Mies ei halua lisää lapsia, onko kohtalotovereita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surullinen vauvakuumeilija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surullinen vauvakuumeilija

Vieras
Olen nyt puolisen vuotta miehelle vauvasta puhunut, että "jos vielä yksi". Mies on ehdottomasti sitä mieltä ettei meille enää vauvoja tule ja piste. Onko kohtalotovereita ja miten olette päässeet asian yli? Tuntuu etten muuta ajattelekaan kuin sitä etten enää ikinä saa kokea raskaana olemista, en saa pientä syliin enkä näe sitä kasvun ihmettä. Yksi lapsi lisää ei muuttaisi meidän elämää ja arkea, mies ei vaan osaa sanoa mitään syytä kuin että meille ei vaan tule vauvaa.

Montaako lasta teillä on?

Antaisin varmaan asian nyt ainakin toistaiseksi olla ja kysisin vaikka vuoden-parin päästä uudestaan miehen mielipidettä asiaan. Ei mikään ole niin rasittava kun puolison painostus lastentekoon.

Ei muuta elämää ja arkea, yksi lapsi siis? No kyllä se ainakin taloudellisesti muuttaa ja mieskin taitaa tämän tietää.

Meillä kyllä sovittiin lapsiluku jo hyvissä ajoin ennen suhteen vakavoitumista, ihan hullua alkaa vakavaan suhteeseen jos toisella on ihan eri toiveet ja odotukset kuin toisella.

joo täällä,sillä erotuksella ettei kumpikaan meistä halua lisää vauvoja,vauva aika oli ihan hirveää,eikä se elämä sen jälkeenkään ole ruusuilla tanssimista,ei kiitos, miksi ihmeessä joku haluaa vaikeuttaa elämäänsä?

"Yksi lapsi lisää ei muuttaisi meidän elämää ja arkea,"

Täysin epärealistinen väite. Ihan varmasti muuttaa, jos et aio sitä lasta heitteille jättää. Yksi lapsi lisää pitää hoitaa, kasvattaa vaatettaa, syöttää.. Rahaa palaa varmasti, samoin aikaa. Vauva-aikana joutuu valvomaan, väsymään, uhmaikäkin pitää taas jaksaa...

Ymmärrän hyvin miestäsi, ei varmasti innosta tehdä lapsia jos vastapuolen argumentit ovat noin epärealistisia.

Moro, jos teillä on jo kuusi lasta, ÄLÄ tee enää uusia pentuja kitumaan tähän maailmaan. Liian raskasta jo olemassa olevillekin ! MENE TÖIHIN ja TIENAA ELANTOSI ! ÄLÄ ASU/ELÄ YHTEISKUNNAN SIIVELLÄ !!!! :-( Täällä yksi teikäläisten elättäjä !!! Haluaisin itsekin heittäytyä toisten elätiksi, mutta NOU NOU.. Niin yhteiskunta ei pyöri! KIITOS, kun kuuntelin hormonihöyryinen. :-) Voin luvata, kun pääset hormonihöyrypilvestäsi, kun imetyskin on päättynyt ja et ole TAAS PAKSUNA.. aivosi alkavat tuottaa järkeviä ajatuksia :-) Nimimerkillä kokemusta on.

[QUOTE="Vieras";29202362]Moro, jos teillä on jo kuusi lasta, ÄLÄ tee enää uusia pentuja kitumaan tähän maailmaan. Liian raskasta jo olemassa olevillekin ! MENE TÖIHIN ja TIENAA ELANTOSI ! ÄLÄ ASU/ELÄ YHTEISKUNNAN SIIVELLÄ !!!! :-( Täällä yksi teikäläisten elättäjä !!! Haluaisin itsekin heittäytyä toisten elätiksi, mutta NOU NOU.. Niin yhteiskunta ei pyöri! KIITOS, kun kuuntelin hormonihöyryinen. :-) Voin luvata, kun pääset hormonihöyrypilvestäsi, kun imetyskin on päättynyt ja et ole TAAS PAKSUNA.. aivosi alkavat tuottaa järkeviä ajatuksia :-) Nimimerkillä kokemusta on.[/QUOTE]

no tää nyt oli iahn asiaton kommentti! oikeesti, mikä sua estää hankkiutumasta raskaaksi ja elämistä tuilla... siitä vaan jos niin kovin kadehdit!! kerron sulle sen että olen ollut kotiäiti, olen ennen lapsia tehnyt jopa 12tuntisia päiviä(perheyritys) monta viikkoa putkeen,olen joskus tehnyt töitä(fyysisesti raskasta) 16tuntia vuorokaudessa.

olen käynyt koulua ja tehnyt viikonloput töitä..eikä mikään ole ollut niin uuvuttavaa/vaativaa/rasittavaa ja väsyttävää kuin äitiys..etenkin se kotiäitiys.

helpommalla pääsen kun olen töissä...meen sinne nollaamaan mun pään

Menikö multa nyt jotakin ohi vai miten musta tuntuu ettei ap ole vastannut paljonko lapsia on ennestään? Jos yksi, niin kyllä mä hiukan ihmettelen miehen jyrkkyyttä. Keskustelua voi vielä yrittää mutta ei missään nimessä manipulointia, se on aina väärin. Yhden lapsenkin kanssa elämä voi olla antoisaa.

Meillä myös kuopuksen synnyttyä mies ilmoitti että ehdottomasti ei enää. Mä keskityn siihen mitä meillä jo on ja kyllä mä toisaalta tajuan itsekkin että näin on ihan hyvä, en mä voi jäädä kaipaamaan vauvaa jota ei ikinä tule vaan nautin näistä jo olevista. Olen pistänyt kaikki vauvakamat kiertoon yms. Jossain kohtaa se päätös lopullisesta lapsiluvusta on tehtävä ja jos puoliso on ehdottomasti vastaan niin eiköhän se ole aika määräävä seikka.

Meillä myös kuopuksen synnyttyä mies ilmoitti että ehdottomasti ei enää. Mä keskityn siihen mitä meillä jo on ja kyllä mä toisaalta tajuan itsekkin että näin on ihan hyvä, en mä voi jäädä kaipaamaan vauvaa jota ei ikinä tule vaan nautin näistä jo olevista. Olen pistänyt kaikki vauvakamat kiertoon yms. Jossain kohtaa se päätös lopullisesta lapsiluvusta on tehtävä ja jos puoliso on ehdottomasti vastaan niin eiköhän se ole aika määräävä seikka.

Mä kanssa luovuin toivosta 6 vuodeksi mutta nyt voimakkaana ajatus että haluan vielä yhden. Miehen kanta ollut 6 vuotta sama :(

Sinuna tekisin näin:

Salaa mieheltä jättäisin ehkäisyn pois. Kun sitten onnistuisin tulemaan raskaaksi, kertoisin asiasta miehelle vasta sitten, kun raskaus olisi niin pitkällä, että sen keskeyttäminen ei enää olisi mahdollista.

Naisenhan olisi helppoa ratkaista asia näin!

Alkuperäinen kirjoittaja Omapäinen;29202847:
Kun sitten onnistuisin tulemaan raskaaksi, kertoisin asiasta miehelle vasta sitten, kun raskaus olisi niin pitkällä, että sen keskeyttäminen ei enää olisi mahdollista.
Kannattaa välttää portaita, kun kertoo asiasta.

Yhteistyössä