Mies ei halua naimisiin,kun en luota täysillä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:(

Vieras
Minä olisin valmis menemään naimisiin vaikka toisinaan kun mies lähtee esim. illanviettoon minua pelottaa tapahtuuko jotain. En ole kuitenkaan tentannut miestä mutta monesti on vähän ahdistunut tunnelma kun mies lähtee esim.poikien kanssa jonnekin. Syynä se, että mies petti minua 2 vuotta sitten ja valehteli.Päätimme kuitenkin jatkaa, mies kosi, häiden piti olla talvella. nyt mies sanoi ettei haluakaan naimisiin koska pelkää että en luota ikinä.

Aika surullinen olo tuli, takana 5 yhteistä vuotta ja olen täysillä yrittänyt antaa anteeksi. Meillä on kuitenkin paljon yhteistä ja paljon hyvää

Nauttikaa siitä, mikä on hyvin. Yritä olla ahdistumatta, jos mies lähtee kavereiden kanssa ulos, ei ketään voi väkisin pitää. Ei viittä vuotta kannata heittää hukkaan. Tsemppiä!

En voi tunteilleni mitään, käytökselleni voin. Lähes aina kun mies lähtee jonnekin missä on muita naisia käy mielessä epäilyksiä ja pelkoja. Mutta silti asiat on jo hyvin korjaantuneet mielestäni, siis tilanteeseen nähden. Mies ei kuulemma halua erotakaan, ei missään tapauksessa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
En voi tunteilleni mitään, käytökselleni voin. Lähes aina kun mies lähtee jonnekin missä on muita naisia käy mielessä epäilyksiä ja pelkoja. Mutta silti asiat on jo hyvin korjaantuneet mielestäni, siis tilanteeseen nähden. Mies ei kuulemma halua erotakaan, ei missään tapauksessa.

Epäilys jää ainiaaksi,siitä ei pääse mihinkään.Miehen on vaan kestettävä se tekonsa jälkiseurauksena.Tyypillistä miestä,itse mokasi ja syyttää sinua luottamuksen puuttumisesta.

Alkuperäinen kirjoittaja totta:
Alkuperäinen kirjoittaja piprane ema:
Luottamus on kyllä tärkeimpiä asioita suhteessa, että ymmärrän miestäsi aika hyvin.

Sama täällä. Minäkään en menisi naimisiin jos tietäisin nauttivani epäluottamusta.

Näin juuri. AP:n on varmaan odoteltava että nuo tuollaiset tuntemukset menevät ohi, miksi edes haluat mennä naimisiin miehen kanssa, johon et luota?!

Alkuperäinen kirjoittaja clivia:

Epäilys jää ainiaaksi,siitä ei pääse mihinkään.Miehen on vaan kestettävä se tekonsa jälkiseurauksena.Tyypillistä miestä,itse mokasi ja syyttää sinua luottamuksen puuttumisesta.

Aivan samaa mieltä! Miehesi syyllistää sinua omasta pettämisestään.

Alkuperäinen kirjoittaja HYI!:

No, tässä kyllä täytyy ottaa huomioon, että ap on kuitenkin päättänyt miehen kanssa elää ja jatkaa, joten pitäisi pystyä elämään sillä valitsemallaan tiellä ilman epäilyksiä. Jos ei voi luottaa, pitää erota mieluummin kuin rangaista miestä vielä kahden vuoden päästäkin epäluottamuksella. Kannattaa suosiolla erota jos luottamusta ei ala syntymään.

Alkuperäinen kirjoittaja HYI!:

Minä tekisin asian selväksi että oma on mokasi, luottamuksen pystyy saamaan ajan kanssa takasin, jos on halua. Ja jos naimisiin haluat niin tee asia selväksi että suhde ei jatku jos se jää junnaamaan paikalleen.

Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Alkuperäinen kirjoittaja totta:
Alkuperäinen kirjoittaja piprane ema:
Luottamus on kyllä tärkeimpiä asioita suhteessa, että ymmärrän miestäsi aika hyvin.

Sama täällä. Minäkään en menisi naimisiin jos tietäisin nauttivani epäluottamusta.

Näin juuri. AP:n on varmaan odoteltava että nuo tuollaiset tuntemukset menevät ohi, miksi edes haluat mennä naimisiin miehen kanssa, johon et luota?!

No, meidän arkeen tuo ei vaikuta. Mies käy ehkä kerran kahdessa kuukaudessa ulkona, ja silloin vain tuo asia tulee esiin. En ole vainoharhainen, en vainoa miestä, en tenttaa tms.. se on vain tunne mikä nousee. Minusta ei kaikkea kannata heittää hukkaan siksi että olen epävarma kun mies lähtee jonnekin.

No sinähän luotat täysillä kun haluat naimisiin!

Kyseessä on kirjoituksesi perusteella miehen ikioma pelko siitä, ettet luota häneen, ja hän käyttää sitä selvästi tekosyynä.

Tee ratkaisusi. Ikuinen avoliito, avoliitto johonkin kriisiin asti tai ero.

Ihan naurettavaa sitten pysyä yhdessä jos ei naimisiin muka uskalla mennä. Eihän se parisuhde sen enempää vaadi luottamusta jos ollaan virallisesti naimisissa. Mutta toisaalta ymmärrän miestäsi sekä sinua. On vaikea luottaa jos on tullut petetyksi, toisaalta jatkuva luottamuspula on hyvin raastavaa. Musta pitäis vaan ratkaista, että joko mennään naimisiin tai sitten erotaan.

... ehkä olen skeptikko - ja yksineläjäkin -
erään ihmisen sanomanahan juuri tuolliaset tarkoittivat suomeksi että...
Naisen pitää olla luottavinaan /luottaa - ja miehellä itsellään on näinollen vapaus jatkossakin tehdä ihan mitä tykkää - vaikkapa pitää useita kumppaneita .
Mutta epäillä ei saa.
Ei edes kysyä moneltalko aiot tulla kotiin ...

Eli samoilla linjoilla - jos päädyt olemana yhdessä tämän miehen kanssa, taitaa hän jollain tapaa halutakin pelata 'epävarmuus' kortilla - nyt sitten siten, ettei mene naimisiin.
Epävarmuuttahan se on - ainakin sulle tiedossa ...
Taidat olla aika mukava ja kiltti nainen - jonka vuoksi miehesi varmasti ei halua Sinusta luopuakaan. Mutta, mutta - aikusilla ihmisillä on elämässään kohtia, joissa kyll'ä pitäisi osata jo päättää - yritetään yhdessä vakavasti ja sitoumuksin ...
Tai sitten ei ...
Ja jos ei teillä vielä ole yhteisiä lapsiakaan...

Niinpä! Turha tässä nyt ap:ta on syyllistää. Mies ei saa tekoa tekemättömäksi ja kyllä tuo aikaisempi pettäminen tulee aina varjostamaan suhdettanne. Itse tuskin pystyisin jatkamaan tuollaisessa suhteessa, ikävä kyllä.
"naiset antavat anteeksi mutta eivät koskaan unohda. miehet eivät anna anteeksi, mutta unohtavat"

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:

Ihan naurettavaa sitten pysyä yhdessä jos ei naimisiin muka uskalla mennä. Eihän se parisuhde sen enempää vaadi luottamusta jos ollaan virallisesti naimisissa. Mutta toisaalta ymmärrän miestäsi sekä sinua. On vaikea luottaa jos on tullut petetyksi, toisaalta jatkuva luottamuspula on hyvin raastavaa. Musta pitäis vaan ratkaista, että joko mennään naimisiin tai sitten erotaan.

Eriävä mielipide.
Mielestäni luottamuksen voi saada takaisin, ajan kanssa. Jos ap ei luota mieheensä mutta haluaa kuitenkin jatkaa suhteessa, kannattaa katsoa palaako luottamus mieheesi takaisin. Naimisiin en kuitenkaan ryntäisi.

Ehkä pitäisi ottaa aikalisä tässä avioliittoon astelussa ja antaa ajan kulua. Kyllä mun mieheni halusi naimisiin vaikka petti ja tiesi etten luota 100% enää. Se on kuitenkin minun ongelmani, ei hänen. Eikä ole kyllä ollut ongelma suhteessa, vain pääkopassa miettii aina joskus mitäs jos. Miehesi pitäisi ymmärtää että anteeksi voi antaa muttei koskaan unohtaa. Jos tämä aiheuttaa ongelmia teille, ymmärrän miestäsi. Jos taas sinä pidät mölyt mahassasi mutta et mielessäsi täysin luota, niin mikäs este se on avioliitolle. Tuntuu että miehesi haluaa kiristää sinua nyt luottamaan kybällä jotta saa synninpäästön samalla ja hintana on tuo avioituminen.

Mitä te ootte sitte yhdessä ollenkaan? Jos yhdessä ollaan, niin mikä estää sen naimisiin menon, mitä se muuttaa? Mä en vaan käsitä?? Eli ettekö nyt ookkaan sitoutuneita, ja tosiaan luottamus on ihan ykkösjuttu

Tuo kuulostaa minusta niin tekosyyltä miehen puolelta: keksii tuollaisen syyn - sinun niskoillesi - minkä vuoksi voi välttää naimisiinmenon.

Ehkä olisi parempi erota: saattaahan se mies tajuta siinä, että rakastaa sinua. Jos ei, niin löydät kyllä paremman.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tuo kuulostaa minusta niin tekosyyltä miehen puolelta: keksii tuollaisen syyn - sinun niskoillesi - minkä vuoksi voi välttää naimisiinmenon.

Ehkä olisi parempi erota: saattaahan se mies tajuta siinä, että rakastaa sinua. Jos ei, niin löydät kyllä paremman.

Mikä se OIKEA syy sitten VOISI olla? Kun ei kerro muuta syytä.

Yhteistyössä