Mies kertoi kaiken menneisyydestään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Mies avautuu mulle menneisyydestään. Mies eroamassa vaimostaan kun vaimo sai jonkin pahan asian miehestä selville 6 vuoden takaa ja se oli vaimolle viimeinen pisara. Asiaa ei ole vielä kertonut, mutta lupasi kertoa. Mies on elänyt epärehellisesti ainakin vaimolleen 20 vuoden ajan jonka jälkeen ollut kunnolla 6 vuotta. Ollut naissuhteita, raha-ongelmia, stressiä liitossa ensimmäisten 20 vuoden ajalta ja nyt vaimo sai selville jonkun asian kuuden vuoden takaa jota ei anna anteeksi ja on jättämässä miestä. Mies kertonut mulle menneisyydestään, heikkouksistaan ja mm. nykyisestä mustasukkaisuudestaan vaimoansa kohtaan esim. että eilen kävi ajelemassa kaupungilla ja katsoi näkyykö vaimoa baareissa tai siskonsa luona. Kertoo siis todella suoraan heikkouksistaan ja sanoi että nyt kääntänyt uuden sivun elämässään ja haluaa olla täysin rehellinen, mutta vaimo ei huoli häntä enää. Kuulemma ei ole muita jolle kertoa kuin minä. Itsekin olen kertonut hänelle omista asioistani todella paljon joita en ole muille kertonut. Haluaisin ainakin aluksi pitää miehen ystävänä. Vaimo haluaa että mies lähtisi heidän asunnostaan pois ja nyt ehdotti että voisiko tulla mua katsomaan mun kotipaikkakunnalle joka on Raahesta n. 200 km päässä jolloin samalla olisi mun mökissä ehkä yötä. Onkohan tuo kaikki joku juoni ja mitä ajaa takaa? Tiedän että vastaatte ehkä että yrittää hyötyä musta, mutta toivon silti muitakin näkökantoja kun asiat ei ole aina niin mustavalkoisia. Voisitteko itse olla miehen kanssa joka kertonut niin paljon asioita menneisyydestään joita ei ole muille ikinä kertonut ja onkohan tämä joku juoni että saa mut riippuvaiseksi itsestään vai voikohan tämä olla ehkä jonkun hienon ystävyyden alku? Ehkä haluaa päästä pöksyihini tai hyötyä musta, mutta silti suhteita on alkanut myös erikoisista aluista joten tätäkään ei voi varmana tuomita. Toivon siis asiallisia vastauksia ja en pelkästään tuomitsevia ja negatiivisia, mutta olen vaan niin sekaisin tämän asian kanssa kun pidetty yhteyssä vasta 3 päivää ja tiedämme toisistamme jo enemmän kuin ainakaan minä ikinä. Antaisitteko miehelle mahdollisuuden ja mitähän mies ajaa takaa siis tällä hetkellä? Myöhemmin voi tottakai olla tilanne toinen, mutta haluan tästä ajatuksia, kiitos :)

Noooh, jos joku mies tilittää noin perinpohjaisesti asioitaan heti ensimmäisillä tapaamisilla, niin pimeältähän se vaikuttaa.

Eli ei, en usko, että tuo on alku "kauniille rakkaudelle". Se voi olla alku suhteelle, jossa sinä toimit psykiatrina ja laastarisuhteena tai suhteena, jossa molemmat sekoatte entisestään, mutta veikkaisin, että kaunista tuosta ei ihan hetkessä kyllä saa.

en siis mieti että on ihana, mutta rehellinen jota arvostan kun multa on salailtu asioita ihan tarpeeksi. Eli se siis on mun mielestä plussaa. Lisäksi en ole mitenkään sekaisin vaikka miehen tapasinkin, mutta halusin vaan tietää mitä tapauksesta tulee mieleen. Eikö mies voi olla todella rehellinen heti alussa ja kertoa asioitaan vai onko se kiellettyä nykyajan teennäisessä maailmassa? Ja sietä että toimisin miehelle psykiatrina eli tämä on molemminpuolista eli olen kertonut myös omia asiotani hänelle joita en ole kellekään aiemmin kertonut kun en ole pystynyt.... Lisää vastauksia kiitos :)

Ainahan maailmaan puhetta mahtuu, mutta ehdotan, että älä muuta yhteen miehen kanssa ainakaan lähimmän vuoden sisällä. Sen jälkeen joko tiedät hänestä paljon nykyistä enemmän tai mies on jo löytänyt oikean suhteen laastarisuhteitten tilalle.

Ainahan maailmaan puhetta mahtuu, mutta ehdotan, että älä muuta yhteen miehen kanssa ainakaan lähimmän vuoden sisällä. Sen jälkeen joko tiedät hänestä paljon nykyistä enemmän tai mies on jo löytänyt oikean suhteen laastarisuhteitten tilalle.

Juuri näin. Ei mies kovin rehelliseltä tai normaalilta kuulosta, jos edelleen käy kyttäämässä vaimoaan. Enkä usko hetkeäkään, että olisi viimeiset 6 vuotta käyttäytynyt moitteettomasti.

Minulle riittäisi pelkästään tieto, että mies on mustasukkainen kumppanistaan. Siinä vaiheessa juoksisin jo karkuun ja lujaa. Kerran olen sellaiseen suhteeseen erehtynyt ja otin opikseni.

Siis hän ei halua erota vaan vaimo eli he OVAT edelleen avoliitossa eli mun mielestä on täysin normaalia että pelkää menettävänsä toisen ja siksi on tavallaan syytäkin epäillä vaimoaan ja olla mustasukkainen....

Kertomasi perusteella en usko miehen rehellisyyteen. Luultavasti mies uskoo itsekin kertomansa, mutta asioissa on varmasti toinenkin puoli. En usko, että vaimo on jättämässä häntä jonkun kuusi vuotta sitten tapahtuneen vuoksi, vaan syynä on se, että mies on mikä on.

Mustasukkaisuus johtuu siitä vaimolla on ollut jonkinlainen suhde veljensä kaveriin jo yli 3 kk ja mies ei tiedä onko se platoninen vai ei. Eli siihen ehkä aihetta.

Joo on syytä olla mustasukkainen , varsinkin kun itse vokottelee toista naista selän takana. Eikä sullakaan ole mikään pelkkä ystävyys mielessä

Siis hän ei halua erota vaan vaimo eli he OVAT edelleen avoliitossa eli mun mielestä on täysin normaalia että pelkää menettävänsä toisen ja siksi on tavallaan syytäkin epäillä vaimoaan ja olla mustasukkainen....

Mies kertoo sinulle, että vaimo on heittämässä hänet pellolle, eikä hänellä ole ketään muuta kuuntelijaa ja kysyy voiko yöpyä luonasi... aika selvä juttuhan tuo on, mies tarvitsee katon päänsä päälle ja sinulta sellainen löytyy. Ei hän sinun takiasi ole luoksesi tulossa, vaan ilmaisen asunnon takia.

Sanonpa suoraan.
On termeja, kuten huomiobiatch, seka yliymmartaminen, joka perustuu usein narsistiseen itsen etusijalle ("kun eroavat, olenpa hyva catch" ) -ajatteluun.
Ehdottaisinkin, etta otat aivokkeet narikasta, ja heivaat hienoustouhun.

Kiitos kaikille neuvoista. Mies oli lukenut Fisherin erokirjaa ja haluaa kirjoitella kuulumisia harvakseltaan eli jatkaa kirjoittelua: Sai puhuttua vaimonsa kanssa asiat selviksi ja ehkä asuvat sinkkuina vaimonsa kanssa eri asunnoissa jonkin aikaa ja sitten mies toivoo yhteenpaluuta sen jälkeen. Eli ystävänä jatkan jos haluaa kertoa kuulumisaan. Olitte mulle järjen ääni ja itsekin tajusin kyllä että tilanne oli hankala ja jopa mahdoton. Olen tyytyväinen miehen puolesta että saa ehkä asiansa kuntoon vaimonsa kanssa ja toivon että palaavat yhteen jos eroavat. En siis ole menossa heidän väliinsä ja onneksi mies ei haluakaan ja vaikuttaa järkevältä mieheltä. Annan hänelle siis tilaa enkä vaivaa häntä yhtään yhteydenotoilla ettei hänelle vaan tule ongelmia mun takiani. Eli kaikki meni hyvin näillä näkymin <3

Yhteistyössä