Mies ei edes halua töihin ja multa menee hermo.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kiukkuinen akka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kiukkuinen akka

Vieras
Vituttaa. Olen kolmen lapsen kotiäiti ja mies työttömänä. Se ei edes etsi töitä vaan ilmeisesti odottaa että joku tulis ovelta hakemaan! Mä olen sitä mieltä että lähes aina löytyy _jotain_ duunia jos vaan haluaa tehdä ja se on nyt maannut kotona 1,5vuotta ja aikoo jatkaa makaamistaan.
Menisin ite duuniin jos pienempi lapsi ei ois niin pieni! Sit kun mä tottakai nalkutan että ETTIS edes jotain duunia (rahat hemmetin tiukilla vaikka mulla hyvä äitiyspäiväraha) niin suuttuu, valittaa että mä vaan vittuilen ja häipyy paikalta. HELVETIN HIENOA. Myyn ton vähiten tarjoovalle.

Menisin mutta pienin lapsi on niin nuori. Ja lisäksi mies ei tee kotona MITÄÄN. Ei hoida lapsia,ei laita pyykkejä,ei siivoa tms. vaan käyttää päivänsä omiin kivoihin menoihinsa. Olispa kiva olla töissä ja vielä illalla hoitaa koti kuntoon :) Ja koko ajan ois huoli että lapset kattoo leffoja 8h/pvä kun isi ei jaksa tehdä niiden kanssa mitään.

Ei tee mitään. En vaan haluais erota kun on lapset ja kaikkea. En vaan jaksa tätä että mä hoidan kodin,lapset ja koko perheen ruokamenot,vuokran yms.! Ja yks käyttää rahansa miten haluaa (okei, tyttömyyspvärahan) ja viilettää päivät omilla menoillaan. Kävis edes töissä ja maksais puolet kaikesta niin olisin enemmän kuin mielelläni kotona muksujen kanssa! Ja ei kamalasti auttais vaikka mä menisin duuniin; mun äitiyspäiväraha on yhtä hyvä kuin miehen palkka olisi. Jos mies jäisi kotiin niin saisi vain minimituet..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Menisin mutta pienin lapsi on niin nuori. Ja lisäksi mies ei tee kotona MITÄÄN. Ei hoida lapsia,ei laita pyykkejä,ei siivoa tms. vaan käyttää päivänsä omiin kivoihin menoihinsa. Olispa kiva olla töissä ja vielä illalla hoitaa koti kuntoon :) Ja koko ajan ois huoli että lapset kattoo leffoja 8h/pvä kun isi ei jaksa tehdä niiden kanssa mitään.

Heh, vain äiti osaa. No kuinka pieni se pienin on ja mitä sitten? Oman isänsä kanssahan hän jäisi kotiin, mikä ongelma? Minustakin vois olla ideaa siinä, että mies jäisi vaihteeksi kotiin lasten kanssa ja sinä menisit töihin.

Pelisäännöt selviksi ja miehelle mahdollisuus kokeilla koti-isyyttä, jos kerran tykkää olla kotona. Jos on yksin lasten kans päivät niin siinä on pakko vähän skarpata. Kyllä se osaa ihan ythä hyvin kuin sinäkin, et ole korvaamaton myöskään pienimmälle.

Pienin on 4kk ja täysimetyksellä. Rahallisesti emme olisi paljoakaan paremmassa tilanteessa jos mies jäisi kotiin, saisi minimituet ja mä saisin palkkaa melkein samanverran kuin äitiysrahaa. Mun mielestä ei järkeä? Ja jos ei tälläkään hetkellä saa edes vaippaa vaihdettua pienimmälle kuin tunnin nalkutuksen jälkeen niin montakohan kertaa sen vaihtaisi päivän aikana jos en kotona olisi...ei kertaakaan.

Ei todellakaan kannata rahallisesti mennä töihin ja vauvakin on aivan liian pieni jäämään isän hoiviin jos isä ei mitään tee. Ja imetyksellä vielä... Jos ei voi luottaa että hoitaa lapset, ruuat, kodin ni en todellakaan jättäis lapsia isälle. En tiedä mitä tossa tekis. Ite varmaa nalkuttaisin asiasta niin kauan et jotain tapahtuu (luultavasti ukko lähtee ku nalkutan) mut oikeesti eihän sillä mitään tee jos ei hoida osuuttaan perheestä. Ihme kommentteja täällä...

Kyllä se alkaa haluamaan töihin, kun jätät koti-isäksi vähäksi aikaa. Jos ei opi niin sit ulos. Voisithan sinä kuollakin, niin pakko hänen olisi pärjätä silloinkin.

Yhteistyössä