mies ei aina vaivaudu vastaamaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sahrami
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tään on pakko olla vitsi.

Eihän kukaan äijä kestä tuollaista. Tai ihminen ylipäätänsä.

Minä ainakin lemppaisin kumppanin, jos tämä SUUTTUISI minulle, jos en joka hemmetin sähköpostiin vastaisi välittömästi viiden minuutin sisällä. Karseeta!

Tuostahan tulee ajanoloon pelkkä rasite. Ilo siitä, että saa toiselta viestejä ja voi niitä toiselle lähettää muuttuu pakonomaiseksi vastaamiseksi, ettei 'nyt se vaan suutu'.

Ihan hullua!

Älä kyttää poikaystävää koko ajan ja ole analysoimassa taukoamatta, että 'miltä nyt musta tuntuu'.

Anna ihmisten olla rauhassa ja hanki jotain järkevämpää tekemistä. Kuka jaksaa tuollaista muijaa katsella kovin kauan? Vaikutat rasittavalta roikkujalta, joka vaatii äijältä koo ajan huomiota ja sitten vielä suuttuu jostain ihan naurettaavasta. Ei voi muuta sanoa kuin että miesparka! Ei tiedä, millaiseen kitisijään on tömännyt.

Älä nyt ruoski itseäsi kuitenkaan liikaa, ei se yhteydenpito mikään hirvittävä perisynti kuitenkaan ole, vaikka näistä monista vastauksista niin voisi päätelläkin. Kyllä me ainakin mieheni kanssa meilaillaan päivittäin muutamaan otteeseen, tai lähetetään tekstareita, soitellaankin. Jos toinen ei ehdi puhua/vastata, kuittaa lyhyesti, että nyt ei kerkiä, palataan asiaan. Ehkä voisit pyytää tätäkin miestä tekemään niin?

Noihin John Grayn kirjoihin muuten suhtautuisin varauksella. Niissä tuntuu punaisena lankana olevan se, että mies on mikä on ja hänellä on oikeus olla mikä on, naisen on sopeuduttava siihen, taivuttava miljoonalle mutkalle ja tutkailtava ja muutettava omaa käytöstään, jotta suhde sujuu.

Lukematta mitään parisuhdeoppaita, suhtautuisin niihin kaikkiin varauksella. Tosin jos John Grayn kirjoissa punaisena lankana on, että mies on mikä on ja hänellä on oikeus olla mikä on ja naisen on sopuduttava, niin tottahan se on. Jos ei sopudu, niin vaihtakoon miestä. Ja sama se on toisinkin päin. Nainen on mitä on, eikä muuksi muutu. Mies soputukoon, tai etsiköön sopivamman.

Kiitos Omppu.

Gray on mun mielestä hyvä siksi, että on mies ja antaa ikäänkuin sanakirjan ja käyttöohjeita miehen ymmärtämiseen.

Niin kuin esimerkiksi, että kun nainen alkaa puhua ""tunteella"" mies alkaa tuntea tarvetta ottaa välimatkaa. Ja ajoitus, miten paljon se merkitsee miehelle.

Tärkeintä mun on kai oppia olemaan loukkaantumatta ja tuntematta itseäni hylätyksi ja ottamatta liian henkilökohtaisesti asioita.

Minulla on tarve jakaa elämääni ja saada tukea, mutta ehkä aika ei ole vielä kypsä.

En oikeastaan epäile miehen rakkautta, koska hänen sylissään tunnen sen niin täydellisesti. Mulla on vaan paljon töitä tehtävänä itseni suhteen.

Pikkutytöt varmaan harjoittelevat miehen kanssa toimimista suhteessaan isäänsä, minun isäni jätti perheensä, kun olin 12 v., joten on vähän huonot eväät tässä, mutta en aio luovuttaa, koska jollain tasolla tiedän kyllä arvoni (ja olen kyllä tosi suosittu miesten keskuudessa). Ei vaan saisi olla koskaan tarvitseva, se ahdistaa miestä.

No näinhän sen pitäisi olla. Usein se on vaan niin, että noissa kirjoissa naisen oletetaan/odotetaan sopeutuvan ja mukautuvan kaikkeen, mutta nainen itse ei saa olla oma itsensä. Jos naista esim. itkettää, hän ei saa itkeä, koska mies saattaisi pitää sitä kiristyksenä!

Ennen vanhaan asenne taisi kyllä yleisestikin olla tuo, että nainen sopeutuu. Eikös jossain kotirouvan oppaassa 50-luvulta neuvottu, miten nainen ei saa häiritä miestä omilla asioillaan, miehellä on tärkeämpääkin mietittävää :-D.

En minä ole tulkinnut niin, että oppaat alistaisivat naista ehkä paremminkin ne kertovat miten nainen saa haluamansa. Ja tietenkin tässä on nyt Grayn näkemys asiasta, mutta hän on nähnyt työssään paljon pareja ja etsinyt kuvioita, jotka aina toistuvat eli naisen on myös turha hakata päätään seinään yrittämällä saada tukea tavalla, jolla mies ei sitä tule antamaan.

Tottakai on hyvä tutkiskella itseään ja etsiä aina ensin syytä itsestään, sillä loppujen lopuksi vain omaa käytöstään voi muuttaa. Sekin voi mennä kuitenkin liian pitkälle siten, että syyttää vain aina itseään kaikesta ja yrittää epätoivoisesti muuttaa itseään huomaamatta, että tois(t)enkin käytöksessä voi oikeasti olla toivomisen varaa. Nimim. Kokemusta on.

Kiinnitin nimittäin vielä huomiota tuohon, että mies ei vastaa viestiisi työn saamisesta, mikä on tosi iso juttu, mutta odottaa sinun vastaavan hänen viesteihinsä saman tien. Pelaako viesteily vain hänen ehdoillaan, odottaako hän sinun olevan aina valmiina vastaamaan, kun hän ottaa yhteyttä? Jos näin on, voisit varmaankin ottaa asian puheeksi ja selittää, että viesteilyn on pelattava molemmilla puolilla.

Niin työ on iso juttu. Miehen kanssa on puhuttu viesteihin vastaamisesta ja hän on luvannut yrittää parhaansa.

Tällä hetkellä minulla ei kyllä ole tarvetta ottaa mieheen yhteyttä. Ehkä on parempi, että tukeudun enemmän ystäviini. Täytyy vain varoa, ettei katkeroidu ja jotain kuole sisältä miestä kohtaan tai onko sekään niin vaarallista, sitten asiat vain menevät niin.

Suosittelisin kyllä eroamista. Teette molemmat palveluksen itsellenne. Jos 8 kuukauden seurustelun jälkeen elämä on jo noin vaikeeta, niin eipä se tuosta paranekaan.

Huvittaa tuo 'mies on luvannut yrittää parhaansa'.

Sun vissiin ei ole tarvinnut yrittää parastasi sitten. Säkin voisit yrittää olla enemmän ihan itsenäinen eikä roikkua koko ajan muissa ihmisissä kiinni.

Alkuperäiselle:

No jos ei saa tarpeeksi vastakaikua mieheltä niin kyllä ne naisen tunteet miestä kohtaan menee kyllä pikkuhiljaan kaivoon,ja joo ne tunteet voi kuollakkin!

En roiku miehessä kiinni. Tapaamme suunnilleen kerran viikossa ja kuten sanoin, en juuri koskaan soita hänelle, hän soittaa minulle.

Mielestäni yritän melko rauhallisesti pohtia tilannetta ja erilaisia toimintavaihtoehtoja, sinä taas purat agressiotasi tuntemattomaan ihmiseen siksi, että hän on paljastanut sinulle arkoja kohtia elämästään. Ja neuvoja on turha antaa toisille, voi kertoa kokemuksiaan ja vastaanottaja joko näkee niissä olevan pointtia tai sitten ei. Perustelemattomat väitteet ovat aina huonoja.

Jos YHDEN viestin paivassa nainen laittaa miehelle
( varsinkin kun tapaatte vain yksi kerta viikossa??) ja mies ei VAIVAUDU vastaa takaisin naiselle johon on RAKASTUNUT/IHASTUNUT??? niin mielestani toi on aika paskamaista en itsekaan pida siita jos mies ei vastaa takaisin,onko toi niin paljon vaivaa? vai mita pelia toi on?

Minä suosittelisin miettimään, onko mies sittenkään sinulle hyvä. Itse sinnittelin samanmoisen tyypin kanssa, kunnes monien loukkaantumisten ja hylätykseni tulemisen tunteiden jälkeen totesin, että olemme liian erilaiset. Meni muutama vuosi, mutta sitten tapasin miehen, joka ilmoittelee itsestään, kyselee päivän mittaan kuulumisiani, huolehtii ja on aidosti kiinnostunut. Eikä tämä olen alun huumaa sillä olemme olleet jo pidempään yhdessä. Ihmisten luonteet on erilaisia. Eräs ystäväni sanoi kerran: miksi jäädä suhteeseen miehen kanssa, jolta ei saa tarpeeksi huomiota, sillä on niitäkin, jotka tykkäävät huomion antamisesta.

Mies on tällä viikolla ollut ahkera meilaaja, aloitti heti maanantaiaamuna, monta meiliä päivässä. Töissä on ehkä hiljaisempi aika.

Olemme myös puhuneet suhteestamme ja mies haluaa, että löydämme tapoja parantaa suhdettamme, muuten jompi kumpi kyllästyy ennen pitkää.

Pohtia tilannetta ja miettiä toimintavaihtoehtoja?

Siis mistä maankaatavasta ongelmasta olikaan kysymys? Konkka uhkaa? Asunnosta häätö? Lapsella on todettu vakava lukihäiriö? Vanha äiti ei enää pärjää yksin muttei suostu vanhainkotiinkaan?

Ehei, kun mies vaan ei vastaa naisen lähettämiin kaikkiin viesteihin.

Lakkaa nyt tyttö hyvä plaraamasta niita Marsseja ja Veenuksia sun muita planeettoja vähäksi aikaa ja laskeudu maan kamaralle, ennekuin pääsi vallan räjähtää. Kuulostat olevan varsinainen amerikkalaisen parisuhdehömpän suurkuluttaja.

Minun mielestäni tässä on kyse vain ja ainoastaan siitä, että miehelläsi on päivisin tärkeämpää tekemistä eli työtä, josta hänelle maksetaan palkkaa. Miehelläsi on harvinaisen hyvä työmoraali, eikä hän siitä syystä käytä työaikaansa viesteihisi vastaamiseen monta kertaa päivässä. Onko sinun kohtuuttoman vaikea hyväksyä se, että mies on työnantajalleen lojaali ja hyvä työntekijä, eikä käytä työpäiväänsä sinun kanssasi lirkutteluun?

Lukiessani näitä alkuperäisen saamia vastauksia, osa ei ole ihan selvästi lukenut kaikkea hänen kirjoittamaansa tekstiään, kun kommentoi jopa väärien ihmisten kirjoituksiin jne.

Mikä minua häiritsi tässä tarinassa, oli se, että mies ITSE kyllä odottaa vastausta HETI, kun hän on lähettänyt alkuperäiselle viestin. Jos tuhmaan kuvaan pitäisi vastata heti, mutta työpaikasta onnittelu (pari riviä, onneksi olkoon) on mahdotonta, niin ihmettelenpä ihmisten ajatusmaailmaa. Johtuuko se siitä, että sähköpostin tai tekstiviestin lähettäjän ollessa mies, naisen pitää reagoida siihen välittömästi, mutta ei sitten toistepäin?

Anteeksi, mutta mielestäni mies vaikuttaa hieman itsekkäältä. Hän ei ehkä itse sitä tajua. Mutta oppii ymmärtämään, kun seuraavan kerran, hänen lähetettyä viestin, jätät yksinkertaisesti siihen vastaamatta, ja jos hän soittelee perään, niin vastaat vain, että joo, on ollut tässä kovasti kiireitä, no, ethän sinäkään aina ehdi vastata heti mun viesteihin. Takaan, että menee perille, jos ei ole ihan tyhmästä miehestä kyse.

Huvittavinta muuten näissä kirjoituksissa oli,että moni puolusti miestä, kuinka suurimmassa osassa työpaikoissa on kiireitä,ettei siellä nykyisin ehkä sähköposteja kirjoitella. Kun katseli sitten näitten kirjoittajien kirjoituksia ja kellonaikoja, aika suuri määrä niistä oli kirjoitettu työpäivän aikana. Aika ristiriitaista?

Voin yrittää kehittyä paksunahkaisemmaksi enkä kiinnittää niin paljon huomiota siihen tuleeko mulle vastaus. Kunhan nyt mies pitää yhteyttä välillä ahkeramminkin.

Kaikkiin asioihin ei ehkä sisälly niin paljon merkityksiä.

Meilit on hyviä just siksi, että ne voi lukea ja niihin vastata kun ehtii ja huvittaa.

Mikä siinä nyt sitten niin nyppii, jos toinen ei ole tikkana heti vastaamassa? Etkös jo maininnut, että hän käy töissä? Anna hänelle työrauha.

Jos ottaa yhteyttä niin rakentuu tietty jännite, olo on ihan toisenlainen kuin jos ei ole ottanut yhteyttä. Tämä koskee oikeastaan vain miestä, ystävien suhteen tilanne on toinen.

Miksi helvetissä iehen pitäisi työpäivän aikana kirjoittaa puolisoleen vietejä?!?!?! Työaika on työnantajaa varten, siitä se palkka maksetaan. Töiten jälkeen voitte jutella asioistasi vaikka seuraavaan aamuun. Jos olet niin huomionkipeä, että suutut, jos et heti saa kommenttia, koita häiritä jotain kaveriasi, joka ei ole kovin kiireinen. Minä kyllä juoksisin tuollasta huomionkipeetä reppanaa karkuun ja lujaa!

Mies lähettää naisystävälleen tuhman kuvan kun duunissa on luppoaikaa. Kun vastausta ei kuulu, hän huolestuu josko toinen loukkaantui viattomaksi tarkoitetusta tuhmuudesta. Sitten hän soittaa ja tarkistaa asian. Minä en kyllä mitenkään saa tästä sellaista vaikutelmaa, että hän odottaisi jokaiseen viestiinsä vastausta HETI. Puhumattakaan siitä, että loukkaantuisi, jos ei vastausta saa. Käsitin asian niin, että hän ainoastaan pelästyi loukanneensa toista vahingossa, ja otti uudelleen yhteyttä korjatakseen mahdollisen väärinkäsityksen. Mielestäni tämä on ihan ymmärrettävää.

Se että toinen on saanut työpaikan, on toki niin tärkeä asia, että siitä pitääkin jo onnitella. Toisaalta ei sekään yhden työpäivän aikana vanhene, Kyllä onnittelutkin ehtii työpäivän jälkeen esittää. Sitähän ap ei ole kertonut, että onko mies onnitellut työn saamisesta laisinkaan. Ilmaisi vain aloitusviestissään loukkaantumisen siitä, kun ei saman päivän aikana ollut vielä vastausta saanut.

""Huvittavinta muuten näissä kirjoituksissa oli,että moni puolusti miestä, kuinka suurimmassa osassa työpaikoissa on kiireitä,ettei siellä nykyisin ehkä sähköposteja kirjoitella. Kun katseli sitten näitten kirjoittajien kirjoituksia ja kellonaikoja, aika suuri määrä niistä oli kirjoitettu työpäivän aikana. Aika ristiriitaista?""

Ei tässä minusta mitään ristiriitaa ole. Joskus töissä on kiireitä ja joskus jää luppoaikaakin. Päivästä ja ajankohdasta se riippuu. Sitä paitsi ""työpäivä"" on suhteellisen venyvä käsite. Olet kai sinäkin kuullut esim. vuorotyöstä tai arkivapaista? Kaikkien työaika kun ei ole maanantaista perjantaihin klo 8-16.

Siis kyllä mies on tosi itsekäs jos ei viitti rakkaansa viesteihin vastata!Jos on aikaa syödä tai vessassa käydä niin kyllä pitäis olla aikaa rakkaalleen textatakin!!!SIIS HALOO!!! Ei kai kellään niin kiire töissä oo ettei edes paskalle ehdi!??! Taidat olla sinäkin tosi itsekäs josset tällästä tajua!!

Nimimerkki ""daralle"",

Ihanko oikeasti pidät itsekkäänä ihmistä, joka ei paskalla käydessään jaksa tekstareita naputella? Tai joka ruokataukonsa aikana vaikka käy mieluummin syömässä kuin kirjoittelee meilejä? Siis jos ihminen ei ihan jokaista vapaahetkeään halua uhrata edes kumppaninsa ajattelemiseen, hän on itsekäs?

Henkilökohtaisesti mielestäni paljon itsekkäämpi on se, joka moista viitsii puolisoltaan edes pyytää.