Mies ei taaskaan edes meinannut tehdä niin kuin lupasi...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kyllästynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kyllästynyt"

Vieras
Lähti aamulla hautajaisiin ja minä jäin kahden sairaan lapsen kanssa kotiin. Minullakin olisi ollut tärkeä meno, mutta peruin sen, että mies pääsisi etäisen sukulaisensa hautajaisiin. Sanoin, että mennä voi, mutta kahdelta viimeistään pitää lähteä kotiin, koska täällä on aika rankkaa, kun molemmat muksut on pahasti kipeinä.

Mies ei vastustanut yhtään, vaan myönsi, että olen oikeassa. No, kun kello tuli neljä, soitin hänelle (matkaan menee tunti). Ei vastannut ennen kuin viidennellä yrityksellä (no joo, puhelin oli varmasti äänettömällä, niin kuin hautajaisissa pitääkin). Eikä ollut tosiaan edes lähtenyt vielä kotiin. Ja sitten oli minulle vihainen!

Eikä ollut ensimmäinen kerta, kun tekee jotain vastaavaa. Tekisi mieli kerätä äijän tavarat tässä odotellessa ja viskata ovesta ulos. Saattaisin vaikka tehdäkin sen, mutta asunto on miehen nimissä vuokrattu...

Jos olisi ollut läheinen tyyppi, olisin toki valmistautunut kestämään täällä koko päivän, olkoonkin, että minullakin sattuu olemaan oma elämä. Mutta on kyse ETÄISESTÄ sukulaisesta, jonka mies on nähnyt viimeksi varmaan 10 vuotta sitten. Kuolema ei miestä pahemmin hetkauttanut ja lähti kuulemma hautajaisiinkin vain siksi, että muu suku ihmettelisi, jos ei mene (huoh, siinä vasta syy...)

Sopu olisi säilynyt myös siinä tapauksessa, jos mies olisi sanonut, että ei haluaisi lähteä kahdelta. Mutta jos lupaa lähteä kahdelta ja itsekin toteaa, että niin on paras, silloin saa myös lähteä kahdelta. Ihan oikeasti.

• Tykkää
Reactions: Uudi
Empä jaksas katsella tuollasta et luvataan ja sitten ei pidetä siitä kiinni. Ilmeisesti aikamoni palstalainen katselis tuota sun ukkoas et viskaa pihalle ja muiden niskoille.

[QUOTE="elvis";25894909]Empä jaksas katsella tuollasta et luvataan ja sitten ei pidetä siitä kiinni. Ilmeisesti aikamoni palstalainen katselis tuota sun ukkoas et viskaa pihalle ja muiden niskoille.[/QUOTE]|O

Ja minkä ihmeen takia se mies ei voi rauhassa olla siellä, vieläpä kaukaisen sukulaisen ( erityismaininta), hautajaisissa?

Mikä ihme nykyajan äideillä on, että kotona pitää olla aina kaksi aikuista, jos lapset kipeinä ?!?

Tai jos itse äiti on kipeä, pitää miehenkin ottaa s****na vaikka palkatonta vapaata, kun ei vaimo jaksa hoitaa lasta/lapsia ( näin mieheni joutui exänsä kanssa toimimaan, idiootti ;) ).

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Tuliko sulle mieleen että siellä etäisen sukulaisen hautajaisissa on läheisempiäkin ihmisiä ja miehesi voi haluta olla yhdessä heidän kanssaan muistelemassa tätä etäiseksi jäänyttä sukulaistaab. Et voi tietää millaisia muistoja tunteita asia hänessä herättää. Sinulla on selkeästi lämmin ja tunteva mies, anna hänelle tilaa käsitellä tunteita.
Kyllä selviät helposti päivänkin yksin sairaiden lasten kanssa, miten luulet yksinhuoltajien selviävän.
Älä kiukuttele lapsellisesti, vaan ota oma aikasi sitten kun sen aika on. Eri asia olisi jos esim. baarikeikkaa tuppaisi lasten sairastamisen aikaan.

[QUOTE="vieras";25894926]Ja minkä ihmeen takia se mies ei voi rauhassa olla siellä, vieläpä kaukaisen sukulaisen ( erityismaininta), hautajaisissa?

Mikä ihme nykyajan äideillä on, että kotona pitää olla aina kaksi aikuista, jos lapset kipeinä ?!?

Tai jos itse äiti on kipeä, pitää miehenkin ottaa s****na vaikka palkatonta vapaata, kun ei vaimo jaksa hoitaa lasta/lapsia ( näin mieheni joutui exänsä kanssa toimimaan, idiootti ;) ).[/QUOTE]

Melkonen tollukka mieheks. Ois sitten perkele saanu aamulla suunsa auki ja sanonu et joo ei käy tulla vielä siihen aikaan. Mennään lupaamaan ja sit ollaan niin hiirtä, ettei ole pitämään kiinni lupauksistaan.

• Tykkää
Reactions: Neljän Äiti
[QUOTE="elvis";25894967]Melkonen tollukka mieheks. Ois sitten perkele saanu aamulla suunsa auki ja sanonu et joo ei käy tulla vielä siihen aikaan. Mennään lupaamaan ja sit ollaan niin hiirtä, ettei ole pitämään kiinni lupauksistaan.[/QUOTE]jos se ei aamulla tiennyt että paikalla olijoiden kanssa voisi syntyä keskustelua ja hän voi viihtyä sukulaistensa seurassa? mulle on itselleni käynyt niin että olen ajatellut ennakkoon että käyn nopeasti näyttäytymässä mutta yllättäen onkin juttua riittänyt ja aikaa mennyt enemmän kuin aluksi ajattelin. JOPA hautajaisissa

• Tykkää
Reactions: TULKINNANVARAINEN
No just. Täällä taas tehokkaasti takerrutaan olemattomiin.

Kotona ei tarvi olla kahta aikuista, mutta katsos kun tämä päivä oli jo puoli vuotta sitten varattu minun päiväkseni. Minulla oli tärkeä meno. Kun tähän tuli ne etäisen sukulaisen hautajaiset, MINÄ järjestin lapsenvahdin. Minä myös peruin lapsenvahdin ja järjestin itselleni vapaan, jonka saan luultavasti myöhemmin kärsiä nahoissani. Ja tämä kaikki siis siksi, että mies pääsisi sinne hautajaisiin, joihin lähti vain siksi, että muuten sukulaiset ihmettelevät...

Minä kehotin miestä lähtemään viimeistään kahdelta kotiin. Täällä on rankkaa eikä täältä pääse minnekään. Ja mennä pitäisi esimerkiksi kauppaan. Apteekkiin ei sitten ehditty, se meni jo kiinni. Seuraava mahdollisuus päästä apteekkiin onkin sitten, kun lapset ovat parantuneet tai sitten viikon päästä (minä kun olen täällä ensi viikon yksin lasten kanssa). Siivotakin pitäisi ehtiä.

Lisäksi: Jos tämä olisi ensimmäinen kerta, antaisin mennä. Ei haittaisi ollenkaan, koska kyse on tosiaan hautajaisista. Harmittaisi kyllä vähän, että ei viitsinyt ilmoittaa, että menee pitempään.

MUTTA kun näin tuntuu käyvän joka ainoa kerta, kun tuo mies jonnekin lähtee. Lupaa seitsemän hyvää ja kahdeksan kaunista joka suuntaan eikä sitten tietenkään voi pitää kuin yhden. Ja me, siis minä ja lapset, ollaan aina ne, joille pidetyt lupaukset rikotaan ensimmäisinä. :(

Alkuperäinen kirjoittaja kökköliini;25894984:
jos se ei aamulla tiennyt että paikalla olijoiden kanssa voisi syntyä keskustelua ja hän voi viihtyä sukulaistensa seurassa? mulle on itselleni käynyt niin että olen ajatellut ennakkoon että käyn nopeasti näyttäytymässä mutta yllättäen onkin juttua riittänyt ja aikaa mennyt enemmän kuin aluksi ajattelin. JOPA hautajaisissa

ja sun mielestä sitten on oikeus suuttua toiselle, vaikka itse on luvannu. Ehkä vois niinkun asiat hoitaa toisellakin tavalla. Vois vaikka soittaa että rakas selviäisitkö kun meniskin vähän pitempään. Ei tietenkään voi, pitää karjua puhelimeen.

[QUOTE="elvis";25894995]ja sun mielestä sitten on oikeus suuttua toiselle, vaikka itse on luvannu. Ehkä vois niinkun asiat hoitaa toisellakin tavalla. Vois vaikka soittaa että rakas selviäisitkö kun meniskin vähän pitempään. Ei tietenkään voi, pitää karjua puhelimeen.[/QUOTE]mitenhän tämä rouva on itse asiansa ilmaissu?

ja toisekseen tuskin se sukulainen ties puolivuotta sitten ilmoittaa aplle että hän on sillon kuollu ku rouvalla on oma meno....:laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja kökköliini;25895047:
mitenhän tämä rouva on itse asiansa ilmaissu?

ja toisekseen tuskin se sukulainen ties puolivuotta sitten ilmoittaa aplle että hän on sillon kuollu ku rouvalla on oma meno....:laugh:

Oiskohan sillä ollu ihan syytäkin olla suuttunut? Toinen on kaks tuntia myöhässä ja oli sovittu vähän toisin asiat. Rouvahan kaikeks on vielä järjestelly asiat niin että ukko pääsi sinne hautajaisiin eli joustanu jo omista menoistaab ja ois ilmeisesti joustanu lisääkin kun toinen vähän viitsis käyttäytyä.

Kyllä mäkin suuttuisin. Olis ihan eri asia, jos hautajaiset olis läheisen ja mies olis surun murtamana unohtanut ajan kulun tai jotain, mutta tässä ei ollut siitä kyse.

[QUOTE="a p";25894994]MUTTA kun näin tuntuu käyvän joka ainoa kerta, kun tuo mies jonnekin lähtee. Lupaa seitsemän hyvää ja kahdeksan kaunista joka suuntaan eikä sitten tietenkään voi pitää kuin yhden.[/QUOTE]

Miksi ja mitä sen oikein pitää sulle ja lapsille lupailla joka ainoa kerta, kun lähtee jonnekin? Eikö koskaan saa vain mennä ilman että pitää sopia, lupailla ja vakuutella jotain? Tämän menon kanssa mies toki toimi tyhmästi kun kerran sullakin oli aiemmin sovittua menoa ja jouduit yksin vastaamaan kaikista järjestelyistä jne. mutta jos kerran joka menon kanssa sama juttu, että joutuu tekemään lupauksia (joista ei pidä kiinni) kannattaisiko miettiä, miksi aikuinen ihminen ylipäätään joutuu lupailemaan ja vakuuttelemaan jotain aina kun lähtee jonnekin?

Kyllä meilläkin tietysti joskus täytyy sopia "kotiintuloaikoja" tai jotain muita järjestelyjä, että saadaan aikataulut sovitettua yhteen, mutta useimmiten se kumpi lähtee saa mennä rauhassa ja tulla sitten kun ehtii...

Tuskin se vainaja olisi pahoittanut mieltään vaikka olisi jättänyt kokonaan menemättä. Hautajaisissa kannattaakin enemmän ajatella niitä vainajan läheisiä ja heidän tunteitaan.

Vaikka onkin etäisen sukulaisen hautajaiset, ei voi ennalta tietää miten kauan menee.
Ei välttämättä oel tiedossa paljonko on ihmisiä paikalla, kauanko menee kukkalaitteitten kanssa, kauanko addresseissa- siis kauanko muodollisuuksissa.
Joskus voi olla ohjelmaa, ja pitää vain arpoa, koska olisi soveliasta poistua.
Löytyykin joku joka haluaa etäisyydestä huolimatta kovasti puhua ja purkaa tuntojaan tms.
Isotäti Irma pitää kädestä yms. On muisteloita.
Keittön naisilla on ongelmia tarjoilun kanssa ja viivästyy hetkuusen ruoka.

Ymmärrän harmistuksen enemmän kuin hyvin, mun mies ei tunnetusti tunne kelloa.
Mutta silti, hautajaiset.

Jos sinulla oli jo lapsenvahti, miksi ihmeessä peruit sen?

Sukujuhlista ei koskaan tiedä ohjelmasta, olisi voinut olla hyvinkin epäkohteliasta lähteä kahdelta. Nitä ei voi aamulla tietää.

• Tykkää
Reactions: Aamuäree

Yhteistyössä