Mies kosi 3kk seurustelun jälkeen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kihlat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kihlat

Vieras
Mitä sille nyt pitää vastata? Onko ihan älytöntä mennä kihloihin näin nopeasti?
Yhdessä kyllä jo asutaan ja naimisiin ei olla menossa ainakaan pariin vuoteen.

Kuinka äkkiä te olette menneet kihloihin? :)

3 kuukauden jäökeen =) ja tästä aikaa tammikuussa 3 vuotta ja joulukuussa ollaan menossa naimisiin.
Mun mielestä ei oo älytöntä, jos susta tuntuu, et ihminen on oikee ja haluut sen kans joskus naimisiin. Mulla tuntu heti oikeelta ja päivääkään en oo katunu.

Alkuperäinen kirjoittaja kihlat:

Sä kai sen tiedät mitä pitää vastata :saint:

Liekö tuo nyt enää nopeaa jos jo asuttekin yhdessä?
Itse olen miettynyt että meillä oltiin nopeita kun muutettiin noin 10kk seurustelun jälkeen yhteen.

Omasta mielestä yhteen muuttaminen on isompi päätös kuin muutamien vuosienkin mittaiseksi aiottu kihlaus. Kihlauksen purkaa helpommin. Eri juttu sitten jos häät on nyt sitten toisen 3kk päästä.

Ei välttämättä huono idea, mun vanhemmat seurusteli pari kk, vuodessa vihille ja takana kultahääpäivä. Sun pitää vastata silleen kun sydän sanoo.

4kk ku muutettiin yhteen,8kk ni ostettiin yhteinen koti,1v. ni mentiin kihloihin ja puolentoista vuoden päästä mennään naimisiin ellei vauva kerro tulostaan ennen sitä. :) et jos mies on vaan oikea ni anna mennä vaan.. :heart:

Minä kosin vaimoani 3 viikon seurustelun jälkeen ja sain myönteisen vastauksen :) 3 kuukauden kuluttua siitä menimme naimisiin.

Olen sitä mieltä, että mitään ohjetta siitä, miten kauan seurustellaan ennen kihlautumista ei ole. Kukin pari tekee itse päätöksensä -yhteisen sellaisen. Toisaalta itse ajattelin ja edelleen ajattelen niin, että kun kerran molemmat tietävät haluavansa elää yhdessä loppuelämän, niin on ihan luonnollista mennä kihloihin ts. antaa lupaus avioliitosta ja siinä vaiheessa onkin jo sitten luonnollista päättää avioitumisajankohta.

Itselleni olisi ollut vierasta esim. olla kihloissa vaikkapa vuosi tai kaksi, kun kerran lupaus on jo annettu. Miksi ei saman tien naimisiinkin? Joku totesi, että kihlauksen voi purkaa. Kyllä näin, mutta eikös se kihlautuessa jo aika varmasti pidä tietää, mihin on sormensa pistämässä...? ;)

Tunteen mukaan. Jos tuntuu oikealle niin eikun vaan! :) Me mentiin miehen kanssa kihloihin n. 2kk seurusteltuamme ja naimisiin reilun 5 kuukauden seurustelun jälkeen. Nyt ollaan oltu 2 vuotta yhdessä ja esikoinen tulossa, hyvin menee vaan. :)

me alettiin seurusteleen vuoden vaihtees, vauva sai alkunsa helmikuussa ja mies kosi huhtikuussa =) naimisiin ois tarkotus mennä 2010!!
mutta, me ollaan tunnettu toisemme jo monta vuotta, ennenku alettiin oleen yhdes...

miksi sitten kosii, jos ette ole menossa pitkään aikaan naimisiin? en ymmärrä tälläisiä "kevytavioliittoja" ollenkaan. jos kositaan, niin siihen jos vastaa joo, niin pitää heti myös sopia hääpäivä. tai sitten ei mennä kihloihin ja sekin on ihan ok. mutta pelkkää vuosia kihloisaoloa en tajua. tämä mun mielipide.

Mies kosi aikanaan ennen kuin oltiin alettu suunnilleen edes seurustella, tunnettu oltiin jo pidempään. Vastauksen sai parin viikon päästä ja vuosi siitä oltiin jo naimisissa. Yhteen ei kyllä muutettu ennen kihloihin menemistä (ollaan sen verran vanhanaikaisia ; )

Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Siis muutitte alta 3kk seurustelun jälkeen yhteen, mutta tuntuu liian nopealta mennä kihloihin?

Miksi ihmeessä edes muutitte yhteen.. Kulujen pienentämiseksikö?

Tätä mä kans ihmettelen.
Ja toisaalta, mitä vastasit kun mies kosi? Sanoit että hetkinen, kysyn nettikeskustelupalstalta mitä mieltä muut on?!?! Ei kai me voida tietää mitä sun pitää vastata.

mie oon sen verta skeptinen miesten suhteen että en ite sanois kyllä. vaan haluaisin oottaa. ahistais jotenki se, että nuin lyhyen ajan jälkeen kosittaisiin, kun eihän se mies ees tuntis minua kunnolla, tai ei oikeestaan ollenkaan... :o

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

miksi sitten kosii, jos ette ole menossa pitkään aikaan naimisiin? en ymmärrä tälläisiä "kevytavioliittoja" ollenkaan. jos kositaan, niin siihen jos vastaa joo, niin pitää heti myös sopia hääpäivä. tai sitten ei mennä kihloihin ja sekin on ihan ok. mutta pelkkää vuosia kihloisaoloa en tajua. tämä mun mielipide.

peesaan täysillä! :) Olen ihmetellyt kauan samaa asiaa, siis noita vuosien kihla-avoliittoja... Mikä ihmeen trendivillitys niistä on tullut? Sama jättää kihlautuminen siiheksi, kunnes oikeasti tietää, mitä haluaa.

Yhteistyössä