Mielipiteitä! Onko tämä liian juhlava mekko ystävän häihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja saraah
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="lyyti";26171596]Mä en laittaisi, paitsi jos on kyseessä iltajuhla jossakin hienommassa paikassa. Mekon väri myös arveluttaa, jos on vaaleampi kuin kuvassa. Kaasolle voisi olla ok.[/QUOTE]

peesi tälle

Kiitos monista mielipiteistä! Olin jo itse kallistumassa vahvasti sille kannalle etten voi pukeutua tuohon mekkoon, mutta teidän mielipiteenne saivat minut harkitsemaan asiaa uudemman kerran. Jään vielä miettimään asiaa, kiitos hyvistä vinkeistänne! :)

Minusta tuo on just hyvä. Toki juhlaan pukeudutaan juhlavasti! Nykyään vaan tuntuu monelle naiselle olevan juhla-asu joku vähän siistimpi trikootunika ja leggingsit, miehet vaihtaa juhliin siniset farkut mustiin farkkuihin ja kauluspaitaan. Minusta se ei "normaaleissa" hääjuhlissa ole oikein tarpeeksi juhlava pukeutuminen :(

• Tykkää
Reactions: Big Bang Theory
Todella kaunis mekko ja todellakin voi laittaa häihin! Ja muka liian hieno? Eikö häihin kuulukin pukeutua hienosti. Jopas olette vastanneet mölösti! Pituudessa ei mitään vikaa, maksimekot on muotia. Häihin kuuluu pukeutua juhlavasti. Väri on täysin ok, vain valkoinen ei ole sallittua. Näyttää kevyeltä, joten sopii kyllä päivähäihin myös.

Riippuu niin häistä. Ei ole olemassa vain yhdenlaisia häitä joihin pukeudutaan yhdellä tavalla. Toisten häät on juhlavammat kuin toisten.

[QUOTE="hah";26175347]Onks toi se henkkamaukan viidenkympin rääsy :D[/QUOTE]

Just se, ja kaunein mekkoni oman hääpukuni jälkeen! :) Hyvä jos joku pitää sitä "rääsynä", niin ei ole ainakaan liian juhlava häihin :D

Vappumieltä sinulle, katkeruus rumentaa ihmisen!

Viimeksi muokattu:
Mun mielestä on just häihin sopiva! Minkälaisiin vaatteisiin te pukeudutte häihin? Mä oon luullu että häihin pukeudutaan hienosti...

Riippuu häistä. Olen ollut häissä jossa morsiamella oli vihreä mekko. Olen ollut häissä, joissa hääparilla oli molemmilla farkut jalassa. Molemmissa juhlissa olisi ollut tosi ylipukeutunut tuossa mekossa. Tuon mekon pituus vielä lisää sitä juhlavuutta, perinteisesti iltapuvut ja rantamekot ovat pitkiä. Lyhyenä tuo olisi täydellinen normihäihin.

[QUOTE="hah";26175347]Onks toi se henkkamaukan viidenkympin rääsy :D[/QUOTE]

täytyy nyt vielä lisätä, että puku on aivan ihanan kaunis nimenomaan tuossa kuvassa, eli sopii kantajalleen täydellisesti.

Lyhentäähän sitä ei voi, juuri siksi, koska se on upea tuollaisenaan.

Mutta pituus arveluttaa minuakin eniten tossa, ja tuli vielä mieleen ihan hassunhullu ajatus...että jos voisit lyhentää sen jotenkin tilapäisesti vain, jokin viritys :D niin oispa hienoa.
Mutta tämä meni nyt enemmän sinne mielikuvitusosioon.

En itse uskaltais laittaa noin pitkää päivähäihin.
Riippuu tietenkin häistaä, kuten tässä ketjussa olikin...

No itse en kyllä missään trikoissa mene häihin, edes palstamammojen.
viimeksi oli itellä polvipituinen silkkimekko, kotelomekko ja sekin kyllä oikeastaan kermanvaalea. Mutta sen pelasti taas kirjaillut kukat, jotka oli värikkäitä.

Ja korkokengät, tietenkin, ja juhlasellaiset.

Joka tapauksessa tuo on ihanan kaunis leninki, eikä mitään väliä, vaikka olisit kympin maksanut siitä tai nolla euroa. Se ei ole mikään rätti...

Kaunis ja juhlava puku. Siis juuri sellainen jollaiseen häissä pukeudutaan.
Tosin jos morsiamella olisi hääpuvun sijasta joku tavallinen mekko niin sit miettisin uudelleen, mut jos on ihan "oikeat" häät niin ilmanmuuta tuo puku. Mukavia juhlia!

[QUOTE="jopas";26171623]laittaisin kyllä tuon! :)

Täällä vaan kateellisia ihmisiä pölisee.. sitä sun tätä

HÄIHIN pukeudutaan hienosto, EIKÄ tuulipukuun MAMMAT!!!! :D[/QUOTE]

Häihin pukeudutaan häiden mukaisesti. Jos on kyseessä iltajuhla jossakin hienossa ravintolassa tms. juhlapaikassa ja pukukoodina on iltapuku, niin ap:n puku on mitä mainioin. Jos taas on kyseessä päiväsaikaan alkava suvun juhla työväentalolla, niin silloin ap:n (ilta)puku on liian juhlava. Toki silloinkin pukeudutaan juhlavasti, mutta ei iltapukuun. Jos on kyseessä mökkihäät kavereille saunomisen ja grillaamisen kera, niin silloin tuulipukukin on ok :D Näin siis virallisen etiketin mukaan...

Jos sulla ei olis noin kaunista vartaloa niin mekkokaan ei näyttäis niin kauniilta ja juhlavalta. Voisitko esim. lihottaa itseäsi, jollon kainaloista ja selästä pursuava läski veisi liikaa upeutta pois etkä näin ollen herättäisi niin paljon kateutta ja pahansuopaista supattelua juhlaväen keskuudessa.

• Tykkää
Reactions: saraah
On kyllä todella kaunis mekko ja sopii kauniisti vartalollesi. Itselleni tulee mekosta mieleen kreikkalaistyyliset hääpuvut. Jos väri olisi edes kaksi astetta tummempi ei luultavasti syntyisi samaa assosiaatiota.

[QUOTE="kepa";26177390]Jos sulla ei olis noin kaunista vartaloa niin mekkokaan ei näyttäis niin kauniilta ja juhlavalta. Voisitko esim. lihottaa itseäsi, jollon kainaloista ja selästä pursuava läski veisi liikaa upeutta pois etkä näin ollen herättäisi niin paljon kateutta ja pahansuopaista supattelua juhlaväen keskuudessa.[/QUOTE]

hihii, tää oli ketjun paras ohje! :D kiitos kauniista sanoistasi.

Alkuperäinen kirjoittaja lasipää harmaana;26177304:
täytyy nyt vielä lisätä, että puku on aivan ihanan kaunis nimenomaan tuossa kuvassa, eli sopii kantajalleen täydellisesti.

Lyhentäähän sitä ei voi, juuri siksi, koska se on upea tuollaisenaan.

Mutta pituus arveluttaa minuakin eniten tossa, ja tuli vielä mieleen ihan hassunhullu ajatus...että jos voisit lyhentää sen jotenkin tilapäisesti vain, jokin viritys :D niin oispa hienoa.
Mutta tämä meni nyt enemmän sinne mielikuvitusosioon.

En itse uskaltais laittaa noin pitkää päivähäihin.
Riippuu tietenkin häistaä, kuten tässä ketjussa olikin...

No itse en kyllä missään trikoissa mene häihin, edes palstamammojen.
viimeksi oli itellä polvipituinen silkkimekko, kotelomekko ja sekin kyllä oikeastaan kermanvaalea. Mutta sen pelasti taas kirjaillut kukat, jotka oli värikkäitä.

Ja korkokengät, tietenkin, ja juhlasellaiset.

Joka tapauksessa tuo on ihanan kaunis leninki, eikä mitään väliä, vaikka olisit kympin maksanut siitä tai nolla euroa. Se ei ole mikään rätti...

Kiitos kauniista sanoistasi. Ei se mekko minustakaan ole mikään rätti, vaikka joku yritti olla ilkeä, en häpeä yhtään että se on hennesin mekko :) Ei kalleinkaan juhlamekkoni ole minun silmissäni näin kaunis. En ole ostanut mekkoa mitään tiettyä käyttötarkoitysta varten, kävi vaan niin että kun sain sen päälleni rakastuin siihen, oli pakko ostaa se vaikken tiennyt, enkä edelleenkään tiedä missä voisin sitä käyttää.

Mietin itsekin kyllä tota tilapäistä lyhentämistä :) paksu kuminauha vyörätölle ja mekon helma sen sisään ja muutamalla hakiksella kiinni tms. Lopullisesti en sitä raaski lyhentää juurikin mainitsemastasi syystä.

Oma häävieraan asusi kuulostaa hyvältä! Minunkin häissäni äidilläni oli vaalea jakkupuku, eikä vaaleus haitannut yhtään kun mekko oli polvipituinen.

Minusta mekkoni ei ole hääpukumainen mutta erittäin morsiusneitomainen.

Tosi kaunishan tuo mekko on, oli henkkamaukkaa tai ei. Todellinen tyyli löytyy yhdistelemällä halpaa ja laatua (halpakin voi muuten olla laadukasta ja kallis huonoa) ja löytöjä voi tehdä mistä tahansa lähtien jostain pohjanmaalaisesta marketista pariisilaiseen pikkuputiikkiin.

Sopiikin hyvin sulle, itse olen niin lyhyt, että pitkät mekot näyttävät mun päällä siltä kuin olisin lainannut mutsin vaatteita.

Mekon sopivuudesta juuri noihin häihin en osaa sanoa mitään. Itse tiedät hääpaikan, morsiamen ja muut vieraat ja ylipäätään häiden tyylin taatusti paremmin kuin me ventovieraat.

Ei se liian juhlava ole,mutta ei tuon pituisena häihin sopiva. Lyhennä mekko noin polven kohdalle niin sitten se on ok. Eihän tuollaisella mitään tee missää muualla tuollaisena. Lyhennettynä varmasti nätti,nyt yök

Mä salaa kyllä ihailin tuota henkkamaukassa, on hieno puku. Itselleni vähän liian hempeä väri vaan.

Mutta kyllä tuon voi häihin laittaa. Ehkä miettisin, jos häät olisivat maalla jossain pellon laidassa, jos onkin sateinen päivä ja piha kurassa...

Jos kerran ystävän häistä on kyse, niin kysy häneltä suoraan, onko tuo sopiva mekko sinne juhliin.

Tai tee tuosta pallohelmamekko, harsit vaan helmat kiinni sisälle varovasti. Kaiken varalta kannattaa ehkä pariin kertaankin harsia, jos vaikka lanka katkeaa illan mittaan. Se on sitten helppo purkaa jälkeenpäin ja on huomattavasti mukavampi pitää ilman jotain hakaneuloja.

Yhteistyössä