Mies ei halua seksiä, mitä pitäisi tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Siiri"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"Siiri"

Vieras
Elämme kahden lapsen uusperheessä(yksi yhteinen lapsi) ja harrastamme fyysistä kanssakäymistä nykyään aniharvoin(n.1xkk). Saattaa mennä useita viikkoja ja mies ei tee elettäkään asian eteen. Loppujenlopuksi se olen minä joka taas alkaa kiipeillä seinille kun toinen vaan kääntää kylkeään nukkumaan mennessä.
Olemme olleet yhdessä kohta nelisen vuotta ja seurustelun alku oli hieman aktiivisempaa aikaa, mutta sekin minun aloitteesta. Nykyään tilanne on mennyt vaan huonompaan ja itsekin olen alkanut luopua toivosta, vaikka se kiukuttaakin ja turhauttaa todella. Olemme puhuneet asiasta, mutta mies ei sano mitään selvää syytä. Sanoo vain, että hän ei ole mikään aloitteen tekijä ja hän ei ilmeisesti kaipaa seksiä yhtä usein kun minä... Sitten lupaa aina yrittää, mutta se jää vain lupaukseksi
Edellisessä suhteessa seksi oli kantava voima, mutta muuten ei sitten toiminutkaan...
Mikä neuvoksi??? Joskus kiukun vallitessa sitä alkaa miettiä jos ruoho olisi vihreämpää aidan toisella puolen...

Aika lailla kuullostaa samalta kuin meidän tilanne, tosin itse olen tällä hetkellä viimeisilläni raskaana eikä seksi voisi vähempää kiinnostaa... mutta noin "normaali"tilassa meillä siis sama tilanne (seurustelua vähän kauemmin takana tosin), ja itse ainakin olen ottanut sen asenteen että teen sen aloitteen kun siltä tuntuu, mitä väliä sillä loppujen lopuksi on kumpi sen aloitteen tekee? Ja kuvittelisin että monessa parisuhteessa on aivan tavallista että välillä kiinnostaa enemmän ja vähemmän, meillä ainakin seksin määrään vaikuttaa mm työ (molemmat teemme fyysisesti raskasta työtä)... Huomannut olen myös että välillä kannattaa ottaa itseään niskasta kiinni ja tehdä se aloite vaikkei välttämättä halut olisikaan huipussaan, koska mitä enemmän seksiä harrastaa, sitä enemmän sitä tekee mieli ;) Ja onhan niitä tärkeämpiäkin asioita kuin seksi tässä maailmassa

Miksi miehen edes pitäisi tehdä aloite? Eikö nainen voi tehdä sitä itse ihan yhtä hyvin?

Meillä ainakin mies pelkäsi niin paljon torjutuksi tulemista, että sen oli vaikeaa tehdä aloite. Nykyään itse teen aloitteen, ja sen jälkeen meillä on sopimus, joka estää multä kieltäytymisen seksiin kokonaan. Toimii meillä, eikä mies mua väkisin ota, vaan huomasin itse, että usein kieltäydyin seksistä vaan siksi, etten just sillä sekuntilla sitä halunnut, mutta jos muutaman sekunnin saan aikaa valmistautua, niin tunne onkin aivan toinen, ja jollen oikeesti pääse sinne tasolle, niin kyllä mun mies sen huomaa, ja se jätetään siihen, koska läheisyyttä on muutakin.

Mies oikeastaan toistaa samat repliikit aina kun asiasta puhutaan, eli puhuminen kahdestaan tuskin auttaa. Ammattiapua olen miettinyt, mutta mies ei ikimaailmassa suostu. On tässä tullut mietittyä omaa itseäänkin. Mikä mussa on vikana ettei mies halua. Olenko liian lihava, ruma...jne. mies väittää kyllä että siinä ei ole vika, mutta ei sitä aina usko...
Mies on sängyssä tosi "ujo", vaikka ei muuten mikään ujo olekaan. Hän ei halua koskaan esim. suuseksiäkään eikä kokeilla mitään uutta...

mies on sanonut ettei edellisissä suhteissakaan ole ollut mikään aloitteen tekijä ja kaksi miiehen edellistä suhdetta on kaatuneet siihen että tyttöystävät pettää...
Ja siis...se että nainen tekee aloitteen ei ole mitään pahaa, mutta jos nainen tekee 4v aloitteen joka ikinen kerta, niin se alkaa jo syödä... Sitten kun sitä seksiä on, niin se on hyvää ja muuten ei mitään valittamista, ei erektio-ongelmia tai mitään, mutta joku siinä ehdottamisessa/halussa on...

Meillä sama tilanne on vuosien myötä mennyt siihen, että mies torjuu aloitteeni 9 kertaa kymmenestä. Teeskentelee kuollutta suurinpiirtein. Mies vaihtoon tai rakastaja tai puutteessa eläminen, siinäpä ne tuntuu mun vaihtoehdot olevan. Ja joo, ei se varmaan enää välitä.

Meidän suhteessa minä olen se, jonka on kamalan vaikea tehdä aloite. Vaikka tiedän, että todennäköisesti tilanne johtaisi seksiin ja vaikkei johtaisikaan, se ei tarkoittaisi mitään kamalaa. On varmasti vaikea käsittää, mikä siinä on niin vaikeaa, jos ei ole itse kokenut. Silti olen mielissäni ja innolla mukana, jos mies tekee aloitteen, eli miestä itseään ja seksiä vastaan mulla ei ole mitään. Mies kyllä suree sitä, että hänkin haluaisi useammin kokea sen, että minä tulen ja "otan mitä haluan", sillä tietysti kenestä tahansa tuntuu hyvältä, kun toinen osoittaa haluavansa juuri häntä.

Tämä on vähän samanlainen tilanne, kuin olisi kovat suorituspaineet, ehkä se juuri sitä onkin. Mulla on kaikesta keskustelusta huolimatta semmoinen fiilis välillä, että jos minä teen poikkeuksen (eli teen sen aloitteen) sen täytyisi automaattisesti tarkoittaa tajunnanräjäyttävää seksiä, sillä munhan olisi (muka) oltava kyltymättömässä kiimassa tehdäkseni sen aloitteen. Tajuaako kukaan, mitä ajan takaa? Pelkään, että mies pettyisi sitten siihen tarjolla olevaan seksiin, eli semmoiseen, mitä meillä muutenkin harrastetaan.

Ujous sängyssä on myös tuttua, itse kärsin siitä aikoinani. Nykyään touhutaan jo monenmoista, mutta on vaikea silti erikseen pyytää jotain tiettyä. Ja muinoin mua tietyllä tavalla hävetti esim. suuseksin saaminen, sillä se oli niin taivaallista, että multa katosi itsekontrolli sen siliän tien. Tuntui häijyltä päästää toinen todistamaan semmoista tilannetta. Nykyään mä osaan kyllä jo viitata noloudelle kintaalla, mutta tässä on jo 15v treenattukin.

Sisällä asui pitkään semmoinen pieni pelko, että "mitä, jos mä paljastan kaiken sisältäni tuolle toiselle, mitä se musta ajattelee?"

Tuollainen "ujous" joka ilmenee vain sängyssä kertoo kyllä mielestäni jostain pahemman laatuisista traumoista. Mitäs jos hänelle sanoisi, että ammattiapua on nyt haettava tai sinä olet seuraava pettäjä listalla.... Ei ehkä reilua mutta tilanteen "vakavuus" tulisi hänelle selväksi...

Tuollainen "ujous" joka ilmenee vain sängyssä kertoo kyllä mielestäni jostain pahemman laatuisista traumoista. Mitäs jos hänelle sanoisi, että ammattiapua on nyt haettava tai sinä olet seuraava pettäjä listalla.... Ei ehkä reilua mutta tilanteen "vakavuus" tulisi hänelle selväksi...

Mitä tahansa ap teet, älä uhkaa miestä. Jos mies on nyt jo lukossa, uhkaaminen on ihan sama kuin nakkaisit vielä avaimen kaivoon. :|

Tajuan kyllä, että kirjoittaja tarkoittaa, että miestä pitäisi jotenkin herätellä, mutta sen pitäisi olla aika lempeää, ettei mies koe asiaa painostuksena. Oletko kokeillut tarjota vaikka sitä suuseksiä sillä tavalla, että kerrot miehelle, että haluat yhden illan keskittyä siihen, että hänellä olisi mahdollisimman kivaa? Kerro, että sinä tykkäät siitä, kun näet hänen nauttivan. Jos sillä tavalla mieskin uskaltaisi ulos kuorestaan pikku hiljaa kuten minä aikoinani?

Mitä tahansa ap teet, älä uhkaa miestä. Jos mies on nyt jo lukossa, uhkaaminen on ihan sama kuin nakkaisit vielä avaimen kaivoon. :|

Tajuan kyllä, että kirjoittaja tarkoittaa, että miestä pitäisi jotenkin herätellä, mutta sen pitäisi olla aika lempeää, ettei mies koe asiaa painostuksena. Oletko kokeillut tarjota vaikka sitä suuseksiä sillä tavalla, että kerrot miehelle, että haluat yhden illan keskittyä siihen, että hänellä olisi mahdollisimman kivaa? Kerro, että sinä tykkäät siitä, kun näet hänen nauttivan. Jos sillä tavalla mieskin uskaltaisi ulos kuorestaan pikku hiljaa kuten minä aikoinani?

No onhan asia niinkin. Mutta vielä epäreilumpaa mielestäni on, jos ratkaisuksi vaan hankkii rakastajan.... Joka tapauksessa tsemppiä!

Yhteistyössä