Mies ei hyväksy vaimoaan FB -kavereiden joukkoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vilja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="alkup.";22238783]Mutta olet siellä kaveri kuitenkin parhaiden ystäviesi kanssa? Joiden kanssa oot muutenkin lähes päivittäin tekemisissä. Joo on todellakin outoa![/QUOTE]

En mä asu mun parhaiden ystävien kanssa, enkä näe heitä päivittäin, osa asuu aika kaukanakin.

Olkoon vaan outoa, mutta asia sopii mulle ja se sopii miehelle, eikä muiden mielipiteet tässä asiassa mitään merkitsekään.

Musta toi on aivan naurettavaa. Kavereina siellä on vaikka minkälaista hiihtäjää, vanhoja luokkakavereita tai muita säätöjä jne., mutta oma mies ei joukkoon kelpaa. Hän, jonka pitäis olla paras ystävä.

[QUOTE="vieras";22238948]Musta toi on aivan naurettavaa. Kavereina siellä on vaikka minkälaista hiihtäjää, vanhoja luokkakavereita tai muita säätöjä jne., mutta oma mies ei joukkoon kelpaa. Hän, jonka pitäis olla paras ystävä.[/QUOTE]

Ööö...ei, mulle se on puoliso, kumppani, rakastaja.

Joku kirjoitti, että ei ole FB-kamu niiden kanssa jotka asuu samassa taloudessa kuin hän. Ihan hyvä selitys minusta :)

Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen;22237254:
ai niiden kaikkien facebookissa olevien sukulaistätien, serkkujen, yhteisten tuttujen nähden?

tuskin kenenkään mies niin typerä sentään on

Hehe, fb:ssä voi tehdä ryhmiä tai rajata päivityksen näkymään vaikkapa vain yhdellä ihmisellä :D

Vai meinaatko, että kaikki sun 250 kaverias näkevät kun sun farmvillen kanat munii :-O

Todella huolestuttavaa!! Käsittämätöntä että omaa vaimoa ei voi ottaa fb-kaveriksi, kyllä taitaa olla jätkällä jotain salailtavaa. Kiva avioliitto... Tällaisiako ne suomalaisten "onnelliset" avioliitot ovat??

[QUOTE="vieras";22238990]Mutta ei ystävä? Millä perusteella hän ei ole sun ystäväsi, mutta joku muu on?[/QUOTE]

On ystäväkin, tavallaan. Mutta en mä ystävieni kanssa asu, ole aviossa, ole saanut lapsia, jne. Eli kyllä mun mies on mun mies, ja ystävät on sitten asia erikseen.

Niin tai näin, en näe mitään tarvetta olla mieheni kanssa FB-kamu, eikä se tosiseikka tee hänestä yhtään vähemmän tärkeää minulle. Salattavaa mulla ei ole, mies voi istua vieressä kun olen FB:ssä.

On ystäväkin, tavallaan. Mutta en mä ystävieni kanssa asu, ole aviossa, ole saanut lapsia, jne. Eli kyllä mun mies on mun mies, ja ystävät on sitten asia erikseen.

Niin tai näin, en näe mitään tarvetta olla mieheni kanssa FB-kamu, eikä se tosiseikka tee hänestä yhtään vähemmän tärkeää minulle.

Mä oon sitä mieltä, että tasapuolisessa ja hyvässä parisuhteessa puolisot ovat toistensa hyviä (jotkut jopa parhaita) ystäviä. Mutta myös lisäksi muutakin, tietty.

[QUOTE="vaimo";22237357]En käsitä tota "pitääkö tunkea miehen joka elämän osa-alueeseen" ajattelua. Mitä ihmettä se avioliitto sitten on jollei elämänsä jakamista jonkun kanssa?! Ja ärsyttää toi että vaimo on aina se joka mukamas tunkee miehen fb-sivuille ja muihin, hei onko tullut mieleen että ehkä se aviomies haluaa rakkaan vaimonsa olevan mukana jokaisessa elämänsä osa-alueessa? Tai että mies haluaa oikeasti jättää esim. miesten illan tai firman pikkujoulut väliin ja lähteä vaimonsa kanssa romanttiselle yöreissulle! Oma mieheni on noin tehnyt ja firman naiset oli tullut sanomaan että "pakottaako se sun vaimo sut tekee noin?" Tuskinpa vaan! Kyllä miehelläni on ihan omat aivot!

Se että jollakin on vapaa suhde miehensä kanssa, ei tarkoita sitä etteikö oikeasti ole sellaisiakin pareja jotka todella jakavat elämänsä keskenään ja todella ovat onnellisia niin. Tärkeintä on se että pari keskenään on samalla linjalla..
Kannattaisi siis keskustella asiasta, kysyä miheltä miksi ei hyväksy pyyntöä..[/QUOTE]

Juuri näin. Meillä mennään samaan tyyliin. Rakastava avioliitto on onnellisuuden perusta ainakin meillä.

Musta olis tosi outoa jos en olisi mieheni kaveri fb:ssä ja samaan aikaan meillä olisi kymmeniä samoja kavereita. Me ainakin sovitaan fb:n viesteillä kaveritapaamisia ym. käytännön asioita.

[QUOTE="vieras";22237133]Pitääkö sitä tunkea miehen elämän jokaiseen osa-alueeseen? Anna olla rauhassa edes jossain.[/QUOTE]

Samaa mieltä, en itsekään ottaisi miestäni kaveriksi, mikäli naamakirjassa olisin.

Musta se on vähän eri asia, että ei olla FB:ssa kavereita suunnilleen koska ei nyt olla tultu pyydetyksi toista kaveriksi ja asia on ihan samantekevä molemmille joka tapauksessa, kuin jos toinen tahtoisi että ollaan kavereita, mutta toinen ei missään nimessä suostu.

En siis ensimmäisessä tapauksessa mitenkään epäile suhteen läheisyyttä, mutta sitä en ymmärrä, miksi pitää sille rakkaimmalle tuottaa paha mieli sillä, että jättää hänet ottamatta kaveriksi, jos siellä on ties ketä puolituntemattomia listoilla jo valmiiksi joka tapauksessa. Facebook-kaveruus ei kuitenkaan tarkoita mitään totaalista yksityisyydenmenetystä, koska siellä voi kommunikoida myös yksityisviesteillä ja rajata ryhmiä. Jos vaimo pyytäisi miehensä facebook-salasanaa, niin se nyt olisi kohtuutonta ja menisi kyttäämisen puolelle, mutta että kaveriksi ei voi ottaa? En ymmärrä, ei rakastava ihminen tee niin. Menee vähän samaan sarjaan kuin joidenkin miesten tapa kulkea kadulla jossain kolmen metrin päässä vaimostaan niinkuin eivät haluaisi näyttääkään että tuntisivat.

Ok, ehkä aviomies ei kaikille ole kaveri. Mutta en kyllä laske kaveriksi sukulaisia tai jotain ala-asteen luokkakavereitakaan, joiden kanssa ei olla muuten kuin facebookin välityksellä oltu tekemisissä sen koommin.

[QUOTE="mie";22239452]Jaa, miks pitäisi hyväksyä? itse kylläkin hyväksyin kun mies pyysi, nyt kun
ollaan eroamassa, en aio jatkaa kaverina tuolla fb.ssä.[/QUOTE]

Jos listoilla on muutenkin jo jotain puolituntemattomia, niin musta se kertoo siitä, että mies ei muutenkaan ole kauhean tarkkaa seulaa pitänyt siitä, ketä hyväksyy kavereiksi. Joten miksi sitten ei voi hyväksyä vaimoakin? Ja toisaalta, jos muuta sukua on hyväksynyt kaveriksi, miksei vaimoa voi hyväksyä? Siis siinä tilanteessa, että vaimo haluaisi kaveriksi ja pitää asiaa tavalla tai toisella merkityksellisenä. Tulee mieleen, että tuossa tilanteessa täytyy olla joku erityinen syy, miksi ei hyväksy vaimoa ja kaikki mieleen tulevat perustellut syyt ovat jotenkin ikäviä (esim. tahtoo salailla jotain sellaista, mikä avioliitossa ei ole ihan pelkästään oma asia, tai häpeää jotenkin ottaa vaimoa "näkyville" sinne kaverilistalleen ja seinälleen kirjoittelemaan - kumpikaan ei kerro kovin luottamuksellisesta ja hyvästä suhteesta).

En siis ymmärrä, miksi nimenomaan vaimon kaveripyyntö pitäisi hylätä. Vaimo kaverina ei estä sitä, ettei voisi olla "jotain omaa", koska facebookissa pystyy kommunikoimaan joka tapauksessa niin, ettei se näy koko kaverilistalle.

Yhteistyössä