymmärtäisin, jos kyse olisi hienosta ravintolasta ja hienosta ruokalajista, että on epäkohteliasta jättää ruokaa lautaselle (mitä täti tässä nyt haki), mutte hei pitseria on vähän eri asia. Pitsat ensinnäkin ihan julmetun kokoisia ja toiseksi, miksi täyttää vatsansa reunoista, kun voi nauttia itse pitsaa??

Jaa mä oon taas kuullut sellaisen et ruokaa on kohteliasta jättää VÄHÄN jotta kokki tietää että annos oli riittävä. Eli jos jaksaa kaiken syödä jää epäillys et jäikö nälkäiseksi. Enpä tiedä, näin kuitenkin joskus jossain kuullut.

Reunat ovat vehnämössöä. Säästyy siinäki epäterveellisia kaloreita,kun jättää edes hiilaripaukun reunoilta syömättä. Minä nimenomaan opetan, ettei reunoja syödä :)

Huh huh en voi muuta sanoa... Meillä kanssa pitsan reunat koirille jakoon, jos niikseen mielii... Eilen mäkkäri ruokaa ja toin pojalle 11v väärän hampparin... Olisi halunnut juuston ja toin mäkin... Käskin sitten pojan kaivaa sieltä salaatit pois, kun ei niistä niin nauti... Sanokaa huonoksi äidiksi, mutta en minäkään syö jos en tykkää enkä sillon myös lastani pakota... :)

Ruokaa syödään sen verran kuin jaksaa, oltiin kotona tai ravintolassa. Minusta on aina ollut ikävää jos perheissä syyllistetään ruoan jättämisestä tai pakotetaan syömään annos loppuun.

Sitä paitsi ne tylsän ja kuivan makuiset reunat vain täyttävät vatsaa, parempi niiden sijasta syödä sitä pitsaa, jossa on jotain täytettäkin päällä. Olisit voinut tädille laittaa reunat kotipakkaukseen, voi sitten kotonaan mussuttaa niitä herkkureunoja iltapalaksi :)

Läskejä siellä, läskejä täällä joka puolella läskejä hiialahiiala hoi. Eiköhän ole aika luopua noista "kaikki on syötävä" fraaseista ja jättää se turha mahalaukun venyttäminen pois. Nälkä kasvaa syödessä. Samaa mieltä, että pizzan reunat on ihan turhaa lihottavaa hiilarimössöä.