Mies antoi sähkömiehen solvata minua (huutaa ja haukkua), vaikka olen viimeisilläni raskaana.. Kyllä on pettynyt olo :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Minea"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Jepulis";26871765]Ja miten toi viimeisillään raskaanaolo liittyi tähän keissiin mitenkään?[/QUOTE]

Ai niin kun sehän ei saa näkyä eikä kuulua millään muotoa, eikä raskaana oleva saa toivoa mitään erityiskohtelua. Työt pitää hoitua kuten ennenkin, myös ne raskaat fyysiset, ja vauvat sitte vaan pullahtaa tähän maailmaan kun kerran lisääntyä pitää.

Alkuperäinen kirjoittaja Äkäinen Hra Majuri;26871798:
Oot kuitenkin vaatinut helvetillisiä muutoksia sähkötöihin tajuamatta, että miten helvetisti jotkut muutokset tuottavat lisähommia ja sähkäri on kyrpiintynyt niihin

Tuskin se asentaja niitä muutoksia ilmaiseksi tekee :)

[QUOTE="jep";26871830]tunnusta vaan, teit/sanoit/olit tehnyt/sanonut jotain idioottimaista ennen noita tapahtumia. alahan kertoa![/QUOTE]

Lapsivedet meni asentajan työkalupakin päälle...

[QUOTE="vieras";26871811]ootko katsonut liikaa Iholla-sarjaa?[/QUOTE]

Tuli ihan sama mieleen :D

Mutta kyllä minäkin oudoksuisin tuossa tilanteessa (vrt. Iholla Marian vastaava kokemus), jossa rakennuksella joku alkaa yhtäkkiä meuhkaamaan... Jos vaan mahdollista, niin irtisanoisin ja palkkaisin jonkun muun tilalle! Ja mieheltä todellakin odottaisin enemmän :O

[QUOTE="vieras";26871832]Tuskin se asentaja niitä muutoksia ilmaiseksi tekee :)[/QUOTE]

No ei varmasti ilmasiks, mutta jos joutuu muuttamaan helvetisti jo valmiita asennuksia niin se tietää ajanmenoa ja kalenterissa on kuitenkin paljon muitakin hommia jonossa. Sitten joku nilkki ei tajua, että isot muutokset aiheuttavat muidenkin hommien aikatauluihin ongelmia

• Tykkää
Reactions: Micosa
Alkuperäinen kirjoittaja Äkäinen Hra Majuri;26871869:
No ei varmasti ilmasiks, mutta jos joutuu muuttamaan helvetisti jo valmiita asennuksia niin se tietää ajanmenoa ja kalenterissa on kuitenkin paljon muitakin hommia jonossa. Sitten joku nilkki ei tajua, että isot muutokset aiheuttavat muidenkin hommien aikatauluihin ongelmia

Yleensä ne muutokset tehdä sähköpiirrustusvaiheessa...

[QUOTE="vieras";26871923]Yleensä ne muutokset tehdä sähköpiirrustusvaiheessa...[/QUOTE]

Niinhän ne pitäisi, mutta jotkut hienohelmakermapersemammat omakotitalotyömäillaan saa kaikenmailman ahaa, elämyksiä ja se tietää usein sähkärillekin helvetillisiä muutoksia jo valmiisiin asennuksiin

[QUOTE="vieras";26871915]Ammattilainen osaa kyllä puhua niin että älyää asiakaskin huutamatta ja ennenkaikkea niin ettei mene henkilökohtaisuuksiin. Jos ei osaa, on kyllä väärällä alalla.[/QUOTE]

Älä lässytä

Alkuperäinen kirjoittaja Äkäinen Hra Majuri;26871869:

Mitään muutoksia ei ap- sähkösuunnitelmiin / sähköpiirustuksiin ole tehty.

[QUOTE="vieras";26871923]Yleensä ne muutokset tehdä sähköpiirrustusvaiheessa...[/QUOTE]

Totta. Ja asioista jotakin tietävät myös ymmärtävät, miksi näin. Maallikoilla kun taas on tapana tehdä muutoksia myös ihan missa vaiheessa tahansa, tai ainakin koittaa tehdä jotain muutoksia. Katsos kun "siinä asuntomessujen Avotakka talossakin oli näin " ..... ;)

Minustakaan toi raskaus nyt ei liittynyt itse asiaan mitenkään. Vai olisiko ap:lle ollut ok, jos mies olisi antanut haukkua ja huuta, jos häne ei olisi ollut raskaana? Säkäriltä toki todella outoa käytöstä, mutta jotenkin tuntuu kanssa, että tässä ei ole nyt ihan kaikkea kerrottu, miksi se säkäri hiiltyi.

Kun minä olen puhunut naisille naisten puolustamisesta, en ole saanut erityistä kiitosta heiltä... Minun käsittääkseni nykyiset miehet pelkäävät puolustaa naisia, koska nainen ei yleensä pidä sellaisesta vaan ottaa sen sovinismina.

Noin muuten mikään ei mielestäni ole hienompaa kuin antaa turvaa naiselle. Mutta olen myös huomannut että pitää olla aika naisellinen ja osin perinteinenkin nainen (tytsi-89:n tapainen :)), joka antaa arvoa miehen ritarillisuudelle. On kyllä vähän nurinkurista jos mies ei saa olla klassinen mies eli naista suojeleva.

[QUOTE="mies";26872107]Kun minä olen puhunut naisille naisten puolustamisesta, en ole saanut erityistä kiitosta heiltä... Minun käsittääkseni nykyiset miehet pelkäävät puolustaa naisia, koska nainen ei yleensä pidä sellaisesta vaan ottaa sen sovinismina.

Noin muuten mikään ei mielestäni ole hienompaa kuin antaa turvaa naiselle. Mutta olen myös huomannut että pitää olla aika naisellinen ja osin perinteinenkin nainen (tytsi-89:n tapainen :)), joka antaa arvoa miehen ritarillisuudelle. On kyllä vähän nurinkurista jos mies ei saa olla klassinen mies eli naista suojeleva.[/QUOTE]

Olisin kyllä kovasti kaivannut mieheltäni juuri tuota ritarillisuutta ja suojelevuutta mistä tässä puhut. Olisi ollut hienoa etenkin tässä tilassa tuntea miehen vahva suoja ja tuki rinnallaan. Siitä minä tässä eniten pahoitin mieleni koen pettymystä etten sitä tukea saanut. Joku haluaa nyt takertua sivuseikkoihin ja väen vängällä vääntää että olen jotain outoja vaatimuksia esittänyt, se ei ole totta eikä tämän aloitukseni pointtikaan ollenkaan. Vaan juuri tämä etten saanut mieheltä tukea.

Mies jopa jossain kohtaa seisoi minun ja asentajan välissä katsoen asentajaa päin joka huusi solvauksiaan minulle, eikä sanonut mitään. Kaiken huippu oli kun itku kurkussa yritin sanoa jotain solvausten välissä ja mies käski minun rauhoittua. Jotenkin niin nöyryyttävää.

Alkuperäinen kirjoittaja Äkäinen Hra Majuri;26872060:
Niinhän ne pitäisi, mutta jotkut hienohelmakermapersemammat omakotitalotyömäillaan saa kaikenmailman ahaa, elämyksiä ja se tietää usein sähkärillekin helvetillisiä muutoksia jo valmiisiin asennuksiin

näinhän se usein on, ja ne hankalat asiakkaat on naisia :D mutta ei minun mies kyllä kiukkua asiakkaille, kotona saattaa marmattaa kun sitten muut aikataulut kusee ym.

Nyt mun ja mun kaverit ovat menettäneet paljon, kun eivät ole tajunnet että raskaana ollessa pitää muuttua joksikin hormoonihemmoksi tai raskaana ei voi normaalisti toimia.

Tai sitten mä olen sellainen vain, jolle harvemmin tullaan ryppyilemään raskaana tai normaalisti.

Mutta joskus vaan on päätettävä kumpi on tärkeämpää, saada se sähkötyö heti tehtyä loppuun vai alkaa riitelemään ja varmistaa ettei homma etene. Jos on kiire, on nieltävä kunnia ja odotettava että mulkusta pääsee eroon ja taas jos on aikaa, voi sanoa mitä mieli tekee ja sanoa heipat tyypille.

Olisiko miehen huutaminen auttanut oikeasti tilanteessa?

Mies jopa jossain kohtaa seisoi minun ja asentajan välissä katsoen asentajaa päin joka huusi solvauksiaan minulle, eikä sanonut mitään. Kaiken huippu oli kun itku kurkussa yritin sanoa jotain solvausten välissä ja mies käski minun rauhoittua. Jotenkin niin nöyryyttävää.

Hmm, kyllähän se mies jotain teki. Esti sähkäriä tekemästä mitään muuta kuin huutamista ja vihjasi sinulle, että kannattaa olla hiljaa, koska se ei auta tilanteessa. Eli aika fiksu mies vissiin?

Nyt mun ja mun kaverit ovat menettäneet paljon, kun eivät ole tajunnet että raskaana ollessa pitää muuttua joksikin hormoonihemmoksi tai raskaana ei voi normaalisti toimia.

Tai sitten mä olen sellainen vain, jolle harvemmin tullaan ryppyilemään raskaana tai normaalisti.

Mutta joskus vaan on päätettävä kumpi on tärkeämpää, saada se sähkötyö heti tehtyä loppuun vai alkaa riitelemään ja varmistaa ettei homma etene. Jos on kiire, on nieltävä kunnia ja odotettava että mulkusta pääsee eroon ja taas jos on aikaa, voi sanoa mitä mieli tekee ja sanoa heipat tyypille.

Olisiko miehen huutaminen auttanut oikeasti tilanteessa?

Ei kai sitten, mutta jotenkin olisin kaivannut tukea ja tunteen siitä, että mies on minun puolella ja semmoista.. varmaan tyhmää sitten ajatella näin..

Muista kuitenkin kun vertailet raskaana olevia naisia, että kaikki ovat yksilöitä niiden hormoniensa ym. tunnekuohujensa kanssa. Hienoa jos joku on aivan "normaali" olotilassa myös raskaana. Itse kaipaan entistä enemmän mieheltä silloin tukea ja empatiaa.

[QUOTE="Minea";26871599]Itken tälläkin hetkellä. On jotenkin niin pettynyt olo. Me rakennetaan ja tällä hetkellä on sähkötyöt meneillään rakennuksilla. Tänään käytiin viemässä raksalle tykötarpeita ja sähkömies tuli samaan aikaan töihin. Alkoi huutaa ja haukkua minua jostain työn hankaluudesta miehen ollessa ulkona ja jatkoi samaa rataa hänen tultua sisälle.

Olen viimeisilläni raskaana ja kuuntelin hölmistyneenä miehen solvauksia. Yritin väliin kysyä, että mistä oikein on kyse. Mies huusi ja raivosi nimenomaan minulle mm. että olen "hienoperse", joka ei tajua asioista mitään ym. Tulihan sieltä tuutin täydeltä, mutta eniten loukkasi se ettei oma mieheni puolustanut ollenkaan minua.. Ja kun yritin sanoa jotain asiattomuuksista niin mieheni sanoi tuon hullun sähkömiehen kuullen, että MINUN pitää rauhoittua!

On aika lohduton ja inhottava olo, pettynyt...[/QUOTE]

Jätä se mies!
Ei kukaan tollasta sekopäätä tarvitse, jätä se!
p.s kysy sähkömieheltä onko se sinkku ;D

Hmm, kyllähän se mies jotain teki. Esti sähkäriä tekemästä mitään muuta kuin huutamista ja vihjasi sinulle, että kannattaa olla hiljaa, koska se ei auta tilanteessa. Eli aika fiksu mies vissiin?

Näin kai sitten. Tein ison virheen kun kerroin tapahtuneesta tänne palstalle. Miten olinkin niin typerä että kuvittelin saavani täältä empatiaa ja lohdutusta. On vaan aika pettynyt ja yksinäinen olo kun odotin mieheltä enemmän eikä ole ketään kenelle soittaisin ja purkaisin tätä pahaa mieltä. Typerästi kuvittelin että voisin täältä saada jonkun empaattisen vastauksen.

• Tykkää
Reactions: Fortune
Mies varmaan oli sinun puolellasi, mutta jos sähkäri oli jo noin kypsä ilman mitään erikoisempaa syytä niin ehkä oikeasti on aika lähellä ettei se lähde litomaan raksalta. Joku syy siihen on, miksi se on noin kypsänä johonkin asiaan. Ehkä jos miehes ois vielä alkanut mollata sitä se ois lähtenyt ja mitäs sitten...kuka ne sähkötyöt sitten tekee ja koska?

Yhteistyössä