mies ei halua muuttaa isompaan asuntoon. arrg...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yhyy:(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yhyy:(

Vieras
Just soitti vuokranantaja,että ois isompi asunto meille tarjolla lokakuussa. samalta asuinalueelta,vuokra ois 600e ja neliö. 84,5m2. nykyinen asunto on kolmio vuokra 500 ja 63,5m2. eli helevetin pieni. mua ottaa päähän asua tässä,vaikka todella loistava muuten olisi,jos olisi isompi.tunti ois aikaa miettiä otetaanko me se isompi vai ei.jos ei oteta voi mennä taas vuosikin enneku seuraava isompi asunto vapautuu. mies mulle rupes huutaan ja kähti et hän ei muuta mihinkään kun vuorakin nousee:O joo mun mielestä ei tod,oo paljon ja meille sentään kolmas lapsi tulossa. mitä mää teen?:( minä haluan muuttaa ja mies ei. saatana muutan yksin jääkööt mies tähä:D

[QUOTE="vieras";24564449]Tarjoudu maksamaan itse se 100e jonka vuokra nousee. Eihän tuo ole edes kallista.[/QUOTE]

Ei yhdessä asuessa voi noin sanoa, että toinen maksaa. Yhteisistä rahoista se satanen kuitenkin on pois.

Käske miehen sitten siivota ja järjestellä nykyinen asunto niin, että saatte sinne sujuvasti sopimaan kaikkien sängyt ja muuta tarpeelliset... kannattais varmaan jo mallata sitä pinnasänkyä paikalleen.

samallahan minä tässä keskustelen kun kirjottelen. tai no mitä nyt tuon molopään kans edes keskustelen kun ei puhu mitään. me tehdään niin et minä maksan lapsilisällä ja kotihoidontuella vuokran ja miehen palkka jää sit käteen laskujen kans. eli mun mielestä satanen on tosi pieni raha suhteesa kun saa enemmän tilaa. en tiiä mitä sanon ku soitan...vähän sekava tilanne. mies ei sano juuta eikä jaata nään,on kuulemma mielipiteensä sanonu ja se on ei. :O. ärsyttää.minä haluan:D mut en kai yksinkään voi päättää tästä...en jaksais riidellä.

samallahan minä tässä keskustelen kun kirjottelen. tai no mitä nyt tuon molopään kans edes keskustelen kun ei puhu mitään. me tehdään niin et minä maksan lapsilisällä ja kotihoidontuella vuokran ja miehen palkka jää sit käteen laskujen kans. eli mun mielestä satanen on tosi pieni raha suhteesa kun saa enemmän tilaa. en tiiä mitä sanon ku soitan...vähän sekava tilanne. mies ei sano juuta eikä jaata nään,on kuulemma mielipiteensä sanonu ja se on ei. :O. ärsyttää.minä haluan:D mut en kai yksinkään voi päättää tästä...en jaksais riidellä.

No nythän mies on yksin päättänyt että ei. Sano että sun mielipide on kyllä. Kysy mitäs sitten tehdään, kun teillä on eri mielipiteet? Jos sä olet enemmän kotona (vauva ja kaikkee) niin sun sanan pitäis painaa enemmän...

Muuta yksin siihen isompaan, katso seuraako mies perässä. Meillä oli sama tilanne, tosin ei ollut lapsia ja asuttiin yksiössä. Mulla meni hermot ja vuokrasin isomman asunnon kun en jaksanut enää vääntää asiasta ja mies tuli tyytyväisenä perässä :D.. No joo, eihän se tietty aina niin helppoa ole.

No nythän mies on yksin päättänyt että ei. Sano että sun mielipide on kyllä. Kysy mitäs sitten tehdään, kun teillä on eri mielipiteet? Jos sä olet enemmän kotona (vauva ja kaikkee) niin sun sanan pitäis painaa enemmän...

niin...mies sanoo että odotetaan vielä... mitä helevettiä tässä odotetaa. soitan 15minsanpäästä sinne,mut en tosiaan yhtään tiedä mitä sanon kun mies on sanonu ei,eikä puhu enään mitään. sen mielestä ei tarvita isompaa.. no ei ehkä sen mielestä kun on töissä päivät ja loput aikaa mitä kotona on niin pelaa yhessä kohassa. tosi vaikeeta.

[QUOTE="vieras";24564686]Muuta yksin siihen isompaan, katso seuraako mies perässä. Meillä oli sama tilanne, tosin ei ollut lapsia ja asuttiin yksiössä. Mulla meni hermot ja vuokrasin isomman asunnon kun en jaksanut enää vääntää asiasta ja mies tuli tyytyväisenä perässä :D.. No joo, eihän se tietty aina niin helppoa ole.[/QUOTE]

no tätä minäkin mietin et jääköön mies tähän asumaan ja minä meen lasten kans isompaan. tulkoot tai ei. ja jos ei niin sit saa painua koko ukko hevonkuuseen mun elämästä. no nyt kyllä vähän ristiriitasta:D

Kysy siltä että mitä se tekee jos sä vaan soitat ja sanot että otat sen asunnon. Jos on pelkästään rahasta kiinni, niin jos ette jo valmiiksi pihistele joka asiassa, voisitte varmaan säästää muissa asioissa sen satasen kuussa tai ainakin lähelle sen.

Me asutaan tällä hetkellä sellaisessa paikassa ja asunnossa, jota mä vihaan ja jossa inhoan olla. Sopivaa vuokra-asuntoa on hankala saada ja pariinkin olisi ollut mahdollisuus muuttaa, mutta ne meni sivu suun kun mies alkoi jahkailemaan ja mököttämään enkä mä viitsinyt tehdä yksin päätöstä. Tässä asunnossa asutaan siksi että ei aikoinaan saatu muutakaan, ja miehen mielestä tämä on ok, mutta lupasi, että jäätäisiin tähän vain väliaikaisesti. Seuraavan kerran kun tulee jotain vastaan, vuokraan varmaan asunnon itse mieheltä kysymättä, jääköön yksin tänne tai muuttakoon mukana...

Siis ihan älytöntä, jos kyse on vaan SATASESTA kuussa, ettekä ole niin köyhiä ettei sen satasen takia jäisi ruokaan rahaa.

Ettekö te ole tästä yhtään aiemmin jutelleet?

Meinaan, että eikö se ole melko selvää, että jos lapsia tulee lisää, myös tilaa kaivataan ympärille enemmän. Tai vaikkei mies kaipaa, niin muu perhe saattaa kaivatakin.

Me asutaan 90 neliön neliössä (2+3 hlö), asuinkustannukset on tonnin kuussa. Kun saatiin tämä asunto, oli mies sitä mieltä, että me emme tätä oteta, koska asuinkustannukset nousivat yhden lisähuoneen vuoksi lähes 300€...mutta mä intin vastaan.
Mun mielestäni asiassa ei ollut kahta kysymystäkään, sillä vaikka kustannukset kieltämättä on isot, niin onhan se tarvekin ihan erilainen 3, kuin 2 lapsen kanssa viimeistään siinä kohtaa, kun lapset vähän kasvaa.

Toisaalta te varmaankin pärjätätte nykyisessä asunnossanne sen ensimmäisen vuoden vauvan kanssa ihan hyvin...joten jos on mahdollisuus saada vaikka vuoden päästä isompi ja mies olisi silloin valmis muuttamaan, niin ehkei se ihan järjetön ajatus ole?

Me laitettiin hakupaperit vetämään silloin, kun lapsia oli vasta yksi ja toinen tulossa...asunto saatiin vasta vähän ennen kolmosen syntymää (la taisi olla kuukauden kuluttua) joten jos mies ei olisi suostunut muuttamaan isompaan, olisi mies saanut tehdä mun puolestani omat ratkaisunsa, mutta mä olisin joka tapauksessa muuttanut. Onneksi mies sitten oli kuitenkin samalla linjalla, kun vähän laskeskeltiin, että tullaanko toimeen, vaikka asumiskulut kasvaa ja kohta olisi yksi lisäsuu ruokittavanakin.

mun mielestä olis ihan tyhmää päästää toi isompi asunto käsistä ja vielä jos samalla alueella missä nyt asutte. Jos teille on jo kolmas tulossa, niin rupee toi kolmio käymään pikkasen ahtaaks. On vaan ajan kysymys, et joudutte kuitenkin kohta vaihtaa isompaan ja toi satasen ero ei oo juuri mitään :D Eli järki äijälle päähän ja äkkiä!!!

niin miehen mielstä me mentäs vielä tässä nyk,asunnossa vaikka se vuosi kaksikin mut mua ahistaa silti tää ku ei oo tilaa:( en tiiä..pitääkö se sit vielä odottaa ja sanoa että katsotaan silloin vuodenpäästä taas...ois vaan päätyasunto vielä niin ois hyvä meille.

niin miehen mielstä me mentäs vielä tässä nyk,asunnossa vaikka se vuosi kaksikin mut mua ahistaa silti tää ku ei oo tilaa:( en tiiä..pitääkö se sit vielä odottaa ja sanoa että katsotaan silloin vuodenpäästä taas...ois vaan päätyasunto vielä niin ois hyvä meille.

Mä henkilökohtaisesti en odottaisi, vaan ottaisin sen kämpän.

• Tykkää
Reactions: Big Bang Theory
[QUOTE="äiti";24564767]Tyhmää hommata isompi vuokra-asunto ja maksaa enemmän vuokraa. Ostakaa oma asunto.[/QUOTE]

Oman asunnon ostaminen ei kaikilla paikkakunnilla ja joka elämäntilanteessa ole järkevää. Me muutetaan muutaman vuoden päästä muualle eikä todennäköisesti saataisi asuntoa myytyä, jos sellainen ostettaisiin.

Jollakin oli hyvä pointti se, että kun ap kerran on kotona lasten kanssa, on hänen toiveellaan tässä asiassa mielestäni enemmän painoarvoa, kun rahanmeno tai välimatkat ym. eivät merkittävästi muuttuisi. Hyvähän miehen on sanoa, että nykyinen asunto on ihan hyvä, jos ei itse siellä vietä koko päivää ja joudu esimerkiksi huolehtimaan siisteydestä liian ahtaassa asunnossa.

[QUOTE="äiti";24564767]Tyhmää hommata isompi vuokra-asunto ja maksaa enemmän vuokraa. Ostakaa oma asunto.[/QUOTE]

no kuule ihan varmasti ostettas jos voitas. laitoin muuten miehen soittaan sinne.

No todellakin otatte asunnon, 2 aikuista ja 3 lasta reilussa 60 neliössä on aika paljon! Meillä oli 2+3 100neliössä ja sekin oli "siinä ja siinä". Eli nyt sanot miehellesi, että otatte sen asunnon PISTE.

mikä siinä on et sit loppupeleissä useimmat naiset kuitenki myöntyy siihen mitä MIES sanoo? Eikö tuollaiset asiat keskustella yhdessä ja punnitaan + JA - Kyllähän jo järki sanoo et alle 60 neliöö 5 henk. on LIIAN PIENI

Yhteistyössä