Mies löi kerran

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Rouvax"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

"Rouvax"

Vieras
Tässä muutama viikonloppu sitten riitelemme miehen kanssa ja riita päättyi miehen lyöntiin (ei lyönyt kasvoihin). Riidan aikana mainitsin miehen alkoholinkäytöstä ja sen jälkeen tuli lyönti (mies oli silloin humalassa). Saatiin sovittua, mutta tuntuu vaikealta unohtaa tuota lyöntiä ja pohdin onko se varmasti ensimmäinen ja viimeinen kerta. Meillä on asuntolaina, lapsi ja pitkähkö suhde takana, joten annoin lyönnin anteeksi.

Onko kellään muulla kokemusta siitä, että mies olisi lyönyt kerran ja vain sen yhden kerran? Aina puhutaan ettei väkivalta jää yhteen kertaan.

Ei se jää yhteen kertaan, valitettavasti olen todistanut tämän jo kahden ystävättäreni kohdalla.

Ensimmäinen on se lievin väkivallantapaus, seuraava on ollut jo huomattavasti vakavampi ja huonommalla tuurilla hengenvaarallinen.
Toisen kohdalla loppui toiseen kertaan koska ystäväni lähti, mutta toinen jäi vielä odottamaan kolmatta kertaa, jolloin jouduin jo viemään ystäväni päivystykseen vammojen vuoksi. :(

Lähde.

Olen ainakin sanonut miehelle, että seuraavasta lyönnistä otan eron. Uskon että mies otti sen tosissaan, koska haluaa olla kanssani. Uskon että miehen humalatila edesauttoi lyöntiä, eikä olisi selvinpäin ikinä lyönyt. Mies onkin ollut kokonaan ilman alkoholia tuon tapahtuman jälkeen. Toivon todella että lyönti oli ensimmäinen ja viimeinen. Sydämeni ei pysty eroamaan miehen yhden virheen takia, sillä muutoin hän on todella hyvä mies ja isä. Mutta jos väkivalta toistuu otan eron lapseni ja itseni takia. Lapsi ei nähnyt onneksi meidän riitaa, sillä hän nukkui silloin

Jos miehen nollalinja pitää, eikä mitään merkkejä väkivallasta selvin päin ole, voi hyvinkin jäädä viimeiseksi lyönniksi. Mutta sinun pitää olla lujana ja valmis oikeasti lähtemään.

Itselläni ei ole kokemusta lähisuhdeväkivallasta, mutta mieheni on toipunut alkoholismiin rinnastettavasta riippuvuudesta. Olen iloinen, että annoin hänelle viimeisen mahdollisuuden, ja onnistuin myös tekemään selväksi, että se on viimeinen.

Kaikkea hyvää teille, miten elämä sitten meneekään.

Tosiaan. Oletko ihan varmasti valmis lähtemään seuraavasta kerrasta? Ajattele nyt: jos samanlainen tilanne tapahtuu toisen kerran, "helpointahan" on ajatella, että tämä on vasta toinen kerta, kolmannesta sitten lähden... Tee asia itsellesi täysin selväksi, että toisesta kerrasta TODELLA lähdet. Ja tee asia miehelle myös ihan selväksi. Parasta olisi, jos mies hakisi apua jo nyt.

Ootko varma että lähdet enää yhtään mihinkään sen toisen kerran jälkeen?

Ei olisi ensimmäinen kerta kun ihminen kuolee yhteen lyöntiin.

Näkikö/kuuliko lapsi tämän tilanteen?

[QUOTE="vieras";29180022]Seliseli. Seuraavalla kerralla voikin jo lähteä henki.[/QUOTE]

Niin voi. Ja sellainenkin ihminen voi tappaa puolisonsa, joka ei ole ikinä edes lyönyt.

Itse elin aikoinani suhteessa, jossa mies löi. Kerran. Ja siis tosiaan vain ja ainoastaan sen yhden kerran.

Sitä en tiedä, että olisinko joutunut nyrkkeilysäkiksi, jos en olisi lyönyt takaisin?

Tai no, ei kai sitä ihan vaan lyömiseksi voi kutsua, sillä kävin miehen päälle ihan kunnolla, mutta silti. Puolustauduin. Ja siinä olin sen suhteen ensimmäinen ja viimeinen koettu väkivalta molempiin suuntiin.

Ei hän ollut "lyöjätyyppiä". Kunhan kerran vaan paukahti yli ja that´s it. Eivät kaikki lyö uudestaan, mutta tottahan toki se riski seuraavalle iskulle on huomattavasti matalampi, kun se ensimmäinen on jo koettu.

Joskus muinoin.....miehelle ei ollut tyypillistä lyödä.
Isku tuli niin yllärinä että vahingossa löin takasin, ei lyönyt toiste.

[QUOTE="vieras";29180079]Ootko varma että lähdet enää yhtään mihinkään sen toisen kerran jälkeen?

Ei olisi ensimmäinen kerta kun ihminen kuolee yhteen lyöntiin.

Näkikö/kuuliko lapsi tämän tilanteen?[/QUOTE]

Olen varma että lähden, jos toinen kerta tulee. Haluan lapselleni ns. hyvän lapsuuden ja siihen ei kuulu väkivalta missään muodossa.

Lapsi onneksi nukkui autuaan tietämättömänä mitä toisella puolella taloa tapahtui. Ei onneksi herännyt kesken unien ( riita tapahtui yöaikaan)

Kiva kuulla, että joillakin lyönti on jäänyt siihen yhteen kertaan!

[QUOTE="Rouvax";29180186]Olen varma että lähden, jos toinen kerta tulee. Haluan lapselleni ns. hyvän lapsuuden ja siihen ei kuulu väkivalta missään muodossa.

Lapsi onneksi nukkui autuaan tietämättömänä mitä toisella puolella taloa tapahtui. Ei onneksi herännyt kesken unien ( riita tapahtui yöaikaan)

Kiva kuulla, että joillakin lyönti on jäänyt siihen yhteen kertaan![/QUOTE]
Kuulemma vainajana on aika hankala lähteä. Siihen edellinen kirjoittaja viittasi. Ruumis tarvitsee kantajaa ja silleen.

Ei nyt helvetti. Mietitäänkö tässä ketjussa oikeasti, onko se ihan ok jos mies vetää "rakasta" kumppaniaan turpaan, jos sitä on tapahtunut vasta kerran? En halua enää elää tässä maailmassa..

Exäni löi aika monta kertaa ja väitti aina että vika oli minussa (niin klassista). Me kun erosimme otti ulkomaalaisen naisen joka ei osaa suomen kieltä jolla ei ole täällä työpaikkaa eikä sukulaisia eikä ylipäänsä tukiverkostoa eli on täysin tämän miehen armoilla. Voin vain arvailla millaista tuon naisen elämä on. Tosin jos hän alistuu täysin niin ehkä välttää väkivallan. Meillä ei ollut onneksi lapsia ja nykyään kun olen ihanan miehen kanssa naimisissa niin ihmettelen että siedin ylipäänsä ollenkaan koko tyyppiä.

[QUOTE="vieras";29180208]Kannattaa varmaan keskustella alkoholinkäytöstä (ja muista ongelmistaa) silloin kun molemmat on selvinpäin.[/QUOTE]

Ollaan keskusteltu ja mies on sanonut voivansa jättää alkoholin kokonaan ja on ollutkin riidasta saakka täysin juomatta. En tiedä onko silti kohtuutonta kieltää juominen kokonaan...

Itse en pidä alkoholin mausta, enkä juo sitä ollenkaan, lukuunottamatta jotain onnittelumaljaa juhlissa.

Kuulemma vainajana on aika hankala lähteä. Siihen edellinen kirjoittaja viittasi. Ruumis tarvitsee kantajaa ja silleen.

Ei nyt helvetti. Mietitäänkö tässä ketjussa oikeasti, onko se ihan ok jos mies vetää "rakasta" kumppaniaan turpaan, jos sitä on tapahtunut vasta kerran? En halua enää elää tässä maailmassa..

Jos tarkkoja ollaan, lyönti ei kohdistunut turpaan, eikä se varsinkaan ole ollut kenenkään mielestä ok.

Mutta on mahdollista, että lyönti jää viimeiseksi. Mikäli mies sitoutuu absolutismiin, se voi olla hyvinkin mahdollista. Joskus se viimeinen mahdollisuus kannattaa antaa.

[QUOTE="Rouvax";29180247]Ollaan keskusteltu ja mies on sanonut voivansa jättää alkoholin kokonaan ja on ollutkin riidasta saakka täysin juomatta. En tiedä onko silti kohtuutonta kieltää juominen kokonaan...

Itse en pidä alkoholin mausta, enkä juo sitä ollenkaan, lukuunottamatta jotain onnittelumaljaa juhlissa.[/QUOTE]
Onko kohtuutonta kieltää juominen kokonaan, jos sen seuraus on ollut se, että mies on niitannut sinua turpaan?

Millä planeetalla sinä elät? :confused:

ex kerran löi useamman kerran ,humalassa oltiin,minä ensin revin häntä hiuksista. Oltiin vielä melkein 5 vuotta yhdessä,eikä käynyt uudelleen käsiksi,enkä minä häneen.