Mielipiteitä talosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mä vaan tällä kertaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ainakin tossa kakkos vaihtoehdossa liian vähän makkareita, vai meinaatteko laittaa kaikki kolme samaaan huoneeseen. Hinta on mun mielestä kummassakin tosi pieni. Me tosin asutaan pääkaupunkiseudulla.

1 asunnossa on makuuhuoneet niin pieniä ettei niissä voi oikeastaan muuta kuin nukkua ja kaiken kaikkiaan koko pinta-alan käyttö on toteutettu sekavaksi sokkeloksi.Tämän lisäksi tontti on aivan onnettoman pieni.
2 vaihtoehdossa tontin koko on jo siedettävä muta tilan ahtaus tulee olemaan ongelma ja rakennushan on jo melkoisen iäkäs.
Henkilökohtaisesti en kelpuuttaisi kumpaakaan. Toisaalta kakkosvaihtoehtoon on helppoa rakentaa lisäosa jompaankumpaan päähän ja näin ollen laajentaa asuinpinta-alaa, tosin tontin kustannuksella sekin.
Jos pakko olisi valita niin kakkosvaihtoehto ja siksi että vaikka taloon rakentaisikin lisäosan niin kokonais hinta jää silti edullisemmaksi kuin 1 vaihtoehdossa.Rahatilanteesta riippuen lisäosan voi joko rakentaa heti taikka siirtää muutamalla vuodella ja silti pienestä alkuahtaudesta huolimatta on muuttovalmis paketti.

Remontointi ei oo mikään ongelma. Ehkä jopa suotavaa :D Mies kun on talonrakentaja. Mut ei tässä elämäntilanteessa riitä rahkeet oman rakentamiseen(ehkä joskus sitten). Iistä ois nyt talo hakusessa mut ei vaan löydy sitä täydellistä.

1. talossa oli kulku yhden huoneen kautta kahteen makkariin. Kuka tulee asumaan huoneessa, jonka läpi muut kulkevat - vanhemmatko? Saunatiloihin myös kuljettiin yhden huoneen läpi. Kaikille ei siis ole omaa rauhallista huonetta.

Eli rintamamiestalo on oikea ratkaisu.
Rintamamiestalot remontoituina nostavat arvoaan hyvinkin niihin kulutetun remontoinnin verran ja monesti jopa enemmänkin. Ensi taloksi oikea valinta =)

[QUOTE="mä vaan";28340999]Remontointi ei oo mikään ongelma. Ehkä jopa suotavaa :D Mies kun on talonrakentaja. Mut ei tässä elämäntilanteessa riitä rahkeet oman rakentamiseen(ehkä joskus sitten). Iistä ois nyt talo hakusessa mut ei vaan löydy sitä täydellistä.[/QUOTE]

Mitä järkeä on alkaa remontoimaan vuokrataloa?

Yhteistyössä