Mielipiteitä vieraan lapsen hoitamisesta kun sairastaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyt harmaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nyt harmaa

Vieras
tai sairastaa ja sairastaa...

Jos kyse on rokutuksen jälkeisestä lämpöilystä/kuumeilusta ja ei sen ihmeempää olis.

Tarjoutuisitko niin että voit hoitaa ja olla lapsen kanssa niin että vanhemmat voivat olla töissä!?

Tahotisin vaan olla ystävällinen jos tosissaan lapsella ei mitään "vakavaa" hätää olis... Kehtaako tarjoutua avuksi?

jos se ei mua velvottais töistä oleen pois, niin tottakai tarjoutuisin hoitamaan.

tosin jos tuo 'vierasta lasta' tarkottais etten olisi lapselle yhtään tuttu, riippuen myös lapsen iästä, tuskin olisi lapselle mukavaa 'sairastaa' kanssani..

Mä "hoidan" huomenna ja perjantaina kaverin lapsia, ovat toipumassa sikalentsusta. Eli otan heidät joko meille, tai sitten käyn heillä tarkistamassa tilanteen päivän mittaan, asuvat ihan vieressä. Ja tarjouduin ihan itse, eivät tosin ole pikkuriikkisiä enää (ts. ovat helppoja hoidettavia) vaan eskarissa ja koulussa. Äiti ei voi enää olla pois töistä kun on jo yli viikon ollut.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Mä "hoidan" huomenna ja perjantaina kaverin lapsia, ovat toipumassa sikalentsusta. Eli otan heidät joko meille, tai sitten käyn heillä tarkistamassa tilanteen päivän mittaan, asuvat ihan vieressä. Ja tarjouduin ihan itse, eivät tosin ole pikkuriikkisiä enää (ts. ovat helppoja hoidettavia) vaan eskarissa ja koulussa. Äiti ei voi enää olla pois töistä kun on jo yli viikon ollut.

en just ymmärrä. Äiti EI VOI olla poissa töistä. Onko sillä väliä onko ollut 2 päivää vai kaksi viikkoa, jos on oikeasti kotona sairaan lapsen tukena???

Tässä kyse ekaluokkalaisesta ja saa tänään rokotteen. Olen tässä vapailla kotona eikä mulla ole mitään menoja tai muuta...

Jos mä tarjoutuisin sillein rivien välistä etten just nimenomaan liikaa tunkeutuis... Mun mielestä siinä ei mitään pahaa olis kun kuitenkin kyse suht "isosta lapsesta".

Alkuperäinen kirjoittaja Tätä:
en just ymmärrä. Äiti EI VOI olla poissa töistä. Onko sillä väliä onko ollut 2 päivää vai kaksi viikkoa, jos on oikeasti kotona sairaan lapsen tukena???

Sun ei ole pakko ymmärtää. On työpaikkoja, mistä ei voi olla viikkokausia pois, etenkin jos haluaa että työsopparia myös jatketaan...ja eivät nuo enää sairaita ole, yskä vaivaa vaan.

Sun ei ole pakko ymmärtää. On työpaikkoja, mistä ei voi olla viikkokausia pois, etenkin jos haluaa että työsopparia myös jatketaan...ja eivät nuo enää sairaita ole, yskä vaivaa vaan.

mulla menee lapset jopa sen työsopparin edelle. Aina tulee uusia tilaisuuksia. Enkä nyt tarkoita pienen yskän takia poissa oloa, koska eihän silloin tarvitse olla poissa, vaan kuumeista, sairasta lasta, joka tarvitsee äitiään (isäänsä) eikä halua olla hoitajien hoivissa.

Tää on sitä kruunun kirkastamista. Äidin on PAKKO uhrautua lapsen takia, koska se on äidin velvollisuus... Johan se työehtosopimuskin sanoo, että vapaata myönnetään sairaan lapsen hoidon JÄRJESTÄMISTÄ varten. Kyllä sitä sairastakin lasta voi joku muu hoitaa ja joidenkin työt nyt vaan on sellasia, että on tosi vaikeeta olla poissa viikkoa tai kahta.
Eli ap:lle, kysy pois tutulta, oikein hieno kädenojennus. Kieltäytyvät sitten jos eivät tunne tarvitsevansa apua!

Alkuperäinen kirjoittaja No:
mulla menee lapset jopa sen työsopparin edelle. Aina tulee uusia tilaisuuksia. Enkä nyt tarkoita pienen yskän takia poissa oloa, koska eihän silloin tarvitse olla poissa, vaan kuumeista, sairasta lasta, joka tarvitsee äitiään (isäänsä) eikä halua olla hoitajien hoivissa.

Sulla niin. Mä taas ymmärrän varsin hyvin sen, jos yksinhuoltaja ei halua menettää mukavaa työpaikkaansa, missä on perheelliselle sopivat työajat toisin kuin hänen alallaan yleensä. Ja hänen lapsensahan eivät ole kuumeisia, sairaita lapsia jotka eivät haluaisi olla hoitajalla... :)

Alkuperäinen kirjoittaja juuh:
Johan se työehtosopimuskin sanoo, että vapaata myönnetään sairaan lapsen hoidon JÄRJESTÄMISTÄ varten.

Niinhän siinä taitaa itse asiassa lukea...

kyllä näin just lukee työehtosopimuksessa, mutta se ei sulje pois sitä, että äiti tai isä voi olla palkattomasti poissa töistä lapsen sairauden takia. Enkä edelleenkään tarkoita tässä sinun tapaustasi, jossa lapset ovat vain hieman yskäisiä, vaan lapsia, jotka ovat kuumeisia tai muuten todella kipeitä. Itsekkin olen Yh, joten asiat on vain laitettava tärkeysjärjestykseen.

Yhteistyössä