Mies ei ymmärrä miksi olen iloton ja laiska jos nukun vähän ja pätkissä.Miksi kiukustun helposti jne. Aaargh...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Joka aamu laittaa tekstarin et miten nukuin yön jne. Töistä siis. Joka kerta vastaan, että illalla ei uni meinannut tulla, lapsi herätti kahdesti ja lapsi herää jo viideltä-kuudelta. Päiväunet nukkuu aina ulkona joten en voi itse nukkua silloin. Emme omista itkuhälytintä eikä ole edes varaa moiseen.
Toivottaa sen jälkeen viestissä voimia.

Töiden jälkeen kysyy samat asiat uudestaan ja vastaan, että olen väsynyt. En jaksa paljoa keskustella.

Nukkumaan en pääse, koska mies aloittaa ruuanlaiton, käy lenkillä (yli 2h) ja lämmittää talon. Sitten onkin jo nukkuma-aika.

Tämä kaikki aiheuttaa riitaa jatkuvasti mutta mies vain tajua miksi olen tällainen.

Väsyneenä nukun levottomasti yöni ja puhun unissani. Kahtena yönä olen sanonut jotain mitä en todellakaan tiedä ja mies sanoi kiukkuisena, että mietippä mitä puhuit. Ei puhunut mulle asiasta enempää. Sanoin vain etten todellakaan tajua niitä mitä puhun unissani.

Sen jälkeen ei juurikaan juteltu ja mies lähti työmatkalle ulkomaille torstaina. Palaa takaisin kolmen viikon kuluttua.

Osta itkuhälytin käytettynä kirpparilta tai huutiksesta?

Mä aloin nukuttaa vauvan sisälle päiväunille, että sain itse levättyä paremmin. Meillä ei saa kunnolla minkään ikkunan alle vaunuja, enkä pystynyt rauhoittumaan jos vauva oli ulkona. Työhuoneen ikkunan eteen saa jotenkuten, mutta sekin ikkuna on niin hankalasti että en kunnolla näe vaunuja. Aluksi oli hankalaa, kun vauva oli tottunut nukkumaan vaunuissa, mutta nykyään nukahtaa muutamassa minuutissa kun kannan pinnasänkyyn...

[QUOTE="mä";24968493]Mikä estää nukkumisesi miehen ollessa kotona, kun hän näyttää tekevän ruoankin?[/QUOTE]

Kuten kirjoitin niin vahdin lapsia kun mies kokkaa ettei muksut ole jaloissa ja sen jälkeen hän menee lenkille miltei joka päivä tai tekee jotain muuta yksinään tai ulkona. Sitten alkaakin iltahommat ja menen itsekin nukkumaan.

Sitä just kun mies ei anna sitä nukkuma-aikaa mulle kuin öisin.

[QUOTE="vieras";24968525]Kuten kirjoitin niin vahdin lapsia kun mies kokkaa ettei muksut ole jaloissa ja sen jälkeen hän menee lenkille miltei joka päivä tai tekee jotain muuta yksinään tai ulkona. Sitten alkaakin iltahommat ja menen itsekin nukkumaan.

Sitä just kun mies ei anna sitä nukkuma-aikaa mulle kuin öisin.[/QUOTE]

Mitä jos vain menet nukkumaan ja sanot, että ei saa häiritä. Etkä pyytele lupia.

Jos kerran olet oikeasti noin väsynyt, niin ala nyt tekemään asialle jotain. Kyllä moni muukin pystyy ruuan tekemään, vaikka lapsi pyörisi jaloissa. Toiseksi, mies voi ottaan lapsen mukaan lenkille (rattaat on keksitty).
Tuo on selvästä vain asenne kysymys. Laita nyt hyvä ihminen kova kovaa vasten...

[QUOTE="hmm";24968556]Jos kerran olet oikeasti noin väsynyt, niin ala nyt tekemään asialle jotain. Kyllä moni muukin pystyy ruuan tekemään, vaikka lapsi pyörisi jaloissa. Toiseksi, mies voi ottaan lapsen mukaan lenkille (rattaat on keksitty).
Tuo on selvästä vain asenne kysymys. Laita nyt hyvä ihminen kova kovaa vasten...[/QUOTE]

Kieltämättä annan miehen hoitaa omat asiat kuten tahtoo.

Pointti oli lähinnä se, kun mies ei tajua miksen ole iloinen reipas ja pirteä. Ja toinen pointti se, että kiukuttelee mulle kun puhun unissani.

[QUOTE="vieras";24968581]Kieltämättä annan miehen hoitaa omat asiat kuten tahtoo.

Pointti oli lähinnä se, kun mies ei tajua miksen ole iloinen reipas ja pirteä. Ja toinen pointti se, että kiukuttelee mulle kun puhun unissani.[/QUOTE]

Oletko sanonut suoraan, että olet väsynyt ja kiukkuinen, koska et saa riittävästui unta? Oletko pyytänyt mieheltä, että järjestäisi sulla mahdollisuuden nukkua univelkoja pois?

[QUOTE="vieras";24968525]Kuten kirjoitin niin vahdin lapsia kun mies kokkaa ettei muksut ole jaloissa ja sen jälkeen hän menee lenkille miltei joka päivä tai tekee jotain muuta yksinään tai ulkona. Sitten alkaakin iltahommat ja menen itsekin nukkumaan.

Sitä just kun mies ei anna sitä nukkuma-aikaa mulle kuin öisin.[/QUOTE]

no mies voi ottaa edes yhtenä päivänä viikossa tai kahdestikkin ne lapset mukaan sinne lenkilleen tai mitä tekeekin... ja sinä nukut sillä aikaa
d

[QUOTE="vieras";24968586]Oletko sanonut suoraan, että olet väsynyt ja kiukkuinen, koska et saa riittävästui unta? Oletko pyytänyt mieheltä, että järjestäisi sulla mahdollisuuden nukkua univelkoja pois?[/QUOTE]

Olen sanonut kaikki nämä miehellekin monta monta kertaa. Ei vaan mene perille. Olen pyytänyt, että saisin joskus nukkua ihan kunnolla. Hänen työt ja menot vaan ei anna mulle mahdollisuutta nukkua. Nyt hän siis pidempään pois ja huolehti vain omat asiansa kuntoon. Ei auttanut siivoamisessa tai muissakaan kotitöissä. Ei antanut mun nukkua kunnolla. Ehdotti jopa, että veisin hänet 03.00 lentokentälle. Tsiisus! Loukkaantui kun käskin mennä taksilla. Maksaa peräti 25€ kun meiltä ei paljon matkaa ole.

Siis vauva herättää vain kahdesti yöllä ja pääasiallinen ongelma sun vähäisessä unimäärässä on se, että meet liian myöhään nukkumaan.

Mun esikoinen herätti parhaillaan 20 kertaa yössä ja nukkui yli 15 min päiväunia vain liikkuvissa vaunuissa. Noi sun uniongelmat on kyllä vauva-ajalle hyvin lieviä...

Siis vauva herättää vain kahdesti yöllä ja pääasiallinen ongelma sun vähäisessä unimäärässä on se, että meet liian myöhään nukkumaan.

Mun esikoinen herätti parhaillaan 20 kertaa yössä ja nukkui yli 15 min päiväunia vain liikkuvissa vaunuissa. Noi sun uniongelmat on kyllä vauva-ajalle hyvin lieviä...

Kuule, ihmiset pärjää eri määrällä unta. Ja toiselle se, mikä sulle on ok, voi olla liian vähän. Unettomuuteen myös ihmiset reagoi erilailla. Toisille se ei ole niin suuri juttu, toiset menee aivan sekaisin. Ja se ei ole asenteesta kiinni.

Miten tämä auttaa ap:ta? Hän on väsynyt eikä mies välitä hänen jaksamisestaan, eikä asia siitä mihinkään muutu vaikka naapurissa asuisi kaksosvauvat joka valvovat vuorokauden ympäri. Naapurissa ollaan varmaan vielä väsyneempiä, mutta kai vähemmän väsynytkin saa koittaa saada levätä, varsinkaan kun se ei ole pois keneltäkään toiselta äidiltä?

Mitä jos ap vain menisi nukkumaan kun mies alkaa laittaa ruokaa? Jos mies ja lapset silti häiritsee, asuuko lähellä ketään, vaikka vanhempiasi, joiden luokse voisit vain lähteä ja koittaa levätä siellä? Jos sä vaan lähdet kun mies tulee kotiin, hänen on pakko hoitaa lapsia, tuskin hän niitä yksin jättää ja lähtee harrastamaan...

AP sun mies on nyt avainasemassa tuossa. Hänen pitää mahdollistaa sulee se, että saat enemmän unta. Ihan sama kuinka se ratkaistaan, mutta jotenkin se on hoidettava :) Sen jälkeen moni asia tuntuu helpommalta.

Yhteistyössä