Mies haluaa erota, mutta ei jaksa nähdä vaivaa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja APUU
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

APUU

Vieras
Eli tilanne meillä se, että mies kertoi tietävänsä eroamisen olevan oikea ja reiluin ratkaisu. Hän ei rakasta minua kuten minä häntä. (Ei ole koskaan rakastanut???). Sanoi, ettei kuitenkaan jaksa nähdä vaivaa, eikä eroa koska se on niin työlästä. Jos minä tekisin kaiken, hän olisi valmis eroon.

Olemme naimisissa, meillä on yhteinen velallinen asunto sekä lapsi. Kaikki järjestelyt tarkoittaisivat siis kämpän myymistä, oman (ja hänen) uuden asunnon hankkimista, lasten huoltajuusasioiden järjestämistä, lasten päivähoitokuvioiden muuttamista jne.jne. Ehdotin hänelle, että lunastan hänen osuutensa kämpästä ja maksan vaikka 3erässä. Hän ei jaksa edes kuunnella ehdotustani, ei siis suostu puhumaan mistään käytännön asioista.

Oon ensinnäkin ihan paskana tuosta uutisesta, mutta toiseksi siitä, mitkä ovat minun vaihtoehdot tässä tilanteessa:
a) Jäädä suhteeseen, jossa mies ei rakasta. Tämä ei näy arjessamme, koska en ole aiemmin sitä edes tiennyt. Myös lapsen vuoksi olisin toivonut meidän voivan elää yhdessä.
b) Hakea avioeroa, odottaa ositusta ja elää siihen saakka miehen kanssa, joka aivan taatusti alkaa käyttäytyä sinkkumiehen tavoin heti kun haen eroa,
c) Järjestää nuo kaikki edellä mainitut asiat itse. Tiedän etukäteen, että esimerkiksi asunnon myynti melkein mahdoton. Mies ei ilman voittoa suostu myymään ja tällä alueella ei ole myyty yhtäkään asuntoa pitkään aikaan, voitosta puhumattakaan. Yhteistä asuntoa en yksin voi myydäkään.

Ahdistaa!! Tunnen olevani täydessä umpikujassa. Kaipaisin nyt lähinnä vertaistukea ja rohkaisua.

Aika kurjalta tuntuu tuollainen ilmoitus. En tiedä itsekään mitä tekisin. Jos ei tuntuisi kovin pahalta niin ehkäpä jatkaisin samaan malliin ja koettaisin vietellä miehen uudelleen. Jos mies olisi jollain tavalla sen arvoinen! Muttapa, ehkä koet olosi loukatuksi ja et halua elää hänen kanssaan. Avioero on kitulias ratkaisu lapselle mutta sen voi hoitaa myös hyvin. Minusta lapsen ei kannata reissata kahden kodin välissä kuitenkaan, se on lapselle liian stressaavaa. Toinen vanhempi pitäisi olla kuitenkin lähellä ja saatavilla. Tee miltä tuntuu, ajattele lastanne. Voisiko rakkaus vielä herätä?

Missä tialnteessa mies tuon asian sanoi? Riidan yhteydessä?
Koita keskutella vielä miehenkanssa, lapsellekkaan ero ei ole helppo.
Aika törkeää käytöstä miehen osalta, varmasti sinuun sattuu ja olet hämilläsi koko tilanteesta.
Mutta sinä itse teet päätökset eikä niitä hätiköidysti kannata tehdä!! Voimia :)
Jos tilanne ei parannu tai mies oikeasti tarkoitti sanomiasiaan itse eroaisin.

Eli jos jotakin positiivista asiasta haluaa yrittää löytää, niin ns. sopuisa ero olisi mahdollista.

Kaikin puolin inhottava tilanne,... voisikohan miehellä olla menossa joku henk.koht. kriisi?

Jokatapauksessa ei kannattane hötkyillä, vaan pikkuhiljaa alkaa selvittelemään asioita.

Ap luulen että sun mies vaan on nyt ihastunut johonkin toiseen ja haluaa että sinä teet kaiken puolestaan ja haluaa hypätä toisen syliin. Taistele ja näytä mikä sinä olet, jos itse kerta rakastat vielä miestäsi!

Meillä oli erosuunnitelmat jo käytännön tasolla siltä osin, että kämppä oli myynnissä. Kiinnostavia tarjouksia ei kuitenkaan tullut ja loppujen lopuksi päätettiin miehen kanssa jatkaa yhdessä sittenkin :D

Lapsille ei kerrottu eroaikeista varsinaisesti, sanottiin vaan että meillä on nyt aikuistenvälisiä riitoja ja siksi välillä on sellaista kun on. Kämppä laitettiin myyntiin, koska tiedettiin pitkästä myyntiajasta etukäteen. Suunnitelma oli, että kun saadaan kämppä myytyä niin sitten laitetaan ero vireille ja "julkaistaan" asia ja hoidetaan loput käytännön järjestelyt...

Eli tavallaan kämppä piti meidät yhdessä ;) mutta hyvä näin. Paljon on vaadittu molemmilta puhumista ja pitkää pinnaa ja muutamalla parisuhdekurssillakin on käyty. Mutta meillä minä olin se joka olisi halunnut erota...

[QUOTE="mä";23694398]Ap luulen että sun mies vaan on nyt ihastunut johonkin toiseen ja haluaa että sinä teet kaiken puolestaan ja haluaa hypätä toisen syliin. Taistele ja näytä mikä sinä olet, jos itse kerta rakastat vielä miestäsi![/QUOTE]

Paljon mahdollista tosiaan, mutta nyt tai ei koskaan - kaikki kortit pöytään!

antaisit asian vaan olla ja alkaisit itse elää kuin sinkku, voisi saada mies vähän enemmän energiaa hoitaa asioita. Nyt sulla on kuitenkin kahden ihmisen tulot ja mieskin hoitaa lapsia joten anna palaa vaan ja nauti keväästä. Mene ulos ja tapaa uusia ihmisiä ja sijoita itseesi. Katso miten mies reakoi uuteen minääsi :)

Yhteistyössä