Mies ei "osaa" hoitaa lapsia kun olen kotona...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pilipalipilotti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pilipalipilotti

Vieras
Mikähän siinä on? Onkohan syy sitten minussa? Kun ei tuo mies ei osaa oikein alkaa millesikään lasten kanssa kun olen kotona. Ruokailut, nukkumiset ja yleensä vaipanvaihdotkin on suunnilleen samoihin aikoihin, mutta erikseen hälle pitää sanoa, että vaihtaisitko kuopuksen vaipan? Laittaisitko esikoiselle ruuan? Ja niin ees päin. Kaikki kurinpito jää minulle, tästä esimerkkinä tämmöinen. Olin kuopuksen kanssa keittiössä välipalalla, esikoinen oli herännyt aikaisemmin ja syönyt jo. Keittiöön näen kun esikko hyppii sohvapöydällä, mies makaa sohvalla ja kattoo formulaa. Siinä vaiheessa kun menen olkkariin, rupeaa mies komentamaan esikkoa. Kahdesti käskee alas, sitten uhkaa jäähyllä ja kun ei vieläkään tottele, jättää asian siihen. Nostin esikon alas kuopus kainalossa ja sanoin itse vielä, että jos pöydälle menee se on jäähy.

Onko muilla tämmöstä koskaan? Olen ihan tietoisesti kiinnittäny huomiota siihen,etten puutu hänen tapoihinsa hoitaa lapset. Mutta yhteisistä ns. perusjutuista vois olla hyvä pitää kiinni. Esim. just tuo jäähyjuttu tai ruokailut...

Kannattaisiko puhua ensin miehen kanssa ja sitten kysäistä meiltä?

Kyseessä voi olla se kuuluisa imetysvaltikka-juttu, eli mies kokee lapset ja niiden kasvatuksen sinun tehtäväksi. Moni äiti edistää ajattelua huomaamattaan, ja tehokasta olisi antaa miehen hoitaa lapsia itsekseen ihan pienestä lähtien, kuten aikuisen kanssakasvattajan kuuluukin.

Alkuperäinen kirjoittaja pilipalipilotti:
Mikähän siinä on? Onkohan syy sitten minussa? Kun ei tuo mies ei osaa oikein alkaa millesikään lasten kanssa kun olen kotona. Ruokailut, nukkumiset ja yleensä vaipanvaihdotkin on suunnilleen samoihin aikoihin, mutta erikseen hälle pitää sanoa, että vaihtaisitko kuopuksen vaipan? Laittaisitko esikoiselle ruuan? Ja niin ees päin. Kaikki kurinpito jää minulle, tästä esimerkkinä tämmöinen. Olin kuopuksen kanssa keittiössä välipalalla, esikoinen oli herännyt aikaisemmin ja syönyt jo. Keittiöön näen kun esikko hyppii sohvapöydällä, mies makaa sohvalla ja kattoo formulaa. Siinä vaiheessa kun menen olkkariin, rupeaa mies komentamaan esikkoa. Kahdesti käskee alas, sitten uhkaa jäähyllä ja kun ei vieläkään tottele, jättää asian siihen. Nostin esikon alas kuopus kainalossa ja sanoin itse vielä, että jos pöydälle menee se on jäähy.

Onko muilla tämmöstä koskaan? Olen ihan tietoisesti kiinnittäny huomiota siihen,etten puutu hänen tapoihinsa hoitaa lapset. Mutta yhteisistä ns. perusjutuista vois olla hyvä pitää kiinni. Esim. just tuo jäähyjuttu tai ruokailut...

meillä on kanssa tällaista : mies on sokea ja kuuro, eikä opi mitään uutta

Alkuperäinen kirjoittaja Piika-äiti:
Kannattaisiko puhua ensin miehen kanssa ja sitten kysäistä meiltä?

Kyseessä voi olla se kuuluisa imetysvaltikka-juttu, eli mies kokee lapset ja niiden kasvatuksen sinun tehtäväksi. Moni äiti edistää ajattelua huomaamattaan, ja tehokasta olisi antaa miehen hoitaa lapsia itsekseen ihan pienestä lähtien, kuten aikuisen kanssakasvattajan kuuluukin.

Minähän sanoin tuolla, että tietoisesti olen kiinnittäny huomiota siihen, etten puutu miehen tapaan hoitaa lapsia. On hoitanu lapsia ihan itekseen ilman minun neuvomisiani ja näyttämisiäni vauvasta lähtien ja yksin ollessaan kyllä hoitaa niinkuin pitääkin, lapset saa ruuan, unet ja vaipat suht ajallaan. Vain jos on kysynyt, olen sanonut miten minä teen...

Ja on ollut puhettakin asiasta, eikä päästy oikein puusta pitkään. Sanoo vain, että hällä oli muuta tekemistä just silloin (esim. formulan kattominen...).

Jos tää on se klassinen juttu, miten äiti tappaa isän luovuuden... eli kun äiti AINA tietää parhaiten, osaa ja puuttuu ja neuvoo ja kertoo miten pitäis joku asia tehdä. Mies ei enää uskalla tehdä mitään edes omalla maalaisjärjellään, kun ajattelee että "kuitenkin tää menee väärin".
On nimittäin vuosia sitten mun pitänyt vähän mennä itseeni kun hoksasin meillä tämän ilmiön :saint:

siis ihan kuin meillä! keskenään kun on lasten kanssa, niin kaikki sujuu hienosti, mutta kun mä olen kotona, ei mies ota vastuuta mistään, vaan erikseen pitää kaikki hälle sanoa ja muistuttaa ja sit valittaaa, kun hänelle valitetaan...huoh.

Yhteistyössä