Mielipiteitä tästä talosta? :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Harmaa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minun silmään pinnat olivat ok. Siisit, vaaleat tapetit siis. Sisutus tekee ihmeitä. En myöskään tykännyt putkikeittiöstä enkä kattomateriaalista olohuoneessa. Kylppäri menee retrona :) Oliko sähkölämmitys? Se miinusta. Ei kuitenkaan minun kotoni.

Minun silmään pinnat olivat ok. Siisit, vaaleat tapetit siis. Sisutus tekee ihmeitä. En myöskään tykännyt putkikeittiöstä enkä kattomateriaalista olohuoneessa. Kylppäri menee retrona :) Oliko sähkölämmitys? Se miinusta. Ei kuitenkaan minun kotoni.

Maalämpö. Olishan isompi keittiö tietysti kivempi ja helpompi, mut kaikkea ei voi saada. Täällä harvoin potentiaalisia taloja myynnissä.

[QUOTE="A p";26098446]No tuut sit morjestaan jos me toi ostetaan tai jotain...
Kyllästyttää asua vuokralla koko ikäänsä :)[/QUOTE]

Kiitos kutsusta! Tottakai tulen!! :) Tuu sitte tänne kertomaan ostitteko vai ette! Asutteko te siis jossain ton paikkakunnan lähettyvillä? Tai itse ko. paikkakunnalla?

70-lukulaisen näköinen, keittiö näyttää kapealta ja talo sokeloiselta, ei minun makuuni (makuasia siis täysin...). Hinta-laatu suhde kuitenkin mielestäni kohdallaan, jos talossa ei ole kosteusvaurioita ja kunto muutenkin ookoo. Eihän tuolla rahalla saisi Tampereelta juuri yksiöä kummempaa.

Iso vaikeasti remontoitava sokkeloinen talo, jossa todennäköisesti lähinnä vanhaa talotekniikkaa ja pintoja vedetty sieltä täältä uusiksi. Sähkösyöppö ehkä maalämmölläkin. Ongelmakohtia juuri nuo vanhat lämmitys- ja vesiputket ja vanhat sähköt sekä maanvarainen laatta (mitä alla?), huono eristys ja mahdollinen eristeisiin kertynyt kosteus (vuodot höyrynsulussa). Tämänikäisissä taloissa kunnollista ilmastointiakaan ei varmaan ole, mikä edesauttaa ongelmien syntymistä ja on yksi remonttikohde lisää. Itse en ostaisi. Tuohon pitäisi upottaa tuhoton määrä rahaa lisäksi.

Näyttää 70-luvulta ja varmaankin putket alkaa olemana samaan suuntaan. Eli voinee tulla miellyttävästi remppoja heti kättelyssä sekä kaikki pinnat täysin rempattava yhtä pikkuvessaa lukuunottamatta. Kaksiosainen asunto on hieman typerä ,joutuu aina ulkokautta ilmeisesti kulkemaan toiselle puolelle? Vai onko tuossa seinä, en oikein tiedä mitä meinaa tuo musta "seinä" tms, josta kulku kylpyhuoneeseen,pääasuntoo ja pikkuasunoon.

[QUOTE="vieras";26098517]Iso vaikeasti remontoitava sokkeloinen talo, jossa todennäköisesti lähinnä vanhaa talotekniikkaa ja pintoja vedetty sieltä täältä uusiksi. Sähkösyöppö ehkä maalämmölläkin. Ongelmakohtia juuri nuo vanhat lämmitys- ja vesiputket ja vanhat sähköt sekä maanvarainen laatta (mitä alla?), huono eristys ja mahdollinen eristeisiin kertynyt kosteus (vuodot höyrynsulussa). Tämänikäisissä taloissa kunnollista ilmastointiakaan ei varmaan ole, mikä edesauttaa ongelmien syntymistä ja on yksi remonttikohde lisää. Itse en ostaisi. Tuohon pitäisi upottaa tuhoton määrä rahaa lisäksi.[/QUOTE]
Ja siis pintoihin tuossa ei tarvitse kiinnittää minkäänlaista huomiota. Niillä ei ole merkitystä ja ovat sinänsä suureksi osaksi ihan ok eli selviää monessa kohdassa maalaamisella ja tapetinvaihdolla. Mutta niitä hyväkuntoisia pintoa voidaan joutua repimään täysin auki, jos aletaan vaihtamaan sisuskaluja uusiksi. Jos joku systeemi on käyttöikänsä päässä, niin siitä ei pintaremontilla selvitä.

Näyttäisi olevan 70-luvun tapaan rakennettu matalaperustainen potentiaalinen vesivauriokohde. Onko salaojia, onko pihan kaadot pois päin, onko rakenteellista kosteutta (ei siis pintakosteutta) mitattu?

Kuvien perusteella vaikuttaisi tosiaan valesokkelirakenteelta. Se altistaa kyllä erilaisille maaperän kosteudesta johtuville ongelmille, mutta ei tämäkään mikään sääntö ole.

Offtopic: Itse nykyisen talomme rakentaneena en uskalla enää koskaan ostaa toisen tekemää. Kun on itse nähnyt, kuinka monessa kohtaa on mahdollista oikaista (lue: oikaistaan), niin en pysty enää luottamaan toisten tekemiin päätöksiin. Muut kuin itselle rakennetut ovat kaikkein korkeimmalla tällä vältettävien kohteiden listalla. Sanapari "rakennusalan ammattilainen" aiheuttaa nykyään välittömän varmistimen poiskytkemisen.

Nii toi kaksiosaisuus on oikeastaan plussaa, sinne "kakkosasuntoon" voi vaikka tehdä jonkun toimivan harrastustilan tai vaikka virittää kunnon hifi-kotiteatterisysteemit (jos tila antaa myöten) ja kattella leffoja rauhassa. Tai lätkää. Tai mitä nyt itse kukin harrastaa... Tai isäntä mennä maanpakoon kiukustunutta rouvaa. :D

[QUOTE="A p";26098459]Maalämpö. Olishan isompi keittiö tietysti kivempi ja helpompi, mut kaikkea ei voi saada. Täällä harvoin potentiaalisia taloja myynnissä.[/QUOTE]

Siis mikä ihmeen maalämpö? Sähköpatterithan tuolla näyttäisi olevan ikkunoiden alla. Vai onko pelkästään kosteiden tilojen lämmitys hoidettu vesikierrolla (joka siis tietty on maalämmön edellytys)?

Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;26098601:
Siis mikä ihmeen maalämpö? Sähköpatterithan tuolla näyttäisi olevan ikkunoiden alla. Vai onko pelkästään kosteiden tilojen lämmitys hoidettu vesikierrolla (joka siis tietty on maalämmön edellytys)?

Pattereita mäkin ihmettelin mut sanottii vaan et maalämpö on, äh :/

[QUOTE="A p";26098654]Tässä lähettyvillä :)[/QUOTE]

Me kans, aika lähettyvillä :) Melkeen viittii/jaksaa pyörällä polkea, mutta ei ihan kuitenkaan ;) Onko teillä lapsia? :)

[QUOTE="A p";26098644]Pattereita mäkin ihmettelin mut sanottii vaan et maalämpö on, äh :/[/QUOTE]
Kannattaa ottaa lukemalla selvää talon rakenteiden ja talotekniikan toiminnan perusteista ja remontoinnista ennen kuin ostaa taloa. Voi välttyä isoilta suruilta.

Yhteistyössä