Mies jätti lapsen kanssa metsään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
sanoi kyllä, että vie muita lapsia uimaan läheiselle pienelle lammelle. Sehän sopi, ajattelin, että vain pulahtavat nopeasti. Meni aika pitkään, ämpäri puolilleen jo mustikoita, eikä ketään näy eikä kuulu. Tuli hätä, aloin huutaa. Ei mitään. En tunne metsää, koska on hieman kotiamme kauempana.

En tiennyt missä lampi oli. Puhelimen luulin olleen taskussa, eipä ollutkaan.
Käveltiin ja käveltiin lapsen kanssa, kunnes jäimme tien viereen istuskelemaan ja syömään mustikoita siinä toivossa, että meidät löydetään.

Mies palasi iloisena vanhempien lasten kanssa. Ihmetteli, miksi olen lähtenyt kävelemään. Oli kuulemma sanonut suunnan, missä lampi oli. n. 200metriä vaan, mut me lähtettiin tulosuuntaan kävelemään.

Ja mä olin vihainen, vieläkin.
On paha olla.

Ylireagoinko?

No miten tuo oli miehen vika? Sanoi mihin oli menossa ja oli osoittanut suunnankin? On ihan ymmärrettävää, ettei välttämättä kuule huutoa, jos tulee väärään suuntaan. Meillä on mökillä rannasta 100m mökin kuistille, mutta jos tuulee väärään suuntaan ei kuule mitään kun toinen yrittää huutaa jotain... Sinultahan se puhelin oli unohtunut taskusta.
Toki ymmärrän, että hätäännyit ja siinä tulee ärsyyntyneeksi ja kaikkea, mutta oikeasti, eihän mies mitään väärin tehnyt! Annoit itse "luvankin" mennä pulahtamaan. Kyllähän sen tietää kun muksut pääsee veteen, ei ne sekunnissa sieltä ylös nouse.

En miekään ihan ymmärrä. Olitte siis koko perhe metsässä, mies lähti isompien kanssa läheiselle lammelle uimaan ja kun eivät mielestäsi tulleet tarpeeksi nopeasti takaisin jouduit paniikkiin.
Onko tämä siis miehen vika? Kertoi sinulle kuitenkin minne menevät ja itse olit unohtanut puhelimesi?

Pelästyttäähän se varmasti ja saa ylireagoimaan, mutta ei ole miehen vika. Vai ymmärsinköhän mie jotain väärin?

Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
NO ET! ite oisin aivan raivona ja kyllä sais mies kuulla kunniansa.. huh!

Miksi miehelle pitää raivota jos itse ei kuuntele mihin suuntaan mies kertoo menevänsä?

Kuulin sen, että "käydään pulahtamassa". Luulin sen tarkoittavan sitä. Ja puhelimen olin kai jättänyt autoon aluksi siksi, kun se taskussa kyykkiessä olisi painanut. Eipä tullut ajateltua että sille olis ollu tarvetta, kun vielä siinä vaiheessa koko perhe poimi läjässä mustikoita.

En kuunnellut kai, en.

Miksi miehelle pitää raivota jos itse ei kuuntele mihin suuntaan mies kertoo menevänsä?

no koska tollanen käytös on perseestä. (tää on mun mielipide) mulle tällästä tilannetta ei tulis, koska mun mies ei koskaan jättäis mua meidän lapsen kanssa jonnekin mulle vieraaseen metsään kykkimään ja lähtis ite niin kauas ettei huudot kuuluis.

no koska tollanen käytös on perseestä. (tää on mun mielipide) mulle tällästä tilannetta ei tulis, koska mun mies ei koskaan jättäis mua meidän lapsen kanssa jonnekin mulle vieraaseen metsään kykkimään ja lähtis ite niin kauas ettei huudot kuuluis.

Okei....
Vai miehen käytös persiistä jos itse ei vaivaudu kuuntelemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
En miekään ihan ymmärrä. Olitte siis koko perhe metsässä, mies lähti isompien kanssa läheiselle lammelle uimaan ja kun eivät mielestäsi tulleet tarpeeksi nopeasti takaisin jouduit paniikkiin.
Onko tämä siis miehen vika? Kertoi sinulle kuitenkin minne menevät ja itse olit unohtanut puhelimesi?

Pelästyttäähän se varmasti ja saa ylireagoimaan, mutta ei ole miehen vika. Vai ymmärsinköhän mie jotain väärin?

Ymmärsit kaiken oikein. Paitsi, että mies mainitsi nopeasta uimisesta.

Ei ole sytä olla suutuksissa miehelle jos itsellä ei ole suuntavaistoa. Ei kai se miehen vika ole, että et tajua katsoa etees ja kuunnella ohjeita. Tai että hölmöyttäsi eksyt. Jokainen aikuinen kuitenkin olettaa, että kun aikuiselle puhuu niin hän ymmärtää. Olet varmasti vielä nyökkinyt siihen mitä miehesi on sanonut :)
Uskon, että miehesi hihittelee sun typeryydelle ja raivolle :)

Pelästyit vaan pahemman kerran. Metsään eksyminen on ihan hirveetä. Kunhan rauhotut niin voit miehelle selittää miltä toi susta tuntu ja siks reagoit noin. Ihan hyväksyttävä reaktio :)

Sulla selkeestikkin vain yksi lapsi. Apeen ukko oli lähtenyt viemään parisadan metrinpäähän isompia lapsia uimaan. Ihan vastuullista toimintaa miusta. Ja ap oli itsekkin sanonut tähän ok.

Huvittavaa :)

Siis ylireagoin :(
Mies oli näyttänyt suunnan ja sanonut, että lampi on parinsadan metsin päässä, mutta sitä en ollut kuullut. Oikeesti! En tiennyt, missä lampi oli, edes suuntaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Siis ylireagoin :(
Mies oli näyttänyt suunnan ja sanonut, että lampi on parinsadan metsin päässä, mutta sitä en ollut kuullut. Oikeesti! En tiennyt, missä lampi oli, edes suuntaa.

Vahinkoja sattuu, ja tämähän päättyi kuitenkin onnellisesti. Ymmärrän että olet pelästynyt, mutta ei tästä ketään voi syytellä. (itseä korkeintaan) Suuttuminen ja raivoaminen ja asian laittaminen miehen syyksi on tosissaan ylireagointia.

Alkuperäinen kirjoittaja plm:
Ylireagoit. Itse kirjoitit että ajattelit että käyvät pikaisesti. Aloituksen mukaan mies ei sanonut niin.

Kyllä mies sanoin niin, en nyt muista tarkalleen sanoiko pikaisesti vai uimassa pulahtamassa. Mulle se pulahtaminen tarkoittaa nopeaa vedessä käyntiä vaan.

Ylireagoit. Itse kirjoitit että ajattelit että käyvät pikaisesti. Aloituksen mukaan mies ei sanonut niin.

Kyllä mies sanoin niin, en nyt muista tarkalleen sanoiko pikaisesti vai uimassa pulahtamassa. Mulle se pulahtaminen tarkoittaa nopeaa vedessä käyntiä vaan.

Hei, sillä oli ne lapset mukana! Lapset ei pulahda, ne menevät uimaan. Minimissään kolme varttia menee. Aika kuluu vedessä huomattavasti nopeammin kuin metsässä mustikoita poimien. Uintiaika tuntui uimareista todennäköisesti tosi lyhyeltä, vaikka metsässä olitte mielestäsi tosi pitkään.

ottakaa ens kerralla leipää mukaan ni mies voi murustella niitä perässään ja voit sittenniitä seurata jos et taaskaan muista kuunnella.

:laugh:
musta tuntuu, että nyt on mustikat poimittu. Mä ehdin rauhoittua ja terästäytyä ennen puolukka-aikaa. ;)

ottakaa ens kerralla leipää mukaan ni mies voi murustella niitä perässään ja voit sittenniitä seurata jos et taaskaan muista kuunnella.

:laugh:
musta tuntuu, että nyt on mustikat poimittu. Mä ehdin rauhoittua ja terästäytyä ennen puolukka-aikaa. ;)

:D sori oli pakko, tuli vaan otsikosta ihan ekana hannu ja kerttu mieleen.
varmasti pelästyy tuossa tilanteessa kyllä.

Hei, sillä oli ne lapset mukana! Lapset ei pulahda, ne menevät uimaan. Minimissään kolme varttia menee. Aika kuluu vedessä huomattavasti nopeammin kuin metsässä mustikoita poimien. Uintiaika tuntui uimareista todennäköisesti tosi lyhyeltä, vaikka metsässä olitte mielestäsi tosi pitkään.

Tuo on totta. Elämäni pisin tunti oli tuo.

Yhteistyössä