Mies ei anna jäädä hoitovapaalle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kysymys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja opiskelija:
no mä haluaisin keskittyä opiskeluihin,mut eipä kertonut asiaa ennenkuin lapsi oli tehty.

Siis ryhdistäydy nainen ja menet opiskelemaan jos niin haluat. Onko se ukkosi joku marttyyri? Ei se sua voi määräillä.

Alkuperäinen kirjoittaja ww:
Alkuperäinen kirjoittaja ww:
Alkuperäinen kirjoittaja jes:
olisitpa mun miehen kanssa se ei anna lasta laittaa hoitoon ennekuin on 3v.

Millä perusteella?

Valitunut mies.. lukenut ettei alle 3-vuotias tarvitse leikkiseuraa.. tai ei kai kotihoidontuki ole suurempi kuin opintotuki..?

Siis valistunut.. :D

Mutta yleensä se kyllä se on niin päin että miehet haluaa että äiti on siellä kotona..

Missä tällaisia miehiä on? Oon tavannut vaan nitä, jotka on "potkimassa" vaimoaan töihin heti vanhemapainvapaan jälkeen...

opiskelenkin tässä samalla mulla sukulaistyttö joskus hoitamassa mut ei anna laittaa päiväkotiin koko eikä osa-aikaisesti.

Ilmotat sen lapsen vaan sinne tarhaan vaikka kahtena aamupäivänä viikossa, mies saa sen sieltä käydä pois hakemassa ja hoitaa itse kotona sen aikaa kun opiskelet, jos ei kelpaa. :) Onhan sulla oikeus saada opinnot valmiiksi ja muutakin elämää, jos tuntuu, ettei pää kestä 3 vuotta kotona!

opiskelenkin tässä samalla mulla sukulaistyttö joskus hoitamassa mut ei anna laittaa päiväkotiin koko eikä osa-aikaisesti.

Niin tuota ihmettelen että sanot että ei anna laittaa. Kyllä molempien mielipiteet pitää ottaa huomioon. Mun mies ainakin kannusti hoitaan opinnot loppuun jotta saisin toisen lapsen kanssa sit rauhassa olla pari vuotta kotosalla :)

Itsekäs mies sulla!!! Lapsen parhaaksi se on, jos jäät kotiin!! En voisi kuvitellakaan olevani sellaisen miehen kanssa, joka ei kuuntelisi mitä minä haluan. Onneksi mies on tukenut aina mun päätöstä. Hyi helvetti.

No minäpä kerron miten meillä oli kun esikoinen syntyi. Mulla oli hyväpalkkainen työ laivalla. Mies alkoi vaatia, että lähden takaisin töihin heti, kun hoitovapaa olisi alkanut.. tulot kyllä olisivat pudonneet hurjasti, myönnetään. 4kk mies kesti sitä, että mä olin aina 10 päivää kerrallaan poissa ja mies yksin vauvan kanssa. Ei se ollutkaan niin helppoa ja mukavaa kun vauva ei tod. nukkunut öitään kunnolla eikä miesparka päässyt juoksemaan harrastuksissaan kaiket illat, kun ketään lapsenvahtia ei kertakaikkiaan ollut. Kyllä se oli miehelle nöyrtymisen paikka. Ja siihen samaan loppui vinkunat "kyllä sulla on helppoo kun saat vaan maata kotona"
Nyt lapsia on 4, eikä enää puhettakaan että äkkiä takasin töihin;)

mun mies suuttuis ottas ehkä eron jos veisin tarhaan.Mies meillä valitettavasti määrää ja tietysti kotihoidontukikin on rahaa ja tarpeen.

Tuohan on kuin jostain Saudi-Arabiasta tms. missä mies määrää kaapin paikan ja vaimo on nyrkin ja hellan välissä, hoitaa mukisematta lapset ja kodin. Sääliksi käy sua! Millaisena näät tulevaisuuden, päästääkö mies sua baareihin tms. yksin, vai määrääkö siinäkin, että oot nyt äiti ja pysyt lapsen kanssa kotona ja mies tekee mitä lystää...?

Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:
Kaikki säästöt menisi siihen?
Eli varaa ei käytännössä ole.

Ei siihen ehkä toina säästöjä laittaa kiinni... kuulostaa oudolta.

No mihin niitä säästöjä sitten SAA käyttää, jos ei juuri tällaiseen tilanteeseen? :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Kysymys:
Alkuperäinen kirjoittaja dd:
Miehesi taitaa olla henkisesti aika epäkypsä kun ei tajua että äiti on paras hoitaja omalle lapselleen.. eri asia jos on pakon takia laitettava hoitoon mutta jos mahdollisuus.. ei kai mies teillä yksin tällaista päätä??

Olen yrittänyt asiasta keskustella, mutta riita siitä vain aina tulee, kun mies luulee, että olen vain laiska. Siksi olenkin ajatellut ehdottaa, että hän jäisi hoitovapaalle. Jos ei suostu ehdotukseen, aion varmaankin jäädä itse miehen vastustelusta huolimatta.

miehesi on siis samaa mieltä että teillä on varaa? vai onko miehesi mahdollissti sitä mieltä että pennin venytys ei ole hyvä juttu ja hän ei halua maksaa kaikkea?

Alkuperäinen kirjoittaja **:
säästöt? Miksette elä miehen palkalla ja kotihoidon tuella?

Ehkäpä siksi, että ne ei tule riittämään? Ei riitä meilläkään, tässä kunnassa kun ei kuntalisiä makseta. Siksi teenkin osa-aikatyötä viikonloppuisin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ehkäpä siksi, että ne ei tule riittämään? Ei riitä meilläkään, tässä kunnassa kun ei kuntalisiä makseta. Siksi teenkin osa-aikatyötä viikonloppuisin.

Kyllä ne riittää jos prioirisoi ja opettelee säästäväistä rahankäyttöä.

mihin sitä rahaa sitten niin kauheesti menee?

Olenkin ohittanut tuon Jaskan viestin. Juu, kyllä kaikki säästöt menisivät. Rahat ovat minun säästämiä, ei miehen. Yhteisiä rahojahan ne tosin on, kun naimisissa ollaan.

Pelkkä miehen palkka ja kotihoidontuki ei kattaisi kaikkia menoja.

mihin sitä rahaa sitten niin kauheesti menee?

Omakotitalon lainanlyhennyksiin, vakuutuksiin, ruokaan, vaatteisiin jne. Ei matkustella.

mun mies suuttuis ottas ehkä eron jos veisin tarhaan.Mies meillä valitettavasti määrää ja tietysti kotihoidontukikin on rahaa ja tarpeen.

Tuohan on kuin jostain Saudi-Arabiasta tms. missä mies määrää kaapin paikan ja vaimo on nyrkin ja hellan välissä, hoitaa mukisematta lapset ja kodin. Sääliksi käy sua! Millaisena näät tulevaisuuden, päästääkö mies sua baareihin tms. yksin, vai määrääkö siinäkin, että oot nyt äiti ja pysyt lapsen kanssa kotona ja mies tekee mitä lystää...?

tota öö, milläs tavalal se on nyt sitten parempi että nainen päättää et jää kotiin viis miehen mielipiteestä.. että miehen pitää tienata... yhtälailal siinä tehdään se päätös toisen mielipidettä kunnioittamatta...

Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
Miehesi taitaa olla henkisesti aika epäkypsä kun ei tajua että äiti on paras hoitaja omalle lapselleen.. eri asia jos on pakon takia laitettava hoitoon mutta jos mahdollisuus.. ei kai mies teillä yksin tällaista päätä??

Olen yrittänyt asiasta keskustella, mutta riita siitä vain aina tulee, kun mies luulee, että olen vain laiska. Siksi olenkin ajatellut ehdottaa, että hän jäisi hoitovapaalle. Jos ei suostu ehdotukseen, aion varmaankin jäädä itse miehen vastustelusta huolimatta.

miehesi on siis samaa mieltä että teillä on varaa? vai onko miehesi mahdollissti sitä mieltä että pennin venytys ei ole hyvä juttu ja hän ei halua maksaa kaikkea?

Kyllä mies sen tietää, että varaa olisi juuri ja juuri, jos suostuisi tinkimään mukavuuksista ja katsomaan tarkemmin, mihin rahaa laittaa.

mun on ihan älyttömän vaikee kuvitella että saisi paljon rahaa menemään koko ajan. Ostatteko te vaatteita ja kosmetiikkaa jatkuvasti tai oletteko paljon sairaana tai jotain? Mihin ihmeeseen se menee?

tota öö, milläs tavalal se on nyt sitten parempi että nainen päättää et jää kotiin viis miehen mielipiteestä.. että miehen pitää tienata... yhtälailal siinä tehdään se päätös toisen mielipidettä kunnioittamatta...

Kompromissihan näissä asioissa pitäisikin tehdä, kuulostaa vaan pahalle tuo, että "mies meillä määrää"," suuttuu ja ottaa eron jos tehdään toisin" jne.

Kyllä mies sen tietää, että varaa olisi juuri ja juuri, jos suostuisi tinkimään mukavuuksista ja katsomaan tarkemmin, mihin rahaa laittaa.

niin, ehkäpä se on juurikin toi varaa olisi juuri ja juuri jos tinkisi elämisestä... ehkäpä miehesi ei halua tinkiä elämästä.. ehkäpä miehesi haluaa että sitä ylimääräistä rahaa on.. myös hänellä omiin juttuihin...

Kompromissihan näissä asioissa pitäisikin tehdä, kuulostaa vaan pahalle tuo, että "mies meillä määrää"," suuttuu ja ottaa eron jos tehdään toisin" jne.

Joo onpa tosiaan ihme ukko, se olisikin lapselle hyvä jos isä ja äiti eroaisivat sen takia että ukko on ahdasmielinen. Tuntuu et ukkosi haluaa sun olevan kotona sen takia että saa ruuan ja ylläpidon helpolla

mun on ihan älyttömän vaikee kuvitella että saisi paljon rahaa menemään koko ajan. Ostatteko te vaatteita ja kosmetiikkaa jatkuvasti tai oletteko paljon sairaana tai jotain? Mihin ihmeeseen se menee?

no mä oon sen monasti tänne laittanut et paljon menee ja paljon tulis.. 2210? menis ja 22150 tulis (jos nyt muistan oikein)
ja se on syy miksi mä en kotona ole lapsen kanssa...
koska toi pienen pienie rotus olis se msitä maksetaan kaikki ylimääräinen, vaatteet,lääkkeet,lääkärit ym

Yhteistyössä