Mies ei halua naimisiin maistraatissa - vauva tulossa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raskaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

raskaana

Vieras
Eli mies haluaisi isot kirkkohäät, jonne tulisi n. 150 hlöä (minun ja miehen suvut). Mua taas ahdistaa ajatuskin prinsessahäistä, isoista juhlista pitopöytineen ja lahjoineen - ei kiitos. Minulle taas kelpaisi aivan hyvin vihkiminen maistraatissa ja mieluiten ennen lapsen syntymää (LA marraskuussa), jotta lapsi saisi täydet oikeudet isäänsä, eikä isyyttä tarvitse selvittää, koko perhe saa saman sukunimen ym..

Isoja juhlia ei edes ehditä järjestää ennen ensi kesää (miehelle ei käy muut kuin kesähäät) ja silloin meillä on pieni vauva, tuskin mua silloinkaan kiinnostaa tippaakaan häät. Eli miten ratkaisisitte asian? Naimisiin on tarkoitus mennä, mutta meidän näkökulmat eroaa ihan täysin. Ja itse haluaisin virallistaa suhteen ennen lapsen syntymää.

Alkuperäinen kirjoittaja Wifey:
No menkää maistraatissa naimisiin sikapikaa ja järjestäkää kirkkohäät sitten myöhemmin (ts. avioliiton siunaus).

jos laskettu aika marraskuussa niin ensi vuoden heinäkuussa se on jo 8kk ja iso vauva jo.
mut muuten peesin tuota edellistä..

Alkuperäinen kirjoittaja jk:
No en menis naimisiin,jos jo häistä tulee noin paljon erimielisyyksiä!

Eikä se avioliitto kestäiskään jos tuonvertaisesta on valmis jo heittämään lusikan nurkkaan. Vai oman kloonisko ajattelit naida :laugh:

Jos pidätte vähä pienemmät kirkkohäät. Meillä karsittiin vieraslistaa aika rankasti, kun sain kuulla, että odotan. Mullakin on marraskuussa la. Vieraita on näillä näkymin tulossa 48. Pääsee vähän helpommalla, kun ei tarvi niin kamalasti stressata :)
Jos kävisitte nyt maistraatissa ja sitte ens kesäksi järjestätte isot häät?

Kirkossa voi mennä naimisiin, vaikka ei olisi yhtään häävierasta paikalla. Pari todistajaa pitää olla. Jos mies haluaa kirkkohäät ja sä haluat pienet häät, niin eikö tälläinen olisi kompromissi? Meillä oli pienet kirkkohäät, n 20 vierasta. Muakin inhotti ajatus isoista prinsessajuhlista ja kun karsi vieraslistasta kaikki nuijat sukulaiset, sai viettää tärkeän päivän vain lähimpien seurassa.

Mies mua kosi keväällä ja kyllä naimisiinmeno on hällekin tärkeä juttu. Mutta meidän näkökulmat sopivista häistä eroaa. Miehen (ja anopin .. :P ) ihannehäissä minä olisin oikeasti aika ahdistunut (tarkoitus olisi kutsua kyläläiset, naapurit ym..), joten ei kai sellaisiin häihin tarvitsekaan suostua!

Ehdotin miehelle kompromissia, että mitä jos mentäisiin maistraatissa ekaks naimisiin ennen lapsen syntymää ja sitten ensi kesänä avioliiton siunaus kirkossa + jonkunlaiset hääjuhlat. Ei kuulemma käy :/...

Alkuperäinen kirjoittaja raskaana:
Ehdotin miehelle kompromissia, että mitä jos mentäisiin maistraatissa ekaks naimisiin ennen lapsen syntymää ja sitten ensi kesänä avioliiton siunaus kirkossa + jonkunlaiset hääjuhlat. Ei kuulemma käy :/...

Ainahan sä voit erota kirkosta jolloin kirkko häät ei onnistu. Vähän kettumaista mutta vaihtoehto ehkä tämäkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Meri-Tuuli:
Naimisiin pitäisi mennä silleen että se sopii molemmille.

Siksipä mekään emme ole naimisissa. Sama ongelma kuin ap:llä, mies jostain syystä haluaisi vähintään sadan vieraan häät ja minua ei sellaisiin saisi kirveelläkään päätähdeksi. Jos on naimisiin menossa pelkkien juhlien vuoksi, niin ei tarvitse sitten minua naida.

Meillä oli sama tilanne! Paitsi, että vauvaa ei ollut silloin tulossa, että kiire ei ollut. Mies halusi isot kirkkohäät (ja miehen suku) ja mulle olisi käynyt pienet häät ihan virastossa. Mä sitten myönnyin miehen ehdotuksiin. Ei mulla sitten kuitenkaan niin paljon vastaan isoja häitä ollut, kun saatiin mukavasti taloudellista avustustakin niihin...Joutui mieskin tai tarkemmin anoppi joustamaan. Sieltäpäin olisi haluttu ihan järjettömän suuret häät, jne.

Lopputulos oli se, että viime kesänä vietettiin perinteisiä maalais/sotilas/kirkkohäitä ja paikalla oli 150 henkilöä. Oli oikein mukavat häät ja hyvä muisto jäi, vaikka olikin aika kaukana siitä mitä alkujen aluksi halusin.

Mutta ei tuokaan ratkasu kaikille sovi ja ikävä viettää hääpäivänsä tietyllä tavalla vain toisen mieliksi...

Meillä oli ihan samalla tavalla. Mies halusi isot häät ja minulle olisi kelvannut nopea maistraattivihkiminen. Ei sitten koskaan ehditty naimisiin, kolmas lapsi syntyy elokuussa ja mies lähti pari kuukautta sitten..

En nyt halua pelotella, eikä teillä välttämättä näin ole mutta meillä asiat meni ikävä kyllä näin..

Yhteistyössä