Mies lähti, neljä lasta, rahat loppuu jne.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apuja kaivataan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apuja kaivataan

Vieras
Kuinkahan kauan menee että sossu käsittelee toimeentulotukihakemuksen? Vuokra maksamatta (n. 860e) ja elääkin pitäisi. Ja muutenkin, mitä minun pitäis nyt ekana tehdä, olen ihan puulla päähän lyöty...

varmaan hakee elatus tukea, asumistukea, yksinhuoltaja korotukset lapsi lisiin, yrittää saada miehen kanssa jonkin näköinen huoltajuus sopimus... tässä jotain.

miehen vastuu lapsista ei pääty hänen lähtmiseensä.huomenna vaihtuu kuukausi eli pyydät ukolta lapsille elatuksen ensi kuulle.aika sossuun,että saat muuten raha ym asiat hoidettua

et ka ole jättäytynyt täysin rahattomaksi miehesi armoille? Kai sinulla joku vararahasto on pahan päivän varalle kun lapsiakin on? Laita lapset miehelle pariksi viikoksi niin saat asiasi kuntoon!

Entäs kun en voi mieheltäkään mitään rahaa saada, kun oli nuo pakkaset, ja hän semmosessa työssä että oli pari viikkoa palkatonta. Silläkin siis tili tyhjä.

Ja ei, säästöjä mulla ei ole.

Ensinnäkin sun pitää varmaan etsiä halvempi asunto. Ja kuten on sanottu niin Kelalle pitää alkaa lappuja täytellä. Ja lasten huoltajuusasioita mennä käsitteleen sossuun. Ootko toimeentulotukihakemuksen jo tehnyt? Olis ollut ihan hyvä mennä paikan päälle selvitteleen tilannetta ja sillon ne tekee päätöksen saman tien. Ja suullisestihan se on helpompi selittääkin.

[QUOTE="mie";23245886]jos vuokra-asunto,onhan miehesi ottanut kirjat pois..sossu ei välttämättä anna rahaa jos nimi näkyy :([/QUOTE]

Mies lähti eilen, ja on turvakodissa kun ei muutakaan paikkaa ole. Eli sossuhan tietää tilanteen.

Toimeentulotukihakemuksen käsittelyyn saa kulua lain mukaan enintään 7 päivää. Jos kuluu kaemmin niin tutkintapyyntöä tai kantelua kehiin. Kiireellisessä asiassa (kuten ruoat loppu) päätös on saatava heti.

Ota ensiksikin lastenvalvojaan yhteyttä jonka kanssa sovitte elatusmaksut ja huoltajuusasiat. Sitten saat lastenvalvojalta todistuksen jonka kanssa voit hoitaa kela-asiasi kuntoon. Sitten saman todistuksen kanssa menet sinne sossuun juttelemaan asioista. Kerrot tilanteen ihan rauhallisesti (raivoaminen tai itku ei auta) ja selität asiat niinkuin ne ovat. Luulen että saat inhimillistä palvelua kun itsekin muistat ottaa iisisti. Mutta se lastenvalvoja on nyt se ensimmäinen paikka josta saat sen todistuksen tilanteestasi!

Yhteistyössä