Mies ei halua seurustella ja käyttäytyy joskus oudosti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja leeves
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

leeves

Uusi jäsen
26.10.2014
1
0
1
Tapasin miehen vuosi sitten huhtikuussa. Olemme tapailleet säännöllisesti siis reilusti yli vuoden. Kun olemme yhdessä, aika on mukavaa ja rentoa ja olen hyvin ihastunut mieheen.
Ongelma on se, ettei mies halua kutsua juttuamme seurusteluksi, vaikka olemme sopineet ettemme tapaile muita ja olemme tiiviisti yhteyksissä. Hän on myös sanonut, ettei ikinä voisi julkistaa seurusteluaan esimerkiksi facebookissa. Hän ei myöskään oikein osaa puhua tunteistaan eikä sano minulle mitään mukavaa esimerkiksi ullkonäöstäni tai luonteestani. Nämä vielä jotenkin ymmärrän, sillä meillä on yhdessä ihan hyvä olla.

Kuitenkin tapailumme aikana on tapahtunut joitakin vähintäänkin kyseenalaisia asioita. Tästä saatte vapaasti minua haukkua, mutta olen lukenut hänen viestinsä ja siellä oli eräälle naiselle sydämiä ja pyytelyitä yökylään jne. Luettuani viestit päätin lopettaa suhteen siihen. Mies kuitenkin selitti että viestit olivat hyvien kavereiden läppää, ja lupasi lopettaa vastaavantyyppisen viestittelyn. Uskoin häntä.

Hänellä on paljon naispuolisia kavereita joiden kanssa hän juttelee päivittäin. Viime aikoina hän on piilottanut facebookin kaverilistan muiden nähtäviltä ja poistellut viestiketjuja, joissa hän juttelee naispuolisille kavereilleen. En tiedä, onko hän kertonut kavereilleen minusta. Yhdelle kaverilleen (naispuoliselle) hän kertoi tapailevansa erästä tyyppiä, mutta että häntä ahdistaa mikään vakavampi juttu. Samassa keskustelussa he sopivat menevänsä lasillisille yhdessä. Tämänkin siis tiedän, koska luin kerralla hänen kaikki viestinsä salaa. Raivostuin miehelle asiasta ja päätimme pitää taukoa. Tauko kuitenkin päättyi nopeasti ja saimme asiat kuntoon.

Nyt kuitenkin huomaan olevani alinomaa jokseenkin ahdistunut ja välillä epäilen jo jonkinasteista mielenterveyden järkkymistä. Epäilen miehen puheita ja mietin usein, mitäköhän hän on nyt jutellut ja kenelle. Olen luvannut, etten koske enää hänen puhelimeensa, enkä aio sitä enää tehdä, koska joka kerta siitä on syntynyt riitaa. Vaikutan jo hirvittävältä mustasukkaiselta stalkkerilta, jollaisia ennen halveksuin. En halua olla tällainen, ja mietin ovatko kaikki epäilykseni todella vain kuvitelmaa vai onko syytä aitoon huoleen. En ymmärrä, miten hän voi olla kanssani näin pitkään kuitenkaan haluamatta mitään vakavaa, ja lisäksi hän poistelee muiden naisten kanssa käytyjä keskusteluja. Koska hän ei myöskään oikeastaan koskaan kehu minua (ei ole ikinä esimerkiksi oma-aloitteisesti sanonut, että olisin ihana, kaunis tai että hän välittää minusta, saatika rakastaisi), en tunne olevani hänelle juurikaan merkityksellinen. Itse olen hyvin tunteellinen ihminen ja kehun häntä usein komeaksi ja seksikkääksi, teen hänelle ruokaa ja hieron hartioita sekä koitan yleisestikin näyttää hänelle, että hän on minulle tärkeä ja rakas.

Jossain tosin menee minunkin rajani, ja viime aikoina tuntuu että se alkaa olla lähellä. En koe saavani juurikaan vastakaikua tunteilleni. En voi tehdä asioita mitä normaalissa parisuhteessa, esimerkiksi suunnitella mökkireissuja tai lomamatkoja puolen vuoden päähän, sillä emme ole päättäneet mistään pysyvämmästä. Nykyään tunteista ja tulevaisuudesta puhuminen on suorastaan vaivaannuttavaa välillämme. Kuitenkin kun näämme viikoittain, meillä on ihanaa ja kuten sanoin, pidän miehestä paljon. Alkaa vain olla raastavaa, kun en tiedä mihin suuntaan tämä kehittyy ja viime aikoina olen lähinnä vain ajatellut, että siellä se taas juttelee minulta piilossa pidettäviä asioita muiden naisten kanssa. Tuntuu, että ansaitsen parempaa. Mutta liioittelenko asioita päässäni? Onko normaalia, että mies ei näytä tunteitaan, ei halua seurustella ja poistelee muiden naisten viestejä? Mihin asti tätä pitäisi sietää ja voinko keskustella hänen kanssaan tästä ilman, että hän taas vain haukkuu minua stalkkeriksi?

teeppä nyt miehelle selväksi että kaikki tai ei mitään. jos hän ei laita faceen että seurustelee ettekä ole ilmeisesti muutenkaan hänen aloitteestaan julkisesti yhdessä, niin miksi edes haluat jatkaa? se, että hän pitää jalkaa sun oven välissä (kuvainnollisesti) estää sinua ottamasta uusia ihmisiä elämääsi. Lopeta.

Oletko sinä tosissasi tai kirjoititko tämän vitsillä

Sokeakin tuon kertomasi perusteella tajuaa, että te tapailette miehen kanssa. Mies ei ole kiinnostunut sinusta vakavammin, olet se seuralainen jota pidetään, kunnes tulee vastaan se oikea.
Jotkut miehet ei osaa olla yksin. Täytyy pitää korvikenaista

Miksi ihmeessä olet roikkunut tuossa tapailussa jo noin kauan. Ajattele, olisit voinut löytää miehen, jonka kanssa perustaa parisuhde, mutta silti vain tapailet jotain tyyppiä ja itket kun tämä tyyppi toimii sanojensa mukaan.
Et sinä voi vaatia suhdetta, sellaiselta joka ei sinua halua

Miksi naiset tekevät itsestään tuollaisen kynnysmaton

Oon ollut jokseenkin samassa tilanteessa. Se pelehtii niiden "kaveri"-tytsyjen kanssa, usko pois. Unohda se, ja eti itelles mies joka haluaa oikeasti olla sun, ja VAIN sun kanssa :)

Ollut samassa tilanteessa,ei ne sen kaverit ole vain kavereita,se panee niitä niinkuin suakin.Ei halua vakavaa suhdetta vain friends with benefit tyylisen suhteen.
Itse olen edelleen tämän tyypin kanssa seksisuhteessa mutta en kuvittele muuta,käyn treffeillä sitten oikesti niiden miesten kanssa joista kiinostun ja voisi kuvitella suhteen.Sillä välin seksiä tämän miehen kanssa niin ei tarvitse mitään yhden illan juttuja harrastaa.
Eli jos haluat oikean suhteen etkä pysty vain seksiin tuon miehen kanssa niin irtirevi itsesi tuota tilanteesta pois.

Tuollainen salasuhteenkaltainen käy joillekin ihan hyvin, mutta ei todellakaan kaikille ja kaikissa tilanteissa.

Sä ilmiselvästi haet jotain avointa ja molemminpuolista suhdetta jossa kumpikin tietää missä mennään. Ihan jo mielenterveydenkin vuoksi kannattaa lopettaa suhde suorasanaisesti perustellen, muuten mies voi jäädä roikkumaan suhteenne epämääräisen luonteen vuoksi.

Ja sitten, uutta kohti. Pyri siihen mitä tarvitset äläkä enää tyydy kompromisseihin. Onnea :)

Älä jää alentamaan itseäsi äläkä tee itsestäsi idioottia. Säilytä itsekunnioituksesi, ja katkaise tuo homma tähän.

Minä jäin alentamaan itseäni - kadun ihan vitusti.

Voi sua, minkälaisen paskan olet saanu kahleeks :|. Ei tosta touhusta taida tulla mitään ja taidat tietää sen itekkin. Sun on jo nyt vaikee luottaa kaiken tollasen jälkeen ja mietippä muutama vuosi eteenpäin, sä oot jo hermoraunio sillon. Tee itelles palvelus ja välitä itestäs etes sen verran, että repäset ittes irti tosta. Huomaat itekkin, että se jälkeen voit paremmin. Tekee tiukkaa aluks, mutta ajan mittaan huomaat, ettei ahdista enää. Eo tollanen ihminen muutu ja mitä ilmeisimmin salaa ja peittelee edelleen sulta asioita. Kattoo samalla vierestä, kun sä romahdat tossa touhussa. Älä enää alennu tollaseen kohteluun vaan lähe. Oot ansainnu paljon parempaa ja ennen kaikkea olet ansainnu tulla rakastetuksi oikealla tavalla. Ton miehen touhu ei ole rakastamista.

• Tykkää
Reactions: Happygirl-91
Ei hyvälle kuullosta. Parasta vaan pistää piste touhulle ja käskeä miehen mennä menojaan. Vaikka olisi kuinka ihana tapaus, niin tuollanen ei ole mistään kotosin.

Oletko oikeasti niin tyhmä, ettet tajua totuutta. Haluat vain sulkea silmäsi ilmiselvältä peliltä, jota mies harrastaa. Näitä tyyppejä on paljon ja miehellä tunuu olevan melkoinen haaremi. Totuus on, että mies käy panemassa näitä kaikkia ja vedättää varmaan muitakin samalla tavalla kuin sinua. Olisi edes sen verran reilu, että kertoisi avoimesti, että haluaa vain fuckbuddy-seuraa itselleen, niin naisetkin tietäisivät. missä mennään oikeasti. Tuollainen vedätys on törkeää.

Tuon miehen kanssa sinulla ei ole tulevaisuutta, ellet ehdoin tahdoin halua itsellesi pettäjää mieheksesi, jolloin joudut kärsimään lopun ikääsi. Usko pois, kunnollisiakin miehiä on olemassa. Älä tuhlaa elämääsi tuollaisessa kuspäässä roikkuen.

• Tykkää
Reactions: Scarlett O Harava
On kyllä hankala juttu.
Kaverillani oli tämä samainen tilanne ja he säätivät vuoden verran kunnes kaveri sano miehelle, että joko sitä seurustellaan tai sitten lopetetaan tämä leikkiminen.
Mies ei ollut valmis seurustelemaan.... meni n. kuukausi kun hän palasi häntä koipien välissä takaisin ja lupasi yrittää seurustelua.
No nyt ovat sitten olleet pari vuotta yhdessä :)

Onhan tuollaisten vaihtoehtojen antaminen kyllä perseestä, mutta mieti tulevaisuuttasi.
Jos olet esim. 20 v niin vielä ehtii säätää, mutta jos yli 30 niin aika alkaa käymää vähiin perheen perustamiselle.
Kuulostaa kyllä mieheltä, jolla ei koskaan tule olemaan mitään tunteita sinua kohtaan.

Unohdin sitten salasanani kun ensimmäistä kertaa rekisteröidyin tänne tuolloin kuukausi sitten, enkä ole sen jälkeen käynyt. Haluan kiittää valtavasti vastauksistanne. Jäin miettimään asiaa ja nyt sitten sain aikaiseksi toimia. Kysyin mieheltä suoraan haluaako hän seurustella ja sanoin, että se on nyt kaikki tai ei mitään. Ja eihän hän sitten halunnut enää jatkaa. Hänen mukaansa meillä on erilaiset suunnitelmat kaiken suhteen. 'Suhde' päättyi siihen. Nyt on itketty monta päivää, ahdistaa ja masentaa. Tajuan, ettei hän todella välittänyt minusta niin paljoa kuin olin itselleni urpona uskotellut. Uskoin viimeiseen asti, että hän vielä tajuaa haluavansa olla kanssani. Harmittaa valtavasti oma sinisilmäisyyteni.

Tiedän, että ajan kanssa helpottaa ja oli vain hyvä, että tämä juttu päättyi viimein enkä jäänyt tuhlaamaan aikaani enempää. Sen verran kuitenkin sattuu, että tunsin tarvetta tulla tänne uudelleen lukemaan vastauksianne ja saan näistä paljon lohtua.

Paljon kiitos siis tsempeistä ja suoristakin sanoista! Oloni koheni paljon kun luin nämä uudelleen ja tajusin, miten huonoa kohtelua sain. Tiedän, että oli omaa tyhmyyttä roikkua tässä näin kauan. No nyt vaan leuka pystyyn, ei tässä muuta mahda.

Lämpöä ja onnea teidän elämään! <3

- ap

• Tykkää
Reactions: Jehnny Tightlips
Paljon voimia sulle ja ratkaisusi oli varmasti oikea. Minäkin olen saman edessä kuin sinä vielä hetki sitten. Siksi täällä haahuilen etsimässä itselleni vastauksia tai miten menetellä. Tapailtu ollaan 4kk ja minua on ahdistanut miltei alusta saakka.

Mies on työpaikaltani ja alkoi tehdä lähempää tuttavuutta siirtyessään muualle töihin. Hän siis alkoi siinä vaiheessa pommittamaan minua ja sanoi katselleensa jo pidempään. Mutta teki selväksi ettei halua parisuhdetta vaan tapailua ja läheisyyttä. Siten ettei liikuta yhdessä eikä varsinkaan työpaikalla kukaan tietäisi. Minustakin tuo on järkevää. Ainankin näin aluksi siis. Olemme päättäneet edetä rauhassa.

Alusta saakka miehen puhelin on kuitenkin ollut kuin kuuma peruna. Hän pitää sitä äänettömällä ollessaan kanssani ja en nyt näe siihen muuta syytä kuin hän haluaa minulta salata jotakin noin toimimalla. Se on mielestäni aivan selkeä homma.

Häntä on petetty kahdessa edellisessä suhteessa ja on sanonutkin niiden välissä pelanneensa useankin naisen kanssa samanaikaisesti vapaana ollessaan. Nyt kuntämä minun edeltäjäkin siis petti niin hän ei siksi halua sitoutua. Ymmärrettävää. Vai ymmärränkö liikaa?

Olemme molemmat yli neljänkymmenen ja edellisistä suhteista eronneet noin puoli vuotta takaperin. Ajattelin että tähän saumaan minullekin voisi hyvin sopia tällainen kevyt suhde. Mies kuitenkin vaikuttaa minusta amispojalta tai jostaan kummelista karanneelta. Hänellä on haave joka on aika utopistinen ja muutenkin jutuissaa. . .Muttei tällainen suhde minusta kyllä tunnu hyvältä. Olemme sopineet ettei muita katsella ja varsinkaan sänkyyn mennä. Mutta tuo puhelimen kanssa vehtaaminen ei nyt vain tunnu hyvälle.

Alan olla aika ahdistunut. Illat lueskelen juttuja sitoutumiskammosta, pelimiehistä ja panomiehistä ja ahistaa. Minulla on aiemmat suhteet olleet aina vakavia ja tosi mielellä on molemmat olleet alusta saakka liikenteessä. Ei ole tarvinnut mitään ihme sopimuksia ja sääntöjä tehdä vaan alusta saakka on ollut selvää kysymättäkin. Yhtään yhden yön suhdettakaan ei ole ollut vaan lyhyin on ollut neljä vuotta. Näin jälkeenpäin ajatellen en kyllä tajua mikä minut edes sai tällaseen ryhtymää. Tai tunsinhan toki vetoa häneen tietysti. Plaaaaaaaah. Oon vaan niin hajalla ja sekasin.

Yhteistyössä