V
vierailija
Vieras
Olen 22 ja mieheni 23. Meillä on yksi 5kk ikäinen tyttö. Raskauteni oli henkisesti vaikea ja rasitti meitä molempia. Ennen avioitumistamme 2 vuotta sitten mieheni sanoi haluavansa 2-3 lasta. Minulla on aina ollut suurimpana haaveena olla 2 lapsen äiti. Nyt mieheni on kuitenkin sanonut, että hyvin todennäköisesti ei halua enää toista, koska ajattelee, että hänellä ei riitä kapasiteetti olemaan läsnä kahdelle ja rakastamaan kahta lasta. Tuntuu, että minua on kusetettu enkä haluaisi luopua haaveestani vaan pelkään katkeroituvani vanhana, jos hän pitäytyy päätöksessään. Olemme nuoria eikä minulla ole kiire saada sitä toista nyt heti eikä edes lähivuosina, mutta joskus haluaisin lapselleni sisaruksen. En missään tapauksessa halua erota, koska mieheni ja lapseni ovat minulle tärkeintä tässä maailmassa enkä aio tämän vuoksi perhettämme hajottaa enkä muutenkaan halua lapsilleni eri isää. Silti mietityttää, että entä jos mieheni ei tule koskaan muuttamaan mieltään ja minun pitäisi "uhrata" ajatukseni toisesta lapsesta, vaikka kumpikin olimme samalla aaltopituudella asiasta kun avioiduimme. Onko saman kokeneita ja onko mies muuttanut mieltään?