Mies- kuinka pahan mielen se voikaan aiheuttaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja BadSad
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

BadSad

Vieras
Pakko purkaa tuntojaan jonnekin, kun tuntuu ettei miehelle mikään riitä. :(
Jäin lomautetuksi reilu kuukausi sitten, pääsin kuitenkin Kelan korotetulle pvärahalle kun aloitin jo työn aikana opiskelut ja satkan sitä nyt päätoimisesti.
Kelan rahojen ja päätöksen odottelun aikana laskupino on alkanut kasvaa, ja stressiä on puolin ja toisin. Mies on myös töissä, mutta maksaa yhä velkaansa hänen ex-asunnostaan, omasta yksiöstä jota on remontoinut viitsimisen puutteessa jo kaksi vuotta. Kulut siis vain juoksee.

Meillä on myös yhteinen asuntolaina, jonka maksaminen on viime vuoden aikana tuntunut lankeavan yksin minun harteilleni, niinkuin asuntomme sähkölaskut ja monet muut menotkin kun miehellä ei rahat omien lainojensa jälkeen riitä. Minulle tuntuu langenneen myös ruokaostokset ja luonnollisesti hankin vaatteet ym. tarvittavan kehdelle omalle lapselleni, mutta myös yhteiselle pojallemme.
Olen asiasta muutaman kerran suutuspäissäni avautunutkin, että eikös yhteiset menot kuuluisi jakaa puoliksi, vaan eipä tuo selittelyiltään ole viisastunut. Olen myös ostanut remonttitavaraa hänen yksiöönsä remontin jouduttamiseksi, mutta eipä niistäkään kiitoksia kuule.

Tämä kuukausi oli ensimmäinen kerta, kun pyysin miestä, maksaisiko hän asuntolainamme lyhennyksen (mikä ei ole suuren suuri, vajaa 550e/kk), kun itse en lomautukseni jälkeen ole saanut vielä rahaa. Tämä repi pelihousunsa totaalisesti, alkoi huutamaan, että "luuletko että mulla on varaa teitä alkaa elättää, menisit v***u töihin niin ei tarvi siivellä elää, olisit miettinyt onko varaa jäädä kelan rahoille!"
-Olin monttu auki että täh?! Itsestä on tuntunut koko viime vuoden, että elätän miestä, syötän sen ja maksan sen puolesta laskut, hiljaa olen vain yrittänyt hyväksyä tilanteen ja yrittänyt ymmärtää.
Ihan kuin itse olisin aiheuttanut lomauttamiseni ja sen etten palkkaa enää saa.

Opiskelut vaativat nyt keväästä 3 päivää viikosta, ja töiden hankkiminen siihen rinnalle on hankalaa, sillä harva työnantajaa pystyy joustamaan noin paljon työajassa. Kelan korotetun päivärahan sekä muiden tulojen jälkeen minulle jää kuukaudessa kuitenkin lähes 1700e/kk, joten mielestäni tilanne ei kuitenkaan ole hälyttävän huono, kunhan vain Kela saisi päätöksen tehtyä ja rahat alkaisi juosta.
Tuli todella kurja fiilis miehen kommentoinnista, raha sille on aina kelvannut mutta kun välillä pitäisi antaa takaisinpäin, niin seinä nousee pystyyn välittömästi. Opisekeluni ovat välttämättömät ja käyn sitä vain ja ainoastaan tulevaisuudessa aikomamme yrityksen perustamista varten.

Mitä tuolle oikein osaisi sanoa?! Nyt minun on lainattava rahaa joltain tutulta että saan lainanlyhennyksestä puolet maksettua, puolet se lupasi maksaa, ensi kerran vuoden aikana, eikä yhtään enempää.

Ehkä olosuhteiden pakosta. Onnelliseksi se minut aikoinaan teki, joskus vieläkin. Tällaiset tapahtumat saavat vain välistä silmät aukeamaan, että olisi niin paljon helpompi ilman. Nyt kun on yhteinen koti, laina ja lapsi, sitä haluaa kuitenkin sinnitellä viimeiseen asti, vaikkei se aina helppoa olisikaan. Pahimmalta tuntuu kai se, ettei mies mielestään tee mitään väärää,ei edes ymmärrä että voisi arvostaa tai tukea enemmän.

Voi juma. Veikkaan että kun saa kämppänsä rempan valmiiksi tyyppi myy sen ja pitää myyntitulot luonnollisesti itsellään. Miksi ihmeessä naiset suostuu elättämään tuollaisia tyyppejä?! Multa ois saanut kenkää heti alussa enkä tosiaan ois alkanut makseleen tyypin elämistä kun makselee omaa kämppäänsä vielä. (Saati tehnyt lasta...)

Tarkkana nyt nainen! Jos kerrot maksaneesi koko asuntolainalyhennyksen yksin, niin onko se asunto myös sinun nimissä?? Ja yksiö pelkästään hänen nimissä? Mitä käy omaisuuden osituksen, jos eroatte? Ja älä vaan sano, että olette kaiken päälle avoliitossa.
Nyt hieman business-älyä kehiin nainen ja vaikka oikeusaputoimistosta tahi muualta haet apuja noihin kuvioihin.

Nyt teette sellaisen laskelman perheen menoista - ihan paperille. Edellisen vuoden tiliotteiden perusteella sellainen on suht helppo tehdä. Silloin molemmat näkee, kumpi on maksanut mitäkin. Pistätte sitten tästä lähin kaikki kulut puoliksi, kun ei yhteiselo noiden rahojen suhteen muuten oikein onnistu.

Niin. Selkeästi et ole ymmärtänyt miestäsi tarpeeksi. Miehellä varmaan hirveä stressi tekemättömästä remontista ja nyt siitä, että makaat päivät kotona. En yhtään ihmettele että hermostui.

Ymmärsinkö oikein, että aiot perustaa yrityksen miehesi kanssa? Sehän nylkee sinulta kaiken. Jos sinulla on tuollainen mies, niin sinun on pakko säilyttää oma itsenäisyytesi, jos aiot selvitä. Jos mies pääsee määräämään vielä ansiotuloistasi, niin jäät kokonaan tyhjän päälle, kun mies vie kaiken.

Anteeksi mutta miksi ihmeessä suostut tuohon? Sinä elätät miehen, lapsenne ja omat lapsesi. Mies remontoi omaa omaisuuttaan sinun kustannuksellasi vielä? Millä perusteella miehesi kehtaa siipeillä?

Mutta jos se vaan on ihana ja tekee sut onnelliseksi niin sitten asiasta on turha sen enempää itkeä.

Ota pankista tiliotteet viimeisen vuoden ajalta ja merkkaa sieltä lainanlyhennykset ja asumisen muut kulut, sekä miehen remonttitarpeet. Ja sitten istutat miehen pöydän ääreen ja käsket sen kattoa mihin SUN rahat on menneet. Tähän lisäksi suurinosa ruokaostoksista jne. Ja jos ei oikeasti mies tajua niin sitten vaadit että laitatte yhteisen tilin, johon molemmat laittaa kuukaudessa SUHTEESSA saman verran rahaa (se joka tienaa enempi laittaa vähän enempi) jolla katetaan asumiskustannukset.

Miten kellään on varaa roikottaa remppaa 2v eikä saa asunnosta tuottoa? Nyt vaan ukko selkä seinää vasten ja tosiasiat tosiasioina. Teidän Oy perhe ab kuluttaa summan x ja siihen on oltava se raha ( tutki tiliotteet, niinku moni on neuvonu). Sitten jaatte yhteiseksi laskettavat kulut palkkojen/tulojen suhteessa. Ja jos ei maksaa omaa osaansa, käske myydä se he*****n yksiö ja maksaa sillä. Eihän se raha sullekaan taivaasta tipu. Itse en kyllä perustais tollasen kanssa yhtään mitään yhteistä, en perhettä enkä yritystä. Luulen, että suuttu siksi, kun tietää itekin tekevänsä väärin ja nyt joutuu tinkimään elintasostaan ja entisistä eduistaan eikä ole siihen ollenkaan halukas.

• Tykkää
Reactions: Neljän Äiti
Niin, miksi suostun tähän. Kannan ruokaa kaupasta siksi että muuten meillä ei syötäisi mitään, maksan laskut koska muuten ne jäsi maksamatta. Hyväksikäytöltä tämä itsestäkin tuntuu, mutta vaikea tämän kanssa on mistään keskustellakaan. Ero ei ole aivan yksinkertainen prosessi sekään, kumpikaan ei lähtisi tästä kulumallakaan, ja omilla lapsillani on koulu sekä kaverit täällä. Siksi on ollut helpointa vain hiljaa hyväksyä, mutta ihan kaikkea en minäkään siedä. Tuo tilien katselu voisi olla järkivaihtoehto, ei se muuten ymmärrä mihin kenenkin rahat menee. Kiitos kaikille, kiitos että olette vahvoja minunkin puolesta.

mun tulee niin paha olo aina näistä... miksi ihmiset kestää tällaisia parisuhteita? ja sanon ihmiset, koska monissa suhteissa se nainen voi olla se pahis... mutta siis tuossa et saa mitään kunnioitusta, enkä kauhean aitona näkisi tota rakkauttakaan..

mulla on mies joka rakastaa mua ihan yli kaiken.. hän on monesti sanonutkin, ettei pidä mitään niin tärkeänä kuin että sais pitää musta ja meidän perheestä huolta kaikin mahdollisin tavoin.. ja niin hän pitääkin.. ikinä ei tule mitään urputusta raha-asioista, kotitöistä, lastenhoidosta, ei mistään.. kaikki jaetaan, kaikki ongelmat on yhteisiä. en tiedä miten tätä elämää ja tätä maailmaa kestäis, jos ei olisi vierellä joku tasavertainen ja rakastava ihminen...

en mä tiedä, tossa tilanteessa mä oisin varmaan eroamassa..

Mä en jaksa ymmärtää myöskään, miksi NAISET käyttäytyy noin. Ne sietää aivan uskomatonta paskaa ja kusipäistä käytöstä eivätkä edes suostu näkemään, että mies on itsekäs pissiaivo. Puolustelevat vielä kaiken lisäksi näitä urhojaan ja vakuuttavat että rakkautta on niin paljon molemmin puolin.

En tiedä onko kyseessä sitten yksinkertaisesti vain ääretön yksinkertaisuus vai ehkä sittenkin joku psykologinen juttu, että kielletään loppuun asti itseltä totuus. Eihän tuollaisessa suhteessa yksikään tervejärkinen ja itseään kunnioittava ihminen ole.

Laske tosissaan tiliotteista kaikki mitä olet teidän yhteisistä(ja miehen oman asunnon lainoista+ remonttijutuista) menoista maksanut, sano miehellesi että kunhan hän on maksanut sinulle puolet tuosta koko summasta niin sitten voitte siirtyä siihen systeemiin että maksatte yhteiset menonne puoliksi ja molemmat omansa.

Yhteistyössä