Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja nilla:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja jei:
Alkuperäinen kirjoittaja annuska:
Synnytys voi olla parhaimmillaan helppo,ja mikä ei tapa ,se vahvistaa. Leikkauksen jälkeen olet aina kipeämpi.
Kuinkas sää sen tiedät? Tää on myytti, jota kätilöt ym. levittelee jotta viimeiseen asti pyrittäisin synnyttämään alakautta. Toki monesti on näin, mutta minä olisin ainakin päässyt vähemmällä kivulla jos olisin saanut sektion. Se on ihan jälkikäteen myönnettykki, en vain osannut/tajunnut sitä hanakasti vaatia.
Vai niin, että ihanko ilman kipua pitäisi saada synnyttää. Se nyt vaan kuuluu se kipu synnytykseen. Mutta kun synnyttää normaalisti niin sen jälkeen kipuja ei juurikaan ole. Toisin kuin sektiossa, kivut tulee vasta jälkeenpäin ja sehän haittaa vauvan hoitoakin.
No jaa, meillä ainakin mies hoiti vauvaa pääsääntöisesti mun sektion jälkeen, jotta sain parannella rauhassa, ei siis ongelmaa tuon asian suhteen. Ja oli mukava kokemus synnyttää ilman kipua sektiolla, en kaipaa sitä "asiaan kuuluvaa" kipukokemusta pätkän vertaa.
No et sinä kyllä mitään synnyttänyt. Sun maha leikattiin auki ja vauva revittiin sieltä pois. Tähänkö tämä maailma muuten menee, että kaikki pitäisi saada niin helpolla, kivuitta. Sektio on sitäpaitsi aina riski, mutta tietenkin jos haluat vaarantaa vauvasi ja itsesi.
Yhdentekevää synnytinkö mielestäsi (tai kenekään mielestä) vai en, lapsi on kuitenkin maailmassa, synnytystavalla ei ole mun maailmassa väliä minkään kannalta. Ikävää, jos sun elämässä ei ole muuta sisältöä tai saavutuksia kuin synnytys.
Ja mä en todellakaan usko sun mutuun sektiosta, ennemmin mm. alalla työskentelevän mieheni asiantuntemukseen. Ja mikä sua siinä kivuttomuudessa niiin paljon risoo? Saathan sinä itse kokea halutessasi sitä kipua ihan niin paljon kuin sielu sietää, ei toisten kivuttomuus ole sinulta pois.
Ja jos minä olen koulutuksen hommannut, töitä tehnyt ja veroja maksanut useamman vuoden, niin ihan hyvällä omalla tunnolla menin sektioon senkin puolesta.