Mies ei anna mun lähteä poliisikouluun!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsyttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ärsyttää

Vieras
On jostain syystä ollut koko ajan nihkeä asian suhteen. Olen siis kerran aiemmin hkaenut eikä jäänyt todellakaan paljosta kiinni. Sen jälkeen olen treenaillut vielä ahkerammin ja luulen, että tällä kertaa mulla on sellainen kutina, että voi käydä jopa hyvin. Olen siis 26-vuotias ja mulla on jo yksi tutkinto, mutta poliisi on pitkään ollut haaveena ja nyt uskalsin sitten lähteä toteuttamaan ihan täysillä.

Ongelma on vaan tuo mies, hemmetti. Ei tue mua hakuprosessissa yhtään, lyttää ja vinoilee, rivien välistä. Olen aika kyllästynyt hänen touhuunsa. En tiedä vaikuttaako asiaan se, että jos pääsen, niin opiskelu tulee viemään paljon aikaa ja muutto edessä. Hän olisi ehkä jo halunnut alkaa perheen perustamishommiinkin parin vuoden sisällä, lähinnä kaukaisena ajatuksena tuo vielä.

Mä jotenkin luulen, että hän ei pidä ajatuksesta, että mä en olekaan "käytettävissä" enää vapaasti jos pääsen. Ärsyttävää. Edellinen työni oli siis 8-16 rauhallista toimistotyötä, viikonloput vapaata ja aikaa miehelle paljon. Tulevaisuudessa tämä siis tulisi muuttumaan aika rajusti, jos pääsisin. Aion kyllä hakea tosissani vielä kolmannenkin kerran jos nyt ei lykästä. Rasittavaa vaan, kun hän ei arvosta mun tavoitteita ja "vaatii", että mun pitäisi luopua haaveistani ja tavoitteistani sen takia, että hän haluaa rauhallisen perheenäidin ja tavallista työtä tekevän naisen (en kyllä tajua,mitä väliä ammatilla on suhteen kannalta..).Mä en itse näe poliisin ammattia esteensä lapselle (jonka aika siis ei tod ole vielä) ja perheelle. Mietsä nyt kuitenkin joku tässä kuviossa ärsyttää

no ette taida sopia miehenne kans yhteen kun ootte kirjassa ihan eri sivuilla. Miehesi varmasti löytää sopivan koti-ihmisen sillävälin kun sinä toteutat omia unelmisia. aivan oikeassa olet siinä että ei kannata miehen estää opiskelujasi koska ette muutenkaan kauaa yhdessä varmaankaan olisi. miksi miehen pitäisi luopua omista haaveistaan sinun takiasi? tai sinun miehen haaveiden? Aina vaan tahto rakastaa ei riitä..

No ehkä on paree laittaa kantapäät yhteen tässä vaiheessa ennenkuin sitä perhettä on, kun elämäntavoitteenne ovat aika lailla kaukana toisistaan ja ettiä sellaset parit itsellenne joilla on samat päämäärät tai edes ymmärretään antaa tilaa ja tukea toisen haaveisiin.

on kai ne poliisitkin samalla lailla perheellisiä kun muutkin, ammattihan sekin vaan on. ehkä miehesi on sitte vaan jostain syystä vaikea sulattaa sitä tai tosiaan jännittää miten arki muuttuu jos alat opiskelemaan.

älä ihmeessä luovu unelmistasi miehen takia! jos mies ei kannusta sulle tärkeässä asiassa, niin sitten kannattaa miettiä, onko mies se oikea. tai edes lähelläkään sitä oikeaa.

Itsellänikin on mies, joka kuvittelee, että perhe riittää. En ainakaan itse pilaa omaa elämääni, jotta mies saa haluamansa. Minullakin on vain yksi elämä, mistä pitäisi myös nauttia. Kun mies on iso este opiskelulleni, semmoinen joutaa muualle.

Älä nyt miestä ala heti vaihtamaan mut vakavan keskustelun paikka teillä on. Itse vaihdoin aikoinaan kaupan alalta metallialalle ja miehen suhtautuminen oli tosi nihkeetä, ei uskonu et mä pärjään alalla. (myönnän itsekin et en oikein sopinut muottiin metallialan työntekijästä et tuli miehelle kyllä täytenä pommina) Minäpä en miehen (enkä muiden) asenteesta lannistunut vaan ajattelin et vielä minä näytän! Ja pääsin työvoimakoulutuksesta ennätysajassa töihin ja sain vakipaikan.
Eli älä luovu unelmistasi miehen takia missään nimessä! Tsemppiä ja sisua! :)