Mielipiteitä talosta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ostaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ostaja

Vieras
http://kuluttaja.etuovi.com/crometapp/product/realties/common/public/search/item/item.jsp?portal=eo&list_id=12717014402990&itemcmd=move0&listSize=9&doListClickStat=true&itemgroup_id=50.1&itemgroup_id=50.7&item_id=41.1346025

Musta oli vanha talo remontoitu pilalle, mutta jos tuommoisesta sisustuksesta tykkää, niin sitten ok. Musta sisustus oli tuossa talossa liian modernia, tummat värit tekivät tilasta jopa ahtaan oloisen. Ainoa plussa olisi hinta, mun kun pitäisi tehdä noita jo tehtyjä remppoja uudestaan.

Mä en itse pidä vanhoista taloista vaikka ne olisi remontoitu niin vaikea sanoa.Mutta musta ihan kivasti remontoitu.Miinus mustakin kun pyykinpesukone keittiössä.

Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Musta oli vanha talo remontoitu pilalle, mutta jos tuommoisesta sisustuksesta tykkää, niin sitten ok. Musta sisustus oli tuossa talossa liian modernia, tummat värit tekivät tilasta jopa ahtaan oloisen. Ainoa plussa olisi hinta, mun kun pitäisi tehdä noita jo tehtyjä remppoja uudestaan.

Samaa mieltä, rempattu pilalle. Kyllä vanhassa talossa saa (ja pitääkin) historia näkyä.
Muuten ihan kivannäköinen talo, tosin itsekin remppaisin uusiksi.

Joo, hinta on aika halpa, mutta yleiskunto vain tyydyttävä. Miksi? Kannattaa olla todella tarkkana ja teettää kuntokartoitus, jos olette tosimielellä. Halpa hinta voi selittyä sillä, että talossa on tehty van pinnat: LVIS-työtä, eristeet, sokkelit, kellari (maapohja, rossipohja? ), kosteus, lämmitysjärjestelmä jne. voivat vaatia äkkiä yhden 50 tonnia lisää. Vanhassa talossa on aina riskinsä. Turun hintoja en ole seurannut, mutta Tampereelta saa tuolla rahalla 70-luvulla rakennetun koirankopin vuokratontilla.

Minustakin talo on remontoitu liian modernisti. Nyt moni asia riitelee, esim. tuohon moderniin tyyliin ei minusta enää tuo olkkarin pönttöuuni oikein istu. Ja kylppäristä saisin migreenin samantien. :xmas: Mutta ostaisin heti tuon hinnan takia, jos Turkuun olisin muuttamassa. Voisi sitten rempata hyvällä omallatunnolla mieleisekseen. =)

Ian kiva, soskin sisustus ja ulkokuori eri maata eli itse olisin remontoiinut pinkopahvilla, sormipaneelilla jne. ajan hengen mukaisesti... Sinällään sisustuskin ok.
MUTTA kysy: miksi kunto on tyydyttävä? Onko isoja katto/lämmitys/putkiremontteja tulossa? Onko kellarikerroksessa vesivaurio? Hometta? Miten eristykset, ikkunat?

Alkuperäinen kirjoittaja realisti:
Ian kiva, soskin sisustus ja ulkokuori eri maata eli itse olisin remontoiinut pinkopahvilla, sormipaneelilla jne. ajan hengen mukaisesti... Sinällään sisustuskin ok.
MUTTA kysy: miksi kunto on tyydyttävä? Onko isoja katto/lämmitys/putkiremontteja tulossa? Onko kellarikerroksessa vesivaurio? Hometta? Miten eristykset, ikkunat?

Kirjoitan lapsi sylissä, sorry typot! Eli IHAN kiva, JOSKIN...

jos mä saisin tuolla hintaa tuollaisen talon täältä, ostaisin heti :)
Vähän outoa oli se pyykinpesukone keittiössä, ja lämmitysmuotoo en kattonu, mut uuni siellä oli, joka varmaankin varaava.

Minne pyykit kuivumaan, jos pesukone on keittiössä? Onko salaojat kunnossa? Kattorakenteet? Olisin kyllä hyvin tarkkana mahdollisten piilevien kosteusvaurioiden kanssa. Ne eivät pintamittauksissa selviä. Lisäksi monet ovat remontoineet vanhan talon pilalle nykyaikaisilla menetelmillä. Jos ei käytetä entisaikojen materiaaleja ja tekniikoita, niin talosta voi tulla hengittämätön umpio, joka homehtuu parissa vuodessa.

Yhteistyössä