Mies ei halua toista lasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Olen 22 ja mieheni 23. Meillä on yksi 5kk ikäinen tyttö. Raskauteni oli henkisesti vaikea ja rasitti meitä molempia. Ennen avioitumistamme 2 vuotta sitten mieheni sanoi haluavansa 2-3 lasta. Minulla on aina ollut suurimpana haaveena olla 2 lapsen äiti. Nyt mieheni on kuitenkin sanonut, että hyvin todennäköisesti ei halua enää toista, koska ajattelee, että hänellä ei riitä kapasiteetti olemaan läsnä kahdelle ja rakastamaan kahta lasta. Tuntuu, että minua on kusetettu enkä haluaisi luopua haaveestani vaan pelkään katkeroituvani vanhana, jos hän pitäytyy päätöksessään. Olemme nuoria eikä minulla ole kiire saada sitä toista nyt heti eikä edes lähivuosina, mutta joskus haluaisin lapselleni sisaruksen. En missään tapauksessa halua erota, koska mieheni ja lapseni ovat minulle tärkeintä tässä maailmassa enkä aio tämän vuoksi perhettämme hajottaa enkä muutenkaan halua lapsilleni eri isää. Silti mietityttää, että entä jos mieheni ei tule koskaan muuttamaan mieltään ja minun pitäisi "uhrata" ajatukseni toisesta lapsesta, vaikka kumpikin olimme samalla aaltopituudella asiasta kun avioiduimme. Onko saman kokeneita ja onko mies muuttanut mieltään?

Mun miehellä on ennestään 4 lasta ja meillä yksi yhteinen joka on minulle ensimmäinen. Puhe oli että hommataan 2-3, mutta minusta tuntuu etten jaksaisi kolmen lapsen kanssa arkea kun mies käy yöt töissä ja päivät nukkuu.. Kaukaisesti vielä kuitenkin haluaisin lisää. En usko että miehesi rakkaus ei riittäisi useammalle lapselle, voihan se olla että kun arki helpottaa kun lapsi kasvaa että haluaakin uuden vauvan. Ei kannata laittaa lusikoita jakoon näin aikasessa vaiheessa kun vauva vasta alle puoli vuotta..

Mun miehellä on ennestään 4 lasta ja meillä yksi yhteinen joka on minulle ensimmäinen. Puhe oli että hommataan 2-3, mutta minusta tuntuu etten jaksaisi kolmen lapsen kanssa arkea kun mies käy yöt töissä ja päivät nukkuu.. Kaukaisesti vielä kuitenkin haluaisin lisää. En usko että miehesi rakkaus ei riittäisi useammalle lapselle, voihan se olla että kun arki helpottaa kun lapsi kasvaa että haluaakin uuden vauvan. Ei kannata laittaa lusikoita jakoon näin aikasessa vaiheessa kun vauva vasta alle puoli vuotta..

En aiokaan laittaa lusikoita jakoon missään tapauksessa. Meillä on muuten ihana suhde ja kaikki kunnossa niin en kuitenkaan tämän vuoksi aio erota.

Todennäköistä on, että miehesi muuttaa mielensä, kunhan tämän hetkinen vauva on isompi. Saat nähdä, kun lapsi on parivuotinen, on miehen mieli luultavasti toinen, suurella tod.näköisyydellä.
Eli ei kannata aiheuttaa itselleen päänvaivaa tästä asiasta nyt, vaan nauttikaa täysillä nykyisestä vauvasta ja katso asiaa sitten kun ensin tämän lapsen vauva-aika on ohi ja elämä vakiintunut lapsiperhe-elämäksi. Olette kovin nuoria ja kaikki on vasta alussa. ☀

Rakkaus ei vähene eikä lopu, sitä riittää suurellekin lapsilaumalle. Kahden lapsen kanssa on todennäköisesti paljon helpompaa kuin yhden. Heillä on seuraa toisistaan, eivätkä ne vaadi koko ajan vanhempien huomiota.

Yhteistyössä