Mies ja alkoholiongelma+unilääkkeet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Aapee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"Aapee"

Vieras
Mä en tiedä mitä tekisin, mun mies on kova ottamaan viinaa ja pystyy 2-5päivää ottamaan aamusta iltaan viinaa kun sille päälle sattuu. En ole ikinä hyväksyny tätä touhua, mies selittää sillä että ei pysty lopettamaan kun kerran alkaa. Ongelmia on ollu miljoonia tuon viinan ottamisen suhteen ja mulla on ollu meno päällä monet kerrat, kuitenkin täällä miehen kans vielä oon. Miehen kanssa tuli puhetta siitä kun kuorsaa ihan hulluna nukkuessaan, epäilen uniapneaa. mies kävi lääkärissä ja kirjoittivat reseptin unilääkkeisiin. Mies siis itte valitti ku ei saa unta viikolla, no mä siihen viisaana sanoin ettei voi saadakkaan ku kerta viikkoon pitää ryypätä nii et on taju kankaalla. Kierre on valmis kun sai unilääkkeet ja kohta mäkin joudun ottamaan sen eron ku yks alkaa sekoilemaan enemmän.
Hienoa kun yhteiskunta toimii näin, alkoholistille märätään unilääkkeet kuin että lähetettäis tutkimuksiin. kiitos vaan yhteiskunnalle kun hajotitte juuri yhden perheen. kyllä, meillä on yks lapsi. :(

Kyllähän se vaan on niin, että yhteiskunta ei voi auttaa jollei alkoholisti halua apua, kyllä se pitää lähteä hänestä itsestään halu saada apua siihen oikeaan ongelmaan.

En ollut mieheni mukana, itse kuulemma kertoi rehellisesti oireistansa ja sai lääkkeet. Uhkailin päivällä että soitan lääkärille joka lääkkeet määräsi ja kerron todellisuuden kuinka tullaan käymään. :(

[QUOTE="Aapee";29414490]En ollut mieheni mukana, itse kuulemma kertoi rehellisesti oireistansa ja sai lääkkeet. Uhkailin päivällä että soitan lääkärille joka lääkkeet määräsi ja kerron todellisuuden kuinka tullaan käymään. :([/QUOTE]

No kertoikin rehellisesti ettei saa nukuttua. Semmosia ne alkoholistit on, jättää sen juomisen vaan mainitsematta.

Luuletko että lääkäri peruisi sen reseptin?

Ei vaikuta kovin uskottavalta että mies olisi kertonut lääkärille mitään alkon käytöstään. Ja sanon tämän siksi koska ap.n tekstin perusteella mies ei ole koskaan hakenut apua juomiseensa, meni nytkin lääkäriin ihan muun asian vuoksi vaikka nuo ongelmat varmasti liittyvätkin toisiinsa ja lääkärikin olisi varmasti sen sanonut jos tietäisi asioiden oikean laidan.

No on se lääkäri saattanut kysyä että käytätkö alkoa ja mies voinut vastata ympäripyöreästi että, joo joskus käytän. Tai lekuri on voinut vaan varoittaa ettei alkoa lääkkeiden kanssa. Ja jos olet kysynyt mieheltä että puhuitteko viinan käytöstä lääkärissä niin mies on voinut hyvinkin sanoa että joo, ja siitä on puhuttu juuri tuon verran mitä ylempänä kirjoitin. Ei alkoholistia voi auttaa jos se ei itse halua apua, niin raivostuttavaa kuin se onkin!

No kertoikin rehellisesti ettei saa nukuttua. Semmosia ne alkoholistit on, jättää sen juomisen vaan mainitsematta.

Luuletko että lääkäri peruisi sen reseptin?

Näköjään, milläikinä saa pään sekaisin niin hyvä. tuskin on kertonu todellisuutta, juovuksis oli kun meni lääkäriin että olisin siitä ajatellu että eivät anna lääkkeitä mutta totuus oli toinen,sai jotaki voimakkaasti riippuvuutta aihettavaa lääkettä. Kiitos ###Terveyskeskus, tuhositte juuri yhden perheen.

[QUOTE="uuu";29414556]Ei vaikuta kovin uskottavalta että mies olisi kertonut lääkärille mitään alkon käytöstään. Ja sanon tämän siksi koska ap.n tekstin perusteella mies ei ole koskaan hakenut apua juomiseensa, meni nytkin lääkäriin ihan muun asian vuoksi vaikka nuo ongelmat varmasti liittyvätkin toisiinsa ja lääkärikin olisi varmasti sen sanonut jos tietäisi asioiden oikean laidan.

No on se lääkäri saattanut kysyä että käytätkö alkoa ja mies voinut vastata ympäripyöreästi että, joo joskus käytän. Tai lekuri on voinut vaan varoittaa ettei alkoa lääkkeiden kanssa. Ja jos olet kysynyt mieheltä että puhuitteko viinan käytöstä lääkärissä niin mies on voinut hyvinkin sanoa että joo, ja siitä on puhuttu juuri tuon verran mitä ylempänä kirjoitin. Ei alkoholistia voi auttaa jos se ei itse halua apua, niin raivostuttavaa kuin se onkin![/QUOTE]

Mun mies oli kännis ku käki kun meni ensiapuun valittamaan unottumuudesta, ja sai sieltä mitä halus. :( että eroa odotellessa. ::(

[QUOTE="Aapee";29414563]Näköjään, milläikinä saa pään sekaisin niin hyvä. tuskin on kertonu todellisuutta, juovuksis oli kun meni lääkäriin että olisin siitä ajatellu että eivät anna lääkkeitä mutta totuus oli toinen,sai jotaki voimakkaasti riippuvuutta aihettavaa lääkettä. Kiitos ###Terveyskeskus, tuhositte juuri yhden perheen.[/QUOTE]

Pieni korjaus, terv.keskus ei tuhoa teidän perhettä vaan sen tuhoaa miehen alkoholismi.

Tosin on ihan ymmärrettävää, että puoliso hakee syypäitä muualtakin kuin siitä omasta alkoholististaan.
On vaikea ymmärtää kuinka se oma rakas ihan oikeasti on tuhoamassa perhettään. Siksi syy on helppoa koittaa vierittää muiden niskoille. Tuntuu pahalta tajuta, kunka ei merkitsekään sille toiselle juuri mitään.

• Tykkää
Reactions: Hilpuri Tilli

Yhteistyössä