Mies lähti, suuttui minulle...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "voi elämä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"voi elämä"

Vieras
siitä, kun HÄN valehteli minulle. Valehteli TAAS kerran, ei ollut ensimmäinen kerta, varmaan lähemmäs kymmenes kerta. Suutuin, ja kysyin miksi pitää AINA valehdella. Näytti molemmilla käsillä keskaria, huusi "haista vittu", työnsi minut sivuun niin että melkein lensin seinään ja lähti pois kotoa. Ja tyttö 1,5v näki tämän kaiken :( Olen niin pahoillani tytön puolesta, kun mies käyttäytyy noin :´( Itsekin pelkään miestä kun suuttuu. Ja nyt miehellä ei ollut mitään syytä suuttua, vaan ennemminkin minulla oli syy suuttua. Miehelle näyttää valehtelu olevan jokin addikti. Huoh. En enää jaksa. :´(

Minullakin on mies, joka ei varmasti kerro aivan kaikkea minulle, joskus tulee ihan valheitakin.
Asiat ovat usein merkityksettömiä, mutta en niistä silti ilahdu.
Joku ihme tapa se on, että vähän pitää olla jotain "salattavaa" - en jaksa enää välittää - ajattelen että olemme molemmat ihmisiä ja inhimillisiä olentoja eli mokia sattuu.
En varmaan itsekään ihan kaikkea kerro ja joskus on helpompi vaikka valkoinen valhe kuin täysi rehellisyys.

Eniten mua häiritsee se, että mies valehtelee sellaisista asioista, joista ei todellakaan pitäisi valehdella. En ikinä suuttuisi vaikka mies kertoisi totuuden, niistä asioista. Toki on sitten asioita mistä suuttuisin. Siispä pelkäänkin että miehellä on myös niitä isompia valheita, joista mies tietää, että kun ne minun korville tulee, niin ero tulisi. En tiedä sitten.

Lisäksi harmittaa se, että mies käyttäytyy noin tytön ollessa läsnä. Mies käyttäytyy uhkaavasti. Pelkään että joku päivä mies lyö minua. Lasta en usko hänen lyövän, rakastaa häntä yli kaiken. Mutta se käytös. Tyttökin alkaa usein itkemään ja pelkää isäänsä kohtausten/riidan aikana :(

Lisäksi harmittaa se, että mies käyttäytyy noin tytön ollessa läsnä. Mies käyttäytyy uhkaavasti. Pelkään että joku päivä mies lyö minua. Lasta en usko hänen lyövän, rakastaa häntä yli kaiken. Mutta se käytös. Tyttökin alkaa usein itkemään ja pelkää isäänsä kohtausten/riidan aikana :(

Ei kyllä kuulosta kovin rakastavan isän käyttäytymiseltä.

Ole kommentoimatta, jos et osaa mitään järkevää kommentoida. Nythän oli kyse siitä, että MIES rakastaa LASTAAN, eikä käyttäydy uhkaavasti häntä kohtaan. En tiedä, pelkääkö lapsi isää, vai itse sitä tilannetta. Ihan sama. Otan ja häivyn vanhempieni luokse, nyt.

Lapsi pelkää sekä isäänsä että tilannetta. Kokemuksesta voin kertoa, että vaikka isä ei kohdistaisikaan uhkailua/väkivaltaa tms. suoraan lapseen, se vaikuttaa ja tulee vaikuttamaan myös lapseen.

Ole kommentoimatta, jos et osaa mitään järkevää kommentoida. Nythän oli kyse siitä, että MIES rakastaa LASTAAN, eikä käyttäydy uhkaavasti häntä kohtaan. En tiedä, pelkääkö lapsi isää, vai itse sitä tilannetta. Ihan sama. Otan ja häivyn vanhempieni luokse, nyt.

Tosiasioita, joita et vain halua myöntää. Isä käyttäytyy niin, että saa lapsensa pelkäämään. Normaali, lastaan rakastava vanhempi ei toimi niin. Ei, vaikka sinä kuinka niin väittäisit. Lapselle perheväkivallan näkeminen on yhtä traumatisoivaa kuin sen kohteena oleminen.

Yhteistyössä