Alkuperäinen kirjoittaja %%:
Anteeksi lovena, en tarkoittanut arvostella. Ei minusta ole mitään pahaa siinä, että on tunnevammainen ja että vielä tunnistaa sen itsessään. Ei se tee sinusta huonoa ihmistä, enkä ole sellaista väittänytkään. Minusta sinä vaikutat rohkealta. Ja tottakai sinun tulee olla oma itsesi. Totesin asioita, en vaatinut muutumaan. Kaksi tunnevammaista sopii yhteen, varsinkin jos vammaisuutensa myöntävät ja hyväksyvät ja elävät sen mukaan. Ei kaikkien suhteiden tarvitsekkaan olla samanlaisia.
Justjoo... Vammaisuutensa myöntävät ja hyväksyvät. Luuletko tosiaan, että kumppanini "myöntää" ja uskoo olevansa tunnevammainen? Hän on mitä on, mies. Ja hyvä sellainen.
Minä sen sijaan olen nainen, jonka pitäisi kai tuntea jotain edes jotain kohtaan. En ole täysin tunteeton, sikäli tunteissani ei ole vammaa, en vaan tunne RAKKAUTTA ketään tiettyä kohtaan. Sitä pyytteetöntä, loputonta intohimoa. Voin tuntea intohimoa yhtä kohtaan, välittämistä toista kohtaan, mutten ole tuntenut rakkautta, sellaiseksi kun sen itse kuvittelen ja luulen.
On olemassa yhteiskunta, joka luonut uskomukset ja normit, millainen pitäisi olla miten tulisi elää. Tekeekö se minusta huoran, jos haluaisin harrastaa useamman miehen kanssa pelkkää seksiä, enkä tahtoisi näiltä mitään muuta? Tekee. Siksi en tee sitä. Totean, että olen yksilö, joka ei sovi yhteiskunnan normeihin. En toteuta itseäni, koska olen yhteiskunnan kasvatti, fiksu yksilö. Jos mies ajattelee samoin kuin minä, se hyväksytään. Sen sijaan, omat ajatukseni halutaan laittaa vähennyskoppaan, jossa pikkuhuorilla ei ole varaa sanoa ajatuksiaan julki. Ja tämä siksi, että olen nainen. Vain nainen. Enkä jatka tästä sen enempää.
Tunnenko tunteita? Tunnen. Ja paljon. Empatiaa, surua, iloa, onnistumisen tunteita, vihaa... En vain ole rakastunut koskaan. Vähentääkö se seksuaalisuuttani, joka on mielestäni muutakin kuin rakastelua? Ei. Vähentääkö se minua kokonaisvaltaisesti ihmisenä, koska en ole se tyypillinen nainen, joka rakastuu kerran (tai pari) elämässään "siihen oikeaan" ja haluaa naimisiin häiden takia ja sen, että saa toisen ihmisen nilkkaan sitoutumispallon (=et enää ikinä halua seksiä muiden, kuin minun kanssani), eikä oikeastaan edes perusta seksistä? Pah.
Olen mieluusti tunnevammainen, jos se tarkoittaa kaikkea edellämainittua.