Mies ei osaa siivota vessaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Wiltsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
W

Wiltsu

Vieras
Mieheni kriteerit sille, milloin vessa on likainen, on huomattavasti korkeampi kuin minun (tai kenenkään normaali-ihmisen). Mun olisi siivottava vessa aina, jos haluaisin sen pysyvän omien kriteerieni tasolla. Olen antanut periksi. Pystyn kyllä istumaan pytylle, vaikka se olisi vähän likaisempikin (istun sillee hiukan ylhäällä ja mahdollisimman vähän aikaa). Jos minua riittävästi harmittaa, otan rätit ja harjat käteen, mutta sitä tapahtuu nykyään melko harvoin.

Tyttäremme sanoi tänä aamuna, että meidän kyllä pitäisi siivota toi vessa useammin. Kysyin, että mites ajattelit sen järjestää. Hän vastasi, että jokainen siivoa vuoron perään. Sanoin, että hieno idea! (Mielessäni tiesin - kuten tyttäremmekin - ettei ikinä tulisi onnistumaan.) Kukaan meistä ei ole järin innostunut siivouksesta. Varsinkaan vessan.

Jos joku meillä haluaa, aina pytylle istuessaan, siistin vessan, on tilattava vessan siivooja. Ja, jos tyttäremme haluaa aina pytylle istuessaan siistin vessan, ottaa rätin kauniiseen käteen...

Mieheni kriteerit sille, milloin vessa on likainen, on huomattavasti korkeampi kuin minun (tai kenenkään normaali-ihmisen). Mun olisi siivottava vessa aina, jos haluaisin sen pysyvän omien kriteerieni tasolla. Olen antanut periksi. Pystyn kyllä istumaan pytylle, vaikka se olisi vähän likaisempikin (istun sillee hiukan ylhäällä ja mahdollisimman vähän aikaa). Jos minua riittävästi harmittaa, otan rätit ja harjat käteen, mutta sitä tapahtuu nykyään melko harvoin.

Tyttäremme sanoi tänä aamuna, että meidän kyllä pitäisi siivota toi vessa useammin. Kysyin, että mites ajattelit sen järjestää. Hän vastasi, että jokainen siivoa vuoron perään. Sanoin, että hieno idea! (Mielessäni tiesin - kuten tyttäremmekin - ettei ikinä tulisi onnistumaan.) Kukaan meistä ei ole järin innostunut siivouksesta. Varsinkaan vessan.

Jos joku meillä haluaa, aina pytylle istuessaan, siistin vessan, on tilattava vessan siivooja. Ja, jos tyttäremme haluaa aina pytylle istuessaan siistin vessan, ottaa rätin kauniiseen käteen...
Että antasi pytyn olla semmosennaa ja jokkaenen pesisi käynnin jäläkee hanurisa nii puhtaaksi ku haluvaa...

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Väenö;11281874:
Että antasi pytyn olla semmosennaa ja jokkaenen pesisi käynnin jäläkee hanurisa nii puhtaaksi ku haluvaa...

Olen vetänyt vessan pytystä johtopäätöksiä.

Ja sun kannattaa kirjoitella vain, kun olet edes suht selvin päin.

Alkuperäinen kirjoittaja Väenö;11281919:
Hallitsen murteet ja kirjakielen, jos luulet , että suutahdin niin erehdyt. En kuitenkaan aio jakaa sinulle enempää huomiotani....:)

Voi, miten ikävää.

Kirjakieli ja kirjoitustaito on hiukan hakusessa. Tällä Väenöllä. Et varmaankaan halua, että luettelen kaikki virheesi? Vai haluatko?

Mulle on ihan sama, kuka teidän veskin siivoaa. Tuota ihmettelin, että pöntön reunus menee niin likaiseksi, että sillä ei voi istua kunnolla. Kuka teillä ruiskii ohi? eikö ne saa edes rengasta nostettua ylös kun käyvät kusella? Aika moukkia ovat, jos eivät.

Jos mulla olisi noin epäsiisti perhe, eikä puhe auttaisi, niin omisin kylpyhuoneen omaan käyttööni ja pikkuveskin jättäisin perheelle. Onneksi näin ei tarvitse tehdä.

Minä uon aena pessy ja puunannu wc:n pikku pennusta suakka. Kylyppäri mukkaan lukien. Se uon "konna" juttu tuo siivous lapsena. En tiijä uonko oppinu oekein. Äit muori kyllä myäräsi, mitä pittää tehä. Mutta, en oikkeen muista uonko saanu koskaan kiitosta siittä työstä, sillonko lapsuuskojisa tein. Taijettiin muistuttaa, niistä väärin tehhyistä, melekeen väetän, että iliveiltiin ku pentu oli teheny viärin. Siittä minä en tykänny.
Uon edelleen "herkkä" näelle tottuuven sanojille, jokka ittiänsä parempana pitävät ja sanova mitä sylyki suuhun pannee. Uon tullu siihe uskoon, ettei minun kintuille kusta losoteta.
Nyt aekuisena uon teheny sammaa wc:n puhistusta.
Käen ulottuvilla on aena valamiiksi kostutetut kertakäöttöliinat, jolla suopi peilit ja lasihyllyt kirkkaaksi.
Wc pöntön puhistus on pikasesti tehty ja poekaitten tippaset pyyhittään joka päevä. Kusi laekuista en pijä.
Välillä uon ihemetelly näetä touhuja, aena pittää olla meleko siistijä. Kyllä minä enämpi vihhaan tuota imuroentia, ko wc:n puhistusta.

Alkuperäinen kirjoittaja Kysyjä;11281933:
Jos mulla olisi noin epäsiisti perhe, eikä puhe auttaisi, niin omisin kylpyhuoneen omaan käyttööni ja pikkuveskin jättäisin perheelle.

Talossamme on neljä vessaa. Kuka ne sit siivoo? Yhtä oon pitänyt hiukan niinku kaiken varalta ja yrittänyt varovasti sanoa, että ei siihen saa mennä. Mutta ei minulla sellaiseen ole oikeutta. Jokainen tässä taloudessa saa tehdä, mitä lystää ja käydä, missä lystää.

Talossamme on neljä vessaa. Kuka ne sit siivoo? Yhtä oon pitänyt hiukan niinku kaiken varalta ja yrittänyt varovasti sanoa, että ei siihen saa mennä. Mutta ei minulla sellaiseen ole oikeutta. Jokainen tässä taloudessa saa tehdä, mitä lystää ja käydä, missä lystää.

Mitäs sitten ruikutat -tee niin kuin lystisi on. Olet olevinasi sinut tuon "tehdään mitä halutaan" jutun kanssa, vaan etpä taida olla. Niin paljon nuo kaikki "lystit" antavat sinulle ajattelemisen aihetta.

Viimeksi muokattu:
Likainen vessa on tosi ällöä, mutta jos kaikki tekee vaan sitä mistä tykkää, niin tuohon päädytään. Kyllä aikuisuuteen kuulu tehdä sellaisiakin asioita jotka eivät niin kivoja ole.

Kun kukaan sitä vessaa ei nyt sitten saanut siivottua (vaikka mun ja tyttären mielestä se alko olla jo tosiaankin ällö) ja muutenkin koko asunto on melko sotkuinen, soitin tänä aamuna siivojan paikalle. Nyt lähden lenkille ja annan siivousrauhaa...

Kun kukaan sitä vessaa ei nyt sitten saanut siivottua (vaikka mun ja tyttären mielestä se alko olla jo tosiaankin ällö) ja muutenkin koko asunto on melko sotkuinen, soitin tänä aamuna siivojan paikalle. Nyt lähden lenkille ja annan siivousrauhaa...

Ja, koska olimme ajatelleet mennä tänään Naantaliin ravintolaan syömään, mutta ravintolassa syöminen ei ole kenenkään perheemme jäsenen mielipuuhaa, päätimme säästää siivousrahat ja tehdä itse ruokaa: Tyttäreni tykkää leipoa ja hän lupasi tehdä mutakakun, poikani tykkää kalastaa ja hän lupasi hakea kalan, mieheni tykkää viritellä grillejään ja savustimiaan ja grillailla ja minä tykkään siivota terassin ja viritellä sinne loimupadan tunnelmaa tuomaan.... Jee!

Viimeksi muokattu:
Ja, koska olimme ajatelleet mennä tänään Naantaliin ravintolaan syömään, mutta ravintolassa syöminen ei ole kenenkään perheemme jäsenen mielipuuhaa, päätimme säästää siivousrahat ja tehdä itse ruokaa: Tyttäreni tykkää leipoa ja hän lupasi tehdä mutakakun, poikani tykkää kalastaa ja hän lupasi hakea kalan, mieheni tykkää viritellä grillejään ja savustimiaan ja grillailla ja minä tykkään siivota terassin ja viritellä sinne loimupadan tunnelmaa tuomaan.... Jee!

Ja kukaan ei ole töissä? Tyttö jää leipomaan ja poika kalastelemaan, mies grillaamaan ja sinä terassia siivoamaan ihan näin keskellä päivää? Ai niin, tehän teettekin vain sitä mikä on hauskaa.

Viimeksi muokattu:

No sehän on kiva kun tuosta noin vain siivooja irtosi ja tosi lyhyellä varoitusajalla, vain ikäänkuin sormia näpsäyttämällä.

Viimeksi muokattu:
Ja kukaan ei ole töissä? Tyttö jää leipomaan ja poika kalastelemaan, mies grillaamaan ja sinä terassia siivoamaan ihan näin keskellä päivää? Ai niin, tehän teettekin vain sitä mikä on hauskaa.

Yritän kertoa sinullekin, että hyvin pienillä valinnoilla saa tehtyä omasta elämästään äärettömän helppoa ja mukavaa.

Kuka tässä keskellä päivää leipoo tai kalastaa? Paitsi minä; minä teen töitäkin silloin, kun huvittaa, mutta muut perheessämme kyllä käy koulussa ja töissä ja koulussa töissä ja saavat päiväruuan niissä. Mutta joo, kaikki meistä tekevät myös koulujaan ja töitään mielellään - eli ovat valinneet sen, mistä pitävät.

Siivoojan saa näin maaseudulla hyvinkin lyhyellä varoitusajalla. Varsinkin, kun tutulle vihjailee ankeasta vessasta, johon ei kohta enää tohdi mennä. "Me tullaan muuten teille vessaan."

Lenkillä laskin, että pelkillä Naantalireissun kilometrikorvauksilla (120 km) maksamme siivoojan palkan. Ja kaikki on tyytyväisiä: Ei pitkää ajomatkaa, hyvää kotiruokaa ja siisti vessa!

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä