Mies ja vauva

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Piupiupau
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
"Siis elääkö joku todella näin??!!??"

no eiköhän sitä ole vähän pahempiakin elämäntilanteita, kuin se, jos mies ei osaa käsitellä lasten kiukkua.. vähättelemättä yhtään aihetta, itehän sanoin et aihe on vakava.. mut ei meillä ainakaan toi liity muihin kun äärimmäisiin tilanteisiin, siis siihen jos miehen ns "hyvillä toiminnoilla" ei lapsen käytös muutu eikä hän keksi enää muuta eli pinna on niin loppu.. esim: on yrittänyt 15x pukea uhmaikäisen lapsen päälle vaatteet, ollaan jo 5min myöhässä sovitusta paikasta, ja lapsi edelleen juoksentelee ja leikkii, ei ymmärrä et pitäis pukea, eikä pysy paikallaan kun yrittää pukea.. niin sillon sit ottaa (huutamatta huom) kiinni sen verran kovaa, että mitään jälkiä ei jää, mutta lapsi sanoo että sattuu.. ja näitä tilanteita ei oo ollu montaa, mut ei pitäs olla yhtään.. en tiedä mitä kauhutilanteita kuvittelit, mut mun mielestä tällanen on väärin, olematta silti niin kauheaa ettäkö sitä täytys oikein ihmetellä jos joku elää näin, uskallan väittää että moni toimii näin.. ite sit oon ratkassut tilanteet niin, että mies ei pue lapsia, vaan puen ne itse. Tiedän että mies ei esim löisi/tönisi lasta tms, joten mitään tän kauheampaa ei tapahtuis vaikka olisin poissa ja mies pukisi ne lapset... se ei kuitenkaan ole toivottu tilanne, joten siksi hoidan ko. tilanteet itse ja näin ollen oon myös puhunut napakasti miehen kans vastaavista tilanteista ja opastanut miten sillon toimitaan jne... pitäskö muuten kaikinpuolin hyvä mies jättää tällasen asian takia, mun mielestä sillon ollaan hakuteillä ja pahasti... avioliitossa ja perheessä kuuluu tukea toinen toistaan ja auttaa toisiaan heikoissa kohdissa, tietty lapsen parasta aatellen!!!

"Siis elääkö joku todella näin??!!??"

no eiköhän sitä ole vähän pahempiakin elämäntilanteita, kuin se, jos mies ei osaa käsitellä lasten kiukkua.. vähättelemättä yhtään aihetta, itehän sanoin et aihe on vakava.. mut ei meillä ainakaan toi liity muihin kun äärimmäisiin tilanteisiin, siis siihen jos miehen ns "hyvillä toiminnoilla" ei lapsen käytös muutu eikä hän keksi enää muuta eli pinna on niin loppu.. esim: on yrittänyt 15x pukea uhmaikäisen lapsen päälle vaatteet, ollaan jo 5min myöhässä sovitusta paikasta, ja lapsi edelleen juoksentelee ja leikkii, ei ymmärrä et pitäis pukea, eikä pysy paikallaan kun yrittää pukea.. niin sillon sit ottaa (huutamatta huom) kiinni sen verran kovaa, että mitään jälkiä ei jää, mutta lapsi sanoo että sattuu.. ja näitä tilanteita ei oo ollu montaa, mut ei pitäs olla yhtään.. en tiedä mitä kauhutilanteita kuvittelit, mut mun mielestä tällanen on väärin, olematta silti niin kauheaa ettäkö sitä täytys oikein ihmetellä jos joku elää näin, uskallan väittää että moni toimii näin.. ite sit oon ratkassut tilanteet niin, että mies ei pue lapsia, vaan puen ne itse. Tiedän että mies ei esim löisi/tönisi lasta tms, joten mitään tän kauheampaa ei tapahtuis vaikka olisin poissa ja mies pukisi ne lapset... se ei kuitenkaan ole toivottu tilanne, joten siksi hoidan ko. tilanteet itse ja näin ollen oon myös puhunut napakasti miehen kans vastaavista tilanteista ja opastanut miten sillon toimitaan jne... pitäskö muuten kaikinpuolin hyvä mies jättää tällasen asian takia, mun mielestä sillon ollaan hakuteillä ja pahasti... avioliitossa ja perheessä kuuluu tukea toinen toistaan ja auttaa toisiaan heikoissa kohdissa, tietty lapsen parasta aatellen!!!

uskomatonta soopaa!

taitaa olla pieni itsetutkiskelun paikka, jos ei mitään muuta pysty vastaan.. mietin vaan mitähän kipukohtia omasta elämästä löytyy sellaiselta henkilöltä.. varmaan sellasta, mitä ei täällä koskaan ottais ees keskusteluun..

[QUOTE="Täydellinen En Ainakaan Ole";25828180]Millainen miehesi on sinua kohtaan, kun sinulle suuttuu?[/QUOTE]

Meinasin vaan, että puhutko hälle aina "nätisti" ja pyrit olemaan puuttumatta hänen mielenoikkuihinsa, ettei suuttuisi?
Pelkäätkö itse häntä, ilmeisesti jonkin verran, kun et uskalla/löydä sanoja omalle miehellesi ilman ulkopuolisten ihmisten mielipiteitä/neuvoja...voitko kuvitella miten lapsi/vauva pelkää tuollaista agressiivista käytöstä, vaikkei suoranaisesti lyö, niin väkivallan ainainen pelko (agressiivinen käytös) on melkeinpä pahempaa, kuin sen kokeminen!

Joopa joo. Taaskaan ei ole muuta vaihtoehtoa kuin jättää moinen mies.

Enstennä nyt ap puhuu asiasta miehen kanssa. Koska aiheesta on aiemminkin puhuttu, voi hyvin viitata siihen, että onko huomannut tilanteen menneen samanlaiseksi taas. Käykö mies töissä? Jos käy, ehdotan, että hän siirtyy nukkumaan eri tilaan kuin te muut arkiöiksi. Kuulostaa siltä, että miehellä on lyhyt pinna, sitä pitäisi oppia hallitsemaan. Toiset tulee helpommin toimeen vähillä unilla kuin toiset.

Eli Ap:na katsoisin nyt ensin korjaantuuko tilanne sillä, että mies saa rauhassa levättyä yöt. Jos käytös siitä huolimatta jatkuu, asia puheeksi seuraavalla neuvolakäynnillä.

Vaarallinenhan tuollainen yksilö on! Minä olisin tullut hulluksi yhdestä kerrasta jos tuollaista olisi mies tehnyt! On se naisten rakkaus kyllä sokea jos tuollainen vain keskustelulla olisi selvä!
Mulla ainakin äidinvaistot ovat niin voimakkaat että olisin vastaavassa tilanteessa käskeny miehen painua ulos koko talosta. Vähintään tuollaisen jälkeen nukkus mies eri huoneessa. Kuvottava "aikuinen mies"!

[QUOTE="minä";25827558]No voihan se olla, että mies purkaa kiukkua lapseen, kun joutuu yöllä heräillä. Ei missään tapauksessa hyväksyttävää, mutta itselläni ei kyllä kävisi mielessäkään laittaa miestä hoitamaan pienen vauvan yöheräilyä. Kyllä äidillä on luonnollisesti hormoonien avulla parempi valmius siihen ja se on äidin homma.[/QUOTE]
No siellä yksi älynjättiläinen.....

Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys;25828257:
Vaarallinenhan tuollainen yksilö on! Minä olisin tullut hulluksi yhdestä kerrasta jos tuollaista olisi mies tehnyt! On se naisten rakkaus kyllä sokea jos tuollainen vain keskustelulla olisi selvä!
Mulla ainakin äidinvaistot ovat niin voimakkaat että olisin vastaavassa tilanteessa käskeny miehen painua ulos koko talosta. Vähintään tuollaisen jälkeen nukkus mies eri huoneessa. Kuvottava "aikuinen mies"!

Niin, ja sitten vielä mietitään että kuinkas sen nyt voisi miehelle nätisti sanoa ettei menis räyhäämiseksi. :headwall:

Meillä isäntä riepottelis kerrankin vauvaa tms, niin se sais niin nopeet lähöt tästä torpasta ettei se ehtis älyämään mikä siihen iski..

Miksi tuosta pitäisi sanoa nätisti?

Ilmotat ukolle et se joko kasaa ittensä tai tavaransa, ite saa päättää mut välimallin vaihtoehtoja ei ole.

Kai sä nyt itekkin ymmärrät mitä vauvalle voi sattua tuollaisessa tilanteessa?

Jos ap olet linjoilla, niin voisitko vastata noihin esittämiini kysymyksiin...
Sillä jokseenkin minulle tulee omat kokemukset niin karmivana mieleen sinun kirjoituksestasi :(

Täyspäiselle aikuiselle ihmiselle pitäisi olla sanomatta selvää miten lapsia kohdellaan!
Minun entisellä miehelläni oli jos minkälaisia tekosyitä siihen, että miksi hän on väsynyt, masentunut, pahalla tuulella muutenvaan, kiukkuinen, agressiivinen, väkivaltainen tai
vuorostaan hyväntuulinen, kiltti, huomioonottava, leikkisä isi...
Valtavan raskasta yrittää olla itse kokoajan tuntosarvet pystyssä käyttäytyä siten, ettei toinen ärsyyntyisi ja väsähtäisi :( raskaammaksi sen tekee vielä se, että sinun pitäisi saada pidettyä lapsesi ja vauvasi hyväntuulisina ja hiljaa kaiken aikaa :( ettei isi vaan tule pahalle tuulelle.

Meillä mies ei kertaakaan osallistunut lasten yösyöttoon, ei vaipanvaihtoon, ei ulkoiluun, ei mihinkään...
Kävi kyllä töissä ja sen muisti muistuttaa päivittäin ja varsinkin palkkapäivänään.
Mies oli kuitenkin todella VÄSYNYT vauva-arkeen ja kun ei enää muuta syytä keksinyt, kun ei vauvanhoitoon osallistunut, niin sitten hänellä oli rankkaa, koska minä yöt hypin vauvaa imettämässä ja minä olen väsynyt...häntä ärsytti, että minä olin joskus väsynyt, en olisi saanut olla.
Ex-mieheni oli mustasukkainen vauvalle siitä, että lopulta nukuin sitten vauvan kanssa eri huoneessa, ettemme häiritsisi miestä öiseen(kään) aikaan...sitten alkoi valitus, että emme ole enää edes pariskunta, kun emme nuku samassa sängyssä ja sen jälkeen alkoi valitus seksin vähyydestä ja siitä, kuinka kuulemma päivät häntä petän toisten miesten kanssa, koska seksi hänen kanssa ei maistu.

tarinaani voisin jatkaa loputtomiin, mutten nyt ehdi :(

Meidän suhde loppui julmaan pahoinpitelyyni lasteni silmien alla....hän ei hävennyt tekemisiään koskaan, hänellä oli aina joku HYVÄ SYY ja me muut vaan tavalla tai toisella saimme hänet suuttumaan...koska ei hänen kertoman mukaan kukaan muu saa häntä niin vihaiseksi ja väkivaltaiseksi...jälkeenpäin on hänen sukulaiset sitten minulle kertoneet, että hän on pahoinpidellyt kaikki naisystävänsä ja on aina ollut agressiivinen...
Vasta eron jälkeen tämän myönsivät, eivät koskaan suhteemme aikana, kun heiltä neuvoja ja apua pyysin!

Surullista, omaltani en hyväksyisi ollenkaan..mieluummin kasvattaisin muksut yksin kuin isän kanssa johon en voi joka tilanteessa luottaa. Lapsen etu on oltava isälle ykkös asia kiukkusipa lapsi miten paljon tahansa

• Tykkää
Reactions: Rytkäätys
"Täydellinen en ainakaan ole", voimia sinulle. Onneksi on ex-mies. Sitä tuollaisista kokemuksista viisastuu, näkee ongelmat siellä missä välttämättä asianosainenkaan ei hälytysmerkkejä huomaa.
Olen itsekin elänyt väkivaltaisessa suhteessa, olin nuori ja kokematon. Ja alistettu. Se jättää jälkensä, tietyn kyynisyydenkin. Mutta me ollaan nyt vahvoja naisia, joiden yli ei enää tässä maailmassa kukaan kävele. Ja kun on ihanan kumppanin löytänyt (toivon että sinäkin olet!) sitä osaa sitten aidosti arvostaa! :) Kaikkea hyvää sulle!

[QUOTE="vieras";25828459]Pistä mies ainakin alkuunsa nukkumaan eri huoneeseen kuin missä sä ja lapset nukutte, jospa yöllisen heräilyn loppuminen saisi kiukuttelun loppumaan.[/QUOTE]

Ei taida nyt valitettavasti riittää, lue ap:n tekstit: mies ei on kovakourainen myös uhmaikäiselle esikoiselle. Ollut jo ennen vauvan syntymää.

Ai kaikinpuolin hyvä mies, jos sun pitää lasten puolesta pelätä. Kivaa varmaan lapsillekin, kun äiti ei tommoseen puutu, onko se mielestäsi sitten ihan ookoo, jos lasta vähän sattuu, kun ei jää jälkiä?
Kyllä ne jäljet jää, usko pois, ne vaan on niin syvällä, ettei näy.

Ja sen vastasyntyneen kanssa... Huoh, ne on hauraita, onpa kiva jos jonkun niinkin pienen asian kun tutin survomisen kanssa voi tulla pahaa jälkeä, ihan fyysisestikkin, onpa kiva sitten neuvolassa miestään puolustella, jos ette vielä ole lastensuojelun asiakkaita, niin eipä taida mennä kauaa, niin olette.

Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys;25828440:
"Täydellinen en ainakaan ole", voimia sinulle. Onneksi on ex-mies. Sitä tuollaisista kokemuksista viisastuu, näkee ongelmat siellä missä välttämättä asianosainenkaan ei hälytysmerkkejä huomaa.
Olen itsekin elänyt väkivaltaisessa suhteessa, olin nuori ja kokematon. Ja alistettu. Se jättää jälkensä, tietyn kyynisyydenkin. Mutta me ollaan nyt vahvoja naisia, joiden yli ei enää tässä maailmassa kukaan kävele. Ja kun on ihanan kumppanin löytänyt (toivon että sinäkin olet!) sitä osaa sitten aidosti arvostaa! :) Kaikkea hyvää sulle!

Kiitos Kauniista sanoistasi :hug:
Erostamme on kulunut liian vähän aikaa (henkisesti) jotta mä edes pystyisin ajattelemaan uutta parisuhdetta ja luottaa kehenkään :(
Jonain päivänä sitten, kun olen päässyt sinuiksi itseni kanssa ja kerättyä itseluottamusta jostain :)

Vuosia eroa suunnittelin ja kävin eron kaikki vaiheet jo ennen varsinaista eroa läpi päässäni moneen kertaan...viimeiset hetket ja lopullinen eron sinetöinti vaan olivat niin rankka kokemus minulle ja lapsille, että niitä työstämme vielä pitkään. Onneksi lapset saavat myös ammattiapua traumoihinsa.

Kokonaisuutena ero on ollut yksi elämäni suurimmista ylpeyden aiheista :) elin pitkään sellaisessa uskossa, etten ikinä saa toteutettua eroa, että kuolemaani asti vietän/vietämme elämäni tuon kusipään kanssa.
Elämä on nyt ihanaa...pääsemme lasten kanssa pian muuttamaan uuteen kotiin, kotiin jossa voimme alkaa muodostamaan omia hyviä muistoja ja jossa ketään ei ole pahoinpidelty eikä alistettu.
Turvakiellon sain myös itselleni ja lapsilleni, joten ei tarvitse enää pelätä, lähestymiskielto on myös voimassa.

Hyvää Naistenpäivää :heart:

• Tykkää
Reactions: Rytkäätys

Yhteistyössä