On se komea mies, MUTTA

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mitä jos
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mitä jos

Vieras
Olen nyt viestejä vaihtanut nettitreffeillä tapaamani miehen kanssa - Komea kun mikä!

MUTTA eräs asia pistää ajattelemaan. Mies nimittäin kertoo ilmoituksessaan että hän ei ole työssä ja että kaikki tulot kertyvät yhteiskunnan avustuksista ja että todennäköisesti hän ei koskaan tule saamaankaan töitä työnantajien epäluuloisuuden takia, vaikka on ammatillista koulutusta ja motivaatiota. Kertoo että työnantajien epäluuloisuus johtuu hänen menneisyydestään. Tämä mies on 47 - vuotias.

Mitä tekisit tässä tilanteessa. Mies on todella komea ja vaikuttaa täyspäiseltä ja kohteliaalta.

Alkuperäinen kirjoittaja Mitä jos;30504268:
Olen nyt viestejä vaihtanut nettitreffeillä tapaamani miehen kanssa - Komea kun mikä!

MUTTA eräs asia pistää ajattelemaan. Mies nimittäin kertoo ilmoituksessaan että hän ei ole työssä ja että kaikki tulot kertyvät yhteiskunnan avustuksista ja että todennäköisesti hän ei koskaan tule saamaankaan töitä työnantajien epäluuloisuuden takia, vaikka on ammatillista koulutusta ja motivaatiota. Kertoo että työnantajien epäluuloisuus johtuu hänen menneisyydestään. Tämä mies on 47 - vuotias.

Mitä tekisit tässä tilanteessa. Mies on todella komea ja vaikuttaa täyspäiseltä ja kohteliaalta.

Oletko heti nettitreffien perusteella laittamassa lusikoita samaan laatikkoon tai ottamassa yhteistä asuntolainaa? Onko mies pyytänyt sinulta rahaa? Vai pitäisikö hänen kyetä tarjoamaan sinulle mailmanympärimatka?

Rahaa setelipaino valmistaa joka päivä. Täyspäisiä ja kohteliaita ei synny joka päivä.

Mä menisin treffeille jos se epäluuloisuus-pointti ei oo semmonen itsesäälissä kieriskelyltä kuulostava ärsyttävä marmatus, että ihan kaikki on maailman syytä ei omaa.

Ja siltä se ei kuulostanut sun viestin perusteella? Anna mahku, aika karua jos hyvä mies ei saa töitä, ei naista, ei mitään, koska esim. nuoruus oli astetta vauhdikkaampi. Tai selitys on varmaan jokin muu mutta silti.

Mutta vaatimuksensa kullakin :D

En haluaisi deittailla, vaikka olis kuin brad pitt. Tuilla loisiminen sotii niin vahvasti arvomaailmaani vastaan.

Tää on niin hieno kortti aina keskustelussa kuin keskustelussa :laugh:

Helppo sanoo toista loisijaksi silloin kun itsellä on asiat kunnossa, mutta fakta on se, että suuri osa työttömistä olis kuule paljon mieluummin siellä töissä saamassa palkkaa kuin työkkärin iltapäiväkerhoissa opettelemassa työhakemusten kirjoittamista :headwall:

Työttömyydellä ei näin ollen ole lähes koskaan mitään tekemistä arvomaailman kanssa. On vain olemassa tilanteita, joissa ihminen jää ilman töitä vastoin omaa tahtoaan.

Ehkä sä ymmärrät kun tuut aikuiseksi. Jos oot jo, niin huonompi juttu sulle.

Tää on niin hieno kortti aina keskustelussa kuin keskustelussa :laugh:

Helppo sanoo toista loisijaksi silloin kun itsellä on asiat kunnossa, mutta fakta on se, että suuri osa työttömistä olis kuule paljon mieluummin siellä töissä saamassa palkkaa kuin työkkärin iltapäiväkerhoissa opettelemassa työhakemusten kirjoittamista :headwall:

Työttömyydellä ei näin ollen ole lähes koskaan mitään tekemistä arvomaailman kanssa. On vain olemassa tilanteita, joissa ihminen jää ilman töitä vastoin omaa tahtoaan.

Ehkä sä ymmärrät kun tuut aikuiseksi. Jos oot jo, niin huonompi juttu sulle.

Onko tosiaan näin että ihmiset ovat valmiita tekemään melkein mitä vaan työllistyäkseen? Mun mielestä ei ole, Suomessa on joku helvetin outo asenne että olen opiskellut 1 ammatin ja se on siinä.. Miksei nämä töitä haluavat opiskele alaa jossa olisi töitä=? TAI eivät suostu tekemään muuta työtä kuin ammattiinsa vastaavaa? Nimimerkillä, työpaikkoja vaikka kuinka perkeleesti jos haluaa.

AP:n kysymykseen kannattaa pysyä tuon sortin ihmisistä erossa, eiköhän sieltä rikostuomioita löydy taustalta.

Onko tosiaan näin että ihmiset ovat valmiita tekemään melkein mitä vaan työllistyäkseen? Mun mielestä ei ole, Suomessa on joku helvetin outo asenne että olen opiskellut 1 ammatin ja se on siinä.. Miksei nämä töitä haluavat opiskele alaa jossa olisi töitä=? TAI eivät suostu tekemään muuta työtä kuin ammattiinsa vastaavaa? Nimimerkillä, työpaikkoja vaikka kuinka perkeleesti jos haluaa.

AP:n kysymykseen kannattaa pysyä tuon sortin ihmisistä erossa, eiköhän sieltä rikostuomioita löydy taustalta.

Ensinnäkään niitä opiskelupaikkoja ei ole joka oksalla tyhjillään vaan parhaimman työllisyyden aloille on kilpailu. Jopa akateeminen työttömyys on tietyillä aloilla suurta, ollut jo 70 luvulta lähtien. Yhteiskunta on myös muuttunut niin, että pitkiä työuria ja ennen yleistä ns. helppoa nousua ei enää tapahdu juuri millään alalla, ellei ole sattumalta erityisiä suhteita.

Esimerkiksi moni 80-luvulla opiskellut varanotaari esim. on tällä hetkellä julkisen sektorin työpaikassa, jossa palkka voi olla 40000-60 000 e vuodessa. Kun he siirtyvät eläkkeelle niin sille paikalla pääsee vain ekonomi tai lakimies mutta paras mahdollisuus sillä, joka on suorittanut molemmat tutkinnot...

Alemmilla korkeakoulututkinnoilla voi nykyään saada max viikon sijaisuuden jostain, ei sillä etteikö vois opiskella maisteriksi asti mutta fakta se vaan on, että ennen puolikkaalla tutkinnolla saattoi saada sen mistä nykyään kilpailee monta ihmistä ja osalla on kaksi kokonaista tutkintoa. Yksinkertaisesti sanottuna se aika, jonka tiedoilla sä täällä puhut, on jäänyt vuosikymmenten taa :D

Nykyään ilman koulutusta tai väärän alan koulutuksella voi saada niin huonosti palkattuja pätkätöitä, että ne vaan vaikeuttaa elämää enemmän kuin hyödyttää sitä. Ei "loisiminen" ole hyvä juttu, mutta miten vaikeaa yksilön on oltava valmis tekemään omasta elämästään?

Monelle valitettavasti pätkätöiden, ketjutettujen pätkätöiden ja jatkuvasti koeajalla irtisanottujen töiden tekeminen on se ainoa vaihtoehto tässä yhteiskunnassa, mutta niidenkin saaminen hyvää tuuria ja palkka verotuksen jälkeen saa usein aikaan pienemmät tulot kuin tukien varassa olisi, toisin sanoen ne ajaa henkilön vaan työkkäristä sossuun, niin onpas hyödyllistä.

Mikä saa sinut olettamaan, että niille muutamalle alalle, joilla vielä vallitsee pientäkin puutetta työvoimasta, ei olisi juuri parhaillaan kouluttautumassa jo isoa joukkoa ihmisiä?

Tämähän nähtiin muutama vuosi sitten, kun lähihoitajista oli (oikeaa tai oletettua) pulaa. No ei ollut kauaa, nyt lähäreitä on työttömänä jo kohta saman verran kuin tradenomejakin (joista myös sanottiin olevan pulaa 90-luvun lopulla).

Jos vaikuttaa täyspäiseltä niin ottaisin selvää. Ei siinä mitään menetä kuin ehkä kahvikupillisen verran? Tai kaks kupillista, jos haluat tarjota ekat kahvit miehelle? :) ottaen huomioon hänen taloustilanteensa..

Itselleni olisi unelmapaukku mies, joka olisi pienituloisempi kuin minä. Voisi hoidella kotihommia enempi kun olen töissä jne, jos tulevaisuus natsaisi yhteenmuuttoon asti. Mitään juoppoa kotiin sohvalle en toki minäkään haaveile.. mut muuten kiva ja työteliäs ukkeli olis oiva kapine ok-talossa! Vieläpä kun sitä silmänruokaakin siinä paketissa olisi niin avot! :D Tasa-arvoa harva nainen ajattelee näinpäin.

Yhteistyössä