Mielipiteitä kyläilystä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "katri"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"katri"

Vieras
Olenko jotenkin "outo"?
minulla on kummilapsia, jotka ovat kohta aikuisia. Olen muistanut kummilapsia ja en ole odottanut mitään saavani itselleni.
Toisen kummilapsen perhe käy myös joka joulu minun vanhempieni kotona. Äitini laittaa heille
kunnon jouluisen pitopöydän kaikkine herkkuineen. (pitkän tarjoilun mukaan) Minua jotenkin harmittaa, kun he eivät koskaan
voi viedä edes joulukukkaa mennessään vanhemmilleni. Äitini panostaa aina niin paljon tarjoiluun.

olen yrittänyt palkita vanhempiani sitten jollain pienellä esim. kukalla, kun he haluavat kummilapseni perheelle laittaa kaikenlaista. Tämä perhe tulee aina katsomaan joka joulu vanhempiani ilman kutsuakin.

Olenko jotenkin outo, kun minua haittaa tämä?
Minulla kummilasten ei tarvitse tuoda mitään joulukukkaa kun käyvät, mutta minua haittaa,
kun he eivät muista vanhempiani mitenkään, kun he vanhoina näkevät aina niin paljon vaivaa.
Väliin salaa toivon, että voisiko he viedä edes kukan mennessään, mutta ei koskaan mitään.Olen vanhempieni kanssa siis eri taloutta.
En kehtaa kummitytön perheelle sanoa, että jospa joskus veisivät kukan äitille, kun äiti on tottunut,
että heitä ihmiset muistaa. No ehkä se on minun asiani viedä esim. kukka palkkioksi.

No onhan tuo hiukan moukkamaista jos eivät mitään muistamista vie mennessään. Toisaalta vanhat ihmiset usein ilahtuvat kovasti ihan vaan siitä, että heitä menee joku katsomaan ja tervehtimään, vaikkei mitään viemisiä olisikaan.

[QUOTE="katri";26750582]hyvin kaukaista[/QUOTE]

En ehkä sitten olisi huolestunut tuosta kuviosta, tai ajattelisi että se olisi ikäänkuin minun vastuullani (jos olisin siis sinä).

[QUOTE="eee";26750574]No onhan tuo hiukan moukkamaista jos eivät mitään muistamista vie mennessään. Toisaalta vanhat ihmiset usein ilahtuvat kovasti ihan vaan siitä, että heitä menee joku katsomaan ja tervehtimään, vaikkei mitään viemisiä olisikaan.[/QUOTE]

En tiedä, olenko jotenkin pikkusieluinen ne.

minua rassaa, kun tiedän, että vanhemmat odottavat aina noita joulukukkia. he ovat tottuneet siihen, että kun ihmiset tuovat jotain kukkaa mukanaan.
minun kummilapsen perhe on käynyt vanhempieni luona reippaasti yli 10 vuotta. Ei koskaan mitään vanhemmilleni. He tulevat ilman kutsuakin. He vaan ilmoittavat, että tulevat.
Äitinihän laittaa sitten, kun tietävät että minun kummilapsen perhe on tulossa.

[QUOTE="katri";26750600]Tarkoitin äsken, että en tiedä, olenko minä nyt jotenkin pikkusieluinen.[/QUOTE]

Et minusta. Onhan se kohteliasta muistaa hieman isäntäväkeä, jos säännöllisesti vierailee, mutta kuten sanottu, ei se ole sinun vastuullasi, miten joku muu käyttäytyy.

[QUOTE="mörkö";26750896]Minusta olisi vähintäänkin outoa jos kummipoikani perheineen menisi äitini luokse jouluna. Meille voisivat kyllä tulla.[/QUOTE]

he käyvät ehkä siksi kun ollaan kaukaisia sukulaisia.

Uusimmat

Yhteistyössä