mielipiteitä/neuvoja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kaipaisin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kaipaisin

Vieras
meidän 3v.llä on tosi kova uhma, pikkusiskon 2kk syntymä on myös lisännyt sitä. uhmis käy 2krt/vko kerhossa. siellä on ruvennut esiintymään tönimistä muita lapsia kohtaan.
maanantaina sitten kun hain tyttöä kerhosta siellä eteisessä puitiin kuinka kamala lapseni on (muut äidit), lähinnä kahden muun lapsen äidit, mutta kaikkien kuullen+ kerhotädit. minulle sanottiin,että meillä on ongelma sinun lapsesi kanssa kun hän yrittää kokoajan töniä muita, nämä kaksi lasta ei uskalla tulla kerhoon, kotona puhuvat että se tuhma tuhma lapsi!!
Tyttöni kuunteli viereisessä huoneessa ja itki (ei ollut huomannut että olin tullut hakemaan).
lastani pistettiin ihan 6-0, minulle ei vaivauduttu edes alottaan keskustelua inhimillisesti vaan heti hyökättiin kimppuun, sanottiin että, teillä on varmaan joku paha vaihe kotona menossa kun lapsi noin käyttäytyy... ja minä en ainakaan lastani tuo kerhoon jos tuo vielä täällä jatkaa.
toisen tytön äidin mielestä hänen lapsensa itkee sen takia kun pelkää niin lastani (mitään ei ollut sattunut, tyttö oli päivällä itkenyt että on äitiä ikävä).
huh! enpä muistanutkaan miten vaikeaa onkaan äitien kanssa neuvotella/keksiä yhdessä ratkaisuja...

joku edes, oon menettänyt yöuneni...
meillä siis rakastetaan molempia lapsia ihan yhtä paljon ja paljon, eikä muutenkaan ole mitään erilaista tapahtunut, paitsi tuo kuopuksen syntymä, mikä oli kaiketi kova isku esikoiselle...

keskustele kerhotätien kanssa kahden kesken ja kysy miten lapsesi todellisuudessa käyttäytyy muita kohtaan kerhossa. ja selitä että vauvan tulo on tehnyt tytöstäsi mustasukkaisen ja yrittää kaikin tavoin saada muilta huomioo kun pelkää jäävänsä vauvan takia ilman huomiota. ja pyydä kerhotätejä laittamaan tyttösi jäähylle jos tosissaan on sitä muiden tönimistä ja ei usko sanomalla ettei niin saa käyttäytyä. se on ihan normaalia että tuon ikäiselllä on uhmaa ja sitä vielä "pahentaa" vauvan tulo ja sitten tulee mustasukkaisuutta. Jaksamisia!! Äläkä välitä muista kerholasten äideistä. :)

Hankala tilanne, meidän tarhassa on yksi lapsi joka rumasti sanottuna pilaa muiden lasten tarhassa olon. Rikkoo leikit, puree, läpsii, rikkoo askartelut ym. ym. Vanhemmat ei tee mitään, joten tätä on jatkunut PUOLI VUOTTA!!!!!

Ymmärrän siis muiden vanhempien harmistumisen, mutta toisaalta myös sinunkin:(

Juttele hoitotätien kanssa ja kysy miten asiat oikeasti menee!!!

ollaan kyllä keskusteltu lapsen kanssa ja aina kielletty tönimästä ja satuttamasta muita, niinkuin varmaan normaalisti kaikki tekee. ei siis olla mitenkään sallittu tuollaista käyttäytymistä muuallakaan, ja lapsi sen hyvin tietää. silti tämmöistä sattuu kun en ole paikalla. olen kyllä sitä mieltä, että lastani saa komentaa ja laittaa jäähylle jos noin käyttäytyy, en halua että hän ketään tönii, haluan että muutkin lapset viihtyvät kerhossa. olen itsekin ahdistunut tilanteesta ja ymmärrän toisten lapsien äitien ärtymyksen. miksi he eivät voi ajatella asiaa myös minun kantiltani.

On myös kerhotätien vastuulla keksiä lapsille tekemistä niin ettei jää aikaa kiusaamiseen!! Ammatinvalintakysymys! Lapset ovat siellä heidän vastuullaan!! Jos kotona kaikki tehdään sen hyväksi ettei näin kävisi, niin silloin vaan on odotettava aikaa parempaa ja luotettava, että kerhotädit YHDESSÄ SOVITTUJEN ASIOIDEN PUITTEISSA valvovat tilannetta.
Uhmaikäisiä on niin erilaisia, toiset vaativampia kuin toiset, silti kaikilla on oikeus kerhoilla!

Ikävä tilanne sinulle, mutta sinuna tekisin seuraavaa.
Tykkääkö tyttö olla kerhossa? Jos tykkää, sopisin hänen kanssaan, että olet kiltisti tai sinut haetaan pois sieltä. Sopisin kerhotädinkin kanssa, että antaisi yhden varoituksen ja soittaisi sitten sinulle ja hakisit lapsen kotiin, mikäli tönii.
Toinen vaihtoehto olisi laittaa kerho jäihin hetkeksi, lapsesi voi olla niin mustasukkainen vauvasta ja sinun ajastasi, että tuokin ero on vielä tässä vaiheessa liikaa hänelle. Olisiko perhekerhoa missä voisitte kaikki käydä?
Kolmas asia: puutu aina lapsen tönimiseen, lyömiseen ym. kotona. Käyttäkää jäähyä. Mutta muuten anna paljon läheisyyttä ja ota mukaan vauvan hoitoon, 3 v on vielä pieni.

Yhteistyössä