Mies läppäisi minua kasvoihin, olen ihan viimeislläni raskaana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja suruinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja joku vaan:
Alkuperäinen kirjoittaja vili43:
ÖÖÖÖ...Miksi teet aikamiehelle ruokaa...? :)

No eiköhän se ole aika yleistä, että se äiti tekee perheessä ruokaa, pitäskö tehdä vaan itselleen ja jättää mies ilman ?

Tähän ap tuskin halusi kommenttia, mutta, mutta...... kun olimme kaksin ennen esikoisen syntymää, niin mies kyllä tais tehdä kaikki meidän ruuat. Nyt seitsemän vuoden jälkeen teemme kutakuinkin vuoropäivinä. Kai me sitten ollaan epätavallisia, eipä tullut aikaisemmin mieleen..

Ja ap: Olen pahoillasi tilanteestasi. Väkivalta ei kuulu parisuhteeseen.

Ei tuo mies paha ole, fyysisesti vain melko väsynyt ja sairas. (eräs krooninen sairaus)
Mä en jaksa vain aina olla se, jonka täytyy ollahiljaa ja ymmärtää toisen sairautta, ja niellä oma paha mieleni jakiukkuni. :'/

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja BaBBy:
anna sen tästä lähin syödä kylmää ruokaa,ja tilanne kannattaa antaa laueta suotta tahallaan toista ärsyttää jos huomaa ärtysenä.
mutta ihmettelen että teet lapsen hälle jos lyönyt sua aikaisemminkin,olisiko lyönyt pahemmin jos et raskaana?
entä jos lapsi inttää hälle tulevaisuudessa,jos noin menettää hermon lyö pian lasta..

Ei lyö lasta, hän on hyvä isä, tiedän sen.
Lapsi ilmoitti tulostaan yllättäen.

Olisi ehkä pitänyt jatkaa keskustelua asiasta vähän myöhemmin, mutta toisaalta, ei mun kuulu pelosta olla hiljaa, ettei mies vaan löisi. :/

EI sun todellaakaan pitäs pelosta hiljaa joutua olemaan,jotkut tilanteet kannattaa antaa hetken jäähtyä ennen selvitystä siis takoitan tuota syömään tulosta ärtymistä., lyöminen pitäs selvittää kyllä heti,siihen että noin pienestä syystä saa syyn lyödä kummastuttaa suuresti.miten hän muuten saa asioissa hermonsa pysymään kasassa?
Oletko koittanut puhua hälle tuosta läppäisystä?
miten se tyttö reagoi tuohon?

Ei tuo mies paha ole, fyysisesti vain melko väsynyt ja sairas. (eräs krooninen sairaus)
Mä en jaksa vain aina olla se, jonka täytyy ollahiljaa ja ymmärtää toisen sairautta, ja niellä oma paha mieleni jakiukkuni. :'/

Sekö oikeuttaa lyömään...?

Muuta asenteitasi!! Vaikka olisi mikä sairaus, ei se silti oikeuta toista lyömään! Ei sellaiseen kuulu kenenkään alistua!

anna sen tästä lähin syödä kylmää ruokaa,ja tilanne kannattaa antaa laueta suotta tahallaan toista ärsyttää jos huomaa ärtysenä.
mutta ihmettelen että teet lapsen hälle jos lyönyt sua aikaisemminkin,olisiko lyönyt pahemmin jos et raskaana?
entä jos lapsi inttää hälle tulevaisuudessa,jos noin menettää hermon lyö pian lasta..

Ei lyö lasta, hän on hyvä isä, tiedän sen.
Lapsi ilmoitti tulostaan yllättäen.

Olisi ehkä pitänyt jatkaa keskustelua asiasta vähän myöhemmin, mutta toisaalta, ei mun kuulu pelosta olla hiljaa, ettei mies vaan löisi. :/

EI sun todellaakaan pitäs pelosta hiljaa joutua olemaan,jotkut tilanteet kannattaa antaa hetken jäähtyä ennen selvitystä siis takoitan tuota syömään tulosta ärtymistä., lyöminen pitäs selvittää kyllä heti,siihen että noin pienestä syystä saa syyn lyödä kummastuttaa suuresti.miten hän muuten saa asioissa hermonsa pysymään kasassa?

Keskustelu jatkui siis syömisen jälkeen yläkerrassa miehen kanssa kahdestaan, tyttö ei siis läppäisyä nähnyt.
Ei olla puhunut läppäisystä, lähdin kotoota pois samantien, ja saa nähdä menenkö yöksi edes kotiin. Anteeksipyyntöä ei ole kuulunut.
Miehellä on vaikeuksia itsehillinnän kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja suruinen:
Koko homma siis alkoi siitä kun sain (jälleen kerran) huudella miestä tietokoneelta syömään. Olin ilmoittanut hänelle jo tuntia aikaisemmin, että kolmelta on sitten ruoka.
Muutaman minuutin yli kolmen huusin syömään. Vastaus oli "kohta".
Siitä seuravat viisi minuuttia, niin huusin uudelleen yläkertaan, että ruoka jäähtyy.
Mies siitä kimpaantui, että olenko minä hänen äitinsä, että nyt suu tukkoon.
Huusin takaisin, että en ole, mutta ilmoitin jo tunti sitten koska syödään.
Alas tuli yksi myrskyn merkki, joka muistutti että hän on minua 10 v vanhempi ja minulla ei ole mitään oikeutta huutaa hänelle noin. Hän tulee kun tulee.

Syötiin siinä sitten hiljaisuuden vallitessa, ja ruoan jälkeen aloitin vielä puhumaan asiasta. Hänen vastauksensa oli, että hänelle eikukaan aseta mitään ruoka-aikoja, hän tulee kun huvittaa.
Totesin tämän olevan epäreilua ruoan laittajaa kohtaan.
Raivoissaan käski minua olemaan hiljaa, ja nyrkit puristuivat jo hänellä kiinni. Jatkoin siitä vielä, ja hän sitten läppäisi minua kasvoihin.
Se ei sattunut fyysisesti, mutta henkisesti kyllä...yhteisessä historiassa jonkin verran väkivaltaisuutta takana hänellä.

Lähde pois suhteesta!Kun kerran lyö niin varmasti lyö uudestaan.Nyt varmasti pyytelee anteeksi mutta kynnys madaltuu joka kerran ja teot vaan raaistuu.Tee palvelus itsellesi ja lähde!

Alkuperäinen kirjoittaja vili43:

Sekö oikeuttaa lyömään...?

Ei todellakaan oikeuta, en tarkoittanut sitä.

Seuraavan kerran ilmoitat vain kerran, että ruoka on pöydässä. Sitten alatte tytön kanssa syömään, tuli mies tai ei. Muista, älä pyydä äläkä käske, ilmoita vain. Ja jos välttämättä haluat kohdella paremmin kuin ansaitsisi, niin nosta kattilat hellalle, että pysyy lämpimänä, kun saat itse syötyä.
Mutta älä passaa niitä takaisin pöytään, kun huomaat miehen tulevat syömään. Tai mikäs minä olen kieltämään, mutta niin itse tekisin. Tai oikeammin mä jättäisin ruuat pöytään jäähtymään.

Tasa-arvoisessa liitossa ikäero ei ole mikään oikeutus huonoon kohteluun, eihän miehesi ole sun isäsi. Vanhempiaan pitää kunnioittaa, mutta se tarkoittaa isää ja äitiä. Aviopuolisot ovat tasa-arvoisia.

Täältä yhden kokeneen psykologin terkut: Älä suostu mihinkään väkivaltaan, millään syyllä! Väkivalta yleensä pahenee ajan myötä. Eri asia on, jos mies katuu, ymmärtää, että hänellä on ongelma JA MYÖS hakee ammattiapua heti. Kaikki ruoka-ajat, ruuanlaittajat, sairastelut ym. ovat muita sinänsä tärkeitä asioita, mutta eivät millään tavoin liity "läppäsemiseen", historiassa olevaan väkivaltaan tms.

Alkuperäinen kirjoittaja mii:
Seuraavan kerran ilmoitat vain kerran, että ruoka on pöydässä. Sitten alatte tytön kanssa syömään, tuli mies tai ei. Muista, älä pyydä äläkä käske, ilmoita vain. Ja jos välttämättä haluat kohdella paremmin kuin ansaitsisi, niin nosta kattilat hellalle, että pysyy lämpimänä, kun saat itse syötyä.
Mutta älä passaa niitä takaisin pöytään, kun huomaat miehen tulevat syömään. Tai mikäs minä olen kieltämään, mutta niin itse tekisin. Tai oikeammin mä jättäisin ruuat pöytään jäähtymään.

Tasa-arvoisessa liitossa ikäero ei ole mikään oikeutus huonoon kohteluun, eihän miehesi ole sun isäsi. Vanhempiaan pitää kunnioittaa, mutta se tarkoittaa isää ja äitiä. Aviopuolisot ovat tasa-arvoisia.

Mies on saanut vanhanaikaisen kasvatuksen, on sitä mieltä, että mies on ehdottomasti perheen pää ja auktoriteetti nro 1. Minä taas olen hänelle ilmoittanut useaan kertaan, että minulle ei puolisoni ole auktoriteetti vaan tasaveroinen kumppani, ja turha edes yrittää olla minulle se perheen pää.

Anteeks vaan, mut mä en pysty ymmärtämään miks siihen väkivaltaseen suhteeseen pitää jäädä. Mulla on sellanen periaate, että kerrankin jos lyö ni mä lähden pois vaikka olis kolmoset tulossa. Mä en rupee elämään siinä pelossa, että sanon tai teen jotain väärin ja tulee nyrkkiä. Vaikka sitten miten paljon rakastaisin miestä ja tietäisin hänet hyvät puolet niin tämä on se puoli, jonka takia olen valmis kyllä lähtemään.

Ap:lle kuitenkin :hug: jos kerran olet tilanteeseesi "tyytyväinen". Ei siinä auta sitten muu kuin meidän kaikkien todeta, että tekipä mies tyhmästi ja väärin, mutta jos kerran alistut moiseen niin siinähän se. Toivon todella, ettei ikinä lapsiaan lyö. Oma mielipide kuitenkin on, että jos yhtä rakasta pystyy lyömään, pystyy myös muita rakkaitaan lyömään..

Se menee valitettavan helposti siihen, että ap alat etsimään milloin mitäkin syytä ITSESTÄSI kun ukko käy kiinni.

Millon sulla oli väärän värinen paita, milloin liian pehmeäksi keitetyt kanamunat, milloin sanoit kissa väärässä paikassa tai milloin kävelit jotenkin oudosti.

Moni väkivaltaa parisuhteessa kokenut alkaa tavallaan puolustelemaan sitä kumppaniaan ja hakemalla hakemaan syitä tapahtuneeseen väkivaltaan itsestään

(nimimerkillä läheltä seurannut ) :|

[/quote]

Keskustelu jatkui siis syömisen jälkeen yläkerrassa miehen kanssa kahdestaan, tyttö ei siis läppäisyä nähnyt.
Ei olla puhunut läppäisystä, lähdin kotoota pois samantien, ja saa nähdä menenkö yöksi edes kotiin. Anteeksipyyntöä ei ole kuulunut.
[/quote]
Voi vitsi..
Kannattaa olla yö pois ja antaa sen miettiä tekoaan,jos edes tajuaa mitä on tehnyt.
Nää on näitä asioita mitä saa miettiä mikä tekee siittä ihanasta ihmisestä lyöjän..Olen meinaan saanu suhteessa maistaa väkivaltaa itsekkin,se vaikka sanotaan lähde pois ei ole aina niin helppoa,sitä mieli ei suostu nielemään sitä että toinen ei välttämättä koskaan muutu vaan jatkaa ja jatkaa.
no onneksi se tyttö ei sitä nähnyt.
Tiedätkö yhtään onko muille käyttäytynyt noin?siis entisissä suhteissa yms?

AP: Oletko sama joka kopioi tänne joskus miehensä kirjoittaman sähköpostin, jossa tämä kertoi ettei rakasta eikä halua tätä lasta? No joka tapauksessa et voi jäädä tuohon suhteeseen, miehen ongelmat itsensä kanssa vetää koko perheen suohon!!!! Elä terveessä ilmapiirissä itsesi ja vauvan kanssa kahdestaan, voimia!!!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Täältä yhden kokeneen psykologin terkut: Älä suostu mihinkään väkivaltaan, millään syyllä! Väkivalta yleensä pahenee ajan myötä. Eri asia on, jos mies katuu, ymmärtää, että hänellä on ongelma JA MYÖS hakee ammattiapua heti. Kaikki ruoka-ajat, ruuanlaittajat, sairastelut ym. ovat muita sinänsä tärkeitä asioita, mutta eivät millään tavoin liity "läppäsemiseen", historiassa olevaan väkivaltaan tms.

Sepä se onkin, kun mies ei taida edes katua...mua on alkanut epäilyttämään, että jos hän todellakin uskoo olevansa oikeutettu tekemään niin ja olemaan se helvetin perheen pää. Ja minä en siihen ala. Tiedostaa kyllä oman äkkipikaisuutensa ja itsehillinnän puutteensa, ja välillä on pyytänyt minua poistumaan, jos haluan keskustella, kunnes on lauhtunut.

Alkuperäinen kirjoittaja taimi:
AP: Oletko sama joka kopioi tänne joskus miehensä kirjoittaman sähköpostin, jossa tämä kertoi ettei rakasta eikä halua tätä lasta? No joka tapauksessa et voi jäädä tuohon suhteeseen, miehen ongelmat itsensä kanssa vetää koko perheen suohon!!!! Elä terveessä ilmapiirissä itsesi ja vauvan kanssa kahdestaan, voimia!!!
'

Olen. Miten osasit yhdistää?

'

Kun mainitsit tuosta fyysisestä sairaudesta ja loputtomasta ymmärtämisestä... Ihan totta, itsesi ja lapsesi vuoksi lähde elämään uutta elämää ilman tätä miestä! Miehesi käytös ei tule muuttumaan, hän selvästi kokee olevansa oikeutettu kostamaan sinulle vaikeuksiaan mitä elämä on hänen eteensä tuonut. *halaus*

[/quote]
Voi vitsi..
Kannattaa olla yö pois ja antaa sen miettiä tekoaan,jos edes tajuaa mitä on tehnyt.
Nää on näitä asioita mitä saa miettiä mikä tekee siittä ihanasta ihmisestä lyöjän..Olen meinaan saanu suhteessa maistaa väkivaltaa itsekkin,se vaikka sanotaan lähde pois ei ole aina niin helppoa,sitä mieli ei suostu nielemään sitä että toinen ei välttämättä koskaan muutu vaan jatkaa ja jatkaa.
no onneksi se tyttö ei sitä nähnyt.
Tiedätkö yhtään onko muille käyttäytynyt noin?siis entisissä suhteissa yms?

[/quote]

Mun tietääkseni ei ole käyttäytynytr näin ennen. Me oikeesti saadaan toisissamme esiin niin ne pahimmat kuin parhaimmatkin puolet.

Jos tosiaan olet sama, joka silloin sen viestin tänne kopioi ja nyt tämä tapaus vielä, niin uskallan kyllä sanoa (vaikka tietenkin tiedämme nyt sinun versiosi ja tiedostan keskustelevani netissä!), että olet aika heikoilla jäillä. Muistan hyvin sen kirjeen. Se mietitytti minua melkoisesti silloin. Ehdottomasti tarvitsette ammattiapua. Olen PALJON työskennellyt perheiden ja pariskuntien kanssa ja sanoisin lukemani perusteella, että olisi oikeasti tärkeää huolehtia omasta ja lapsen / lasten hyvinvoinnista. Lapsista ja itsestä välittäminen on oikein.

'

Kun mainitsit tuosta fyysisestä sairaudesta ja loputtomasta ymmärtämisestä... Ihan totta, itsesi ja lapsesi vuoksi lähde elämään uutta elämää ilman tätä miestä! Miehesi käytös ei tule muuttumaan, hän selvästi kokee olevansa oikeutettu kostamaan sinulle vaikeuksiaan mitä elämä on hänen eteensä tuonut. *halaus*

Mutta kun mä rakastan tuota miestä kuitenkin...miksi, sitä en itsekään aina tiedä. Mä en kestä ajatusta, että hän joutuisi sairastamaan yksinään.
*itkee...*

'

Mutta kun mä rakastan tuota miestä kuitenkin...miksi, sitä en itsekään aina tiedä. Mä en kestä ajatusta, että hän joutuisi sairastamaan yksinään.
*itkee...*

Tottakai rakastat,mutta sinun täytyy muistaa että saat lapsen.Sun täytyy alkaa ajattelemaan myös tulevaisuutta pienokaisen kannalta. Miehesi täytyy hakea apua,tai teidän..

'

*itkee...*

Ero olisi kuitenkin hänellekin todennäköisesti helpotus, ikävä kyllä sanoa näin mutta... Aikoinaan kirje jo kertoi että mies on kuin nurkkaan ahdistettu eläin, ja sieltä nurkasta se yrittää nyt tempoilla pois tuolla käytöksellään. Kun aikaa kuluu voit toki tukea häntä ystävänä, mutta et puolisona. haluathan että lapsesi ei kasva näkemään syvästi ahdistunutta isää ja äitiä jota halveksutaan?

Tää kyllä ihmetyttää:minkä takia naisen pitää keksiä syitä olla suhteessa jossa pahoinpidellään (henkisesti tai fyysisesti). Ja vielä perustellaan suhteessa pysymistä lapsilla. Jos mies joutuisi samaan asemaan niin se lähtisi pois aivan saman tien eikä todennäköisesti saisi edes lapsia mukanaan.Sen kyllä ymmärrän että väkivallan pelko seuraa myös suhteen lopettamisen jälkeen.Itse tiedän lapsuuden kokemuksista ettei alituinen väkivallan pelko (varsinkaan viiikonloppuisin humalassa) todellakaan tee hyvää!!!

Yhteistyössä