MIELIPITEITÄ! Kumpi vaihtoehto parempi? Töistä ja lapsista...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vaikea valinta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vaikea valinta

Vieras
Vaihtoehto 1: Lasten kanssa päivät kotona, illat töissä. Lyhyet yöunet ja väsynyt äiti joka ei paljon jaksa keksiä aktiviteetteja lapsille. Tietysti ulkoillaan yms.

Vaihtoehto 2: Lapset tarhaan ja kokopäivätöihin. Nuorin lapsi 1v. Isommille lapsille olisi parempi vaihtoehto mutta tuo pieni mietityttää.

Kumpi teistä olisi järkevämpi ratkaisu? Pelkästään kotona oleminen ei ole vaihtoehto.

Testattu kumpaakin ja suosittelen ehdottomasti lapsi tarhaan ja äiti töihin.
Koska olet loppupeleissä niin väsynyt päivisin, ettet jaksa enää tehdä oikeastaan mitään lapsesi kanssa. Päiväsi menevät tiskatessa ja pyykätessä, illat töiden parissa. Missä ajalla olet lapsesi kanssa?
Kokemuksesta kerron, että kaikille on parempi jo teen niinkuin suurin osa eli lapset tarhaan ja töihin. Mutta valinta on sinun. Voithan sä testata niin tiedät :)

Jos noista pitää valita niin ehdottomasti vaihtoehto 2.

Mutta jos jotenkin voisi ainakin alkuun onnistua vaihtoehto 3; osapäivätyö joko lyhyemmillä työpäivillä, taikka sitten lyhyemmällä työviikolla.

Testattu kumpaakin ja suosittelen ehdottomasti lapsi tarhaan ja äiti töihin.
Koska olet loppupeleissä niin väsynyt päivisin, ettet jaksa enää tehdä oikeastaan mitään lapsesi kanssa. Päiväsi menevät tiskatessa ja pyykätessä, illat töiden parissa. Missä ajalla olet lapsesi kanssa?
Kokemuksesta kerron, että kaikille on parempi jo teen niinkuin suurin osa eli lapset tarhaan ja töihin. Mutta valinta on sinun. Voithan sä testata niin tiedät :)

Jos on kokopäivätöissä ja lapset tarhassa niin missäs välissä sitä sitten on lasten kanssa? Meillä ainakin illat täyttyy kauppareissuista, ruoanlaitosta, pyykkäyksestä, siivoamisesta yms kotitöistä...

2. On mielestäni parempi. 1. tein 2 vuotta eikä parisuhteelle jääny aikaa toinen tuli töistä toinen lähti. 2 on meillä ollut parempi ja jatkuu taas äippäloman jälkeen. Tyttö on 10kk aloittaa päiväkodin, mut en ota murhetta siitä onhan hänellä siellä isoveli.

[QUOTE="Cairni";22364419]Jos noista pitää valita niin ehdottomasti vaihtoehto 2.

Mutta jos jotenkin voisi ainakin alkuun onnistua vaihtoehto 3; osapäivätyö joko lyhyemmillä työpäivillä, taikka sitten lyhyemmällä työviikolla.[/QUOTE]

tuota miekin suosittelisin, jos vaan mahdollista (pienten lasten vanhemmillahan on lakisääteinen oikeus 30h/vko työaikaan!) Itse teen tuota kolmivuorotyössä, lapsilla hoitopäiviä 1-3/vko, jää riittävästi aikaa lapsille, miehelle, mut palkkaa tulee silti senverran, että työssäkäynti kannattaa!

Vaihtoehto 1: Lasten kanssa päivät kotona, illat töissä. Lyhyet yöunet ja väsynyt äiti joka ei paljon jaksa keksiä aktiviteetteja lapsille. Tietysti ulkoillaan yms.

Vaihtoehto 2: Lapset tarhaan ja kokopäivätöihin. Nuorin lapsi 1v. Isommille lapsille olisi parempi vaihtoehto mutta tuo pieni mietityttää.

Kumpi teistä olisi järkevämpi ratkaisu? Pelkästään kotona oleminen ei ole vaihtoehto.

no jos sulla on säännöllinen työaika niin mun mielestä hoitoon laittaminen ei oo paha. meillä kumpiki on 3vuorotyössä ja lapset joutuu olla vuoropäiväkodissa ja hoitopäivät ja -ajat, hoitajat ja hoitokaverit vaihtelee. se on niin raskas rumba et me ollaan pidetty sen takia muksut 3 vcuotiaaksi kotona. mut jos meillä olis jommalla kummalla säännöllinen työ jolloin lasten hoitoajat olis sää'nnölisiä nii veisin jo aiemmin.

Säännöllinen työaika olisi, niin kuin miehelläkin. Nyt ollut 1,5kk iltatöissä ja tuntuu, että kuolen tähän väsymykseen. Viime yönä sain n. 3 tuntia nukkua. Tuntuu ettei lapsetkaan ole enää onnellisia kun äiti on niin väsy koko ajan...

[QUOTE="a p";22364700]Säännöllinen työaika olisi, niin kuin miehelläkin. Nyt ollut 1,5kk iltatöissä ja tuntuu, että kuolen tähän väsymykseen. Viime yönä sain n. 3 tuntia nukkua. Tuntuu ettei lapsetkaan ole enää onnellisia kun äiti on niin väsy koko ajan...[/QUOTE]

No eiköhän tuo ole aika selvä peli sitten. Lapset hoitoon ja kokopäivätyöhön, paljon helpompaa.

[QUOTE="a p";22364700]Säännöllinen työaika olisi, niin kuin miehelläkin. Nyt ollut 1,5kk iltatöissä ja tuntuu, että kuolen tähän väsymykseen. Viime yönä sain n. 3 tuntia nukkua. Tuntuu ettei lapsetkaan ole enää onnellisia kun äiti on niin väsy koko ajan...[/QUOTE]

Monelta sä sit pääset nukkumaan kun non vähän unta. Itse menen noin yhdeltä ja kuudelta herätys ja ihan pirteä olen. Viime yönä nukuttu noin neljä tuntia.

Alkuperäinen kirjoittaja hyvin pärjää;22365066:
Monelta sä sit pääset nukkumaan kun non vähän unta. Itse menen noin yhdeltä ja kuudelta herätys ja ihan pirteä olen. Viime yönä nukuttu noin neljä tuntia.

2 aikoihin yleensä mutta viime yönä palelin niin, että olin vielä kolmen jälkeen hereillä. Muutenkin tarvitsen vähän enemmän kuin 4 tuntia unta. 6 tuntia on mulle se minimi että olen pirteä päivisin.

Yhteistyössä