Mielipiteitä!?! Onko hyvä työhakemus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hisu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hisu

Vieras
Ehdotuksia ja parannuksia otetaan vastaan, haluaisin tämän työpaikan... tässä työhakemuksen tekstiosa:

"Haen avointa xxx:n paikkaa xxx:ssa. Kiinnostuin paikasta, sillä työ vaikuttaa juuri toiveideni mukaiselta ja vaikutatte arvostavan juuri niitä ominaisuuksia, mitä pystyn työssäni tarjoamaan.

Olen 32-vuotias tietojenkäsittelyn tradenomi. Alan työkokemusta minulle on kertynyt reilun kahden vuoden ajan, jotka työskentelin xxx:ssä, alkuun harjoittelijana ja sittemmin ohjelmistosuunnittelijana. Työtehtäviini kuului muun muassa ohjelmien kehittäminen ja testaus, asiakaspalvelu sekä yleiset toimistotehtävät. Työsuhteeni xxx:ssa oli määräaikainen ja päättyi lokakuussa 2005, kun jäin äitiyslomalle.

Olen sekä opintojeni yhteydessä että työelämässä työskennellyt monissa erilaisissa ryhmissä ja todennut, että tulen hyvin toimeen ihmisten kanssa. Työssäni olen mielestäni melko oma-aloitteinen ja kykenen itsenäiseenkin työskentelyyn. Opin myös nopeasti omaksumaan uusia asioita ja ohjelmistoja.

Tällä hetkellä olen kotiäitinä 4- ja 2 -vuotiaille lapsilleni. Kotiäitiys on ollut antoisaa aikaa mutta nyt on aika etsiä uusia haasteita. Toivoisin voivani aloittaa elo/syyskuussa ja palkkatoiveeni on 2500 ? (töissään aloittelevan tradenomin keskimääräinen palkkasuositus). Toivottavasti tapaamme pian työhaastattelun merkeissä!

Kunnioittaen

minä"

ihan hyvä, mutta voisit yrittää keksiä jotain "omalaatuisempaa" tuohon oma-aloitteinen ja ryhmätyöskentelijä (karkeasti lyhennettynä) osioon. Olen kuullut työhaastattelijoilta, että näitä samanlaisia tulee satoja ja ne jotka jäävät mieleen ovat omalaatuisempia. Ei silti että osaisin itse yhtään parempaakaan laittaa, mutta tuo on aina se kohta jonka kanssa itse kamppailen. Tarkoitushan on jäädä mieleen ja erottua, mutta kannattaa pysyä kohtuudessa ettei mene överiksi.
Tsemppiä työnhakuun!

Alkuperäinen kirjoittaja jep:
ihan hyvä, mutta voisit yrittää keksiä jotain "omalaatuisempaa" tuohon oma-aloitteinen ja ryhmätyöskentelijä (karkeasti lyhennettynä) osioon. Olen kuullut työhaastattelijoilta, että näitä samanlaisia tulee satoja ja ne jotka jäävät mieleen ovat omalaatuisempia. Ei silti että osaisin itse yhtään parempaakaan laittaa, mutta tuo on aina se kohta jonka kanssa itse kamppailen. Tarkoitushan on jäädä mieleen ja erottua, mutta kannattaa pysyä kohtuudessa ettei mene överiksi.
Tsemppiä työnhakuun!

Joo sitä juuri haluaisin ettei hakemus huku massaan, mutta samalla pitäisi osata olla kohtelias ja välttää ylisanoja. Hankalaa!

Mitä jos laittaisit tuohon että, äitiys loman päätyttyä olen ollut kotona, mutta nytten olisin valmis palamaan työelämään. It-alan taitoja olen pitänyt yllä...

Alkuperäinen kirjoittaja Hisu:
Ehdotuksia ja parannuksia otetaan vastaan, haluaisin tämän työpaikan... tässä työhakemuksen tekstiosa:

"Haen avointa xxx:n paikkaa xxx:ssa. Kiinnostuin paikasta, sillä työ vaikuttaa juuri toiveideni mukaiselta ja vaikutatte arvostavan juuri niitä ominaisuuksia, mitä pystyn työssäni tarjoamaan.

->> kaksi kertaa "vaikuttaa"

Olen 32-vuotias tietojenkäsittelyn tradenomi. Alan työkokemusta minulle on kertynyt reilun kahden vuoden ajan, jotka työskentelin xxx:ssä, alkuun harjoittelijana ja sittemmin ohjelmistosuunnittelijana. Työtehtäviini kuului muun muassa ohjelmien kehittäminen ja testaus, asiakaspalvelu sekä yleiset toimistotehtävät. Työsuhteeni xxx:ssa oli määräaikainen ja päättyi lokakuussa 2005, kun jäin äitiyslomalle.

Olen sekä opintojeni yhteydessä että työelämässä työskennellyt monissa erilaisissa ryhmissä ja todennut, että tulen hyvin toimeen ihmisten kanssa. Työssäni olen mielestäni melko oma-aloitteinen ja kykenen itsenäiseenkin työskentelyyn. Opin myös nopeasti omaksumaan uusia asioita ja ohjelmistoja.

->> "erilaisissa ryhmissä" kuulostaa vähän oudolle ja samaten "todennut" -> Sano vaan ihan suoraan, että "tulen hyvin toimeen..."
->> "mielestäni" ja "melko" pois sekä -kin pääte "itsenäiseenkin" sanasta
->> Opin omaksumaan on myös vähän hassu -> "Omaksun" riittänee

Tällä hetkellä olen kotiäitinä 4- ja 2 -vuotiaille lapsilleni. Kotiäitiys on ollut antoisaa aikaa mutta nyt on aika etsiä uusia haasteita. Toivoisin voivani aloittaa elo/syyskuussa ja palkkatoiveeni on 2500 ? (töissään aloittelevan tradenomin keskimääräinen palkkasuositus). Toivottavasti tapaamme pian työhaastattelun merkeissä!

->> Milloin tässä menee hakuaika umpeen? Tuo elo/syyskuu saattaa karsia sut. Firma saattanee nimenomaan haluta jonkun jo kesäksi.
->> suluissa oleva teksti kokonaan pois - työnantaja tietää kyllä palkkasuositukset
->> huutomerkki pois

Kunnioittaen

minä"

Alkuperäinen kirjoittaja kaisa:
Mitä jos laittaisit tuohon että, äitiys loman päätyttyä olen ollut kotona, mutta nytten olisin valmis palamaan työelämään. It-alan taitoja olen pitänyt yllä...

Eli vähän lyhentäisin sitäkin... en usko että it-osaaminen tuottaa ongelmia mun koulutuksen ja työkokemuksen perusteella kun ei kuitenkaan ihan senkaltaista työtä ole, markkinointihommia ennemminkin.

Minä laiton omaan hakemukseen jotenki näin...

Olen sosiaalinen ja tulen hyvin toimeen eri-ikäisten ja eri-elämäntilanteessa olevien ihmisten ja heidän omaistensa kanssa. Kykenen toimimaan itsenäisesti ja oma-aloitteisesti, mutta näen tiimityöskentelyn tärkeänä osana hoitotyötä

hain siis hoitoalan työtä että tuohon pitäisi vaihtaa jokin muu jutska.

Laitoin myös että: Harrastukseni musiikin, käsitöiden ja liikunnan parissa auttavat jaksamaan työssäni.

Alkuperäinen kirjoittaja .:

->> kaksi kertaa "vaikuttaa"

->> "erilaisissa ryhmissä" kuulostaa vähän oudolle ja samaten "todennut" -> Sano vaan ihan suoraan, että "tulen hyvin toimeen..."
->> Opin omaksumaan on myös vähän hassu -> "Omaksun" riittänee

->> Milloin tässä menee hakuaika umpeen? Tuo elo/syyskuu saattaa karsia sut. Firma saattanee nimenomaan haluta jonkun jo kesäksi.
->> suluissa oleva teksti kokonaan pois - työnantaja tietää kyllä palkkasuositukset
->> huutomerkki pois

Kunnioittaen

minä"

Tässä oli jokainen huomio täyttä asiaa, kiitos! Mietin myös tuota aloitusaikaa, mutta en haluaisi millään aloittaa aiemmin, olisin vielä tämän viimeisen kesän kotona lasten kanssa... ilmoituksessa luki kyllä että aloitus sopimuksen mukaan...

Jätä tästä tuo mielestäni sana pois, mun mielestä se on ihan turha. Eli

Olen oma-aloitteinen ja kykenen itsenäiseen työskentelyyn.

Samoin mua jäi kaivamaan tuo miten voi oppia omaksumaan. Eli tuo lause opin myös nopeasti omaksumaan uusia asioita, kuulostaa vähän hassulle. Oisko parempi: Opin myös nopeasti uusia asioita ja omaksun erilaisia ohjelmistoja.

En tiiä, mutta sitäkin vois muokata... Sorry jos meni pilkun viilaamiseksi, mutta noi pisti ekana mun simmuihin negatiivisesti.

[quote="

->> vaikuttaa sana on kaksi kertaa

->> "erilaisissa ryhmissä" kuulostaa oudolle
->> "todennut" tulevani toimeen -> sanot vaan, että tulet toimeen
->> opin omaksumaan ei ole hyvä -> suoraan taas, "omaksun"

->> elo/syyskuu saattaa kyllä karsia sut pois jos työnantaja haluaa työntekijän jo kesäksi
->> suluissa oleva teksti pois, työnantaja kyllä tietää mikä on alan palkka
->> huutomerkki pois

Kunnioittaen

minä"[/quote

Alkuperäinen kirjoittaja XXXX:

Jätä tästä tuo mielestäni sana pois, mun mielestä se on ihan turha. Eli

Olen oma-aloitteinen ja kykenen itsenäiseen työskentelyyn.

Samoin mua jäi kaivamaan tuo miten voi oppia omaksumaan. Eli tuo lause opin myös nopeasti omaksumaan uusia asioita, kuulostaa vähän hassulle. Oisko parempi: Opin myös nopeasti uusia asioita ja omaksun erilaisia ohjelmistoja.

En tiiä, mutta sitäkin vois muokata... Sorry jos meni pilkun viilaamiseksi, mutta noi pisti ekana mun simmuihin negatiivisesti.

Ei haittaa mua pilkun viilaus, sitä juuri kaipaan... vielä jos keksisi jotain "piristystä" tuohon litaniaan, tuntuu musta vähän tylsältä hakemukselta.

Jos paikka on haussa jo nyt niin luultavasti menee sulta ohi, jos haluat vasta syksyllä aloitella.
Voisithan jättää tuon ajankohdan kokonaan pois... paitsi jos itse ehdottomasti haluat olla kesän vielä kotosalla.

Alkuperäinen kirjoittaja xxxx:
Jos paikka on haussa jo nyt niin luultavasti menee sulta ohi, jos haluat vasta syksyllä aloitella.
Voisithan jättää tuon ajankohdan kokonaan pois... paitsi jos itse ehdottomasti haluat olla kesän vielä kotosalla.

Haluaisin todella olla kesän kotona, toisaalta haluaisin tuon paikankin... kääk.

Se on totta, että tämä hakemus on hyvin perinteinen ja näitä samanlaisia varmasti tulee monia. Mutta en sen suhteen osaa auttaa, koska omani ovat myös aina näitä tavallisia. Jos oikeasti olen paikkaan halunnut, niin aina olen soittanut. Näin olen myös päässyt haastatteluun, koska minun on helpompi tuoda itseni positiivisesti esiin muuten kuin kirjallisella hakemuksella. Eli haastattelussa tai puhelimen kautta...

Voisitkohan soittaa sinne ja kysellä, että milloin pitäisi aloitella duunit? Voisit sitten miettiä.
Tai sitten jätät ajankohdan pois (jos ei ole hakemuksessa kysytty) ja katsot mahdollisen haastattelun jälkeen miltä näyttää. Näin sulle jää miettimisaikaakin sen suhteen oletko kesän kotona vai otatko työn vastaan. Vai riittääkö heille että aloitat syksyllä. mutta jos tuohon hakemukseen jätät ajankohdan, niin otat mielestäni riskin, että sut heivataan hakijoista sivuun.