mies ei halua nimeäni talo ja lainapapereihin :S

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hei"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei meilläkään ole asunto kuin toisen nimissä, ihan siitä ensiasunto osto syystä ;)
Me ollaan naimisissa joten jos nyt ero sattuisi tulemaan asunto menisi puoliksi kun on avioliiton aikana hankittua omaisuutta ;)
En ymärrä miten tämä voi olla jollekin ongelma?
Meitä jopa pankissa näin neuvottiin kun kysyivät että onko joskus harkinnassa muuttaa isompaan tai pienempään asuntoon,
ja tokihan se isompi jossain vaiheessa on pakko hankkia
(viimeistään kunn lapset kouluiän saavuttaa)
Silti meillä kaikki rahat yhteisiä, ei meillä lasketa kuka mitäkin maksaa tai kenen maksama maitopurkki nyt on pöydässä ja saanko minäkin sitä ottaa.

Laki24.fi: "Puolisoiden omistussuhteet eivät avioliiton solmimisen johdosta muutu. Kumpikin puoliso omistaa edelleen yksin sen omaisuuden, jonka hän omisti ennen avioliiton solmimista. Samoin omaisuus, jonka puoliso hankkii avioliiton aikana tai saa perintönä, lahjana taikka lotossa, on yksin hänen omaisuuttaan."

Avioerotilanteessa mies maksaa tasinkoa, jos avioehdossa ei ole näitä juttuja suljettu pois. Ei se ihan sama asia ole, kuin että menee "puoliksi". Vuokra-asunnon saantiin siinä voi saada ihan ok lähtökohdat, mutta tosiasiaksi jää, että olisit siinä tilanteessa ilman kotia, jonka kohtalosta voit itse päättää. Mä en sellaista haluaisi, enkä koskaan tuudittautuisi sen varaan, että avio-oikeus tekee autuaaksi - niitä asioita työstetään oikeudessakin päivittäin.

Juuri tämä asetelma, että miehen rahat on autossa, asunnossa, kesämökissä ja you name it - ja naisen rahat menee juokseviin kuluihin, on tosiaankin vaarallinen tulevaisuutta ajatellen.

[QUOTE="mä";23244222]emme ole takertuneita toisiimme ja tuulipuvut ovat erilaiset =) , mutta helpompaa tämä elämä on kun ei toisen tarvi kysellä kaupas et olisko sul nyt rahaa näihin mun pikkuhousuhsuojiin ku mul ittellä ei oo. tai et kumman vuoro ostaa lapsille lenkkarit. hyi hitto noita itsekkäitä 'mun rahoihin ei kosketa ku ne on MUN'- tyyppejä.[/QUOTE]

Minäkään en pidä piheistä ihmisistä. Meillä maksetaan ihan kyselemättä laskuja. Se maksaa, joka ensin ehtii eikä jälkikäteen mietitä kuka mitäkin on maksanut. Näin se sujuu ihan ilman liimaantumista yhteisille tileillekin. Näin on jo vuosikausia sujunut.

Yhteistyössä