Mies ei osaa small talkia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lelli-elli2
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lelli-elli2

Vieras
Mieheni ei osaa small talkia. Hän on koulutettu, sivistynyt, hyväkäytöksinen ja huomioiva, mutta silti rupeaa v*tu**amaan, kun hän vierailuilla puhuu vain asiaa eikä osaa ottaa kontaktia ihmisiin.

Kotona on sama homma. Jos yritän jutustella kevyesti, hän alkaa puhua asiaa ja tekemään analyysejä. Ei hän tosikko ole ja huumorintajukin on ihan hyvä, mutta puhua hän ei osaa. Hän joko luennoi tai mököttää hiljaa.

Tää on alkanu käydä suhteen päälle. Ei vaan tointas eikä oikein ilkeäiskään heittää hyvää miestä menemään.

Alkuperäinen kirjoittaja Lelli-elli2:
Mieheni ei osaa small talkia. Hän on koulutettu, sivistynyt, hyväkäytöksinen ja huomioiva, mutta silti rupeaa v*tu**amaan, kun hän vierailuilla puhuu vain asiaa eikä osaa ottaa kontaktia ihmisiin.

Kotona on sama homma. Jos yritän jutustella kevyesti, hän alkaa puhua asiaa ja tekemään analyysejä. Ei hän tosikko ole ja huumorintajukin on ihan hyvä, mutta puhua hän ei osaa. Hän joko luennoi tai mököttää hiljaa.

Tää on alkanu käydä suhteen päälle. Ei vaan tointas eikä oikein ilkeäiskään heittää hyvää miestä menemään.

Jätä se inssi ja ota vaikka rekkakuski, elämä on paljon hauskempaa!

Alkuperäinen kirjoittaja Siskontyttö:
Voi että osaakin, niin että naapurin elleillä sukat pyörii nilkoissa.
Ei sekään nyt niin kivaa ole!

Minä, Väenö ja Tonko-Oeva kun aletaan puhumaan smooltolokkie eli pikkupuhetta, niin elleillä pyörii pikkuhousut kintuissa.

Sen verran pittää olla supliikkimiehie, ettei tarvihe naesta vongatessa matkahuollon tae muissakaa paareissa alentuo epäurheiliamaeseen käötökseen, toesin sannoen tanssuuttammaan himossaan potentiaalista seoroavan yön kumppanie. Puhumalla se eokko pittää osata pongata!

Minä oon aina kysyny suoraan, että suapiko pillua ja kiitän vielä jäläkeenpäen. Kohteliaisuus se on parisuhteen a ja o. Muuten voepi joutua runkkaelemmaan ja siinä on riski suaha nyrkistä ohtaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Taesto:
Alkuperäinen kirjoittaja Siskontyttö:
Voi että osaakin, niin että naapurin elleillä sukat pyörii nilkoissa.
Ei sekään nyt niin kivaa ole!

Minä, Väenö ja Tonko-Oeva kun aletaan puhumaan smooltolokkie eli pikkupuhetta, niin elleillä pyörii pikkuhousut kintuissa.

Sen verran pittää olla supliikkimiehie, ettei tarvihe naesta vongatessa matkahuollon tae muissakaa paareissa alentuo epäurheiliamaeseen käötökseen, toesin sannoen tanssuuttammaan himossaan potentiaalista seoroavan yön kumppanie. Puhumalla se eokko pittää osata pongata!
Oon harrastanu minnäe, ylleesä tanssin vaen hittaeta ja annan kehonkielen puhhuo puolestaa.
Jos alakaa jököttämmää paenan lantioa lähemmäksi ja jos leiti vastovaa hankoamalla mätästää reittäni vasten niin soatan sannoa, että meille vae teille...?

Provo? Mutta kun ei ikinä tiedä saako joku lukija päähänsä uskoa viestiin, niin voi ainakin koettaa estää yhden turhan eron syntymistä ap:n kirjoituksen pohjalta.

Kannattaisi nimittäin tutustua sellaiseen ilmiöön kuin sosiaalinen äly. Jos termi ei ole vielä tuttu, niin kyse on ihmisen persoonallisuuteen liittyvästä ominaisuudesta kuin esim. jollakin on tumma tukka ja toisella vaalea. Eli selkeästi sitä, että yksi on lahjakas sosiaalisissa taidoissaan ja toinen ei. Taitoa voi jonkun verran yrittää kehittää ja kuvauksesi perusteella miehesi todennäköisesti on sen eteen töitä tehnyt, mutta enempään hän ei taatusti tule pystymään. Hän osaa sitten jotakin muuta paremmin.Koeta siis katsella asiaa siltä kantilta....

Sosiaalisesta älystä on monenlaista opusta kirjoitettukin ja sinun kannattaisi sellainen lukea, niin ehkä se helpottaisi omia sosiaalisen elämän odotuksiasi.

Onko asia häirinnyt muita ihmisiä siellä vierailulla vai onko ongelma pelkästään sinun päässäsi? Jos ensimmäinen vaihtoehto, asiaa voi vielä pohtiakin, ja jälkimmäisen tapauksen ollessa kyseessä et tietenkään olisi tänne kirjoittanut.....

Alkuperäinen kirjoittaja ........:
Onko asia häirinnyt muita ihmisiä siellä vierailulla vai onko ongelma pelkästään sinun päässäsi? Jos ensimmäinen vaihtoehto, asiaa voi vielä pohtiakin, ja jälkimmäisen tapauksen ollessa kyseessä et tietenkään olisi tänne kirjoittanut.....

Kai se ongelma on minun päässäni. Mieheni on kuitenkin kunnon mies ja hyväkäytöksinen. Jotenkin se vain alkaa tökkiä kun tuntuu ettei mieheni päässä ole minkäänlaista virettä, joka poukkoilisi ja loisi uutta. Se vain analysoi ja kulkee kuin juna.

En minä mitään renttuakaan halua mutta sellainen keskinäinen välillä leikittelevä ja välillä kiskova vire olisi hyvä olla. Se lähentäisi henkisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja Lelli-Elli2:
Alkuperäinen kirjoittaja ........:

Kai se ongelma on minun päässäni. Mieheni on kuitenkin kunnon mies ja hyväkäytöksinen. Jotenkin se vain alkaa tökkiä kun tuntuu ettei mieheni päässä ole minkäänlaista virettä, joka poukkoilisi ja loisi uutta. Se vain analysoi ja kulkee kuin juna.

En minä mitään renttuakaan halua mutta sellainen keskinäinen välillä leikittelevä ja välillä kiskova vire olisi hyvä olla. Se lähentäisi henkisesti.

Ymmärrän pointtisi koska mulla on kanssa sellainen "tylsä" mies joka ei heitä huulta kuin ties mikä koomikko, enempikin minä olen meistä se vitsinvääntäjä. (muille saan vääntää kun mies ei pysy jutuissani perässä).

Ole onnellinen kuitenkin, sillä tod näk äijäsi ei keikaile kaikenmaailman sutturoille pitkin turuja ja toreja. Sillä minä "lohduttaudun".

Miehesi kuulostaa ihan hyvältä tyypiltä. Haluaako hän olla trendikäs, muodikas ja menevä? Jos ei, niin aina vain parempi! Tuntuu kunnon mieheltä. Sellaisia miehiä Suomi tarvitsee nyt!

Alkuperäinen kirjoittaja Pelle Trendi:
Miehesi kuulostaa ihan hyvältä tyypiltä. Haluaako hän olla trendikäs, muodikas ja menevä? Jos ei, niin aina vain parempi! Tuntuu kunnon mieheltä. Sellaisia miehiä Suomi tarvitsee nyt!

Mies on hyvä tyyppi, mutta en tiedä, sopisiko hän paremmin jollekulle muulle. Jonkinlainen yhteys pitäisi kuitenkin suhteessa olla. Kun ajattelen, että tätä järkevyyttä pitäisi jaksaa vielä vuosikymmenet, niin tulee mieleen, että olisinkohan onnellisempi jonkun kanssa, joka olisi spontaanimpi ja kevytmielisempi.

Lelli-elli2:n ei auta muu kuin lähteä kokeilemaan muuta. Kirjoituksista vaistoaa, että hän on siihen jo itselleen luvan antanut, mutta kaipaa vielä komppausta ja taustatukea uskon vahvistukseksi. Minä sanon vain: niin makaa kuin petaa.

Jokaisessa ihmisessä on myös niitä huonoja puolia. Sinun täytyy miettiä, että onko tämä puute niin suuri, että se estää sinua jatkamasta parisuhdetta. Fakta on se, että varsinkin jos aiotte hankkia lapsia, niin iän myötä on yhä vähemmän ja vähemmän viettämässä mitään illanistujaisia, baarireissuja yms, jolloin sinulla on vähemmän ja vähemmän niitä tilaisuuksia, joissa sinun pitäisi hävetä miestäsi (jos siis ajattelet asiaa nimenomaan siltä kannalta, että häpeät miestäsi ystävien seurassa). Jaksatko miehen tosikkomaisuutta kotioloissa paremmin vai huonommin?

Sinä et voi miestä muuttaa. Uskoisin, että mies ei voi muuttaa omaa perusluonnettaan, sillä jos hän on analysoiva, analysointiin herkästi uppoava, omissa maailmoissaan oleva jne, niin jos hän yrittäisi muuttua sinun mieliksesi, niin todennäköisesti se tekisi hänestä onnettoman.

Minulla oli miesystävä, joka oli tosi supliikkimies. Hän oli herkästi juhlien keskipiste. Ulkonäkö oli aika vaatimaton, mutta hauskaa hänen kanssaan oli. Valitettavasti kävi niin, että poikkeuksellisen hyvä puhetaito tarkoitti sitä, että hän sai myös muita naisia nauratettua helposti. Kun hän jäi toistamiseen kiinni pettämisestä, niin jätin hänet. Siitä kokemuksesta tajusin, että hänellä(kin) on huonoja puolia, vaikka tuo kommunikointi- ja huumoripuoli toimikin todella hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja Nauru-Elli:
No, osaakos sun mies kuitenkin nauraa vitseille, hulluille TV-koomikoille tai yleensä hassuille tapahtumille?

Osaa kyllä, mutta hän nauraa juurikin vitseille ja yleensäkin kohdissa, joissa kuuluu nauraa. Jotenkin päälleliimattua.

Entinen mieheni (erosta on jo kauan), joka valitettavasti lähti australialaisen hutsukan matkaan, oli köyhä ja kurja, joskaan ei renttu, eikä hänellä koskaan ollut rahaa tehdä mitään tai matkustella, mutta hän teki jokaisesta arki-illastakin viehättävän. Hänellä oli ainutlaatuinen tapa löytää asioista koomisia yhteyksiä ja liioitella sopivissa kohdin ja puhua valetta sillä tavalla että sai sen samalla tuntumaan sekä valheelta että todelta. Mikään hölösuu hänkään ei ollut, mutta hänellä oli hyvin viehättävä vire, sellainen samalla humoristinen ja synkkä asenne.

Nykyään on vara tehdä vaikka mitä, mutta kaipaan noita köyhiä arki-iltoja ja niiden höpsötyksiä.

Viime lomallani tapasin avioparin, jossa mies oli jatkuvasti sosiaalinen ja kertoi hauskoja juttuja. Vaimo välillä hieman pidätteli. Säälin vaimorukkkaa; mies oli koko ajan suuna päänä ja kaikki vitsit kaksimielisiä navanalusjuttuja, nauroi oikein makeasti niille omille jutuille. Muita ne ei naurattanutkaan. Oli hyvin tyytyväinen omaan totiseen, hiljaiseen mieheeni.

Alkuperäinen kirjoittaja rekkakuskin akka:
Alkuperäinen kirjoittaja Lelli-elli2:

Jätä se inssi ja ota vaikka rekkakuski, elämä on paljon hauskempaa!

;D ;D!!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja humoristi miehenä:
Viime lomallani tapasin avioparin, jossa mies oli jatkuvasti sosiaalinen ja kertoi hauskoja juttuja. Vaimo välillä hieman pidätteli. Säälin vaimorukkkaa; mies oli koko ajan suuna päänä ja kaikki vitsit kaksimielisiä navanalusjuttuja, nauroi oikein makeasti niille omille jutuille. Muita ne ei naurattanutkaan. Oli hyvin tyytyväinen omaan totiseen, hiljaiseen mieheeni.

Ennemmin tosiaan se tylsimys kuin tuollainen kuluneiden pikkukallevitsien viljelijä. Tuttavapiirissä on pari sellaista ja olen ne samat p...vitsit kuulleet jo 100 kertaan. Ei edes muista että sama levy pyörii.. Todelliset hyvät puhujanlahjat on eri, kun toistaa jotain 1988 kuultua pikku-kallevitsiä. Ja todelliset supliikkimiehet kiinnostavat naisia vaikka naama olisi mikä.

Alkuperäinen kirjoittaja näin menee:
Alkuperäinen kirjoittaja humoristi miehenä:

Ennemmin tosiaan se tylsimys kuin tuollainen kuluneiden pikkukallevitsien viljelijä. Tuttavapiirissä on pari sellaista ja olen ne samat p...vitsit kuulleet jo 100 kertaan. Ei edes muista että sama levy pyörii.. Todelliset hyvät puhujanlahjat on eri, kun toistaa jotain 1988 kuultua pikku-kallevitsiä. Ja todelliset supliikkimiehet kiinnostavat naisia vaikka naama olisi mikä.

Niin kiinnostavat, mutta harva niitä omakseen haluaa kuitenkaan. Hetkeksi vain. Mielestäni tuolla lailla muilta hyväksyntää hakevalta on kyllä jokin kehitysvaihe polkaissut tyhjää. Nuo ihmiset hakevat useimmiten sitä hyväksyntää ihan kaikella tapaa. Tosi ääripäiden kanssa on aina vaikeaa. Siinä kultaisella keskitiellä on se pasrhaimmisto!

Yhteistyössä