Mies: "meistä ei tule mitään suurperhettä, suhde ei kestä"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:(

Vieras
Niin näin tuumasi siis avomieheni.

Saako tuosta ottaa nokkiinsa? Minä nimittäin otin.. :(

Toista lasta odotellaan kesällä syntyväksi, ja myönnän kyllä että ei nämä raskaudet ole mitään maailman helpoimpia parisuhteen kannalta. Kiukkuilen aika paljon, ja saatan tölvästä rumasti miehelle. Seksiäkään en halua, osittain sen takia että välillä supistelee niin paljon ja kipeästi vaikka mennään vasta puolivälissä. Minä koen että mies on välinpitämätön minua kohtaan.
Aina kun riitelemme niin vika on minussa, siis miehen mielestä. Hän ei käsitä sitä että saatan olla loukkaantunut kun hän ei huomioi minua, ja se kostautuu miehelle tuiskimisena.
Kaipaisin hellyyttä, tukea ja sitä että minulta edes kysyttäisiin kuinka voi tai miten jaksan. Mutta ei. Tälläkin viikolla olen valvonut joka yö uhmaikäisen esikoisen takia, ja mies ei ole kertaakaan kysynyt miten jaksan.
Mies harrastaa 3 kertaa viikossa töiden jälkeen ja tulee 1,5h myöhemmin kotiin niinä päivinä. Toivoisin että hän edes joskus kysyisi haluaisinko levätä, että jos hän jättäisi harrastuksen väliin. Huono omatunto painaa kun olen päivisin niin väsynyt että torkun sohvalla esikoiden leikkiessä, hän ei edes nuku päiväunia joten yhdessä ei voida nukkua.

Itse haluaisin 3-4 lasta, mutta nyt pelottaa ettei mies halua kun nämä kaksi. Suhteemme kun ei kuulemma kestä isoa perhettä. Mitä hittoa? Miten se sitten kestää pienempää perhettä?

Välillä tuntuu että haluaisin erota, mutta loppupeleissä en siltikään. Lastenkaan takia en halua erota, ja muutenkin meillä on hyvä olla silloin kun ei riidellä. Mutta toisaalta silloin ei tarvitsisi itkeä sitä kun toinen ei välitä...

Olen joskus miettinyt onko miehessäni narsistisia piirteitä... Minussa kun aina tuntuu olevan se vika... Eihän hänelle voi olla vihanen seuraavalla viikolla jos edellisellä viikolla on loukannut minua pyytämättä anteeksi... Nämä asiat olen vaan unohtanut, mutta joskus jos oikein nyppii niin ne muistuu mieleen ja silloin saatan tölvästä jotain ilkeää. Miehen mielestä syytän häntä silloin syyttä.

En tiedä mihin pyrin tällä kirjotuksellani... Ehkä yritän vain helpottaa omaa oloani... :( Olo on kieltämättä aika sekava ja surullinen. Haluaisin olla tärkeä hänelle.

Alkuperäinen kirjoittaja :(:
Itse haluaisin 3-4 lasta, mutta nyt pelottaa ettei mies halua kun nämä kaksi. Suhteemme kun ei kuulemma kestä isoa perhettä. Mitä hittoa? Miten se sitten kestää pienempää perhettä?

.

Koska pienempi perhe on helpompi =) Mitä enemmän lapsia, sitä vaikeampi on hoitaa parisuhdetta. Jos tuntuu että 2 on riittävästi teidän parisuhteelle, niin ei kannata tehdä neljää, jos toisesta tuntuu että parisuhde joutuu liian lujille.

Jos nyt ensin katsot miten se elämä sujuu niiden kahden lapsen kanssa ja itket vasta sitten sitä haluaako mies lisää vai ei! Minusta on käsittämätöntä surra nyt jo asiaa.

Olen joskus miettinyt onko miehessäni narsistisia piirteitä... Minussa kun aina tuntuu olevan se vika... Eihän hänelle voi olla vihanen seuraavalla viikolla jos edellisellä viikolla on loukannut minua pyytämättä anteeksi... Nämä asiat olen vaan unohtanut, mutta joskus jos oikein nyppii niin ne muistuu mieleen ja silloin saatan tölvästä jotain ilkeää. Miehen mielestä syytän häntä silloin syyttä.
.

Vanhojen riitojen esille ottaminen viikon päästä ei ole kovin aikuismaista käytöstä, vaikka kuinka tuntisi itsensä loukatuksi. Ei myöskään tiuskimalla kostaminen siitä syystä, että ei ole saanut mielestään tarpeeksi huomiota.

Oletko puhunut miehellesi suoraan, millaista huomiota kaipaat? Osaatko pyytää anteeksi, jos tiuskit aiheetta?

Koska haluan ison perheen. Siksi. Tai siis toivon saavani...

Juuri nyt siis raskaana olen väsyneempi kuin yleensä, ja varsinkin nyt viikon verran olen nukkunut vuorokaudessa vain n. 5-6h ja sen pienissä pätkissä. Se väsyttää, mutta enemmän loukkaa kun minulta ei edes kysytä miten voin tai haluaisinko levätä vaikka päivällä hetken aikaa. Halauksen saan silloin tällöin, illalla pusun, mutta sekin on vaan tapa nukkumaan mennessä. Hellyyttä ei tipu, eikä sellaista tukea mitä raskaana oleva kaipiaisi...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
.

Vanhojen riitojen esille ottaminen viikon päästä ei ole kovin aikuismaista käytöstä, vaikka kuinka tuntisi itsensä loukatuksi. Ei myöskään tiuskimalla kostaminen siitä syystä, että ei ole saanut mielestään tarpeeksi huomiota.

Oletko puhunut miehellesi suoraan, millaista huomiota kaipaat? Osaatko pyytää anteeksi, jos tiuskit aiheetta?

Olen kyllä kertonut että kaipaisin hellyyttä, rakkautta ja "tukea". Meillä se olen minä joka pyytelen anteeksi, ei mies. Pyydän monesti myös anteeksi miehen aloittamaa riitaa kun en enää jaksa riidellä. Näin saan riidan loppumaan.

Juuri nyt siis raskaana olen väsyneempi kuin yleensä, ja varsinkin nyt viikon verran olen nukkunut vuorokaudessa vain n. 5-6h ja sen pienissä pätkissä. Se väsyttää, mutta enemmän loukkaa kun minulta ei edes kysytä miten voin tai haluaisinko levätä vaikka päivällä hetken aikaa. Halauksen saan silloin tällöin, illalla pusun, mutta sekin on vaan tapa nukkumaan mennessä. Hellyyttä ei tipu, eikä sellaista tukea mitä raskaana oleva kaipiaisi...

mutta miksi surra jo nyt tuota lapsiluku asiaa kun et edes tiedä mitä se elämä on kahden lapsen kanssa? Voi olla, että kahden kanssa olet sitä mieltä, että ei yhtään enää. Yritä nyt keskittyä siihen raskauteen ja keskustele miehesi kanssa väsymyksestäsi. Ei ne miehet ole ajatustenlukijoita.

Olette ilmeisesti kuitenkin keskustelleet asioista. Siis siitä, että haluaisit enemmän huomiota yms.

Mutta täytyy kyllä peesata edellisiä kirjoittajia eli jos teillä jo yhden lapsen ja raskauden kanssa on noin vaikeaa niin mitä se elämä olisikaan isomman katraan kanssa...

öö, no oletko ilmaissut miehellesi kaipaavasi lepoa? Kun ei ne osaa oikeesti lukee rivien välistä! SUORAA PUHETTA =)
Kun jos sä vaan painat menemään, ei se mies tajua et sua saattas väsyttääki...

Puhukaa hyvät ihmiset mitä haluatte!
Ei minunkaan mies tuu sanoo että menepäs nyt siitä pitkälleen, minä hoidan lapset ja kodin sillä välin. Kyllä mun vaan pitää sanoa tosiasiat =)

Olen kyllä kertonut että kaipaisin hellyyttä, rakkautta ja "tukea". Meillä se olen minä joka pyytelen anteeksi, ei mies. Pyydän monesti myös anteeksi miehen aloittamaa riitaa kun en enää jaksa riidellä. Näin saan riidan loppumaan.
Oletko kertonut miehelle, mitä tuolla "tuella" tarkoitat? Eli millaisia konkreettisia tekoja tai sanoja?

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:

mutta miksi surra jo nyt tuota lapsiluku asiaa kun et edes tiedä mitä se elämä on kahden lapsen kanssa? Voi olla, että kahden kanssa olet sitä mieltä, että ei yhtään enää. Yritä nyt keskittyä siihen raskauteen ja keskustele miehesi kanssa väsymyksestäsi. Ei ne miehet ole ajatustenlukijoita.

Totta. Ärsyttää vaan miehen asenne että uutta raskautta suhteemme ei kestäisi. Ylä- ja alamäkiä on kaikilla, ja ne kestää jos haluaa.
Olen jutellut miehen kanssa väsymyksestä, mutta hänen mielestä on sama jos valvon ja olen väsynyt viikot ja viikonloppuisin voin nukkua tunnin-pari aamulla. Eihän hän voi jättää harrastustaan väliin että saisin otettua pienet tirsat viikolla, minä tulen tärkeysjärjestyksessä vasta harrastuksen jälkeen.

Kyllä, kyllä ja kyllä. Olen puhunut puhunut ja puhunut. Kertonut mitä haluaisin, ja pyytänyt hellyyttä. Joskus muistaa päivän olla ihana ja halailla jos olen edellis päivänä siitä puhunut, mutta sitten se taas jää... Kuittaa vaan että "en mä mitään hellyyksiä kaipaa". Mies itse siis.

Ehkä se mieskin on väsynyt sun kiukutteluun. Kun itse sanoit olevasi raskaani tavallista hankalampi. Ja siksi hän puhuu, ettei suurperhettä tule. Mun mielestä hölmöä loukkaantua tuosta, kun asia ei ole edes ajankohtainen. Keskityt nyt siihen lapseen ja raskauteen ja sitten kahden lapsen kanssa oloon. Ei niitä lapsia väkisin kannata "tehdä", kun vaan haluaa 3-4 lasta, jos itsekin on poikki ja parisuhde huonossa jamassa.

Kyllä, kyllä ja kyllä. Olen puhunut puhunut ja puhunut. Kertonut mitä haluaisin, ja pyytänyt hellyyttä. Joskus muistaa päivän olla ihana ja halailla jos olen edellis päivänä siitä puhunut, mutta sitten se taas jää... Kuittaa vaan että "en mä mitään hellyyksiä kaipaa". Mies itse siis.

Meillä sama juttu, hetken se muistaa hellyyttä antaa enemmän.. Sit se unohtuu taas :(

Miks niitä lapsia pitää tehdä niin paljon ettei jakseta? Eikö vähemmän ole enemmän, jaksetaan välittää ja riittää voimat. Siis jos kerta tuntuu siltä ettei jakseta jo kahden jälkeen! Miehesi kuulostaa sinua kypsemmältä.

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:

Totta. Ärsyttää vaan miehen asenne että uutta raskautta suhteemme ei kestäisi. Ylä- ja alamäkiä on kaikilla, ja ne kestää jos haluaa.
Olen jutellut miehen kanssa väsymyksestä, mutta hänen mielestä on sama jos valvon ja olen väsynyt viikot ja viikonloppuisin voin nukkua tunnin-pari aamulla. Eihän hän voi jättää harrastustaan väliin että saisin otettua pienet tirsat viikolla, minä tulen tärkeysjärjestyksessä vasta harrastuksen jälkeen.

Voihan olla, että se harrastus on miehen ainoa"henkireikä" tokihan ne voi väliin jättää ja pitäisikin osata välillä huomioida myös naista. Minä olin aika kauhea silloin aikoinaan kotona ollessani ja lasten vauva-aikana kun valitin ja olin väsynyt jne....mäkätin kaikesta ja mies on myöhemmin sanonut, että hänen pää olisi hajonnut jos hän ei olisi päässyt salille välillä. En ollut mikään hurmaava vaimo :) tajuan sen kyllä nyt. Silloin se tuntui kamalalta.

Alkuperäinen kirjoittaja minna:
Ehkä se mieskin on väsynyt sun kiukutteluun. Kun itse sanoit olevasi raskaani tavallista hankalampi. Ja siksi hän puhuu, ettei suurperhettä tule. Mun mielestä hölmöä loukkaantua tuosta, kun asia ei ole edes ajankohtainen. Keskityt nyt siihen lapseen ja raskauteen ja sitten kahden lapsen kanssa oloon. Ei niitä lapsia väkisin kannata "tehdä", kun vaan haluaa 3-4 lasta, jos itsekin on poikki ja parisuhde huonossa jamassa.

On se varmaan näinkin.
Mutta onko pakko jaksaa olla iloinen kokoajan jos ei saa "kokea olevansa rakastettu" miehen osalta. Loistava isä hän on, mutta puolison taidoissa olisi kovastikin parantamisen varaa. Meillä molemmilla toki...

jaa no kyllä minustakin yhden lapsen äitinä tuntui että näitähän voisi tehdä kymmenen.
mutta kun oli 2, niin se oli aivan tarpeeksi. kahdessa on 10 kertaa enemmän työtä kuin yhdessä.

Eli älä sure vielä. mielesi voi muuttua.

Alkuperäinen kirjoittaja minna:

On se varmaan näinkin.
Mutta onko pakko jaksaa olla iloinen kokoajan jos ei saa "kokea olevansa rakastettu" miehen osalta. Loistava isä hän on, mutta puolison taidoissa olisi kovastikin parantamisen varaa. Meillä molemmilla toki...

En tarkoittanutkaan, että pitäis olla koko ajan vaan iloinen. Vaan, että siksi miehestäs voi tuntua nyt ettei halua suurperhettä, jos on nyt väsymystä ja rankkaa. Nyt ei kannata vielä murehtia sitä lapsiluku määrää, vaan keskittyä tähän hetkeen. Eihän nuo miehen sanat mitään lopullista ole. Väsymystä kun on molemmin puolin, tulee sanottua kaikkea, mitä ei edes tarkoita. Ja ajatuksetkin muuttuu :D

Yhteistyössä