mies haluaa rakentaa mökin.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja .........
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

.........

Vieras
Mies saa bonuksia töistä aika paljon seuraavan 3v aikana. Mutta jos mökin haluaisimme, niin pitäisi ainakin yli puolet ottaa lainaa. Meillä 2v sittenrakentunut omakotitalo, mutta sekään ei vielä kaikilta osin "valmis". Siis puuttuu jotain juttuja ja kalusteita. Elämme kädestä suuhun nytkin. Mies vain haluaa sijoittaa rahat johonkin. Itse epäröin mökin rakentamista, koska sinne ei tulisi edes juoksevaa vettä ja keittiö aivan pieni onneton. Ainut mukavuus sähköt. Miehelle vain tärkeintä miltä mökki näyttää, eli moderni, mutta käytännöllisyys puuttuu. En tiedä voisinko nauttia mökillä olemisesta jos vedenkin joutuu tuomaan itse. Mies ei muutenkaan mikään "raksamies" tai puutarha ihminen ole nykyisessä talossamme ja saati sitten omalla mökillä jossa puuhaa riittää koko ajan. Mitä mieltä?

Ensin talo kunton ja jos ylimääräistä jää, lyhentäisin lainaa. Tai jos kädestä suuhun elätte.. laittakaa pahan päivän varalle. Omakotitalossa asujalla kannattaa aina olla vähän rahaa yllättäviin menoihin.

Miten se on rahojen sijoittamista jos sijoitat velkarahalla? Onko noi bonukset varmoja, yleensä kun voi tulla yllätyksiä vastaan taloudellisessa taantumassa, jos ne on vaikka jotain tulospalkkioita niin jos firmalla ei menekään hyvin niitä ei ehkä tulekaan.

Mä en luottaisi niihin bonuksiin.

Jos mökin rakentaminen ei tunnu sinusta hyvältä idealta niin kerro se miehelle.

Siis itsekin tykkäisin mökistä mutta olen realisti. Mies ei ole touhukas mökin puuhamies ja sitten juuri se, että en halua 2 keskeneräistä taloa. Haluan nykyisen kuntoon laittaa. Niin ja haaveilen vielä lapsestakin ja siihen voisi bonusten takia olla mahdollisuuus.

koska bonusten saanti on aina epävarmaa, mä tekisin niin että sijoittaisin bonukset nyt vaikka indeksirahastoihin ja sitten kun niitä on kertynyt riittävästi niin alkaisin mökkiprojektin

koska bonusten saanti on aina epävarmaa, mä tekisin niin että sijoittaisin bonukset nyt vaikka indeksirahastoihin ja sitten kun niitä on kertynyt riittävästi niin alkaisin mökkiprojektin

Kiitos vinkistä. Otetaan selvää indeksirahastosta. Bonusten eka erä tulee maksuun nyt ensi kuussa. Rahaa siis kaikkinensa tulisi 30 000 jos saa kaikki erät bonuksia. Tuosta maksettu siis verot jo pois. Eipä Noilla rahoilla vielä mökkiä saisi.

mikään sijoitus ei ole riskitön

etf:n idea on siinä että se seuraa yleistä pörssikurssien kehitystä mahdollisimman pienillä kuluilla ja siinä ei itsellä tarvitse seurata pörssikursseja, varsinkaan yksittäisen osakkeen

Jos haluaa riskittömän sijoituksen niin laittaisin rahat ihan perus talletustilille. Esim Nordax, korko tällä hetkellä 3,25% ja kuuluu Ruotsin valtion talletussuojan piiriin.

Yhteistyössä