Mies laihduttamisen tiellä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Panadol
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Panadol

Vieras
Auttakaa nyt, mitä helkkaria mä teen. Olen tässä laihdutellut alkuvuoden ja onnistunut tiputtamaan 7 kiloa. Tavoitepaino tuli ja meni, mutta en vielä koe olevani ihan siinä kunnossa, missä haluaisin, vaan vielä pitäis kiinteytyä.

No eipä siinä mitään, mutta mies hankaloittaa asioita ihan mielettömästi. Mies itse käy salilla lähes päivittäin ja on todella hyvässä kunnossa, pystyy syömään järjettömiä määriä ruokaa ja raahaa jatkuvalla syötöllä sen mukaisesti herkkuja kotiin. Siis ihan kaikkea; pullaa, jäätelöä, karkkia, sipsiä... Joka ilta!!

Olen yrittänyt tästä keskustella miehen kanssa, ja mies on kyllä aina ymmärtäväinen ja omien sanojensa mukaan yrittää olla ostamatta, mutta itsekuri pettää aina kuitenkin. Itse yritän parhaani mukaan olla syömättä noita kaikkia herkkuja, mutta on kyllä aika hiton ärsyttävää esim. katsella elokuvaa, kun toinen mättää vieressä kaksin käsin naamaan herkkuja.

Lähes aina tulee siis maistettua jotain, ja joka kerta inhoan itseäni jälkeenpäin, rankaisen itseäni olemalla syömättä sitten seuraavana päivänä tms. Miehelle en tällaisesta mitään halua sanoa, mutta miten sen saisi lopettamaan tuon järjettömän herkkujen ostelemisen?!

Käske miehesi pitää herkut omissa kätköissään. Luulisi, että häntkin kiinnostaa terveellinen lihaskasvua tukeva ruokavalio, jos kerran salilla treenaa. Onko hänellä tietoa ruuan vaikutuksesta lihasten kasvuun?
Meillä ollut sama ongelma, mutta mies ostaa enää niin niukasti herkkuja, että mulle ei riitä, eli en voi niitä ottaa vaikka niitä olisikin, koska ne ovat jo varattu.

Ikäväähän tässä on se, että sä et voi kieltää miestä ostamasta niitä. Se on hänenkin kotinsa. Sä voit ainoastaan vedota siihen, että hänen rakastamansa ihminen kärsii. Tai sitten lujittaa mielesi. Toisaalta, jos ihan totaalikietäytyjäksi ryhtyy, niin se tie on suurimmalla osalla tuhoon tuomittu. Auttaisko, jos sallisit itsellesi hiukan enemmän? Se ei meinaan ole tervettä, että rankaiset itseäsi tuolla lailla.

Pyydä miestä syömään herkut vaikka töissä tai muualla pois kotoa ta käske piilottamaan ne tai sitten
Oot vaan syömättä ite herkkuja,keksi omat kevyet herkut kun mies syö omiaan.

Mie laihdutan osanutrauksella ja mies syö herkkuja,eikä se vaivaa minua yhtään. Jopa ostan itsekkin miehelle herkkuja,kun oon kaupassa.

Jos mies syö sipsejä,niin mä oon välillä popsinut kasviksia ja kevyt dippiä ja osanutrauksessa on patukat mukana,niin sekin vie makeannälän.

Mun on pakko kommentoida asian vierestä, mutta sun miehestäs tulee sotanorsu heti, kun hän joskus lopettaa kovan treenaamisen, jos siis jatkaa tota herkkujen mässytystä. vrt Jani Sievinen.

Kiitos kaikille!

Sehän nyt on sanomatta selvää, että yksinkertaisinta olisi vain lujittaa mieli ja olla syömättä, mutta se on mulle helpommin sanottu kuin tehty. Pystyn kyllä hillitsemään itseni täysin kaupassa, ei tule mitään tarvetta ostaa herkkuja, mutta kun mies mussuttaa vieressä niin munkin tekee mieli. Parhaani mukaan kyllä pidän määrät vähissä.

Mies syö kyllä pääasiassa todella terveellisesti mun tekemää ruokaa, mutta iltaisin on aina pakko saada jotain herkkuja. Ihan käsittämätöntä toi on munkin mielestä, ja ehtihän tuo jo vähän pömppistä kasvattaa kun oli sairaslomalla eikä päässyt liikkumaan.. Mutta kuten joku tässä jo sanoi, niin enhän mä nyt voi aikuista miestä kieltää, enkä haluakaan, kun en miehelleni äiti ole. Toki asia olisi ihan eri, jos mies lopettaisi kuntoilun kokonaan, siinä vaiheessa olisi jo terveys kyseessä.

Keskusteltiin asiasta viimeksi tänään, mies lupasi olla parhaansa mukaan ostamatta mitään. Illan saaliiksi jäivät "vaan" karkkipussi ja jäätelöpurkki (ihan naurettavaa edes kutsua tätä pieneksi määräksi, mutta no), joten ehkäpä tuo vihdoin kuunteli. Näitä illalla syötyjä herkkuja en kyllä mielelläni korvaisi edes vihanneksilla, vaan jättäisin kokonaan pois, mutta ehkäpä tuota on harkittava mikäli tilanne ei nyt tästä mihinkään muutu.

Ei taida miehesi ravitsemuksesta tietää mitään jos kuvittelee, että liikunnalla saa kumottua herkkuhötön syömisen haittavaikutukset. Suola, sokeri ja kova rasva nakertavat terveyttä salakavalasti, mutta moni kuvittelee että salilla käynti on joku taikakeino pysyä terveenä.

Eihän tässä miehen itsekuri petä vaan ihan sinun omasi. Jos sinun luonteesi pettää heti kun näet miehen syövän herkkuja, on se sinun oman kontrollisi pettämistä. Älä siirrä vastuuta omista teoistasi miehellesi. Oma elämänhallintasi ei ole kohdallaan, jos tunnet tarvetta rankaista itseäsi jättämällä normiruokailun väliin - olet selkeästi tuleva jojoilija jonka loppupaino on kolmenumeroinen. Ja miksi nimimerkkisi on Panadol - viittaa sekin ongelmiin.

Jos tavoitteena on "vielä kiinteytyä", ei siinä ruuan panttaus auta - lähde itsekin sinne salille.

Jos miehesi olisi moniallergikko, pitäisikö sinun solidaarisuussyistä olla syömättä esim. omenoita, sitrushedelmiä, paprikaa, tomaattia, pähkinöitä, maitotuotteita, kalaa, kotimaista viljaa?

Eihän tässä miehen itsekuri petä vaan ihan sinun omasi. Jos sinun luonteesi pettää heti kun näet miehen syövän herkkuja, on se sinun oman kontrollisi pettämistä. Älä siirrä vastuuta omista teoistasi miehellesi. Oma elämänhallintasi ei ole kohdallaan, jos tunnet tarvetta rankaista itseäsi jättämällä normiruokailun väliin - olet selkeästi tuleva jojoilija jonka loppupaino on kolmenumeroinen. Ja miksi nimimerkkisi on Panadol - viittaa sekin ongelmiin.

Jos tavoitteena on "vielä kiinteytyä", ei siinä ruuan panttaus auta - lähde itsekin sinne salille.

Jos miehesi olisi moniallergikko, pitäisikö sinun solidaarisuussyistä olla syömättä esim. omenoita, sitrushedelmiä, paprikaa, tomaattia, pähkinöitä, maitotuotteita, kalaa, kotimaista viljaa?

Sun avatarkuvana on siittiö eli ihan selvästi viittaa sulla olevaan ongelmiin!

• Tykkää
Reactions: Puuhippa
Ei tuokaan kovin terveeltä kuulosta, että maistaa vähän herkkuja ja sen takia sitten panttaa seuraavan päivän syömistä. Ettei vaan oisi oma laihduttamisesi lähtenyt lapasesta ja syytät huonosta omatunnostasi miestä. Varsinkin jos tavoitepaino on jo saavutettu.

Tuskin miehesi voi kovin kovassa kunnossa olla, jos se mässyttää herkkuja illat läpeensä. Yleensä kova reeni tarvii tuekseeen monipuolisen ja terveellisen ruokavalion.

Sulle annan sellaisen neuvon, että teetä itsellesi ruokaohjelma jollakin ammattilaisella. Syö se mitä käsketään. Ei yhtään vähempää, eikä yhtään enempää.

Sä olet nyt kuurilla, mutta oikeesti sun pitää elää senkin jälkeen. Jotenkin on vain kestettävä miehen herkuttelu nyt ja tulevaisuudessa. Ei se muuta tapojaan, sun on pakko, jos aiot pitää saavutetut linjat. Sorry, tää on rankka totuus.

No jos toinen yrittää olla ilman herkkuja ja toinen mässyttää herkkuja vieressä, niin onhan tuo minusta vähän epäystävällistä. Joskaan ei varsinaisesti väärin.

Itse sanoisin varmaan että kun kerran yritän laihduttaa niin en tahdo vieressäsi olla kun noita herkkujasi syöt. Miten teemme rakkaani? Sovimmeko niin että joka toinen ilta sinä käytät tätä sohvaa ja katselet telkkua ja mässytät herkkuja ja joka toinen ilta minä saan olla sohvalla ja sinä mässytät jossain muualla. Koska näköjään yhdessäolomme ei nyt sitten vaan toistaiseksi iltaisin onnistu.

KIITOS jutta ja kaikki muutkin diettiohjelmien pitäjät. Tätähän siinä saa, laihduttajia jotka on laitettu kuurille jolla ei vaan voi elää koko elämää. AP hyvä, tulet haluamaan jatkossakin herkkuja. Saatkin. Kun ymmärrät kohtuuden. Syö ihmeessä ne muuta sipsi hyvällä omalla tunnolla, kuhan muuten syöt hyvin. Tai jäätelöpallon...tai kourallisen namuja. ET sä siitä lihoa jos et kaikkia mätät yhtäaikaa ja tolkuttomia määriä. Vaikka herkkupäivät käyttöön, vois toimia miehellesikin...

Mutta ei. Kun pitää olla kitudietillä. Ja sitten ei syödä jos "erehtyy" herkuttelemaan.... ARGH.

Hmm. Taidat itse olla laihduttamisesi tiellä.
Ei herkkuja pidä kokonaan jättää pois, mutta kohtuus kaikessa. Jos sä iltaisin otat muutaman namin tai sipsin, sun kevennysprojekti ei siitä mene pilalle.

Terveisin hän, joka on kahdessa kuukaudessa keventänyt normaalipainon sisällä 8kiloa. Ja myös herkutellut tänä aikana.

Mies ei ole laihduttamisen tiellä, vaan sun himo herkutella.

Mä ymmärrän että on ikävää jos toinen mässää vieressä, itse olen todella perso herkuille nimittäin myös. Mutta miestä ei voi syyttää jos sä herkuttelet, jokainen on itse vastuussa siitä mitä suuhunsa laittaa.

Yhteistyössä