Mies lähtee pitkän tauon jälkeen töihin ja mä jään 2v kanssa yksi kotiin. Vähän olen vihainen miehelle nyt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pelottaa ja ketuttaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pelottaa ja ketuttaa

Vieras
Pelottaa,et miten mä jaksan. Mies oli sitä mieltä,et jos vähääkää tuntuu ettei jaksa ni haetaan hoitopaikka.
Mietin asiaa ja huomenna alan etsiä hoitajaa lapselle, en mä jaksa kuitenkaan yksin lasta hoitaa. Lapsi kun on aika vaativa. Ulkona pitäisi olla kerran tai kaksi päivässä ja leikkiä pitäisi sisälläkin. Kotihommat pitäisi tehdä vielä siihen päälle(inhoan jos koti sekaisin vähääkään)

Teen kotona töitä aina silloin kun niitä on,mut nyt on ollu vähemmä, noin kerta viikkoon joku homma.

Mies lupasi,että on mun kanssa kotona hoitamassa lasta,mut nyt sitten lähteekin töihin. Vähän ottaa pattii tuollainen.

Aika vaativalta lapseltahan tuo kuulostaa, jos ulkona pitäisi olla ja sisälläkin leikkiä. Mutta toisaalta joutuu yleensä menemään ulos, jotta saa lapsen vietyä hoitoon.

Ei ole helppoa perhe-elämä, ei.

[QUOTE="vieras";28366015]Miten avuton pitäisi olla kun ei pysty hoittamaan lasta, kotityöt kun ukko työssä? Onko sinulla joku sairaus kun et vitsi/jaksa hoittaa omaa kotia?[/QUOTE]

Hei jotkut lapset on tosi vaativia ja ap on tottunut, että kotona on on mies apuna.

Mulla oli tosi helppo lapsi, osasi leikkiä yksinään ja jos en enää jaksanut lasta niin vein sen mummolle. Olisko sulla tälläistä mahdollisuutta?

Masennuksesta olen just ns. parantunut ja tämä on se suurin syy miksi pelottaa tuo lapsen hoito yksin.
Hoitopaikkoja ei ole lähistöllä saatavaksi. Lasta lähinnä ajatellen haluaisin hänet hoitoon. Pelottaa se että en jaksa viesä häntä ulos ja sitten marhaamme sisällä tekemättä mtiään. pelottaa sekin,että jos en jaksa tehdä hänelle ruokaa,nälässä koko päivän kunnes mies tulee kotiin

[QUOTE="vieras";28366032]Hei jotkut lapset on tosi vaativia ja ap on tottunut, että kotona on on mies apuna.

Mulla oli tosi helppo lapsi, osasi leikkiä yksinään ja jos en enää jaksanut lasta niin vein sen mummolle. Olisko sulla tälläistä mahdollisuutta?[/QUOTE]

Ei minulla ollut mahdollisuutta viedä lapsia hoitoon kun ukko oli työssä ja piti hoittaa sekä lapsia että kotityöt. Ja kyllä on kokemusta vaativasta lapsesta. Olen pärjännyt enkä tekeytynyt avuttomaksi, joka ei pysty tekemään mitään kun lapsi on muka vaativaa...

Masennuksesta olen just ns. parantunut ja tämä on se suurin syy miksi pelottaa tuo lapsen hoito yksin.
Hoitopaikkoja ei ole lähistöllä saatavaksi. Lasta lähinnä ajatellen haluaisin hänet hoitoon. Pelottaa se että en jaksa viesä häntä ulos ja sitten marhaamme sisällä tekemättä mtiään. pelottaa sekin,että jos en jaksa tehdä hänelle ruokaa,nälässä koko päivän kunnes mies tulee kotiin

Se lapsi nyt kyllä pitää ruokkia vaikka mitään muuta ei jaksaisikaan. Kuinka sä jaksaisit siivota jos et omaa lastasi ehdi syöttämään? Kukaan ihminen ei ole niin masentunut etteikö pystyisi lapsensa hengissä pitämään. T. kroonisesti masentunut, tiedän kyllä mistä puhun.

Pelottihan se minuakin jäädä lasten kanssa kotiin isyysvapaan päätyttyä. Meillä työssäkäyvä mies huolehtii, että päivisin on jotakin helposti lämmitettävää ruokaa aina valmiina. Onnistuisiko sama teillä?

Ulos pyritään menemään päivittäin oman ja lasten virkeyden takia, mutta eipä se maailma kai kaatuisi, vaikka joskus jäisi ulkoilemattakin.

Hanki lääkitys kohdilleen tai anna lapsi pois jos et pysty hoitamaan. Siis ihan oikeesti nyt mitä jengiä.....

Se lapsi nyt kyllä pitää ruokkia vaikka mitään muuta ei jaksaisikaan. Kuinka sä jaksaisit siivota jos et omaa lastasi ehdi syöttämään? Kukaan ihminen ei ole niin masentunut etteikö pystyisi lapsensa hengissä pitämään. T. kroonisesti masentunut, tiedän kyllä mistä puhun.

Mulla on ollut päivä tai kausia,että en pääse ees sängystä ylös. Tuo just pelottaa,että se palaa takaisin. Sinä aikana en siis tee mitään vaan sitten kun piristyn niin siisvoan koko talon ympäriinsä pariin otteeseen. Tyhjennän kaapit ja pesen ne, ikkunat pesen, katon ja seinät pesen, pakkasen sulatan. Ja sitten kaiken normisiivouksen siihen päälle. silloin Minulla ei jää aikaa millekkään muulle.
Mies ei kuulemma jaksa enää tällaista ja siksi lähtee töihin

Mulla on ollut päivä tai kausia,että en pääse ees sängystä ylös. Tuo just pelottaa,että se palaa takaisin. Sinä aikana en siis tee mitään vaan sitten kun piristyn niin siisvoan koko talon ympäriinsä pariin otteeseen. Tyhjennän kaapit ja pesen ne, ikkunat pesen, katon ja seinät pesen, pakkasen sulatan. Ja sitten kaiken normisiivouksen siihen päälle. silloin Minulla ei jää aikaa millekkään muulle.

Ihan sama, kyllä sun pitää silti lapsi ruokkia, vai oletko tosissaan niin sydämetön että antaisit oman lapsesi nähdä nälkää? Onko sulla lääkitys ja hoitosuhde jonnekin kunnossa?

Tämä oli erittäin huolestuttava viesti. Mies menee töihin, selvä se. Mutta lapsi hoitoon, jos kerran kaappien pesu menee lapsen hoidon ohitse.

mä en voi mennä töihin kun mulla on sosiaalisten tilanteiden pelko. Nyt olen kunnossa ja kaikki hyvin,mutta pelkään,että kun jään yksin niin asiat muuttuu.

Minusta mies tekee raukkamaiseti kun lähtee pakoon kun ei ole taloudellisesti tarvetta siihen.

Kuulostaa pahasti bipolta. Kai sulla on hoitokontakti? Varaa aika lääkärille niin saisit lääkityksen avulla kuriin niin mania- kuin depressiojaksotkin.

Saako kysyä, mistä saatte toimeentulonne jos töissäkäynti ei olisi siihen tarpeen?

Meinaan en minäkään ehkä töihin menis, jos saisin lottovoiton tai jostain muusta syystä olisin niin varakas, ettei olisi pakko elääkseen työtä tehdä :D

Kokeilussa nyt lääkeetön jakso. Olen ollut niin hyvässä kunnossa,että lääkäri katsoi,että en tarvitsisi nyt lääkkeitä. Kerroin tulevasta,mutta hän oli silti sitä mieltä,että ei lääketää ainakaan heti

Hanki lapselle osa-aikainen päivähoitopaikka niin saat "hengähdystaukoja" pitkin viikkoakin ja ehdit pestä niitä kaappejakin. Silloin tällöin eineksien tarjoaminen tai ulkoilun skippaaminen ei ketään satuta, älä ota turhaa stressiä. Äläkä maalaa piruja seinille ennen aikojaan vaan koita asennoitua vähän positiivisemmin jo nyt, sillä pääset jo pitkälle. Kyllähän sitä masentuu kun oikein haluaa masentua ja on päättänyt jo etukäteen että niin käy! Ja ajattele, että miljoonat muutkin pärjää moisessa tilanteessa ja paljon vaikeammissakin niin mikset sinäkin.

Yhteistyössä