Mies, lapset, elämä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mä oon niin väsynyt, kaikki kotihommat kuuluu mulle, mies hyvin harvoin auttaa tai odottaa, että mä käsken tekemään jotain. Mä en aina haluaisi komentaa tekemään hommia, vaan odotan, että tekisi jotain oma-aloitteisesti :( Meillä on kolme lasta, 7kk, 4v ja 5v. Ainut paikka missä olen ollut yksin 8kk on kauppa ja sieläkin juoksen niin nopeasti kun voin. Eilen lähdin keskimmäisen kanssa ostamaan housuja tuohon 10km päähän, tunnin sisällä mies soitti kolme kertaa ja kyseli, koska ollaan tulossa...housut jäi ostamatta, kun ehdotin, että käydään vielä toisessa kaupassa katsomassa, niin mies alkoi heti v*ttuilemaan puhelimessa. Yrittää saada mulle huonon omantunnon siitä, että kehtasin lähteä yksin (tosin yhden lapsen kanssa) kauppaan.
Kun pääsin kotiin, niin nuorimmainen huutaa nälkäänsä ja mies ilmoitti, ettei saanut sille ruokaa laitettua, kun se kerran itki...
Mä valvon yöt, en vaan saa nukuttua kunnolla, vaikka väsy on. Hermostun lapsille ja itkeskelen... mikään ei mee niinkuin pitäisi.

Ensinnäkin jaksamisia sinulle *halaa*

Toiseksi: ota härkää sarvista kiinni, eli juttele asiasta miehesi kanssa ja koita saada se ymmärtämään tilanne sinun kannalta: ethän sinä ole lapsia yksin tehnyt!

Jos tilanne ei muutu, niin potkua persuksiin: tuollaisella "miehellä" mitn tee!

Miehesi on siis yksi lapsistasi. Varatkaa todellakin aika parisuhdeterapiaan. Miehen kuuluisi todellakin olla mukana kotihommissa. Ei vaan "auttamassa". Kotihommat ovat molempien vanhempien vastuulla. Ei pelkästään äidin.

Voisitko vaikka soittaa neuvolaan. Sieltä osaavat auttaa. Mahdollisuuksia on. Esim kodinhoitajat. Saisit hieman omaa aikaa.

Huoh, miten kurjaa. Keskustelukeskustelukeskustelu. Kyllä se on nyt niin, että sinun täytyy ottaa vastuu omasta onnestasi ja istuttaa miehesi pöydän ääreen ja kertoa miltä kaikki sinusta tuntuu. Avaat hanat ihan totaalisesti. Mutta pidä sävy rauhallisena, älä provosoidu , äläkä provosoi. Todennäköisesti miehesi heittäytyy puolustuskannalle, mutta älä silti menetä malttiasi. Näin pysyt asiassa ja edistät asiaa. Eihän noin voi jatkua!

Ps.Tunnen pariskunnan, jolla ihan vastaava tilanne. Kohtalotovereita varmaan löytyy enemmänkin.

Mies aina tähdentää, kuinka on nyt auttanu mua, vaikka tekee mun mielestä vaan osuutensa... Ei tunnu ymmärtävän, että lastenhoito on todella raskasta... vielä, kun siihen kuuluu kaikki siivoukset, pyykit, ruuanlaitot... ja kun on kotona koko ajan, niin tuntuu, että koti on enemmänkin vankila...

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Huoh, miten kurjaa. Keskustelukeskustelukeskustelu. Kyllä se on nyt niin, että sinun täytyy ottaa vastuu omasta onnestasi ja istuttaa miehesi pöydän ääreen ja kertoa miltä kaikki sinusta tuntuu. Avaat hanat ihan totaalisesti. Mutta pidä sävy rauhallisena, älä provosoidu , äläkä provosoi. Todennäköisesti miehesi heittäytyy puolustuskannalle, mutta älä silti menetä malttiasi. Näin pysyt asiassa ja edistät asiaa. Eihän noin voi jatkua!

Ps.Tunnen pariskunnan, jolla ihan vastaava tilanne. Kohtalotovereita varmaan löytyy enemmänkin.

Jos yrittää keskustella, niin mies aloittaa mykkäkoulun. Eilisestä lähtien se on ollut puhumatta, kun aloin tästä asiasta sanomaan :(

No se on breikin paikka. Sanot sitten ihan asiallisesti, että jos ei aikuisten lailla voida asiasta ilman mitään mökötystä keskustella, niin ehkä parempi ottaa hetkeksi etäisyyttä.

Kerroitko tuon kauppareissun jälkeen miehellesi, kuinka asia sinulle näyttäytyi? Siis, että ei kyennyt pitämään palikoita kasassa edes tuon kauppareissun ajan...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Jos yrittää keskustella, niin mies aloittaa mykkäkoulun. Eilisestä lähtien se on ollut puhumatta, kun aloin tästä asiasta sanomaan :(

Tuon takia elän mielummin yksin ja nautin elämästä, kuin passaan isoa miestä ja raportoin jokaisen kusella käynninkin! Yksin ei saanut mennä mihinkään tai jos sai niin hänen ois pitäny viedä ja hakea(mulla on ajokortti!!) tein ruoan, hoidin yöt, hoidin kodin ja tähän vielä lisään päälle et mies oli kotona työttömänä... Että työttömälle se raha tulee kun makaa, kotiäidin täytyy sen pienen summan eteen tehdä paljon töitä!!

No se on breikin paikka. Sanot sitten ihan asiallisesti, että jos ei aikuisten lailla voida asiasta ilman mitään mökötystä keskustella, niin ehkä parempi ottaa hetkeksi etäisyyttä.

Kerroitko tuon kauppareissun jälkeen miehellesi, kuinka asia sinulle näyttäytyi? Siis, että ei kyennyt pitämään palikoita kasassa edes tuon kauppareissun ajan...

Kerroin, että mulle on tosi raskasta se, että se soittaa mulle koko ajan, vaikka oon vaan hetken poissa ja lapsen itku kuuluu taustalla. Sitten muka lopuksi ohimennen kysyy, että koska oot tulossa... vaikka se oikeasti on se, miksi se soittaa. Sen jälkeen alkoi mykkäkoulu.

jaa meillä toiste päin yritän viedä lapset johonkin tai sanon että neiti on hyvä ja menee ostoksille yksin. siitä alkaa mykkä koulu kun en kuulemma halua mennä yhdessä, siis joka asia pitäisi tehdä yhdessä. ihme että paskalla saa yksin olla.

Alkuperäinen kirjoittaja Omg:
Ja niitä lapsia väännetään tasaisesti. Perinteinen homma kun kriisi tai avioero tulossa: tehdään lapsi. Huhjadaa!

Ei me olla missään vaiheessa eroamassa oltu... Toivon, että tämäkin on korjattavissa.

Nänmä on pieniä juttuja, mutta kun kaikki kasaantuu, niin joka asia tuntuu ylitsepääsemättömältä. Pöydän pyyhkimättä jättäminen, vaatteiden sohvalle jättäminen... tuollaiset pikkujutut tuntuu jo niin isoilta, kun on muutenkin huonomieli.

No minä vaan en ymmärrä miksi niitä lapsia väännetään laastariksi siihen suhteeseen kaiken paskan keskelle. Ihan siis yleisesti, tämä on mun järkkymätön mielipide.

Se nyt vaan on niin, että miesten kanssa ei voi keskustella mistään. Heitä helevettiin tollanen äijä, elämäs helpottuu huomattavasti, kun ei ole tollasta kivirekeä perässä vedettävänä. Nimim. kokemusta on!

Alkuperäinen kirjoittaja tervetuloa kerhoon:
Tuon takia elän mielummin yksin ja nautin elämästä, kuin passaan isoa miestä ja raportoin jokaisen kusella käynninkin! Yksin ei saanut mennä mihinkään tai jos sai niin hänen ois pitäny viedä ja hakea(mulla on ajokortti!!) tein ruoan, hoidin yöt, hoidin kodin ja tähän vielä lisään päälle et mies oli kotona työttömänä... Että työttömälle se raha tulee kun makaa, kotiäidin täytyy sen pienen summan eteen tehdä paljon töitä!!

Just niin, elämä on niin paljon helpompaa, kun ei tarvitse passata "ihanaa" miestä!