Mies löi lasta lehdellä päähän!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Puuttuko teiltä kenties sisälukutaito? Se mistä meillä miehen kanssa riita tuli, oli se, että hän sanoo hyväksyvänsä ruumiillisen kurituksen, itse en ja se on laissakin kiellettyä.
Oisko teidän mielestä ookoo, että mies tarttuis teitä tukasta riitatilanteessa?? Ilmeisesti ei, mutta ihan sama asia se kuitenkin on!
Ei kehenkään saa käydä käsiksi, vielä vähemmän lapseen!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mamma:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Ei tässä nyt siitä ole kysymys, että mies löi lasta lehdellä vaan siitä että mies hyväksyy ruumiillisen kurituksen! Teidänkö mielestä se on ookoo??
Olette ihme sakkia...

No se nyt on äärimmäinen keino, jos mikää muu ei auta. Meillä oli tilanne, että esikko karkasi pihasta läheiselle junaradalle kaveriensa kanssa. Sinne meno on ollut ehdottomasti kiellettyä ja kun jäi rysänpäältä kiinni niin niskavilloista nappasin kiinni ja pidin pitkän ja kovaäänisen puhuttelun heti paikanpäällä omalle lapselleni. Muut kuuntelivat krvat luimussa vieressä... Ja eipä ole kukaan niistä lapsista enään sen jälkeen käynyt lähelläkään junarataa!!!

No tää mistä lapseni sai kyseisen rangaistuksen, oli iltapuuhien viivyttely. Sanottiin pari kertaa, että mene, ei totellut ja vaan tanssahteli kissa sylissään. Aika pienestä mieheni sen rajan yli todella meni ja myönsi siis itsekin että ylireagoi.

Me ollaan varmaan jokainen saatu selkäämme joskus, mutta nyt se on laissakin kiellettyä.

Ei äidin ja isän tehävä ole maanitella ja rukoilla lapsen edessä, että hän tekisi jotain toivottua! Voi hyvä ihminen. Kyllä meilläkin "pistetään vauhtia", jos sitä vauhtia ei muuten löydy! Selkään antaminen on aivan eri asia, kuin se, että läppästään vaikka lehdellä päähän, että jotain pyydettyä tapahtuu.

Maanitella ja rukoilla??!! Ai sekö on se toinen vaihtoehto? Voi hyvää päivää! Kaipa sen lapsen leikkimiset olisi voinut lopettaa "väkisin" ja viedä lapsi "väkisin" vessaan hammaspesulle ja karjahtaa päälle!

Onko teillä yksi lapsi? Jos on pyydetty kaksi kertaa nätisti, kyllä kolmas kerta saa jo kuulostaa ja näyttää pahemmalta... :whistle: Äidin ja isänkö pitää vain odottaa ja pyydellä ja pyydellä ja odottaa...? Tällaisia vanhempia näkee nykyään aivan liikaa ja saa ainakin minulta niskavillat pystyyn...se on sitä maanittelua ja rukoilemista ja annetaan lapset pompotella miten lystää! Kun näen tuollaista, tekisi mieli karjaista sille muksulle, että tottelet nyt ja justiinsa!! En toki karjahtele vieraiden lapsille kuitenkaan.

Ei tässä nyt siitä ole kysymys, että mies löi lasta lehdellä vaan siitä että mies hyväksyy ruumiillisen kurituksen! Teidänkö mielestä se on ookoo??
Olette ihme sakkia...

No se nyt on äärimmäinen keino, jos mikää muu ei auta. Meillä oli tilanne, että esikko karkasi pihasta läheiselle junaradalle kaveriensa kanssa. Sinne meno on ollut ehdottomasti kiellettyä ja kun jäi rysänpäältä kiinni niin niskavilloista nappasin kiinni ja pidin pitkän ja kovaäänisen puhuttelun heti paikanpäällä omalle lapselleni. Muut kuuntelivat krvat luimussa vieressä... Ja eipä ole kukaan niistä lapsista enään sen jälkeen käynyt lähelläkään junarataa!!!

No tää mistä lapseni sai kyseisen rangaistuksen, oli iltapuuhien viivyttely. Sanottiin pari kertaa, että mene, ei totellut ja vaan tanssahteli kissa sylissään. Aika pienestä mieheni sen rajan yli todella meni ja myönsi siis itsekin että ylireagoi.

Me ollaan varmaan jokainen saatu selkäämme joskus, mutta nyt se on laissakin kiellettyä.

Ei äidin ja isän tehävä ole maanitella ja rukoilla lapsen edessä, että hän tekisi jotain toivottua! Voi hyvä ihminen. Kyllä meilläkin "pistetään vauhtia", jos sitä vauhtia ei muuten löydy! Selkään antaminen on aivan eri asia, kuin se, että läppästään vaikka lehdellä päähän, että jotain pyydettyä tapahtuu.

Maanitella ja rukoilla??!! Ai sekö on se toinen vaihtoehto? Voi hyvää päivää! Kaipa sen lapsen leikkimiset olisi voinut lopettaa "väkisin" ja viedä lapsi "väkisin" vessaan hammaspesulle ja karjahtaa päälle!

Onko teillä yksi lapsi? Jos on pyydetty kaksi kertaa nätisti, kyllä kolmas kerta saa jo kuulostaa ja näyttää pahemmalta... :whistle: Äidin ja isänkö pitää vain odottaa ja pyydellä ja pyydellä ja odottaa...? Tällaisia vanhempia näkee nykyään aivan liikaa ja saa ainakin minulta niskavillat pystyyn...se on sitä maanittelua ja rukoilemista ja annetaan lapset pompotella miten lystää! Kun näen tuollaista, tekisi mieli karjaista sille muksulle, että tottelet nyt ja justiinsa!! En toki karjahtele vieraiden lapsille kuitenkaan.

Juu no just niinhän mä sanoinkin...! Voi kiesus...!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Taas tässäkin keskustelussa sotketaan kuri ja väkivalta. Meillä ei siedetä väkivaltaa, ei lapsiin eikä aikuisiin kohdistuvaa, mutta ei meillä kuritta kasveta.

Näinpä. Nykyään kaikenlainen kuritus on VÄKIVALTAA, porukalla menee puurot ja vellit sekaisin. Nykyaikana ei ihmisillä ole sen suurempia murheita ja todellisia asioita elämässään, keskitytään epäolennaiseen ja näin tehdään peruskurituksestakin karrrmeaa väkivaltaa...huoh.
Joskus ajattelen, että ei haittaisi, jos se sota-aika olisi hieman lähempänä kun se on...silloin ehkä enemmän ihmiset tajuaisivat, mikä on oikeasti elämässä kamalaa ja mikä vähän vähemmän kamalaa.

Tässä ei sekoiteta mitään kuria ja väkivaltaa! Kuria voi olla ilman väkivaltaakin! Ja mies sanoi hyväksyvänsä ruumiillisen kurittamisen, minä en! Tämä keskustelu siis käytiin jo lapsen mentyä nukkumaan.
Tekin siis ilmeisesti hyväksytte tarvittaessa esim. piiskaamiset, luunapit, tukkapöllyt? Kyllä olis sossulla monen oven taakse asiaa... Minä en lapsiani maanittele vaan komennan käymättä käsiksi; tarvittaessa laitan vaikka ulos jäähylle miettimään tai nurkkaan. Ei meillä lapset hypi silmille sen enempää kuin muillakaan.
Toivottavasti joskus riitatilanteessa miehenne käy teihin vähän käsiksi, saisitte pikkaisen miettimistä!
Hyvää päivän jatkoa!

Tässä ei sekoiteta mitään kuria ja väkivaltaa! Kuria voi olla ilman väkivaltaakin! Ja mies sanoi hyväksyvänsä ruumiillisen kurittamisen, minä en! Tämä keskustelu siis käytiin jo lapsen mentyä nukkumaan.
Tekin siis ilmeisesti hyväksytte tarvittaessa esim. piiskaamiset, luunapit, tukkapöllyt? Kyllä olis sossulla monen oven taakse asiaa... Minä en lapsiani maanittele vaan komennan käymättä käsiksi; tarvittaessa laitan vaikka ulos jäähylle miettimään tai nurkkaan. Ei meillä lapset hypi silmille sen enempää kuin muillakaan.
Toivottavasti joskus riitatilanteessa miehenne käy teihin vähän käsiksi, saisitte pikkaisen miettimistä!
Hyvää päivän jatkoa!

Lapsi tarvitsee kuria aikuiselta, toinen aikuinen ei.

Okei... olette molemmat turvautuneet fyysisesti kurittamiseen... elikkäs rikkoneet lakia.. kun nyt viilataan oikein kunnolla....... tukistaminen sattuu taatusti ja sie olet tehnyt sen satuttamalla mutta ajattelitko kuinka mies toimi.... räppäs lasta lehdellä niin ettei satu?? hää ikään kuin antoi sen viimisen varoituksen.... jos mies pitää tämmöstä lehdellä näpäytystä kurittamisena niin voin kyl sanoo et kovin armelias on ....

Taas tässäkin keskustelussa sotketaan kuri ja väkivalta. Meillä ei siedetä väkivaltaa, ei lapsiin eikä aikuisiin kohdistuvaa, mutta ei meillä kuritta kasveta.

Näinpä. Nykyään kaikenlainen kuritus on VÄKIVALTAA, porukalla menee puurot ja vellit sekaisin. Nykyaikana ei ihmisillä ole sen suurempia murheita ja todellisia asioita elämässään, keskitytään epäolennaiseen ja näin tehdään peruskurituksestakin karrrmeaa väkivaltaa...huoh.
Joskus ajattelen, että ei haittaisi, jos se sota-aika olisi hieman lähempänä kun se on...silloin ehkä enemmän ihmiset tajuaisivat, mikä on oikeasti elämässä kamalaa ja mikä vähän vähemmän kamalaa.

Näin juuri. Meilläkin pidetään kuria lapselle, mutta ei hakata. Jos lapsi käyttäytyy jossakin huonosti esim.kaupassa, niin saatan ottaa käsivarresta kiinni ja viedä autoon. joidenkin mielestä tuo väkivaltaa, mun mielestä vaan kurin pitämistä. Lapselle ei saa mitään sanoa ja tehdä, ettei tule traumoja :laugh:

Mä harkitsen muutaman vastaajan viestien ilmoittamista poliisille. Saapi sitten miettiä siltä taholta miten laillista eräiden väkivaltainen käytös lapsiaan kohtaan on...

Mä harkitsen muutaman vastaajan viestien ilmoittamista poliisille. Saapi sitten miettiä siltä taholta miten laillista eräiden väkivaltainen käytös lapsiaan kohtaan on...

:laugh: Eikö sulla oo todellakaan muuta elämää? Mitähän poliisi sanoo :laugh: Muista tulla kertomaan!!

Niin ja oothan sä ittekkin tukistanu lastas, se on R-I-K-O-S!

Alkuperäinen kirjoittaja v:

Näin juuri. Meilläkin pidetään kuria lapselle, mutta ei hakata. Jos lapsi käyttäytyy jossakin huonosti esim.kaupassa, niin saatan ottaa käsivarresta kiinni ja viedä autoon. joidenkin mielestä tuo väkivaltaa, mun mielestä vaan kurin pitämistä. Lapselle ei saa mitään sanoa ja tehdä, ettei tule traumoja :laugh:

Näin meilläkin joudutaan toimimaan. Joidenkin mielestä on varmaan väkivaltaa, kun 2v:tä roikotetaan kädestä autoon ja pitetään väkisin parkkipaikalla kädestä kiinni. Mutta en mä ainakaan näe tuossa tilanteessa vaihtoehtoja, jos lapsi ei suostu kävelemään aikuisen vieressä vaan ryntäilee minne sattuu parkkipaikalla, niin pakkohan siitä on kiinni pitää! Meidän lapsi vaan yleensä siinä vaiheessa joko karjuu niin lujaa ku ääntä lähtee tai heittäytyy veteläksi... tai molempia. Sitten kun aikuisella on vielä vauva sylissä, niin eipä siinä paljon vaihtoehtoja jää ku retuuttaa lasta kädestä. Mut ei meillä ole koskaan lyöty lapsia tai tukistettu tms.

Musta Raisa Cacciatore (vai miten se nyt kirjotetaan) sano jossain hyvin, et kun lapsi kieltäytyy tottelemassa ja kyseessä on hengenvaara niin silloin tilanteeseen täytyy puuttua fyysisestikin.
Mun mielestä 2v:n on hengenvaarallista juosta parkkipaikalla miten sattuu, samoin kun lasten karata pihasta junaradalle..

En oo lukenu näitä kaikkia viestejä mutta oma mielipiteeni on että "ap" ylireagoi" nyt hieman. Mun mielestä fyysinen kurittaminen on hyväksyttyä ..ja ihan niinku ap:n mies sano ...TIETTYYN RAJAAN ASTI!!!! En osaa määrittää missä se raja menee mutta eiköhän sen tiedä ihan omalla maalaisjärjelläki ..sellanen pieni "säikäyttäminen" just esim. tuolla lehdellä läpsäyttäminen on mun mielestä ihan ok ..just et se lapseen ei oikeesti sattunu vaan pisti miettimään. Toki ratkaisuja on monenlaisia eikä mun ole koskaan tarvinu käyttää fyysistä "väkivaltaa" omaan lapseeni mutta sen teen jos tulee todella sellainen tilanne.

en kyllä minäkään hyväksy lapsen fyysistä kurittamista edes ei-siihen-edes-sattunut-periaatteella,koska mistä toinen ihminen voi tietää,mikä toiseen sattuu ja mikä ei.mutta mulle tuli mieleen,että ap:n mies hermostu ap:n holhoavaan asenteeseen omaa miestään kohti.kävi tavallaan opettamaan isäänsä naimaan tuossa.ei vaikuttanut siltä,että mies ihan koko ajan on sillä lehdellään läpsimässä lastaan,joten hieman ylireagoitu tuommonen saarnaus.

Olette ihme sakkia...

No näähän hyväksyvät väkivallan kun sitä itsekin käyttävät, niinhän sinäkin myönsit jopa tukistaneesi. Uskomatonta porukkaa. Siis teidän ikäiset sai vielä selkään.
Minä olen vanhempi ja sain myös mutta päätin jo silloin etten lapsiani lyö, enkä ole lyönyt enkä pahemmin ääntä korottanut kun tarpeeksi aikaisin kasvatuksen aloittaa, pienikin ymmärtää.
Voisitte nyt ottaa ja katkaista tuon väkivallankierteen omalta kohdaltanne ja kasvattaa lapsenne toisin. Väkivalta ei ole kasvatusta.

Olette ihme sakkia...

Rauhallinen iltahetki, nukkumaan valmistuminen on aivan jotain muuta kuin väkisin lopettaminen. Rajoja ja rakkautta kuulutan, ilman väkivaltaa.

Hyvää päivän jatkoa!

Näköjään sinä itsekin ap hyväksyt tukistamisen, koska olet siihen alentunut. Se on paljon pahempaa kuin lehdellä läpsäisy!

Yhteistyössä